Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011

 
ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ – ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

(ΑΜΕΣΑ και ως ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΘΕΜΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ) ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Από το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ θεωρεί απαράδεκτη τη στάση της Δημοτικής Αρχής Κεφαλονιάς, η οποία αποφεύγει συστηματικά να φέρει για συζήτηση ΑΜΕΣΑ και ως αποκλειστικό θέμα συζήτησης την παιδεία. Οι υπεκφυγές αυτές εκφράστηκαν από το στόμα του Δημάρχου κατά τη διάρκεια της πρόσφατης κινητοποίησης όταν είπε μεν πως θα γίνει σχετικό Δημοτικό Συμβούλιο γρήγορα αλλά δεν δεσμεύθηκε για το πότε. Η παρελκυστική αυτή τακτική κρατάει από την άνοιξη όταν έγινε η συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, πάλι μετά από μεγάλη πίεση των φορέων της εκπαίδευσης. Η αξιωματική αντιπολίτευση (ΠΑΣΟΚ) είχε τότε παροτρύνει τους «κοινωνικούς φορείς» να εξετάσουν το ζήτημα της παιδείας προκειμένου να έρθει συγκροτημένα σαν θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Ωστόσο, παρότι η συνεδρίαση (με συμμετοχή και εκπροσώπων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης) κατέληξε σε συγκεκριμένες αποφάσεις δεν εγκάλεσε τη Δημοτική Αρχή για το γεγονός ότι δεν έφερε τις αποφάσεις ως εισηγήσεις για έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο. Μάλιστα, τα πρακτικά παρότι έχουν ζητηθεί επανειλημμένα δεν έχουν παρασχεθεί στην ΕΛΜΕ-ΚΙ. Αυτά συμβαίνουν από όσους εγκαλούν το ταξικό κίνημα ότι δεν σέβεται τους θεσμούς και τη νομιμότητα!!!
Πίσω απ’ αυτά κρύβεται η βαθιά συναίνεση στην προώθηση της πολιτικής ΠΑΣΟΚ – ΝΔ για την παιδεία που είναι κοινή και ακολουθεί τη γραμμή της ΕΕ και των μονοπωλίων. Βεβαίως και τη συνενοχή τους στην προώθηση του Καλλικράτη.
Να γίνει άμεσα συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με αποκλειστικό θέμα τις εξελίξεις στην παιδεία.
Να δοθούν / δημοσιοποιηθούν άμεσα τα πρακτικά και οι αποφάσεις της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας.
Να έρθουν ως εισήγηση της Δημοτικής Αρχής στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπως είναι υποχρεωμένη να πράξει.
Να υπάρξει αναλυτική ενημέρωση για όλη την επικοινωνία του Υπουργείου Παιδείας με το Δήμο και τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει αλλά και για τον τρόπο που μεριμνά για την αντιμετώπιση των επειγόντων – άμεσων προβλημάτων των σχολείων (βιβλία, μεταφορές, υποδομές, λειτουργικές δαπάνες, καθαριότητα κ.λ.π.).
Μόνο ο λαός, με τον αγώνα του, μπορεί να επιβάλλει λύσεις και να είστε βέβαιοι ότι θα το κάνει. Σε κάθε περίπτωση Δημοτική Αρχή και αξιωματική αντιπολίτευση έχετε εκτεθεί ανεπανόρθωτα.
Αργοστόλι 15/9/2011
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος
Γεωργόπουλος Διονύσης
Ο Γραμματέας
Βασιλάτος Παύλος

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ Α. ΠΑΡΙΣΗΣ ΑΠΑΝΤΑ “ΣΕ ΣΚΛΗΡΗ ΓΛΩΣΣΑ” ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

“ΦΤΗΝΟΣ ΛΑΙΚΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΔΗΜΑΓΩΓΟΥΣ”
Σε “σκληρή γλώσσα” απαντά ο Δήμαρχος Κεφαλλονιάς Α. Παρίσης για το θέμα της πληρωμής της τηλεοπτικής κάλυψης των δημοτικών συμβουλίων.
Σε δελτίο τύπου που εξέδωσε αναφέρει ότι “Ο Δήμος Κεφαλλονιάς δεν νομιμοποιείται, ούτε να πληρώνει δημοσιογράφους προκειμένου να καλύπτουν τα δημοτικά συμβούλια, ούτε να αγοράζει τηλεοπτικό χρόνο 7 και πλέον ωρών για την αναμετάδοσή τους” και προσθέτει ότι “Απαγορεύεται ρητά τέτοιο κονδύλι και τέτοια ενέργεια με την πράξη 43/2005 απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου και την πράξη 221/2009 του ίδιου οργάνου, που είναι το αρμόδιο ελεγκτικό όργανο της πολιτείας μας. Κατά συνέπεια η πληρωμή τηλεοράσεων και δημοσιογράφων αποτελεί παράνομη πράξη με τις συνέπειες που για αυτή προβλέπονται”, ενώ υπογραμμίζει ότι “Οι κραυγές λοιπόν που ακούγονται ότι ο Δήμαρχος δεν θέλει την τηλεόραση και απαγορεύει την κάλυψη των δημοτικών συμβουλίων είναι κραυγές φτηνού λαϊκισμού, αποτελούν κορυφαίο ψεύδος, ενώ όσοι τα επικαλούνται και τα χρησιμοποιούν είναι απλά κοινοί συκοφάντες και δημαγωγοί”.
Ολόκληρο το κείμενο του δελτίου τύπου έχει ως εξής:
 Πολύς λόγος γίνεται τελευταία, ιδιαίτερα από την αντιπολίτευση του Δήμου Κεφαλλονιάς, σχετικά με την τηλεοπτική κάλυψη των δημοτικών συμβουλίων.
 Ο Δήμαρχος Κεφαλλονιάς, προς αποκατάσταση της αλήθειας, κάνει γνωστά τα εξής:
1.Το Δημοτικό Συμβούλιο συνεδριάζει δημόσια και κανένας δεν μπορεί να εμποδίσει την κάλυψή του από τους δημοσιογράφους του έντυπου και του ηλεκτρονικού τύπου.
2.Ο Δήμος Κεφαλλονιάς δεν νομιμοποιείται, ούτε να πληρώνει δημοσιογράφους προκειμένου να καλύπτουν τα δημοτικά συμβούλια, ούτε να αγοράζει τηλεοπτικό χρόνο 7 και πλέον ωρών για την αναμετάδοσή τους.
3.Απαγορεύεται ρητά τέτοιο κονδύλι και τέτοια ενέργεια με την πράξη 43/2005 απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου και την πράξη 221/2009 του ίδιου οργάνου, που είναι το αρμόδιο ελεγκτικό όργανο της πολιτείας μας. Κατά συνέπεια η πληρωμή τηλεοράσεων και δημοσιογράφων αποτελεί παράνομη πράξη με τις συνέπειες που για αυτή προβλέπονται.
4.Επειδή κάποιοι ισχυρίζονται ότι για την κάλυψη των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου έχει εγκριθεί σχετικό κονδύλι στον προϋπολογισμό του Δήμου μας, τους παραπέμπουμε στις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου οι οποίες αναφέρουν σαφέστατα ότι «ακόμη και αν προβλέπεται τέτοιο κονδύλι στον προϋπολογισμό δεν αρκεί για να καταστεί νόμιμη η δαπάνη».
5.Αν τα ανωτέρω δεν είναι γνωστά στον «βετεράνο» της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Μάρκο Κοτσιλίνη του τα γνωστοποιούμε σήμερα. Αν πάλι του είναι γνωστά και πάραυτα καλεί τον Δήμαρχο Κεφαλλονιάς να παρανομήσει, τότε ζητάμε από τους πολίτες να τον κρίνουν…
6.Οι κραυγές λοιπόν που ακούγονται ότι ο Δήμαρχος δεν θέλει την τηλεόραση και απαγορεύει την κάλυψη των δημοτικών συμβουλίων είναι κραυγές φτηνού λαϊκισμού, αποτελούν κορυφαίο ψεύδος, ενώ όσοι τα επικαλούνται και τα χρησιμοποιούν είναι απλά κοινοί συκοφάντες και δημαγωγοί.
Τέλος, αναφέρουμε ότι ο Δήμαρχος Κεφαλλονιάς δεν φοβάται ποτέ την δημοσιότητα γιατί ήταν, είναι και θα παραμείνει ο άνθρωπος και ο πολιτικός που κινείται πάντα στο φως, δεν έχει τίποτε να κρύψει και πολύ περισσότερο δεν έχει υιοθετήσει ποτέ στη ζωή του το σκοτάδι ως μέσον επιβίωσής του.
Αυτά είναι χαρακτηριστικά άλλων…
Υ.Γ. Αποστέλλονται συνημμένες οι δύο αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου που αφορούν στο θέμα προκειμένου να ενημερωθούν, τόσο οι πολίτες του νησιού μας, όσο και ο κ. Μάρκος Κοτσιλίνης, έτσι ώστε στο μέλλον να δημοσιοποιεί «σοβαρότερα» δελτία τύπου σχετικά με τις ενέργειες του Δημάρχου και της Δημοτικής Αρχής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΜΗΜΑ VII (Γ΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ) ΠΡΑΞΗ 221/2009Συνεδρίασε στην αίθουσα διασκέψεων του Καταστήματός του, που βρίσκεται στην Αθήνα, στις 31 Ιουλίου 2009,με την παρουσία της Γραμματέως του Βασιλικής Τσιαντή.
Για να αποφανθεί, ύστερα, από σχετική διαφωνία, που ανέκυψε μεταξύ του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό ΧΧΧ και του Δήμου ΧΧΧ, αν πρέπει να θεωρηθεί το 576, οικονομικού έτους 2009, χρηματικό ένταλμα του εν λόγω Δήμου.
Σκέφθηκε σύμφωνα με το νόμο
ΙΙ. Σύμφωνα με τη γενική αρχή του δημοσιολογιστικού δικαίου, η οποία απορρέει από την συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της νομιμότητας που διέπει την δράση των διοικητικών οργάνων και συνάγεται τόσο από τις ισχύουσες διατάξεις του δημοσιολογιστικού δικαίου (άρθρα 155 επ. του ν. 3463/2006, 13 και 21 του β.δ. της 17.5/15.61959, 3 και 40 του ν.δ. 496/1974, 1 παρ. 2α του π.δ. 465/1975, 1 παρ. 1 του ν.δ. 1265/1972, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 παρ. 1 του ν. 968/1979, 20, 22, 26, 28 και 79 του ν. 2362/1995) όσο και από τις προϊσχύουσες αυτών όμοιες (άρθρα 27 και 38 του ν. ΣΙΒ/1852, 1, 26, 28 παρ. 3 του ν.δ. 321/1969, άρθρα 218 επ. του π.δ/τος 410/1995), η διενέργεια οποιασδήποτε δαπάνης του Δημοσίου, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης και των λοιπών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου πρέπει να προβλέπεται από ρητή γενική ή ειδική διάταξη νόμου ή, σε αντίθετη περίπτωση, να εξυπηρετεί άμεσα τη λειτουργική δραστηριότητα αυτών ή να συντελεί στην πιο αποτελεσματική εκπλήρωση των επιδιωκομένων σκοπών τους. Περαιτέρω, μόνη η πρόβλεψη σχετικής πίστωσης στον οικείο προϋπολογισμό δεν αρκεί για να καταστήσει νόμιμη τη δαπάνη, εφόσον, κατά τα ανωτέρω, δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου ή δεν εξυπηρετεί, ως λειτουργική δαπάνη, τους σκοπούς του (βλ. πράξεις VII Τμ. 157/2006, 53, 119/2007, 133/2009 κ.ά.). Επίσης, στο άρθρο 96 παρ. 1 του ισχύοντος Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, ΦΕΚ Α΄ 114), ορίζεται ότι: «1. Οι συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου είναι δημόσιες…», ενώ το άρθρο 97 παρ. 6 και 7 του ίδιου Κώδικα προβλέπει ότι: «6. Τρεις (3) ημέρες μετά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου δημοσιεύεται πίνακας στον οποίο σημειώνονται τα θέματα που συζητήθηκαν, ο αριθμός των αποφάσεων και περίληψη του περιεχομένου τους. Ο πίνακας αυτός αναρτάται στο δημοτικό κατάστημα, εκτός αν άλλες διατάξεις προβλέπουν ειδικό τρόπο για τη δημοσίευση των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου. Οι κανονιστικού περιεχομένου αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου δημοσιεύονται ολόκληρες στο δημοτικό κατάστημα και οι ατομικές διοικητικές πράξεις τουλάχιστον σε περίληψη. Για τις δημοσιεύσεις συντάσσεται αποδεικτικό από δημοτικό υπάλληλο ή άλλο δημόσιο όργανο. 7. Όποιος έχει ειδικό έννομο συμφέρον μπορεί να ζητήσει, εγγράφως, κυρωμένα αντίγραφα συγκεκριμένων πρακτικών και αποφάσεων ή να λάβει πλήρη γνώση αυτών στην περίπτωση που είναι δυσχερής η έκδοση αντιγράφων». Τέλος το άρθρο 79 παρ. 4 του ανωτέρω Κώδικα, όπου προβλέπεται ειδικά ο τρόπος δημοσίευσης των κανονιστικών αποφάσεων των δημοτικών αρχών ορίζει ότι: «Οι τοπικές κανονιστικές αποφάσεις δημοσιεύονται υποχρεωτικά, κατά το πλήρες κείμενό τους, σο δημοτικό ή κοινοτικό κατάστημα του Δήμου ή της Κοινότητας, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται από το άρθρο 284 και περίληψη αυτών σε μια ημερήσια ή εβδομαδιαία τοπική εφημερίδα. Οι αποφάσεις αυτές παραμένουν συνεχώς εκτεθειμένες σε χώρο του δημοτικού ή κοινοτικού καταστήματος που είναι προσιτός στο κοινό. Οι ίδιες αποφάσεις, με φροντίδα του προέδρου του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου, μπορεί να καταχωρούνται στην ιστοσελίδα του Δήμου ή της Κοινότητας. Επιπλέον, το δημοτικό και κοινοτικό συμβούλιο λαμβάνει μέτρα για την όσο το δυνατόν ευρύτερη δημοσιοποίηση των αποφάσεων αυτών, μέσω των τοπικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, εκδίδοντας ειδικούς οδηγούς ενημέρωσης των κατοίκων και των οικείων επαγγελματικών τάξεων και χρησιμοποιεί, για τον ίδιο σκοπό, οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο μέσο». Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται ότι Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων προβλέπει τη δυνατότητα των δημοτών να παρίστανται στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, τονίζοντας το δημόσιο χαρακτήρα τους. Επιπλέον καθορίζει αναλυτικά τον τρόπο ενημέρωσής τους για τις αποφάσεις που λαμβάνονται σε αυτό, προβλέποντας τον τρόπο δημοσίευσης των κανονιστικών ή ατομικών πράξεων, ενώ παράλληλα ρυθμίζει και τη δυνατότητα πρόσβασης των δημοτών στο περιεχόμενο των αποφάσεων που τους αφορούν.
Για τους λόγους αυτούς
Αποφαίνεται ότι το 576, οικονομικού έτους 2009, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Δήμου ΧΧΧ, ποσού 6.442,66 ευρώ δεν πρέπει να θεωρηθεί.
43/2005 Πράξη 7ου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Σύμφωνα με βασική αρχή του δημοσιολογιστικού δικαίου, για τη διενέργεια οποιαδήποτε δαπάνης του δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α., είναι αναγκαίο αυτή να προβλέπεται από ρητή διάταξη νόμου. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όταν δεν προβλέπεται, πρέπει να προκύπτει από τα δικαιολογητικά της δαπάνης ότι αυτή συμβάλλει στη λειτουργική δραστηριότητα αυτών ή ότι συντελεί στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών που επιδιώκουν και το ποσό της δεν υπερβαίνει το κατά περίπτωση προσήκον μέτρο. Η ύπαρξη πίστωσης από μόνης της δεν αρκεί να καταστήσει νόμιμη μια δαπάνη.
Στην εξεταζόμενη περίπτωση ανατέθηκε απευθείας η εργασία της τηλεοπτικής κάλυψης, μεταξύ άλλων, και των συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου.
Όμως οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, διότι δεν προβλέπονται από διάταξη νόμου, ούτε συντελούν στην εκπλήρωση των σκοπών και της αποστολής του δήμου. Επίσης οι διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα προβλέπουν τον τρόπο ενημέρωσης των δημοτών για τις δραστηριότητες του δημοτικού συμβουλίου.
Κατόπιν των ανωτέρω τα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.
Άρθρο 158 του ΔΚΚ (Ν. 3463/2006)
Σχετική Νομολογία
...Δεν είναι νόμιμες οι δαπάνες για προμήθεια
αναμνηστικών καρφιτσών που διατέθηκαν σε μαθητές που πέτυχαν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ (ΕλΣ Πράξη ΙV Τμ. 17/2000), για παράθεση γεύματος προς τιμή αποχωρήσαντος διευθυντή και συνταξιούχων υπαλλήλων του Δήμου (ΕλΣ Πράξη ΙV Τμ. 103/2000 και 11/2002), για τιμητική εκδήλωση σε πρόεδρο δικηγορικού συλλόγου (ΕλΣ Πράξη ΙV Τμ. 90/2001), για δεξίωση σε συνέδρους πανελλήνιου ιατρικού συνεδρίου (ΕλΣ Πράξη ΙV Τμ. 118/2001), για χριστουγεννιάτικη γιορτή των παιδιών των υπαλλήλων (ΕλΣ Πράξη ΙV Τμ. 19/2003), για αθλητικά είδη της ομάδας μπάσκετ των υπαλλήλων του Δήμου (ΕλΣ Πράξη ΙV Τμ. 158/2003), για αγορά παιχνιδιών για τα παιδιά σεισμοπλήκτων άλλου Δήμου (ΕλΣ Πράξη ΙV Τμ. 165/2003), για χρηματικά βραβεία σε πρωτεύσαντες μαθητές (ΕλΣ Πράξη ΙΙ Κλιμ. 106/2004), για τηλεοπτική κάλυψη εκδήλωσης (ΕλΣ Πράξη VII Τμ. 15/2005), για παράθεση γεύματος σε παράγοντες της Περιφέρειας (ΕλΣ Πράξη VII Τμ. 19/2005), για αγορά βιβλίου γενικού περιεχομένου και προσφορά του σε επισκέπτες και προσκεκλημένους του Δήμου (ΕλΣ Πράξη VII Τμ. 26/2005), για συνδρομή σε περιοδικό που περιέχει θέματα όχι μόνο τοπικού αλλά και γενικότερου χαρακτήρα (ΕλΣ Πράξη VII Τμ. 29/2005), για παράθεση γεύματος και πανό στα πλαίσια εκδήλωσης χάριν των αιμοδοτών (ΕλΣ Πράξη VII Τμ. 33/2005), για αγορά εμφιαλωμένου νερού (ΕλΣ Πράξη VII Τμ. 42/2005), για τηλεοπτική κάλυψη και προβολή των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου (ΕλΣ Πράξη VII Τμ. 43/2005), για προμήθεια βιβλίων που διατέθηκαν ως βραβείο σε επιτυχόντες στα ΑΕΙ μαθητές (ΕλΣ Πράξη VII Τμ. 51/2005), για διαφήμιση του Δήμου με σκοπό την τουριστική του προβολή (ΕλΣ Πράξη VII Τμ. 52/2005), για καταχώρηση του Δήμου σε επαγγελματικό ευρετήριο του νομού (ΕλΣ Πράξη VII Τμ. 56/2005), για προμήθεια ευχετηρίων καρτών (ΕλΣ Πράξη VII Τμ. 65/2005), για προμήθεια λουλουδιών προς τιμή επωνύμων (ΕλΣ Πράξη VII Τμ. 71/2005), για προμήθεια ειδών κρεοπωλείου και διάθεση στους υπαλλήλους (ΕλΣ Πράξη VII Τμ. 74/2005), για δημοσίευση σε τοπικές εφημερίδες ευχών του Δημάρχου (ΕλΣ Πράξη ΙΙ Κλ. 620/2005), για έξοδα κίνησης συμβούλων προς παρακολούθηση εργασιών πανελλήνιου συνεδρίου εκλεγμένων γυναικών (ΕλΣ Πράξη Ι Τμ. 27/2006), για δημοσιεύματα με τα οποία το ΔΣ καλούσε τους Δημότες να συμμετάσχουν σε συλλαλητήριο διαμαρτυρίας για την οικονομική πολιτική (ΕλΣ Πράξη VII Τμ. 36/2005), για έξοδα διαμονής του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, ο οποίος δικαιούται εξόδων κίνησης (ΕλΣ Πράξη Ι Τμ. 206/2005), για καταβολή ποσού ως υποτροφία σε φοιτήτριες που αρίστευσαν (ΕλΣ Πράξη ΙΙ Κλ. 533/2005).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Η Κοργιαλένειος, το ΕΣΠΑ και ο espresso
 Γράφει ο Ιλινόιου- Τσουρούφλης Γεράσιμος
Πολιτικός Επιστήμων και Α/πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Νέων Αργοστολίου

Είναι ίσως από τα λίγα παραδείγματα του τοπικού πολιτισμού για τα οποία πλειάδα συμπολιτών  μας τοποθετούνται δημόσια. Είναι παράλληλα και απο τα πολλά που καταλήγουν στο δυσάρεστο, ως αποτέλεσμα της αδράνειας των υπευθύνων με την  ταυτόχρονη επίδειξη εκνευριστικής αλαζονείας. Εκεί όμως που αναμένεις ανατρεπτικές και ριζοσπαστικές ιδέες και πράξεις ακούς την πλέον εύκολη και χιλιοφορεμένη λύση: τον "δημόσιο χαρακτήρα του Κοριαλενείου Ιδρύματος".
 Οι συνθήκες αλλάζουν. Μαζί με αυτές είμαστε υποχρεωμένοι να αλλάξουμε και εμείς. Είτε το θέλουμε είτε όχι, είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε είναι κοινώς αποδεκτό πως ο δημόσιος τομέας όπως το ξέραμε έχει παρέλθει. Συνεπώς- και πάντα κατά την προσωπική μου άποψη- όσοι επιμένουν στην παραπάνω διατύπωση κινδυνεύουν να "προσπεραστούν" από την ίδια τη πραγματικότητα. Σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως προτεινόμενων λύσεων, η κατάσταση είναι μία: Το Κοργιαλένειο Ίδρυμα (Βιβλιοθήκη και Μουσείο) παραμένει ανενεργό και οι εργαζόμενοι απλήρωτοι και αβέβαιοι για το μέλλον των ίδιων και του Ιδρύματος. Με δεδομένα τα παραπάνω θεώρησα σκόπιμο να παρουσιάσω τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνομαι το πρόβλημα καταθέτοντας παράλληλα πρόταση στον "άτυπο" δημόσιο διάλογο που τον τελευταίο καιρό παρακολουθούμε.
Ο εθνικός ευεργέτης Μαρίνος Κοριαλένιος χάρισε στην Κεφαλονιά ένα μοναδικό δώρο. Η Βιβλιοθήκη και το Μουσείο στο κέντρο του Αργοστολίου θυμίζουν και "διδάσκουν" την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου μας. Είναι ευκαιρία αφενός να ενισχύσουμε την πολιτιστική μας παρουσία και αφετέρου να δώσουμε λύση στο αδιέξοδο των εργαζομένων του Ιδρύματος. Προτείνω την άμεση ενεργοποίηση του Διοικητικού Συμβουλίου και των αρμόδιων αρχών προκειμένου να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που το ΕΣΠΑ (πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης) παρέχει  μέσω του προγράμματος για τον πολιτισμό με προϋπολογισμό 400 εκ Ευρώ.   Αναφέρω συνοπτικά πτυχές του προγράμματος:
-Υποστήριξη της προβολής του Πολιτιστικού και Καλλιτεχνικού προϊόντος του Ιδρύματος,
-Διακρατική ανταλλαγή στελεχών και υπαλλήλων στον τομέα,
-Χρηματοδότηση εκδηλώσεων προώθησης του έργου σε Κεφαλονιά, Ελλάδα και Ευρώπη στο πλαίσιο πολιτιστικών φεστιβάλ και
-Χρηματοδότηση θέσεων εργασίας με την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
 Με τον τρόπο αυτόν, μπορούμε να ανταποκριθούμε στο πρόβλημα με την προϋπόθεση ότι οι υπεύθυνοι θα ενδιαφερθούν και οι διαδικασίες θα ολοκληρωθούν άμεσα μιας και το πρόγραμμα λήγει το 2013.
Σημείωση 1: Η πρόταση που παρουσίασα έχει χαρακτήρα βραχυπρόθεσμο. Ως εκ τούτου θέλω να πιστεύω πως είμαστε ώριμοι να συζητήσουμε και το ενδεχόμενο της μακροπρόθεσμης συμμετοχής του ιδιωτικού κεφαλαίου.
Σημείωση 2: Απο την στιγμή που οι κυρίως αρμόδιοι για την επίλυση του προβλήματος τυγχάνουν συνταξιούχοι επιστήμονες έχουν τον χρόνο να επισπεύσουν τις διαδικασίες. Ένας espresso λιγότερος δεν αποτελεί και τεράστιο προσωπικό πλήγμα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου