Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

XAΘHKAN EIΣΦOPEΣ 100.000 E

XAΘHKAN EIΣΦOPEΣ 100.000 E
Νέος σάλος έχει ξεσπάσει στην τοπική κοινωνία, αυτή τη φορά με τις ασφαλιστικές εισφορές του πρώην Δήμου Πυλαρέων που ...έκαμαν φτερά και για τις οποίες ρωτούσαν τις τελευταίες μέρες τον τ. δήμαρχο κ. Μάρκο Κοτσιλίνη οι παραπολιτικές στήλες του “Η”!
Η όλη υπόθεση αφορά τις ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων του ΚΑΠΗ του τ. Δήμου Πυλαρέων καθώς και τις ασφαλιστικές εισφορές υπαλλήλων του ίδιου τ. Δήμου, που ενώ εκταμιεύθηκαν από τα Ταμεία του Δήμου για το διάστημα Αύγουστος 2009 έως το 2010, δεν αποδόθηκαν ποτέ, με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο νέος Δήμος Κεφαλονιάς να πάρει ασφαλιστική ενημερότητα. Oι εισφορές που δεν έχουν αποδοθεί και κανείς, μέχρι στιγμής, δεν ξέρει που πήγαν υπερβαίνουν τις 100.000 Ευρώ.
Τα πράγματα άρχισαν να ...ζορίζουν για τον τ. δήμαρχο Πυλαρέων και επικεφαλής της αντιπολίτευσης κ. Μάρκο Κοτσιλίνη, ο οποίος, όπως αποκαλύπτουμε σήμερα, προκειμένου να προλάβει τις εξελίξεις, έστειλε επιστολή στον αντιδήμαρχο Oικονομικών κ. Δημήτρη Πυλαρινό στην οποία, εν ολίγοις, νίπτει τας χείρας του και ζητάει από τον κ. Πυλαρινό “να διενεργήσει έρευνα, ώστε να διευκρινιστούν οι ελλείψεις” αυτές!
Η επιστολή έχει ως εξής:
Αργοστόλι 4-10-2011
Προς: Δήμο Κεφαλονιάς
Αντιδήμαρχο Oικονομικών κ. Πυλαρινό Δημήτριο
Κύριε Αντιδήμαρχε
Προ ολίγων ημερών ενημερώθηκα από τον Κοκκόση Διονύσιο -Πρόεδρο του Νομικού Προσώπου Δημοσίου δικαίου ότι το ΙΚΑ Αργοστολίου δεν έχει εισπράξει ασφαλιστικές εισφορές εργαζομένων στο ΚΑΠΗ πρώην Δήμου Πυλαρέων για το διάστημα από Αύγουστο 2009 έως και το έτος 2010.
Επειδή:
O τέως Δήμος Πυλαρέων είχε δική του ταμειακή υπηρεσία με έμπειρους υπαλλήλους.
Θεωρώ ότι έχουν εκταμιευτεί χρήματα από τον Δήμο για τις εν λόγω ασφαλιστικές εισφορές.
Η διακίνηση των χρημάτων γινόταν μέσω της εμπορικής Τράπεζας (υποκατάστημα Σάμης έως το καλοκαίρι 2009 και όταν αυτό έκλεισε, από το κατάστημα Αργοστολίου).
Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του ΙΚΑ, τόσον ο Δήμος όσο και Νομικά Πρόσωπα του Δήμου Ζησιμάτειος βιβλιοθήκη και ΚΑΠΗ δεν έχουν καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές στο ΙΚΑ για το ίδιο ως ανωτέρω διάστημα.
Oφείλουμε όλοι να είμαστε εξαιρετικά ευαίσθητοι για το Δημόσιο χρήμα.
Για τους λόγους αυτούς
Παρακαλώ όπως προβείτε άμεσα σε έρευνα προκειμένου να διευκρινιστούν οι πάρα πάνω ελλείψεις.
Με εκτίμηση,
MAPKOΣ KOTΣIΛINHΣ
Επίσης ο κ. Κοτσιλίνης  χθες έδωσε στη δημοσιότητα την ακόλουθη ανακοίνωση, αφού, προφανώς, διέβλεψε ότι το θέμα θα οδηγηθεί στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο:
Προ ημερών ενημερώθηκα, ως πρώην Δήμαρχος Πυλαρέων, από τον Πρόεδρο του OΚΑΠΕ -Νομικού Προσώπου του Δήμου- κ. Κοκκόση Διονύσιο ότι, σύμφωνα με το ΙΚΑ, δεν έχουν καταβληθεί εισφορές εργαζομένων.
Με δική μου πρωτοβουλία κατέθεσα έγγραφη αναφορά στο Δήμο και εζήτησα άμεσες ενέργειες και έρευνες για πλήρη διαλεύκανση του θέματος, προς πάσα κατεύθυνση. Το ίδιο σκοπεύω να πράξω και προς τις άλλες δημόσιες Αρχές.
Βεβαίως απαιτείται ιδιαίτερη ευαισθησία για τη διαχείριση του δημόσιου χρήματος αλλά μέχρι να ολοκληρωθούν οι έρευνες, OΥΔΕΙΣ δικαιούται να δημιουργεί ενόχους και να συντηρεί νοσηρό πολιτικό κλίμα.
ΜΑΡΚOΣ ΚOΤΣΙΛΙΝΗΣ
πρ. Δήμαρχος Πυλαρέων
Δημ. Σύμβουλος
Δήμου Κεφαλλονιάς
  • Το έγγραφο του Μάρκου προς τον Δ. Πυλαρινό
    Το έγγραφο του Μάρκου προς τον Δ. Πυλαρινό


ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ



ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΔΗΜΟ ΕΛΕΙΟΥ-ΠΡΟΝΝΩΝ
Συνεδρίασε το περασμένο Σάββατο το Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλλονιάς σε μια ακόμη μαραθώνια συνεδρίαση που κράτησε μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.Δυο ήταν τα σημαντικά ζητήματα που απασχόλησαν το Σώμα. Το πρώτο, αφορούσε τον πρώην Δήμο Ελειού-Πρόννων και κάποιες οικονομικές εκκρεμότητες των προηγούμενων Διοικήσεων. Η συζήτηση στο θέμα αυτό έγινε πολλές φορές σε υψηλούς τόνους, ενώ παρευρέθηκαν και κατέθεσαν την άποψή τους οι πρώην δήμαρχοι Ελειού-Πρόννων Μ. Μεταξάς και Κ. Ζαπάντης. Τελικά, το Δημοτικό Συμβούλιο κατά πλειοψηφία αποφάσισε την έλευση ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, προκειμένου να ελέγξουν τα πεπραγμένα του πρώην Δήμου Ελειού-Πρόννων.Το δεύτερο σημαντικό ζήτημα που απασχόλησε το Σώμα, αφορούσε στην ΚΕΔΗΚΕ και κυρίως στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου αφενός, αλλά και αφετέρου στην έγκριση του προϋπολογισμού. Υπήρξε και εδώ μια συζήτηση η οποία είχε ένταση, κυρίως σε ότι αφορά τα χρέη των Πολιτιστικών Επιχειρήσεων των πρώην Δήμων που κληρονόμησε η νέα αυτή Επιχείρηση του Δήμου Κεφαλλονιάς.Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση του αντιδημάρχου Πυλαρέων Μ. Βαγιωνίτη, ο οποίος έκανε λόγο για “πολιτικούς μαστροπούς που μετέτρεψαν τις κυρίες Δημοτικές Επιχειρήσεις σε εταίρες και τις οδήγησαν στην επαιτεία, με τη συμπαράσταση των ελεγκτικών υπηρεσιών που δημιούργησαν δημάρχους μικρούς δικτατορίσκους”. Στη φράση αυτή αντέδρασε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Μ. Κοτσιλίνης, ζητώντας να ανακληθεί ως απαράδεκτη, πλην όμως ο αντιδήμαρχος Πυλάρου, δευτερολογώντας είπε ότι μιλούσε πολιτικά και ήθελε να καταδείξει την κακοδιαχείριση και την άσχημη οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων που παρέλαβε ο Δήμος Κεφαλλονιάς. Τελικά και τα θέματα της ΚΕΔΗΚΕ ψηφίστηκαν κατά πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Επίσης το Σώμα τήρησε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη της ζωγράφου Ντιάνας Αντωνακάτου, ενώ με εισήγηση του προέδρου του Δημοτικού Γηροκομείου Μ. Αποστολάτου, αποφασίστηκε να κατατεθεί ψήφισμα, αλλά και στεφάνι στη μνήμη της εκλιπούσας, αλλά και του Παναγή Γαβριελάτου, ενός άλλου κορυφαίου Κεφαλλονίτη ζωγράφου που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Όσο πιο γρήγορα πιάσουμε πάτο, τόσο καλύτερα!

 Γράφει ο Παύλος Παπαδάτος
Επικοινωνιολόγος

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αν η κυβέρνηση είχε μειώσει, τα δύο τελευταία χρόνια, δραστικά τις κρατικές δαπάνες και είχε περιορίσει τη φοροδιαφυγή έστω και στο ελάχιστο, σήμερα δεν θα ήμαστε αντιμέτωποι ούτε με δυσβάστακτες έκτακτες εισφορές, ούτε με χρεοκοπία.Δυστυχώς, είμαστε ένας λαός που έχει την πολυτέλεια να ανέχεται μία ανίκανη κυβέρνηση, οι κουτοπονηριές της οποίας ανάγκασαν την τρόικα, που η ίδια έφερε στη χώρα, να μας στείλει τον λογαριασμό της αναξιοπιστίας μας, ο οποίος θα στείλει τη χώρα μας δέκα χρόνια πίσω.
Είμαστε ένας λαός που έχει την πολυτέλεια να ανέχεται τις αντεθνικές ενέργειες του ΠΑΜΕ, να διατηρεί τους κυρίους Φωτόπουλους ως ρυθμιστές  των αποκρατικοποιήσεων και τον κύριο Τσίπρα ως προστάτη της εθνικής μας υπερηφάνειας. 
Ως φαίνεται η τρόικα δεν θέλει μόνο να μας σώσει αλλά και να μας εκδικηθεί και να μας ταπεινώσει. Και όταν ένας λαός, όσο και αν φταίει, έχει να διαλέξει μεταξύ ταπεινώσεως και αφερεγγυότητας θα πρέπει να επιλέξει το δεύτερο, όσο επώδυνο και αν είναι. Γιατί στο τέλος με την κυβέρνηση που έχουμε, και αφερέγγυοι θα γίνουμε αλλά και θα ταπεινωθούμε.
Δεν χρειάζεται να είναι κανείς νομπελίστας για  να αντιληφθεί ότι ακόμη και αν το κούρεμα των ελληνικών ομολόγων στις 17-18 Οκτωβρίου αποφασιστεί να φθάσει στο 50% και πάλι δεν θα έχουμε πρωτογενές πλεόνασμα αν το κράτος δεν μειώσει – και μάλιστα δραστικά – τις δαπάνες του. 
Το 2009 το εξωτερικό μας χρέος ήταν 295 δις ευρώ και στο τέλος του 2011 θα είναι 373 δις ευρώ. Οι τόκοι εξυπηρέτησης εξωτερικού χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ το 2011 θα είναι 16.4 δις. Συνεπώς και αν ακόμη οι τόκοι μειωθούν κατά το ήμισυ και πάλι δεν θα έχουμε πλεόνασμα.
Το 2009 το εξωτερικό χρέος μας ήταν 127% του ΑΕΠ, χαρακτηρίστηκε επικίνδυνο για την Ευρώπη και φέραμε την τρόικα. Το 2011 η συνταγή της τρόικα θα το φθάσει 170% και μαζί με αυτό η ύφεση θα αγγίξει το 6%! Συνεπώς πιάνουμε πάτο, αλλά όσοι καταφέρουν και μείνουν όρθιοι μετά  την καταστροφή θα δουν πολύ καλύτερες ημέρες.
Οι ευκαιρίες για επενδύσεις θα είναι πολλές και η επανόρθωση της χώρας δεν θα χρειαστεί περισσότερο από μία πενταετία. Αρκεί να εξαλειφθεί η απίθανη πασοκική νοοτροπία με την οποία μπολιάστηκε η χώρα το 1981. Νοοτροπία που έμαθε ακόμη και τους υπαλλήλους της ΕΥΠ να συνδικαλίζονται!
Υ.Γ.Έτσι ή αλλιώς θα πιάσουμε πάτο. Όσο γρηγορότερα πιάσουμε πάτο, τόσο γρηγορότερα θα αρχίσει και η ανάκαμψη της χώρας.
Δημοσιεύθηκε
στην Real News

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΕΠΙΘΕΣΗ ΜΠΕΡΙΑΤΟΥ ΣΕ ΚΟΥΡΗ



“Προφάσεις εν αμαρτίαις του κ. Κουρή”

Γράφει ο Μπ. Παπαδόπουλος

Eπίθεση στον αντιπεριφερειάρχη Σ. Κουρή για το θέμα του Κοργιαλενείου Ιδρύματος και του Δασικού, εξαπολύει σήμερα με ανακοίνωσή του ο επικεφαλής του “Ιονίου Αρχιπελάγους” Ηλ. Μπεριάτος.
Στην ανακοίνωση αναφέρονται τα ακόλουθα:
Δεν θα ασχολούμασταν με τον κ. Κουρή αλλά αφού αυτός ασχολήθηκε μαζί μας, του οφείλουμε κάποιο σχόλιο. 
O κ. αντιπεριφερειάρχης αντί να ανταποκριθεί υπεύθυνα -ως όφειλε- στην τεκμηριωμένη πρόταση μας για το έργο της βιβλιοθήκης φαίνεται να ενοχλήθηκε -ως μη όφειλε-  και προτίμησε να προβεί, ως όψιμος υπερασπιστής του Kοργιαλενείου, σε ατεκμηρίωτα σχόλια μέσω συνέντευξης τύπου. Γιατί άραγε τον πείραξε τόσο πολύ το ενδιαφέρον μας για τη βιβλιοθήκη; Αγνοεί ότι αυτό το ενδιαφέρον (σε αντίθεση με κάποιους άλλους) δεν είναι μόνο τωρινό αλλά διαχρονικό;
 Δημόσια λοιπόν και εμείς τον καλούμε να αφήσει τις πομφόλυγες του τύπου  «άκαιρη η παρέμβαση του κ Μπεριάτου» κλπ και να απαντήσει επί της ουσίας. Θέλει πραγματικά να στηρίξει το Κοργιαλένειο Ίδρυμα ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ;;; Αν ΝΑΙ ας βοηθήσει ώστε να επικαιροποιηθεί σύντομα η μελέτη, να καλέσει σε συνεργασία το Κοργιαλένειο Συμβούλιο και να υπογράψει την προγραμματική σύμβαση ώστε να προχωρήσει το έργο της επέκτασης του κτιρίου αυξάνοντας έτσι και την απορρόφηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ.. ‘Όλα τα άλλα που λέει είναι ..εκ του πονηρού  και προφάσεις εν αμαρτίαις.
Όσο για το άλλο ‘πυροτέχνημα’ του κ Κουρή, το περίφημο δασικό,  εμείς παρουσιάσαμε στο Περιφερειακό Συμβούλιο (και καταθέσαμε στα πρακτικά) δημοσίευμα του τοπικού τύπου αναφερόμενο σε σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Γεωργίας (Αγροτικής ανάπτυξης) που ό ίδιος ΑΓΝΟΟΥΣΕ και που αποδεικνύει ότι κρούει ανοικτές θύρες. Και εξ άλλου αν δεν εφαρμόζονται οι οδηγίες του υπουργείου, ας αποταθεί, ως αντιπεριφερειάρχης που είναι, στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες αντί να φέρνει στο Περιφερειακό Συμβούλιο εισηγήσεις που είναι αντιγραφή περυσινών υπομνημάτων του συλλόγου ιδιοκτητών ακινήτων στους τότε υποψήφιους περιφερειάρχες !..
Φαίνεται όμως ότι  για το δασικό, όπως ειπώθηκε και στο ΠΣ, άλλα έλεγε ο τίτλος της εισήγησης (του), άλλα ήταν στο περιεχόμενο (άσχετα με το θέμα !) και …άλλα εννοούσε ο κ. αντιπεριφερειάρχης αντιγράφοντας έτσι την τακτική του προϊστάμενου του περιφερειάρχη. Αλλά γι’ αυτά τα περιβαλλοντικά κατορθώματα του κ. Κουρή θα ασχοληθούμε και πάλι προσεχώς αφού μας φέρει το πόρισμα της επιτροπής διερεύνησης του  ιδιοκτησιακού της οποίας ορίστηκε  πρόεδρος από το Π.Σ.    
Επίσης προσεχώς θα ασχοληθούμε και με την Γέφυρα για την οποία οι μεταμοντέρνες κυκλοφοριακές αντιλήψεις του κ. Κουρή φαντάζουν πταίσμα μπροστά στην πρόσφατη πρόταση του (αληθινό μαργαριτάρι!) να γκρεμιστεί το κτίριο του Αρχαιολογικού Μουσείου για να γίνει ο χώρος …..πάρκινγκ!!
Όσο για τα αποτυπώματα, πολιτικά, ηθικά, πνευματικά, υλικά, ουσιαστικά, κλπ.    των κατά καιρούς ιθυνόντων του τόπου αυτού, ‘μικρών’ και ‘μεγάλων’, ‘ερασιτεχνών’ και ‘επαγγελματιών’ ας μην βιάζεται να βγάλει ο ίδιος συμπεράσματα. Είναι σε όλους γνωστά και ο μόνος που θα τα αξιολογήσει σωστά και δίκαια - με την απαραίτητη χρονική απόσταση- είναι η ιστορία και οι επόμενες γενιές. 


Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2011

KAPΦIA ΓIA 5!

KAPΦIA ΓIA 5!
«Καρφιά» για Γεωργάτο, Μπεριάτο, Διβάρη, Γερουλάνο και ...Δημόσιο
• Η πρώην Νομαρχία μας άφησε και οφειλές 7.000.000 Ε προς τον κόσμο. • Στο σκάνδαλο «Πάμε Στοίχημα» το μαχαίρι θα φθάσει ως το κόκκαλο. •  Προχωράνε τα έργα Λιμάνι Πισαετού, Γέφυρα Αργοστολίου, Λιμάνι Αργοστολίου, Φράγμα Κατωγής, Αγία Ευφημία-Καραβόμυλος, Κρανιά-Συναπιάς. • Δασικό: Το Δημόσιο πρέπει να αποδεικνύει το δικό του δικαίωμα και όχι ο ιδιώτης. • Ο Μπεριάτος μας λέει να κάνουμε κινήσεις για το Κοργιαλένειο, όταν όμως κυβερνούσε δεν έκανε τίποτα. • Αν ο ξένος επιχειρηματίας που θέλει να επενδύσει στο νησί μας διασφαλίσει ότι οι εργαζόμενοι, κατά 50% τουλάχιστον, θα είναι ντόπιοι, θα τον στηρίξουμε. • Mόνον η περιοχή της Κρανιάς είναι κατάλληλη για τα Σφαγεία. • Χρειαζόμαστε χωροθέτηση για τα φωτοβολταϊκά. • Ο Διβάρης αντί να εγκαινιάσει ένα μεγάλο έργο όπως το Leader, ήρθε να εγκαινιάσει ...ένα καφενείο με γλυκά! • Είναι δυνατόν ο Γερουλάνος να είναι υπουργός Πολιτισμού και να βρίσκεται σ’ αυτή τη θέση το Κοργιαλένειο;
Της KΩN/NAΣ KOMNITΣA
Aνοιχτό άφησε το θέμα της ανοιχτής Γέφυρας στα I.X. ο αντιπεριφερειάρχης κ. Σωτήρης Κουρής στη χθεσινή του συνέντευξη προς τα τοπικά MME, τονίζοντας ότι η Γέφυρα μπορεί να γίνει χρηστική στα οχήματα κατά την είσοδο προς την πόλη, επαναλαμβάνοντας έτσι μιά θέση που έχει διατυπώσει κατά καιρούς.
Επίσης, ο κ. Κουρής διατύπωσε την άποψη ότι “όταν τελειώσει η αναστήλωση, ο Δήμος και οι υπόλοιποι Φορείς θα αποφασίσουν πως θα την χρησιμοποιήσουν”.
“Η Γέφυρα”, πρόσθεσε ο κ. Κουρής, “είναι ένα ουσιαστικό Μνημείο για την πόλη, είναι η ζωή της. Για μένα έχει σημασία και χαίρομαι που ξεκίνησε το έργο και αυτό που με ενδιαφέρει είναι να γίνει όσο το δυνατόν καλύτερα”.
O κ. Κουρής μίλησε για όλα τα θέματα που απασχολούν τον τελευταίο καιρό την επικαιρότητα. Σχολίασε το σκάνδαλο της πρώην Νομαρχίας, αναφέρθηκε στα έργα του ΕΣΠΑ και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Περιφέρεια στην ένταξή τους, όπως επίσης και στα προβλήματα που έχουν προκύψει με τις Ιχθυοκαλλιέργειες και τα Σφαγεία.
O αντιπεριφερειάρχης ξεκίνησε την συνέντευξη του ζητώντας συγνώμη από τους κατοίκους της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης για την ταλαιπωρία που έχουν υποστεί με τη νέα διοικητική αλλαγή. “Καταλαβαίνω πόσο ταλαιπωρούνται οι πολίτες με τη διοικητική μεταρρύθμιση", είπε. "Δεν έχουμε ακόμη συνηθίσει τις αρμοδιότητες, τι κάνει ποιός. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση σε τρέχοντα ζητήματα. Ακόμη δεν έχουμε εξοφλήσει παλιούς χρεώστες της πρώην Νομαρχίας. Θέλω να ζητήσω συγνώμη γιατί καταλαβαίνω την ανησυχία του κόσμου που δεν έχει πληρωθεί. Είναι δύσκολο το βάρος που πήραμε από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Περίπου 7.000.000 Ευρώ λείπουν από τον κόσμο και μεσούσης της οικονομικής κρίσης έχουμε και το μεγάλο σκάνδαλο της πρώην Νομαρχίας που καθυστερεί ακόμα περισσότερο τις εκκρεμότητες, μέχρι να τελειώσει ο έλεγχος”.
Σχετικά με το σκάνδαλο “Πάμε Στοίχημα”ο κ. Κουρής τόνισε πως απ’ τους πρώτους μήνες της θητείας του προσπάθησε να το διευθετήσει. Καθημερινά, όπως είπε, έκανε ταμείο της πρώην Νομαρχίας χωρίς να μπορεί να βγάλει άκρη, ώσπου βρήκε κάποιες τρύπες.
“Επρεπε να ενημερώσω τον περιφερειάρχη και να έρθουν οι Oρκωτοί Λογιστές. Η υπόθεση πλέον έχει πάρει το δρόμο της με τις ανακρίσεις που γίνονται και με την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου να γίνει έρευνα σε βάθος, μέχρι και το 2000. Η όλη διαδικασία είναι σε εξέλιξη και είμαι πάντα στη διάθεση των ΜΜΕ και των πολιτών για ενημέρωση πάνω στο θέμα μέχρι όμως του σημείου που άπτεται της Δικαιοσύνης. Το σκάνδαλο αυτό ήταν ένας ανασταλτικός παράγοντας αλλά σας διαβεβαιώνω πως το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο. Η έρευνα θα φτάσει μέχρι το τέλος, όσο πίσω κι’ αν χρειάζετε να πάει. Ακόμη και μέχρι την πρώτη Νομαρχία. Η Περιφέρεια πρέπει να είναι χρηστή και οι δημόσιοι υπάλληλοι στην υπηρεσία του πολίτη”, επεσήμανε ο κ. Κουρής.
Στη συνέχεια ο αντιπεριφερειάρχης αναφέρθηκε στα έργα του ΕΣΠΑ λέγοντας πως είναι σημαντικό κομμάτι της Περιφέρειας και τονίζοντας πως συμμερίζεται την αγωνία μερικών για την πορεία του ΕΣΠΑ. “Υπάρχει αδυναμία αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα γιατί δεν έχουμε δυνατότητα εύρεσης χρημάτων από τις Ευρωπαϊκές αγορές. O κ. Φόρτες το έχει αναφέρει, όπως και ο  κ. Σπύρου. Χρειαζόμαστε ουσιαστική χρηματοδότηση για την ανάπτυξη του τόπου”.
Εργα στα οποία αναφέρθηκε ο κ. Κουρής:
  • Λιμάνι Πισαετού: “Εχει πλέον ανάδοχο και προχθές πήγαν μηχανικοί για τις πρώτες βυθομετρήσεις. Ενα έργο που κανένας δεν το πίστευε στην Ιθάκη. Το ξεκινήσαμε με την επιμονή ορισμένων από την Ιθάκη, του επάρχου κ. Λιβιτσάνη του πρώην νομάρχη μας κ. Λευκαδίτη και με τη στήριξη του γεν. γραμματέα των Λιμένων, του κ. Θανόπουλου τότε και της κ. Κανελοπούλου. Καθυστέρησε στην προηγούμενη νομαρχιακή αρχή λόγω των αδειοδοτήσεων αλλά εντάχθηκε και θα δώσει στην Ιθάκη ένα λιμάνι που θα εξυπηρετεί όχι μόνο τοπικά αλλά και μεγαλύτερα πλοία”.
  • Χάρακας: “Εντάχθηκε στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ. Υπήρξαν κάποιες αστοχίες στη μελέτη αλλά τώρα περιμένουμε την εντολής της διαχειριστικής αρχής”.
  • Γέφυρα Αργοστολίου: “Ηδη ανέλαβε ο εργολάβος ο κ. Μαρούλης. Παραδόθηκε το έργο προχθές και θέλω να πιστεύω πως θα κάνει ότι είναι δυνατόν για να τελειώσει αυτό το Μνημείο και να αποδοθεί στον Πολιτισμό και τους πολίτες της Κεφαλονιάς”.
  • Λιμάνι Αργοστολίου: “Εργο σημαία για την Περιφέρειά μας. Ενα νέο λιμάνι, μπροστά από τη ΔΕΗ, που θα δώσει τη δυνατότητα μίας καινούργιας πρόσβασης ακτοπλοϊκής ιδιαίτερα εμπορευματικής κίνησης στο Αργοστόλι για να ανασάνει η πόλη από τα βαριά οχήματα και από την όλη κίνηση ενός μεγάλου λιμανιού. Είναι ένα έργο που θα έχει ουσιαστική συμβολή στην ανάπτυξη της Κεφαλονιάς και της περιοχής. Είχε παγώσει, όμως με την ανάληψη της Περιφερειακής Ενότητας, ανανεώσαμε τα χρήματα στη μελέτη”.
  • Φράγμα Κατωγής: “Oυσιαστικό και ώριμο έργο που έχουμε προτείνει στο ΕΣΠΑ. Θα δώσει τη δυνατότητα στη νότιο Παλική να έχει και αρδευτικό νερό”.
  • Αγία Ευφημία-Καραβόμυλος: “Στο επόμενο Περιφερειακό Σύμβουλιο θα προκηρύξουμε την απαλλοτρίωσή του για να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ”.
O κ. Κουρής τόνισε πως στο προηγούμενο Περιφερειακό Συμβούλιο εγκρίθηκε το τεχνικό πρόγραμμα που δεν έχει σχέση με το ΕΣΠΑ, αλλά με την Περιφέρεια. Τα χρήματα είναι μειωμένα κατά 15%-20% περίπου από τα περσινά που έδωσε η κεντρική Κυβέρνηση προς την Περιφέρεια και τα έργα τα οποία εντάχθηκαν είναι ουσιαστικά οδικής ασφάλειας. “Ξεκινάμε από τον Πόρο με στόχο να ανοίξουμε ένα σύγχρονο δρόμο από Αγία Ειρήνη μέχρι Αγιο Γέωργιο, αντάξιο ενός μεγάλου άξονα Αργοστολίου-Πόρου. Είναι μία περιοχή που αναπτύσσεται και θέλει την στήριξη της Περιφέρειας. Θέλω να τονίσω ότι θα προβούμε σύμφωνα με τις δυνότητες που θα έχουμε και θα εκτελέσουμε τις απαλλοτριώσεις του ‘63. Με πολύ σεβασμό προς τους ιδιοκτήτες όμως θα ήθελα τη βοήθεια και τη στήριξη τους”.
Ενα ακόμη έργο οδικής ασφαλείας που εντάχθηκε στο τεχνικό πρόγραμμα της Περιφέρειας είναι ο δρόμος από τον Κόμβο της Κρανιάς προς τη Σιναπιά, που όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης είναι ουσιαστικό για την περιοχή της Λειβαθούς.
Η επισκευή του κτιρίου του Αίνου είναι άλλο ένα σημαντικό θέμα της Περιφερειακής Ενότητας. “Εχει πολύ σημασία να αναπτυχθεί ο Εθνικός Δρυμός και επιτέλους να φύγουν όλα τα σκοτεινά σημεία όσον αφορά τη λειτουργία αυτού του κτιρίου. Oι αστοχίες της μελέτης ήταν σοβαρές σε συνεργασία όμως με τον Oρειβατικό Σύλλογο, ο μηχανικός κ. Βασιλάτος μας έδωσε τη μελέτη του κτιρίου και το Περιφερειακό Συμβούλιο δέχθηκε να το χρηματοδοτήσουμε”.
Oπως τόνισε ο κ. Κουρής τα χρήματα των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων που πήρε η Περιφέρεια για την οδική ασφάλεια τα χρησιμοποιεί στην οδική ασφάλεια. Για την περιοχή της Κρανιάς δόθηκαν 700.000 Ευρώ, της Παλικής 505.000 Ευρώ, της Σάμης 280.000 Ευρώ καθώς και μικρότερα ποσά σε άλλες περιοχές.
Επίσης κάποια χρήματα δόθηκαν σε αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες όμως η Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου δε δέχθηκε να δοθούν οι επιχορηγήσεις προς κάποια Σωματεία που είχε αποφασίσει να στηρίξει το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Ενα άλλο θέμα το οποίο σχολίασε ο κ. Κουρής αφορά την απόφαση που πάρθηκε στο προηγούμενο Περιφερειακό Συμβουλίο σχετικά με το δασικό. “Εχει καθηλώσει την ανάπτυξη της Κεφαλονιάς”, λέει ο αντιπεριφερειάρχης. “Δε μπορεί το Δημόσιο να έρχεται και να σου λέει ότι το κτήμα είναι δημόσιο και όχι ιδιωτικό. Το Δημόσιο πρέπει να αποδεικνύει το δικό του δικαίωμα και όχι ο ιδιώτης, όπως γινόταν ως τώρα”.
Σχετικά με το Κοργιαλένειο Ιδρυμα ο κ. Κουρής επεσήμανε πως είναι θέμα που ζητούσε αγωνιωδώς τη στήριξη της Περιφέρειας και σχολίασε τη μεγάλη σημασία που έχει το Μουσείο και η Βιβλιοθήκη, λέγοντας πως είναι η ιστορία της Κεφαλονιάς. “Σε συνεργασία με το Κοργιαλένειο Διοικητικό Συμβούλιο πρέπει να δούμε μήπως μπορούμε να το στηρίξουμε, όμως πρέπει να μετατεθεί η διοίκηση στην Περιφέρεια για 20 χρόνια. Είναι γενναία η απόφαση που έχουν να πάρουν”, πρόσθεσε ο κ. Κουρής και επιτέθηκε στον κ. Μπεριάτο λέγοντας πως “βγαίνει και λέει να κάνουμε κινήσεις για την στήριξη του Κοργιαλενείου, αλλά όταν κυβερνούσε δεν έκανε καμία”.
Oσον αφορά τις ιχθυοκαλλιέργειες ο αντιπεριφερειάρχης είπε πως όταν το Υπουργείο, αρχές Μαϊου, έστειλε τις προτάσεις του, η Περιφέρεια δεν ήταν έτοιμη να το αντιμετωπίσει. Επρεπε να το επεξεργαστεί, να δει τους χάρτες, να προετοιμαστεί. Στο Περιφερειακό Συμβούλιο του Αυγούστου που εισηγήθηκε το θέμα υπήρξαν αντιδράσεις και αναβλήθηκε για το επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο στην Κεφαλονιά.
Σε ερώτηση σχετικά με τον κίνδυνο να μη γίνει μεγάλη επένδυση επιχειρηματία στον Πόρο που προωθούνται οι νέες ιχθυοκαλλιέργειες, ο κ. Κουρής απάντησε: “Δεν πιστεύω στους μεγαλοεπιχειρηματίες. Θέλω να βλέπω Κεφαλονίτες να δουλεύουν και όχι να ξενιτεύονται. Στις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες υπάρχει πιθανότητα να φέρουν εργαζόμενους από το εξωτερικό, όπως έχει γίνει σε κάποιες περιπτώσεις στην Κέρκυρα και στη Ζάκυνθο. Ενώ με τα προγράμματα all inclusive δεν μένει τίποτα στην τοπική κοινωνία. Αν μας εξασφαλίσει πως το 70%, το 60%, το 50%  θα είναι ντόπιοι σαφώς και θα τον στηρίξουμε. Το ευχάριστο είναι όμως πως παρουσιάζονται τέτοιες επενδύσεις και μπορούμε να συζητήσουμε”.
Για το θέμα των Σφαγείων ο κ. Κουρής τόνισε πως μόνο η περιοχή της Κρανιάς είναι κατάλληλη για τα Σφαγεία καθώς είναι πολύ δύσκολο να χωροθετηθεί σε άλλη περιοχή της Κεφαλονιάς και δε θα ήθελε να ταλαιπωρούνται οι ιδιώτες πηγαινοέρχοντας. Σε ερώτηση του “Η” σχετικά με τα Σφαγεία ο κ. Κουρής είπε πως “ο περιφερειάρχης έχει δώσει δύο φορές παρατάση και πρέπει ο Δήμος Κεφαλονιάς να κάνει τις απαραίτητες κινήσεις, όπως είναι η απομάκρυνση των Ρομά από την περιοχή”.
O κ. Κουρής αναφέρθηκε και στα φωτοβολταϊκά πάνελ εκφράζοντας την αντίδρασή του λέγοντας πως δεν γνωρίζει πως μπορούμε να δεχθούμε μία πρόταση όταν η Κεφαλονιά είναι τουριστική περιοχή. “Δεν έχω υπογράψει καμία από τις προτάσεις που έχουν σταλεί, όπως και κανένας άλλος αντιπεριφερειάρχης. Χρειαζόμαστε χωροθέτηση από το Υπουργείο. Δε γίνεται να έρχεται ο βόρειος Ευρωπαίος για να δει ήλιο και πράσινο, ενώ δίπλα θα βρίσκονται οι καθρέφτες. Μία επιλογή είναι οι στέγες. Συμφωνώ με την πράσινη ανάπτυξη αλλά είναι ένα πρόβλημα το που θα τοποθετηθούν και τα συμφέροντα μεγάλα”.
Τέλος ο αντιπεριφερειάρχης σχολίασε την πρόσφατη εγκαινίαση των καταστημάτων της Ενωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών και επιτέθηκε στον γενικό γραμματέα κ. Διβάρη που έκανε τα εγκαίνια τονίζοντας: “Δεν παραβρέθηκα στην εκδήλωση της ΕΑΣ γιατί δεν είχα πρόσκληση και έτσι δεν είχα την ευκαιρία να δω τον κ. Διβάρη. O οποίος αντί να εγκαινιάσει ένα μέγαλο έργο για την Κεφαλονιά, για παράδειγμα το LEADER ή τα Σφαγεία, ήρθε για να εγκαινιάσει ένα καφενείο με γλυκά. Oσοι πολιτικοί περνάνε από την Κεφαλονιά πρέπει να αφήνουν μεγάλα έργα, να αφήνουν το αποτύπωμά τους. Εμείς είμαστε μικροί πολιτικοί, τοπικοί. Oσοι υπουργοί και γενικοί γραμματείς έρχονται, πρέπει να εγκαινιάζουν έργα ουσιαστικά για την Κεφαλονιά. Είναι δυνατόν ο κ. Γερουλάνος να είναι υπουργός Πολιτισμού και να βρίσκεται σε αυτή τη θέση το Κοργιαλένειο Ιδρύμα”;

Πέσαμε απ’ τα σύννεφα όταν είδαμε ότι η Αναπτυξιακή χρωστάει 270.000 Ε!

Kατά τη χθεσινή συνέντευξη ο κ. Κουρής αναφέρθηκε στην Αναπτυξιακή Εταιρεία, λέγοντας χαρακτηριστικά πως “διαχειριζόταν προγράμματα Ευρωπαϊκά όπως το LEADER και το OΠΑΧ, χρήματα και επενδύσεις. Oταν παραλάβαμε εκφράσαμε την αγωνία μας για το τι συμβαίνει. Η σιωπή των αμνών. Oταν μπήκαν τελικά οι Oρκωτοί Λογιστές πήραμε τα ανησυχητικά αποτελέσματα και πέσαμε από τα σύννεφα όταν παρουσιάστηκε χρέος προς τρίτους και υπαλλήλους, ύψους 270.000 Ευρώ”.
“Είναι ένα έλλειμμα το οποίο η πρώην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση έπρεπε να το είχε κλείσει” τονίζει ο κ. Κουρής και καταλογίζει ευθύνες στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και τον κ. Γεωργάτο για την εξέλιξη του προγράμματος LEADER, το οποίο τώρα έχει αναλάβει η Αναπτυξιακή Εταιρεία Ζακύνθου, εξαιτίας της λάθος διαχείρησης της υπόθεσης. Επίσης ο κ. Κουρής κατήγγειλε πως τα άτομα που έχουν μπει στις Επιτροπές «είναι μεμπτά» και θέλει να μάθει μέσω ποιών φορέων επιλέχθηκαν.
  • O Σωτ. Kουρής, κατά τη χθεσινή συνέντευξη
    O Σωτ. Kουρής, κατά τη χθεσινή συνέντευξη
 
ΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ

ΤΑ ΚΟΜΙΤΑΤΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ

Γράφει ο Μπ. Παπαδόπουλος

Με επιστολή τους προς την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, η Τοπική Κοινότητα Κομιτάτων, καταγγέλλει την πρόσφατη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, για τη χωροθέτηση νέων μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας στην Κεφαλλονιά.Ολόκληρο το κείμενο της επιστολής, έχει ως εξής:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦ. ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
ΔΗΜΟΣ  ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Τ.Κ. ΚΟΜΙΤΑΤΩΝ
ΠΡΟΣ:
ΠΕΡΙΦ. ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
Ε.Ο. ΚΕΡΚΥΡΑΣ-ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΙΤΣΑ
Αλυκές Ποταμού
Τ.Κ. 49100 Κέρκυρα
ΘΕΜΑ: Καταγγελία της υπ΄αρ. 176-16/2011 Απόφασης σας.
Κύριοι
Με την υπ΄αρ. 176-16/2011 απόφασης σας προτείνεται την χωροθέτηση μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας στη θαλάσσια περιοχή ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ-ΧΟΡΓΟΤΑ της Τοπικής Κοινότητας Κομιτάτων.
Σαν αντιπρόσωπος του οικισμού Κομιτάτων αλλά και όλοι οι κάτοικοι της περιοχής Άνω Ερίσου καταγγέλλουμε την ως άνω απόφαση της περιφέρειας για χωροθέτηση μονάδων ιχθυοκαλλιεργειών στην θαλάσσια περιοχή ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ-ΧΟΡΓΟΤΑ  της τοπικής κοινότητας Κομιτάτων καθώς και σε όλο το στενό μεταξύ Κεφ/νιας και Ιθάκης για τους παρακάτω λόγους:
α) Με το υπ΄αρ.3/2003 Προεδρικό Διάταγμα η περιοχή ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ-ΧΟΡΓΟΤΑ  χαρακτηρίζεται ως παραδοσιακός οικισμός.
β) Σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού η περιοχή έχει χαρακτηριστεί ως τοπίο ιδιαίτερου κάλλους.
γ) 0ι δύο αυτοί κολπίσκοι ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ-ΧΟΡΓΟΤΑ λόγω της ιδιαιτερότητας τους ( φυσική ομορφιά- καθαρή θάλασσα-πανεμικοί)  αποτελούν πόλο έλξης σκαφών αναψυχής. Επίσης το οδικό δίκτυο( άσφαλτος) και η καθαρή θάλασσα προσελκύουν αρκετούς παραθεριστές που ενισχύουν σημαντικά την τοπική οικονομία της περιοχής.
δ) Η απορία των κατοίκων της περιοχής είναι γιατί δεν γίνονται αυτές οι ιχθυοκαλλιέργειες σε τόσες άλλες περιοχές που δεν υπάρχει πρόσβαση για παραθεριστές και λουόμενους αλλά εντός μικρών κόλπων.
ε) Από Φισκάρδο - μέχρι Αγία Ευφημία οι μόνες περιοχές που μπορούν να προσελκύσουν λουόμενους και σκάφοι αλλά και για τους λίγους εναπομείναντες κατοίκους της περιοχής είναι οι αυτοί κολπίσκοι.
στ) Νομίζω ότι η απόφαση αυτή είναι τελείως απαράδεκτη το λιγότερο που μπορώ να την χαρακτηρίσω.
ζ) Θα θέλαμε να γνωρίζαμε ποια ήταν τα κίνητρα για τη γνωμοδότηση στην περιφέρεια σε αντίθεση με το σχέδιο ΚΥΑ του ΥΠΕΚΑ.
η) Και μια τελευταία ερώτηση προς τους Κύριους που κάθονται στο στρογγυλό τραπέζι και πήραν αυτήν την απαράδεκτη απόφαση :
Όταν μπουν κλοβοί στους κόλπους ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ και ΧΟΡΓΟΤΑ θα ξαναπλησιάσουν κότερα και τουρίστες;
Για όλους τους παραπάνω λόγους και άλλα πολλά τα οποία νομίζω ότι οι κύριοι ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ δεν γνωρίζουν, καθώς επίσης ούτε έχουν περάσει από την περιοχή αυτήν θα μας βρουν σαν τοπική κοινωνία αντίθετους σε αυτές τις ενέργειες. Θα προσπαθήσουμε να ανασταλεί αυτή η απόφαση με κάθε νόμιμη  ενέργεια.
Ο  ΑΝΤ/ΣΩΠΟΣ ΤΗΣ Τ.Κ. ΚΟΜΙΤΑΤΩΝ
ΓΕΩΡ.  ΚΟΚΟΛΑΤΟΣ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ : 
α)
Υπουργείο Περιβάλλοντος ,Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής                                                        
β) Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού                  
γ) Υπουργείο Θαλασσιών Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας
δ) Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων- Γενικής Δ/νση Αλιείας
ε) Βουλευτή Κεφαλληνίας κ. Μοσχόπουλο Σπυρίδωνα
ζ) Αντιπεριφερειάρχη Κεφαλληνίας κ. Κουρή Σωτήριο
η) Δήμαρχο Κεφαλληνίας κ.Παρίση Αλέξανδρο
θ) Ηλεκτρονικό και Έντυπο Τοπικό Τύπο
ι)Τέως Δήμο Ερίσου
 -----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ανοιχτή επιστολή προς τον σεβαστό Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας Αξιοτιμον κ. κ Παπούλια


Γράφει ο
Γεώργιος Τζανετατος
Tzanetatos Capital/ Chicago

Σικαγο 07/10/2011Σεβαστε κ. Πρόεδρε της Ελληνικης Δημοκρατίας μας γιατί αισθανομε οτι σιωπατε ενω βλεπετε καθημερινα τη πατρίδα μας και το λαός της να περνούν τα πανδεινα?
Γιατι η συνείδηση μου και οι σκεψεις μου με φερνουν να σκεφτομε οτι ο Προεδρος της Δημοκρατιας μας πρεπει να ορθωσει το ανάστημα του και να πει φτάνει πια σε κυβερνώντες...φτάνει πια? Που είναι ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας μας να σταθεί και να εμψυχωσει το λαό μας να αντισταθεί στη κυβερνητική τρομοκρατία? Να πει δυο λεξεις για την καταρακωση των ιερών και των οσιων απο τους ξενους τοκογλυφους και τα κοράκια με τους συνεργάτες των εκ των έσω.
Θα πουλήσουν και το ίδιο μας το αίμα σεβαστε κ. Πρόεδρε. Ήδη το διαπραγματευοντε. Τα Ελληνόπουλα πάλι συνωστιζοντε για Αυστραλιες, Αμερικες και όπου μπορούν να ζήσουν αξιοπρεπώς. Δεν είναι μόνο ο θεσμικός σας ρόλος, ο εκ του συντάγματος απορεοντας , που υπαγορευουν τη διασφαλιση της Δημοκρατιας και των πολιτών, αλλά σαν πρώτος πολίτης της χώρας, πως μπορείτε να σιωπάτε στη άλωση της πατρίδας μας και στην αδικία?
Σαν Έλληνας πολίτης που νοιώθει ότι ξαναρθε πάλι κατοχή στα αγία χωματα της πατρίδος μου- χωματα-ποτισμενα απο Έλληνες ηρωες, απο συμπολιτες μας, παππούδες μου, και αγαπημένους συγγενείς που ποτέ δεν γνώρισα, γιατι οι Γερμανικές θηριωδίες τους πήραν τα πάντα- ζωή, περιουσία, οικογένεια...
Ερωτώ ευθεως εσας τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας μας...Ποτέ θα μιλήσετε να ανορθωσετε το ηθικό εμας των Ελλήνων....Ποτέ θα πείτε φτάνει πια....Να σηκώσετε το ανάστημα μας. Να ειπειτε σε κυβέρνηση και κοινοβούλιο να μεταφέρουν στους μοντερνους Ξερξες το ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ...
Ο τρίτος Παγκοσμιος εχει ηδη αρχισει σαν πολεμος κεφαλαιων και δεν νομίζω να σταθεί μόνον εκεί.
Συγκαλεστε το έθνος σε ένα διάγγελμα ψυχής σεβαστε κ. Πρόεδρε.
Θα είναι η πρώτη κίνηση ελπίδας για το τόπο μας, για όλους τους κατατρεγμενους Έλληνες και τη νεολαία όπου οδηγούντε στη μιζέρια και στη μετανάστευση...θα είναι η γεναιοτητα και ο συμβολισμός μιας έντονης πράξης αναγνώρισης ότι η Ελλάδα ζει και αντιστεκετε και ελπίζει συνάμα...Ελπίζω να το πράξετε διότι οι συνθήκες εχους γυρίσει το έθνος μας στην εποχη της κατοχης. Οι θύτες χαναγυρισαν και το Δυστομο χρειαστεικε να παει στην Ιταλία για να βρει το δίκιο του. Μεγάλη αθλιότητα στους πεσοντας ηρωες και στα αμαχα γυναικόπαιδα απο την κυβέρνηση της πατρίδος μας. Γιατί σιωπασατε και τότε?
Σας έχομε ανάγκη...εάν συνεχίσετε να σιωπάτε το θεωρώ, λυπυρο και απαγοητευτικο, οταν περιμενομε τοσα απο εσας, αλλα ισως τότε θα ηταν πιο έντιμο να σκεφτείτε να επιδωσετε στον Ελληνικό λαο την παραίτηση σας.
Με την ελπίδα ότι θα πρυτανεύσει η Ελληνική λεβεντιά και η εθνική σας συνείδηση αναμενομε , έστω και την εσχάτη στιγμή να ακουστειτε η φωνη σας σε όλη την οικουμένη, να καταλάβουν ότι η Ελλάδα και οι Ελληνες στη πατρίδα μας και οι απανταχου της γης έχουν ψυχή που δεν πουλιετε στα ταμπλω των αγορών και στα cartel καταχτητων, τοκογλυφων και εμπόρων συνειδήσεων.
Με εκτίμηση και την ελπίδα ότι θα πράξετε τα δέοντα,

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΕΣ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΚΟΡΓΙΑΛΕΝΕΙΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ


Υπάρχουν κάποιες εξελίξεις για το Κοργιαλένειο Ίδρυμα, όπως αποκάλυψε ο αντιπεριφερειάρχης κ. Σ. Κουρής από την Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλονιάς. Είπε ο κ. Κουρής ότι οι υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας επεξεργάζονται μια πρόταση στήριξης του Κοργιαλενείου μέσω ενός προγράμματος 18 εκατ. που έχει βγει για όλη την Ελλάδα, μήπως μπορούμε να το εντάξουμε (το Κοργιαλένειο) σε ένα τέτοιο πρόγραμμα λειτουργίας και χρηματοδότησης, αλλά η προϋπόθεση για να το εντάξουμε είναι να μεταβιβάσει στην Περιφέρεια τη χρήση, της Βιβλιοθήκης και του Μουσείου, για μια εικοσαετία.
Πρέπει να είναι γενναία η απόφαση του Δ.Σ. του Κοργιαλενείου Ιδρύματος.
Ομολογώ ότι δεν ξέρω πόσο γενναία θα είναι η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Κοργιαλένειου Ιδρύματος.
 Ξέρω όμως πως οι εργαζόμενες  του Ιδρύματος είναι σε επίσχεση εργασίας δυο μήνες τώρα. Αλλά το Συμβούλιο του Ιδρύματος δεν έχει καταδεχτεί να συνεδριάσει όλο αυτό το διάστημα. Δεν ξέρω γιατί.
Όταν πιάνει το σπίτι σου φωτιά...Εκείνο όμως που ξέρω είναι ότι όταν πιάνει το σπίτι σου φωτιά τρέχεις να τη σβήσεις. Αν δεν τρέξεις, σημαίνει πως δεν σε ενδιαφέρει το σπίτι, γιατί έχεις άλλη πιο ενδιαφέρουσα απασχόληση ή υποχρέωση.  Είναι όμως ενδεχόμενο να τρέξεις, αλλά να μην ξέρεις πώς να σβήσεις τη φωτιά. (Υπάρχουν και τέτοιες περιπτώσεις).  Οτιδήποτε και να συμβαίνει από τα δύο παραπάνω, ο ιδιοκτήτης φταίει για το κάψιμο του σπιτιού του, είτε γιατί δεν έτρεξε την κατάλληλη στιγμή, είτε γιατί δεν ήξερε τι να κάμει για να αποτρέψει το κάψιμο του σπιτιού του.
 Έτσι περίπου συμβαίνει και με το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιδρύματος. Αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα το Ίδρυμα, είναι κλειστά δυο μήνες τώρα η Βιβλιοθήκη και το Μουσείο, η τοπική κοινωνία, τουλάχιστο του Αργοστολίου απ’ ότι μπορώ καλά να γνωρίζω, είναι ανάστατη, και το Διοικητικό Συμβούλιο δεν έχει, όπως διάβασα, συνεδριάσει ούτε μια φορά και δεν έχει εκδώσει ούτε μια ανακοίνωση.
Αν έτσι έχουν τα πράγματα, τότε σίγουρα υπάρχει αδιαφορία, όπως έγραφε κι ένα τελευταίο δημοσίευμα. Και μη μας πούνε μετά, εκ των υστέρων, ότι τρέχανε για το Ίδρυμα, ότι είχανε επαφές με βουλευτές και πολιτευτές, ότι συναντήσανε υπουργούς και πρωθυπουργούς...
Τα μέλη του Συμβουλίου  Γιατί έψαξα (με τον τρόπο μου), ρώτησα και έμαθα. Τι έμαθα; Δυο πράγματα. Πρώτα-πρώτα από ποια μέλη αποτελείται το Κοργιαλένειο Διοικητικό Συμβούλιο.  Έμαθα ποια είναι και τα γράφω, για να τα γνωρίσει κι κόσμος, αν και, όπως ξέρω, δεν είναι απόρρητα: Πρόεδρος με βάση το καταστατικό ή τη διαθήκη (δεν ξέρω ακριβώς) είναι πάντα ο μητροπολίτης του νησιού. Τα υπόλοιπα έξι μέλη προέρχονται από Κεφαλονίτες, πολίτες «εγνωσμένου κύρους» (έτσι μου είπε κάποιος) και πρόσωπα ευϋπόληπτα της τοπικής κοινωνίας. Αυτή λοιπόν την περίοδο που συμβαίνει ό,τι συμβαίνει στο Ίδρυμα τα έξι μέλη είναι: ο κ. Γουλιέλμος Κατσούνης, δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, ο οποίος είναι και ο αντιπρόεδρος, ο κ. Γεώργιος Μοσχόπουλος, καθηγητής πανεπιστημίου, ο κ. κ. Τάκης Μπαζίγος, γιατρός, ο κ. Ελευθέριος Παγουλάτος, συνταξιούχος ΟΤΕ, ο κ. Ιωάννης Κεκάτος, αρχιτέκτονας-μηχανικός, και ο κ. Γεράσιμος Μπάλλας, πρώην διευθυντής του εδώ καταστήματος της Τράπεζας Ελλάδος.
Η ευθύνη του
 αντιπροέδρου
Το δεύτερο που έμαθα είναι πώς γίνεται και  δεν συνεδριάζει το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιδρύματος, επειδή πολύ με προβλημάτισε αυτή η απραξία του, παρόλο που ομολογουμένως αποτελείται από σοβαρούς ανθρώπους. Έμαθα λοιπόν ότι δεν τους έχει ακόμα προσκαλέσει σε συνεδρίαση ο πρόεδρος. Δηλαδή η άποψη αυτή ρίχνει την ευθύνη στο σεβασμιότατο, τη στιγμή που είναι γνωστή και δικαιολογημένη, για κάποιους, η κατάσταση του μητροπολίτη. Άρα, η ευθύνη πέφτει στον αντιπρόεδρο. Μάλιστα ένας συνομιλητής μου επέμενε ότι η λογική λέει ότι αυτός πρέπει  να καθορίζει τις συνεδριάσεις, και επομένως και για τη συγκεκριμένη περίπτωση αυτός έπρεπε να συγκαλέσει το Συμβούλιο. Έμαθα όμως ότι αυτό τον τελευταίο καιρό έλειπε από την Κεφαλονιά. Μα  και τις προηγούμενες μέρες (αναρωτήθηκα εγώ) που ήταν εδώ, τι έκανε; Πήγαινε στο Περιφερειακό και στο Δημοτικό Συμβούλιο και διατύπωνε προσωπική άποψη, όπως διάβασα, αντί να έχει στα χέρια του απόφαση του Συμβουλίου.
  Άκουσα ακόμα κι άλλη μια εκδοχή για την απραξία του Κοργιαλένειου Διοικητικού Συμβουλίου: «Μα πού να συνεδριάσουν οι άνθρωποι, αφού οι εργαζόμενες έχουν κλείσει τη Βιβλιοθήκη!!!».  Ε, εδώ γέλασα πολύ. Ξέρω, έμαθα δηλαδή, ότι στη Βιβλιοθήκη πηγαίνει καθημερινά η λογίστρια του Ιδρύματος, η οποία δεν συμμετέχει στην επίσχεση. Αυτή δηλαδή πώς μπαίνει; Παράνομα; Όχι φυσικά. Μα με την επίσχεση οι εργαζόμενες δεν απαγόρευσαν στα μέλη του Συμβουλίου να πηγαίνουν στα γραφεία του Ιδρύματος. Δεν είχαν άλλωστε τέτοιο δικαίωμα.
  Τελικό συμπέρασμα: ο αντιπρόεδρος του Ιδρύματος κ. Κατσούνης δεν έχει συγκαλέσει το Συμβούλιο και έχει ευθύνη γι’ αυτό. Μου θυμίζει την περίπτωση με τον ιδιοκτήτη, του οποίου πιάνει φωτιά  το σπίτι .... Θέλω να πιστεύω ότι κάποια φορά ο κ. αντιπρόεδρος θα εξηγήσει στην τοπική κοινωνία (γιατί δεν είναι αποκλειστικά εσωτερικό ζήτημα) πού οφείλεται αυτή η απραξία του. (Μήπως στην προκειμένη περίπτωση, λέω εγώ ο αδαής, μήπως έχουμε παράλειψη εκτέλεσης καθήκοντος, και μάλιστα συνειδητή;).
Η ευθύνη των υπόλοιπων μελών  Μου είπε κάποιος συνομιλητής μου, που γνώριζε από λειτουργία συλλογικών οργάνων: Όταν ο πρόεδρος (ή εδώ ο αντιπρόεδρος) δεν συγκαλεί σε συνεδρίαση το Συμβούλιο, και ιδιαίτερα όταν έχει προκύψει σοβαρό πρόβλημα, τότε μπορούν, έχουν δηλαδή το δικαίωμα τα υπόλοιπα μέλη να πάρουν την πρωτοβουλία και να ζητήσουν συνεδρίαση. Και σε μια τέτοια περίπτωση δεν μπορεί να αρνηθεί ο πρόεδρος.
 Συμπέρασμα: Ευθύνη δεν έχει μόνο ο κ. Κατσούνης, ο οποίος για τους δικούς του λόγους (;) δεν προχωράει σε συνεδρίαση· ευθύνη έχουν και τα υπόλοιπα μέλη του Συμβουλίου για την απραξία του Συμβουλίου. Και όπως είδαμε και παραπάνω είναι μέλη που δεν μπορεί να μην ξέρουν ότι έχουν κι αυτό το δικαίωμα. Άρα, να μη ρίχνουν κάποιοι από τους συνομιλητές μου την ευθύνη μόνο στον κ. Κατσούνη. Εξίσου νομίζω ευθύνονται και τα υπόλοιπα μέλη. 
 Για να είμαι ειλικρινής κάποιος από τους συνομιλητές μου μού εξέφρασε την πεποίθησή του ότι ένα-δύο, μπορεί και τρία μέλη, που δυσανασχετούν με τη στάση του αντιπροέδρου, σύντομα θα ζητήσουν να γίνει συνεδρίαση και να πάρει θέση το Συμβούλιο και για το πρόβλημα αλλά και για να ενημερώσουν την κοινή γνώμη που αγωνιά για την τύχη της Βιβλιοθήκης και του Μουσείου.  Εγώ βέβαια εξέφρασα τις επιφυλάξεις μου, αλλά αυτός επέμενε.
  Όπως προκύπτει από όλο τον παραπάνω συλλογισμό μου, το σημερινό Κοργιαλένειο Διοικητικό Συμβούλιο αποδείχτηκε «λίγο» μπροστά στην κρίση που αντιμετωπίζει.  Μεγάλη η ευθύνη του και για την ενδυνάμωση της κρίσης, και για την τωρινή του απραξία και για τη μελλοντική τύχη της Βιβλιοθήκης και του Μουσείου.
 Σπύρος Αλεβιζόπουλος
 -------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
 Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Συλλόγου, κατόπιν απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου (συνεδρίαση 14ης/9/2011) και σύμφωνα με το Καταστατικό (άρθρα 15 και 21), καλεί τα μέλη του Συλλόγου σε έκτακτη Γενική Συνέλευση το απόγευμα του Σαββάτου 8 Οκτ. 2011 και ώρα 18:00 στο 1ο Λύκειο Αργοστολίου.
   Θέματα της Συνέλευσης:
   -Ενημέρωση για τα τρέχοντα ζητήματα του σχολείου και του Συλλόγου:  Αίθουσες διδασκαλίας, επισκευές, κουφώματα, βιβλία, κενά καθηγητών. Προτάσεις για καλύτερη επικοινωνία του Συλλόγου Γονέων με τα παιδιά που φοιτούν στο σχολείο.
   -Προώθηση της ευταξίας στο σχολείο, σύμφωνα με τους σχολικούς κανονισμούς και την ευπρέπεια (απουσίες, κινητά τηλέφωνα, ζημιές, κάπνισμα, μελέτη, μηχανάκια, έξοδος από το σχολείο κατά το χρόνο λειτουργίας του).
   -Πιθανές πρωτοβουλίες του Συλλόγου για προώθηση ιδεών σε ζητήματα της Εκπαίδευσης (βιβλία, αθλητικά σχολεία, μετακινήσεις, συγγράμματα Γ/βάθμιας Εκπαίδευσης, μετεγγραφές, φοιτητική μέριμνα).
   -Πιθανές πρωτοβουλίες σε κοινωνικά θέματα (οικονομική κρίση, ανεργία, κοινωνική αλληλεγγύη).
   Μέλη του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων είναι αυτοδίκαια όλοι οι γονείς (ή οι κηδεμόνες) των παιδιών που φοιτούν στο σχολείο. Η συμμετοχή των μελών στην Γενική Συνέλευση με δικαίωμα ψήφου προϋποθέτει την ταμειακή τους τακτοποίηση (5 €), η οποία προηγείται της συνέλευσης.
   Η παρουσία όλων είναι αναγκαία. Η πορεία των ζητημάτων που αφορούν εμάς και τα παιδιά μας είναι ευθύνη όλων μας και επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό τόσο από την συμμετοχή και την ψήφο μας, όσο και από την απουσία ή την αδιαφορία μας.
- Για το ΔΣ
του Συλλόγου,
ο Πρόεδρος,
Διονύσης Γαρμπής -
 -------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΕΛΜΕΚΙ: ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ – ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ



ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΔΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Από το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καταγγέλλει το Διευθυντή Β’/θμιας εκπαίδευσης Πειραιά Ηλία Δημητρόπουλο γιατί με έγγραφο του απαγορεύει την πολιτική και συνδικαλιστική δράση στα σχολεία! Ευθυγραμμισμένος με την Υπουργό παιδείας, που πρόσφατα δήλωσε στη Βουλή ότι « τα κόμματα δεν έχουν θέση στα Πανεπιστήμια» και με το νόμο πλαίσιο καταργεί ουσιαστικά τις παρατάξεις και τους φοιτητικούς συλλόγους, ανέσυρε εγκύκλιο του 1985 σύμφωνα με την οποία «απαγορεύεται κάθε ομιλία πολιτικού περιεχομένου προς τους μαθητές ή εκπαιδευτικούς μέσα στο χώρο του σχολείου από εκπροσώπους κομμάτων, φορείς συλλογικών οργάνων ή άλλα πρόσωπα».
Δε χρειάζεται να επιχειρηματολογήσουμε για το γεγονός ότι το έγγραφο θυμίζει τις πιο μαύρες σελίδες της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.
Η Υπουργός παιδείας μπορεί να στέλνει ιδεολογικά μανιφέστα στα σχολεία (το ίδιο και η Ε.Ε), οι επιχειρήσεις και τα διευθυντικά τους στελέχη μπορούν να μπαινοβγαίνουν στα σχολεία μέσω των διαφόρων προγραμμάτων, αλλά τα κόμματα, τα σωματεία, οι μαζικοί φορείς, οι ΕΛΜΕ πρέπει να φιμωθούν.
Τα γεγονότα αυτά δείχνουν ότι φοβούνται την πολιτικοποίηση της πάλης μαθητών, καθηγητών, γονιών, με στόχο την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής. Άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται το «πολιτικό αξίωμα» ότι ο αυταρχισμός και η καταστολή πάνε μαζί με την αντιλαϊκή- αντεργατική πολιτική. Ο κοινωνικός μεσαίωνας που επιβάλλει η επίθεση κυβέρνησης – πλουτοκρατίας – ΕΕ- ΔΝΤ «απαιτεί» την καταστολή και των πιο στοιχειωδών δημοκρατικών και συνδικαλιστικών ελευθεριών. Σε αυτό τον καμβά κινείται το έγγραφο –αίσχος της Διεύθυνσης Β’/θμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.
Οι δημοκρατικές, πολιτικές και συνδικαλιστικές ελευθερίες έχουν κατακτηθεί με πολύχρονους και αιματηρούς αγώνες και δε θα επιτρέψουμε καμιά απαγόρευση ή περιορισμό τους. Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων να αγνοήσουν το έγγραφο και να διασφαλίσουν τις δημοκρατικές, πολιτικές και συνδικαλιστικές ελευθερίες στα σχολεία. Οποιαδήποτε πράξη της διοίκησης, «στηριγμένη» στο προαναφερθέν έγγραφο αλλά και όποια άλλη ανάλογη πανελλαδικά θα ΜΑΣ ΒΡΕΙ ΟΛΟΥΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ.
Αργοστόλι 06/10/2011
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος
Γεωργόπουλος Διονύσης
Ο Οργανωτικός
ραμματέας
Γαλιατσάτος Νικόλας

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011

EPEYNEΣ KAI EKTOΣ KEΦAΛONIAΣ

EPEYNEΣ KAI EKTOΣ KEΦAΛONIAΣ
Συνεχίζονται οι έρευνες απ’ όλες τις εμπλεκόμενες ανακριτικές Αρχές και Φορείς για το σκάνδαλο «Πάμε Στοίχημα», που αφορούν όλες τις επιταγές-μαϊμού της πρώην νομαρχίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, οι δύο εκδότριες Τράπεζες των μπλοκ επιταγών για τραπεζικούς λογαριασμούς της πρώην Νομαρχίας, βρίσκονται σε εγρήγορση, ώστε να συγκεντρώσουν όλες τις τραπεζικές επιταγές που “διακινήθηκαν”, ακόμα και μέσω άλλων τραπεζών, έτσι ώστε οι ανακριτικές Αρχές, το Σώμα οικονομικών Επιθεωρητών και το Σώμα ορκωτών Ελεγκτών να έχουν στα χέρια τους όλα τα τραπεζικά στοιχεία που συσχετίζονται με την υπόθεση.
Εξ’άλλου, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι σύντομα θα εξετασθούν με τη λήψη καταθέσεών τους και άλλα άτομα, τα οποία βρίσκονται εκτός Κεφαλονιάς και φέρονται να έχουν σχέση με την υπόθεση.
 
ΣΟΒΑΡΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ Σ. ΚΟΥΡΗ

ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ “ΑΜΑΡΤΩΛΗΣ” ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΕΠΙ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ Δ. ΓΕΩΡΓΑΤΟΥ
“Η ΣΙΩΠΗ ΤΩΝ ΑΜΝΩΝ” ΚΑΙ “ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΠΟΥ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΑΜΕ”
Γράφει ο Μπ. Παπαδόπουλος
Συνέντευξη Τύπου προς τα τοπικά ΜΜΕ παραχώρησε ο αντιπεριφερειάρχης Σ. Κουρής. Ανάμεσα στα θέματα, στα οποία αναφέρθηκε, ήταν και αυτό της Αναπτυξιακής Εταιρείας της πρώην Νομαρχίας. Ο αντιπεριφερειάρχης είπε ότι στόχος του ήταν να μετατρέψει την Αναπτυξιακή Εταιρεία της πρώην Νομαρχίας σε Περιφερειακή Αναπτυξιακή Εταιρεία. Όταν όμως ξεκίνησε τις διαδικασίες, συλλογή στοιχείων της Εταιρείας, ήρθε αντιμέτωπος με την “σιωπή των αμνών”, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, μέχρι την ώρα που στα γραφεία της Εταιρείας μπήκαν ορκωτοί λογιστές.
Το πόρισμα των ορκωτών λογιστών έδειξε ένα χρέος της τάξης των 250.000 ευρώ προς τρίτους, που αυτομάτως, -όπως υπογράμμισε- αφενός μεν προκάλεσαν σοκ στον ίδιο και στους συνεργάτες του, αφετέρου απομάκρυναν κατά πολύ το όνειρο της μετατροπής της σε Περιφερειακή Αναπτυξιακή Εταιρεία.Ο αντιπεριφερειάρχης κατηγόρησε ευθέως την πρώην Νομαρχία Γεωργάτου για το χρέος αυτό, λέγοντας ότι θα έπρεπε να το διευθετήσουν, ενώ κατηγορίες εξαπέλυσε επίσης και για το πρόγραμμα “Leader”, αναφερόμενος στις Επιτροπές που διορίστηκαν από την πρώην Νομαρχία Γεωργάτου, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι στελεχώθηκαν με “μεμπτά άτομα”.
 --------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θα «γεφυρώσει» το χάσμα;


του Α. Αρτελάρη (από το e-kefalonia.net)
Ένα από τα πιο επικίνδυνα θέματα στο Αργοστόλι είναι, αναντίρρητα, η γέφυρα Δεβοσέτου. Κυρίως, για τους πολιτικούς και τους δημοτικούς άρχοντες. Τόσα χρόνια ακούγονται διαφορετικές, όσο και έντονες φωνές. Το βασικό κτύπημα, δε, που δέχθηκε κατά τη διάρκεια της δεύτερης προεκλογικής εκστρατείας ο πρώην βουλευτής Πέτρος Αλιβιζάτος επικεντρώνονταν σ’ αυτό το ευαίσθητο σημείο. Επιθυμία του ήταν η γέφυρα να μετατραπεί σε ένα ιστορικό μνημείο, γεγονός που δεν άρεσε σε πολλούς. Κυρίως, επαγγελματίες που υποχρεώνονται να κάνουν κάποια χιλιόμετρα παραπάνω.Πέρα και πάνω από τις διαφωνίες που εκφράζονται με δυναμικό τρόπο από κάθε κατεύθυνση, το ζητούμενο είναι ένα. Άμεσα η συγκρότηση ενός συμβουλίου, το οποίο θ’ αποτελείται απ’ όλους τους φορείς του νησιού και η οριστική απόφαση. Θα παραμείνει, εν ολίγοις, ιστορικό μνημείο η γέφυρα ή θα επιτρέπεται η διέλευση αυτοκινήτων και όχι, βέβαια βαρέων οχημάτων. Κι αν συμβεί η δεύτερη περίπτωση, θα είναι μονής ή διπλής κυκλοφορίας; Μήπως πάλι έχουμε τη δυνατότητα μέσω των επιδοτήσεων του ΕΣΠΑ να κατασκευάσουμε μια υποθαλάσσια γέφυρα;
 -------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ ΛΕΙΒΑΘΟΥΣ

Από την Επιτροπή Αγώνα Λειβαθούς ανακοινώθηκαν τα εξής:Εργαζόμενη – εργαζόμενε , άνεργη – άνεργε , νέα - νέε ,επαγγελματία συνταξιούχε
Η δικαιολογημένη οργή που νοιώθετε , καθώς φτάνουν στα σπίτια σας τα χαράτσια που φορολογούν τη φτώχεια , πρέπει να μετατραπεί σε ορμητικό ποτάμι οργανωμένης άρνησης πληρωμής. Κανένας δεν πρέπει να φοβηθεί και να σκύψει το κεφάλι. Η άρνηση πληρωμής είναι νόμιμη πράξη για τις λαϊκές οικογένειες που δεν έχουν να πληρώσουν τα χαράτσια αλλά και χρέος και πράξη αλληλεγγύης για όσες οικογένειες ακόμα αντέχουν. Οι καθημερινές μας θυσίες βλέπουμε να μην πιάνουν τόπο. Το μέλλον μας γίνεται όλο και πιο δύσκολο . Η ανεξέλεγκτη χρεοκοπία της λαϊκής οικογένειας είναι πια πραγματικότητα.
Οι βασικοί υπεύθυνοι για την κατάσταση που δημιουργείται σήμερα , προσπαθούν να μας πείσουν ότι φταίει το χρέος και τα «λαμόγια» που τα «φάγανε. Είναι οι ίδιοι μεγαλοεργολάβοι εφοπλιστές βιομήχανοι και το πολιτικό τους προσωπικό ντόπιο και ξένο (ΠΑΣΟΚ , ΝΔ , ΕΕ , Τρόικα) ,που μας καλούν να βάλουμε πλάτη για να μη «χρεοκοπήσουν» , θέλοντας να διατηρήσουν τα κέρδη τους.
Είναι ώρα ο λαός να γνωρίσει τη δύναμή του και να την χρησιμοποιήσει. Να σωθεί ο λαός , όχι ο καπιταλισμός και τα μονοπώλια που οδηγούν στη φτώχεια , την καταστροφή και τους πολέμους. Ήρθε η ώρα να δείξουμε πως η μόνη θυσία που είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε, είναι η θυσία για την προστασία της ικανοποίησης των αναγκών των οικογενειών μας που κινδυνεύουν, με βασικά αγαθά και υπηρεσίες (Υγεία – Παιδεία – Πρόνοια – Ασφαλιστικό) να εμπορευματοποιούνται. Τέρμα στη μοιρολατρία , στις αυταπάτες. Λαϊκή οργάνωση και συμμαχία ενάντια σ’ αυτή την πολιτική και όσους την υπηρετούν.
Στην κατεύθυνση αυτή πήραμε την πρωτοβουλία να δημιουργήσουμε την Επιτροπή Αγώνα Λειβαθούς , με σκοπό να δραστηριοποιήσουμε και να δραστηριοποιηθούμε οργανωμένα και μαζικά ενάντια σ’ αυτή την πολιτική , ζωντανεύοντας συλλόγους και μαζικούς φορείς της περιοχής μας, βοηθώντας τα σωματεία και τα συνδικάτα στη μαζικοποίησή τους, συμμετέχοντας στο κοινωνικό μέτωπο που δημιουργείται από εργάτες, φτωχούς αγρότες, μικρούς ΕΒΕ, φοιτητές, μαθητές και γυναίκες.
Είναι η μοναδική απάντηση στον πόλεμο που δεχόμαστε.
Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των ανθρώπων του μόχθου , για την στήριξη της πλουτοκρατίας.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ!!!
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΛΕΙΒΑΘΟΥΣ
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΕΛΜΕΚΙ:ΜΕ ΤΗ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΤΗ «ΦΡΕΣΚΑΔΑ» ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ


ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 19 ΟΚΤΩΒΡΗ
Από την ΕΛΜΕΚΙ εστάλη η ακόλουθη ανακοίνωση:Μαζική – μαχητική παρουσία μαθητών από μια σειρά σχολεία του Νομού, επιβεβαίωση της γραμμής της κοινής δράσης γονέων – εκπαιδευτικών – μαθητών – εργαζομένων, απαίτηση για δημόσια – δωρεάν παιδεία για όλους, ήταν τα χαρακτηριστικά του συλλαλητηρίου για την παιδεία που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της πανδημοσιοϋπαλληλικής απεργίας στην Κεφαλονιά καις το Θιάκι. Με τη συναυλία, το συλλαλητήριο και την πορεία στους δρόμους του Αργοστολίου καταδικάστηκε η γενικότερη αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική και απαιτήθηκε κάλυψη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών. Η κινητοποίηση ήταν η καλύτερη απάντηση στην τρομοκρατία που ασκεί η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να ανακόψει το αγωνιστικό σκίρτημα της νεολαίας.
Στις παραστάσεις που έγιναν στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Κεφαλονιάς – Ιθάκης και στο Δήμο Κεφαλονιάς, καταγγέλθηκαν τα σχέδια για εργασιακή εφεδρεία - απολύσεις, για δουλειά εκπαιδευτικών στους δήμους στη θέση όσων απολυθούν από τις δημοτικές επιχειρήσεις, για δημιουργία απεργοσπαστικών μηχανισμών μέσω διαθέσεων - αποσπάσεων π.χ. σε υπηρεσίες όπως η Κοργιαλένειος που βρίσκονται σε κινητοποιήσεις, για ονομαστικές λίστες «πλεοναζόντων». Καταγγέλθηκε η βάρβαρη τρομοκρατία σε βάρος των αγωνιζόμενων μαθητών. Τέθηκαν επί τάπητος όλα τα φλέγοντα ζητήματα (ελλείψεις σε βιβλία, καθηγητές, προβλήματα με διορισμούς - μεταθέσεις – αποσπάσεις εκπαιδευτικών, μεταφορές, λειτουργικές δαπάνες, ΤΑΔ). Στην παράσταση στη ΔΔΕ Κεφαλονιάς διαμηνύθηκε να μη διανοηθεί το Υπουργείο Παιδείας να υλοποιήσει τους αντεργατικούς σχεδιασμούς του και να δοθεί άμεση λύση στα προβλήματα των σχολείων και των εκπαιδευτικών.
Ο Δήμαρχος Κεφαλονιάς κ. Παρίσης δεσμεύτηκε να πραγματοποιήσει άμεσα (τη βδομάδα που έρχεται) Δημοτικό Συμβούλιο με αποκλειστικό θέμα την παιδεία και με εισηγήσεις τις επικαιροποιημένες αποφάσεις της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (ΔΕΠ). Δεσμεύτηκε να μη γίνει καμία απόλυση δημοτικού υπαλλήλου και να μην αποδεχθεί «συμπληρώσεις ωραρίου» εκπαιδευτικών στους Δήμους. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα ζητήματα των υποδομών και της δρομολόγησης λύσεων σε μεταφορές και λειτουργικές δαπάνες.
ΕΛΜΕ-ΚΙ, Σύλλογοι Γονέων, Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Κεφαλονιάς – Ιθάκης, Εργατικό Κέντρο, δεσμεύτηκαν να δώσουν το «παρών» στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, να οργανώσουν την απειθαρχία στην αντιλαϊκή πολιτική και να κάνουν ότι είναι δυνατόν ώστε στις 19 Οκτώβρη να «βουλιάξει» η Κεφαλονιά στη Γενική Απεργία με βροντερό το «παρών» της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Αργοστόλι 5/10/2011
 ------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η Χωροταξία των ιχθυοτροφείων, των ΑΠΕ και των επενδύσεων στον τουρισμό,


είναι στρατηγική ανάγκη του κεφαλαίου και όχι των λαϊκών συμφερόντων
Του Δημήτρη Μαντζουράτου
Περιφερειακού Συμβούλου

Μια από τις πιο άμεσες προτεραιότητες για την Περιφερειακή Αρχή των Ιονίων νησιών , ήταν η χωροθέτηση μεγάλων επενδυτικών σχεδίων και δράσεων, όπως επιβάλλει το μνημόνιο και προβλέπει  ο «Καλλικράτης». Μέσα στο πρώτο οκτάμηνο λειτουργίας της, μπορεί να μην έχει δρομολογήσει λύσεις για τις λαϊκές ανάγκες, αλλά αναδεικνύεται συνεπές πολιτικό προσωπικό των επιχειρηματιών (ξένων και ντόπιων).Επιδιώκει να εξασφαλίσουν νέο κατάλληλο περιβάλλον για να επενδύσουν τα συσσωρευμένα και λιμνάζοντα κεφάλαιά τους, ιδιαίτερα στους «πράσινους» τομείς, με υψηλή κερδοφορία. Τέτοιοι τομείς είναι αυτοί της ενέργειας, της ιχθυοκαλλιέργειας, της τουριστικής υποδομής κ.α, που αποτελούν ζητούμενες λαϊκές ανάγκες και δικαιώματα. Κλειδί για την υλοποίηση αυτών των επενδυτικών σχεδίων αποτελεί η χωροθέτησή τους. Σε αυτό το περιβάλλον η ΕΕ, οι κυβερνήσεις και οι τοπικές διοικήσεις, επιδιώκουν τελευταία (εκεί εντάσσεται και η πρεμούρα της ΠΙΝ), να επιβάλλουν ένα χωροταξικό σχεδιασμό στα μέτρα και της επιδιώξεις των επιχειρηματικών ομίλων.
Αυτές οι επιδιώξεις έχουν να κάνουν με:
Τη διεύρυνση της ατομικής ιδιοκτησίας στη γη, παράλληλα με τη συγκέντρωση και οργάνωση της ιδιοκτησίας αυτής σε μεγάλες καπιταλιστικές εκμεταλλεύσεις.
Την εμπορευματοποίηση του χερσαίου και θαλάσσιου τμήματος της γης που ανήκει, άμεσα ή έμμεσα, στο δημόσιο, δασικές εκτάσεις, παραλίες, ακτές, κ.α. ( π.χ. λεπτομερής πρόβλεψη στο μεσοπρόθεσμο)
Την κατάργηση των όποιων περιορισμών υπήρχαν στις αλλαγές χρήσεων γης και την άμεση συνάρτηση των τελευταίων με τα επενδυτικά σχέδια των μονοπωλιακών ομίλων, σε συνδυασμό με τη θεσμική κατοχύρωση της προτεραιότητας των επενδύσεων στη λεγόμενη «πράσινη» ανάπτυξη.
Για την υλοποίηση όλων των παραπάνω επιχειρείται από την κυβέρνηση η αναθεώρηση των ειδικών χωροταξικών σχεδίων των 13 περιφερειών της χώρας που θα ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, σε τομείς όπως το περιβάλλον, η ενέργεια, ο τουρισμός, η βιομηχανία, οι μεταφορές κ.λπ.  Μάλιστα, ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ Ν. Σηφουνάκης χαρακτήρισε το χωροταξικό σχεδιασμό «κλειδί για την προσέλκυση βιώσιμων επενδύσεων σε ορθολογικά και θεματικά προσδιορισμένους χώρους»!!!
Στα πλαίσια αυτά η κυβέρνηση:
Έδωσε σε δημόσια διαβούλευση  το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού (Ε.Π.Χ.Σ.) για τις υδατοκαλλιέργειες, που συντάχθηκε με ομολογημένο στόχο «τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου», δηλαδή τη μεγαλύτερη κερδοφορία του. Με αυτό το Ειδικό Πλαίσιο καθορίζονται ζώνες για την ανάπτυξη υδατοκαλλιεργειών (ΠΑΥ) οργανωμένων ζωνών (ΠΟΑΥ), αλλά και μεμονωμένων μονάδων. Τέτοιες οργανωμένες ζώνες για ιχθυοκαλλιέργεια σύμφωνα με το σχέδιο, προτείνονται στην ΠΙΝ, και για γαριδοκαλλιέργεια, στις Εχινάδες νήσους. Από το ΥΠΕΚΑ, επεξεργάζεται σχετική ΚΥΑ, που επιδιώκει στρατηγικά την προσαρμογή της πολιτικής ανάπτυξης του τομέα «στις νέες προκλήσεις των αγορών των αλιευτικών προϊόντων», στην Κοινή Αλιευτική Πολιτική της ΕΕ. Συγκεκριμένα  επιδιώκει, την εξασφάλιση του αναγκαίου χώρου για ανάπτυξη νέων μονάδων, την επέκταση ή και μετεγκατάσταση υφιστάμενων, την χωροταξική διάρθρωση και ανάπτυξη των υδατοκαλλιεργειών, την απλούστευση των διαδικασιών ίδρυσης και λειτουργίας τους. Κι όλα αυτά την ώρα που στη χώρα μας με κατεύθυνση της Ε.Ε. αποσύρονται και «κόβονται» χιλιάδες μικρά αλιευτικά σκάφη και μικρομεσαίοι ψαράδες στο όνομα της «προστασίας» των φυσικών ιχθυοαλιευμάτων.
Σημειώνεται επίσης ότι η χώρα μας, αποτελεί τη μεγαλύτερη παραγωγό χώρα τσιπούρας και λαβρακιού ιχθυοτροφείου σε παγκόσμιο επίπεδο και αντιπροσωπεύει το 50% περίπου της συνολικής παραγωγής των χωρών της Μεσογείου. Μόνο η  Κεφαλονιά με τις ήδη λειτουργούσες μονάδες καλύπτει το 15% της πανελλαδικής παραγωγής ψαριών από ιχθυοκαλλιέργειες,.
Είναι έτοιμη για την αναθεώρηση του ειδικού χωροταξικού σχεδίου για τον Τουρισμό και την προώθηση νομοθετικών ρυθμίσεων τύπου fast track, με στόχο τη διευκόλυνση των επενδύσεων του μεγάλου κεφαλαίου στον τουρισμό και το ξεπούλημα των δημόσιων εκτάσεων. Αλλάζουν προς το ευνοϊκότερο τους όρους για επενδύσεις σε Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΠΟΤΑ).Θα καθιερώνουν νέους τύπους τουριστικών επενδύσεων, όπως τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα, στις οποίες θα περιλαμβάνονται και τουριστικές κατοικίες, που θα μπορούν να αναπτύσσονται σε εκτάσεις τουλάχιστον 150 στρεμμάτων κ.ά.
Πάνω στις σμπαραλιασμένες εργασιακές σχέσεις που διαμόρφωσαν το μνημόνιο και το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, με κατάπτυστους μισθούς και «προίκα» τη δημόσια περιουσία και το φυσικό πλούτο της χώρας, διαμορφώνει η κυβέρνηση  και το «νέο επενδυτικό σχέδιο» για τις Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), προσφέροντας σε ντόπιους και ξένους μονοπωλιακούς ομίλους κερδοφόρα διέξοδο. Προωθεί «ειδικές επενδυτικές ζώνες», στις οποίες οι επιχειρήσεις θα απολαμβάνουν ειδικά φορολογικά και εργασιακά προνόμια. Ήδη βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο ελληνογερμανικό επιχειρηματικό σχέδιο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά στοιχεία. που θα παράγεται στην Ελλάδα και θα μεταφέρεται στην υπόλοιπη Ευρώπη μέσω υπόγειας διασύνδεσης. Ξένα μονοπώλια και ντόπιοι κεφαλαιοκράτες, ετοιμάζονται για συμπράξεις σε τομείς των ΑΠΕ. Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται ήδη οι γερμανικές εταιρείες «Enercon», «Nordex» και «Ζήμενς». Επίσης οι γαλλικές «GFF Suez» και «EdF» έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για «συνεργασία» με τη ΔΕΗ, ενώ μερίδιο στην «αγορά» των ΑΠΕ, διεκδικούν  και οι αμερικανικοί κολοσσοί που την επιθυμία τους μετέφερε η υπουργός Εξωτερικών στις συνομιλίες που είχε  πρόσφατα με την κυβέρνηση. «Τόσο στο δημόσιο τομέα με το πρόγραμμα του ΔΝΤ, όσο και στον ιδιωτικό, πιστεύουμε ότι υπάρχει μια ευκαιρία στον τομέα  και θέλουμε να είμαστε μέρος της αξιοποίησής του», δήλωσε!!
Όλα τα παραπάνω εξηγούν το «άγχος» του πολιτικού προσωπικού και των παρατάξεων του κεφαλαίου και της ΕΕ, σε όλα τα επίπεδα της τοπικής διοίκησης  και στην ΠΙΝ,  να «τακτοποιήσουν» χωροταξικά όλες τις αξιώσεις των επιχειρηματικών ομίλων, στους τομείς που επιλέγουν να επενδύσουν. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι στο πρόσφατο Περιφερειακό Συμβούλιο όλες αυτές οι δυνάμεις πλην της Λαϊκής Συσπείρωσης, (είτε δηλώνουν μνημονιακές είτε όχι) ψήφισαν (ή αποστασιοποιήθηκαν για λόγους τακτικής με «λευκή» ψήφο) την εισήγηση  της Περιφερειακής Αρχής για την Χωροθέτηση Υδατοκαλλιεργειών στα πλαίσια του σχεδίου ΚΥΑ το «Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδ/γειες». Το παραπάνω σχέδιο του ΥΠΕΚΑ, προβλέπει χωροταξική τακτοποίηση υπαρχουσών μονάδων, επέκταση και δημιουργία  νέων Π.Α.Υ. και Π.Ο.Α.Υ. σε Κεφαλονιά και Ιθάκη και στα άλλα νησιά της περιφέρειας. Δεν είναι καθόλου τυχαίο επίσης η επίμονη μεθόδευση της Περιφερειακής Αρχής να εγκαταστήσει Α.Π.Ε. στον Παντοκράτορα στην Κέρκυρα, ούτε επίσης η εγκατάσταση αρκετών αιολικών πάρκων στην Κεφαλονιά, από την προηγούμενη Nομαρχιακή Αρχή (ΠΑΣΟΚ-ΣΥΝ). Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι πέρυσι η ίδια Νομαρχιακή αρχή εισηγήθηκε την ΚΥΑ για τον Αίνο που είχε στόχο την τουριστική ή άλλη «αξιοποίησή» του στα πλαίσια της καπιταλιστικής «πράσινης ανάπτυξης». Και έπονται τα σχέδια για τα φωτοβολταϊκά και τον τουρισμό.
Ζούμε σήμερα την αποθέωση της πολιτικής εμπορευματοποίησης και ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας και της γης στο μεγάλο κεφάλαιο. Ενιαία και με σχέδιο, τρόικα  Κυβέρνηση και με μοχλό την τοπική διοίκηση, ξεπουλάνε τη γη, την θάλασσα, τα λιμάνια, τα βουνά, τα σπήλαια, τα νησιά κ.α, προωθώντας τον κατάλληλο χωροταξικό σχεδιασμό.
Οι παραπάνω επιδιώξεις πρέπει να σημάνουν συναγερμό για τους εργαζόμενους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα, τους φτωχούς αγρότες και ψαράδες, τους μικρομεσαίους επαγγελματίες. Όλοι πρέπει να βάλουν στο επίκεντρο την πάλη για την ικανοποίηση των δικών τους αναγκών και όχι τη θωράκιση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων. Από τη σκοπιά αυτή η αναχαίτιση αυτών των σχεδίων έστω και προσωρινά από το κίνημα που αναπτύχθηκε με την καθοριστική συμβολή της Λαϊκής Συσπείρωσης (αποκάλυψε και καταψήφισε αυτά τα σχέδια της ΠΙΝ για τις ΑΠΕ και για τις ιχθυοκαλλιέργειες), είναι μια σημαντική νίκη, αν λάβει υπόψη του κανείς, πόσο μεγάλα συμφέροντα διακυβεύονται. Ανεξάρτητα από το βαθμό εναντίωσης και πολιτικής ωριμότητας όσων συμπορεύτηκαν γι’ αυτό το σκοπό στην περιφέρειά μας, για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι όταν ο λαός θέλει μπορεί. ΜΠΟΡΕΙ  σήμερα αυτή η πείρα, να αξιοποιηθεί από τους εργαζόμενους και το λαϊκό κίνημα, για να μονιμοποιήσει κατακτήσεις αλλά και για να οργανώσει  την απειθαρχία και την αντίσταση ενάντια στα χαράτσια και συνολικά στην προσπάθεια εξόντωσης του λαού.
Οι εργαζόμενοι και ο λαός της περιφέρειας, δεν πρέπει να πέφτουν στην παγίδα να επιλέξουν αν τα αφεντικά θα είναι από τις ιχθυοκαλλιέργειες ή από τον τουρισμό γιατί από καμία τέτοια καπιταλιστική ανάπτυξη δε θα ωφεληθούν. Άλλωστε υπάρχουν γύρω τους πολλά τέτοια παραδείγματα ιδιαίτερα στον τουρισμό που οι συγκεντρωποιημένες μονάδες συνθλίβουν τους εργαζόμενους, τα μικρά τουριστικά καταλύματα και τους ΕΒΕ και το περιβάλλον και αφήνουν όλα τα κέρδη στους επιχειρηματίες. Είναι ενδεικτικό το κίβδηλο ενδιαφέρον πρώην νομάρχη και πρώην δημάρχου στην Κεφαλονιά ενάντια στο συγκεκριμένο σχέδιο για τις ιχθυοκαλλιέργειες, προκειμένου να μην συγκρουστεί η δραστηριότητα αυτή με μεγάλη τουριστική επένδυση που ο ίδιος εκπροσωπεί. Αυτό το «ενδιαφέρον» έχει να κάνει με την σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ των επιχειρηματιών και όχι με την εξασφάλιση των συμφερόντων του λαού, των εργαζομένων και του περιβάλλοντος που σε κάθε περίπτωση θα βγουν χαμένοι.
  Οι εργαζόμενοι επίσης πρέπει να βγάλουν τα συμπεράσματά τους για το ρόλο όλων των δυνάμεων στο Π. Συμβούλιο και για την τακτική της αναδίπλωσης και των ελιγμών που έκαναν προκειμένου να μην χρεωθούν την λαϊκή κατακραυγή για τις μεθοδεύσεις για τις Α.Π.Ε. και την Ιχθυοκαλλιέργεια. Η Π. Αρχή (ΝΔ) δια μέσου του περιφερειάρχη έφθασε μέχρι το σημείο να καταργήσει ακόμη και το ίδιο το Π.Σ., αφού αναγκάστηκε όχι μόνο να μην εφαρμόσει την απόφασή του που ενέκρινε η ίδια για την χωροθέτηση ιχθυοτροφείων στην Κεφαλονιά, αλλά να εισηγηθεί στο ΥΠΕΚΑ το εντελώς αντίθετο, εκθέτοντας τους συμβούλους της πλειοψηφίας ανεπανόρθωτα, φθάνοντάς τους στο σημείο να δηλώνουν ότι δεν γνώριζαν τι ψήφιζαν!!! Η αξιωματική αντιπολίτευση (ΠΑΣΟΚ) για λόγους τακτικής προσπάθησε να εξυπηρετήσει τους επιχειρηματίες ρίχνοντας στάχτη στα μάτια των εργαζόμενων ψηφίζοντας άλλοι σύμβουλοί της λευκό και άλλοι θετικά στην χωροθέτηση(!!). Η «αντιμνημονιακή» παράταξη Καλούδη-Φόρτε, επικαλούμενη επουσιώδη ζητήματα  που δεν αναδείκνυαν την ουσία, αποστασιοποιήθηκε ...με λευκό. Η παράταξη του ΣΥΝ σταθερή στον οπορτουνισμό και τον καιροσκοπισμό της, αφού ψήφισε θετικά για τις ιχθυοκαλλιέργειες  συμφωνώντας στρατηγικά με τον πυρήνα των επιδιώξεων της ανταγωνιστικότητας και των επιχειρηματιών, μετά την λαϊκή κατακραυγή ανακάλεσε ομολογώντας ότι έκανε λάθος ..... επειδή δεν της είχαν προσκομιστεί όλα τα στοιχεία... (!!! ) Αλήθεια πόσο φερέγγυα μπορεί να είναι η παράταξη του ΣΥΝ όταν στην Κέρκυρα αναφωνεί «όχι» στις ΑΠΕ και στην Κεφαλονιά ως  τοπική διοίκηση (Αντινομαρχία) εγκρίνει την τοποθέτησή τους;
ΟΛΟΙ τους ήταν και είναι συνεπείς.  Όπως και η Λαϊκή Συσπείρωση, που ήταν η μοναδική παράταξη που ψήφισε αρνητικά στα σχέδια για τις Ιχθυοκαλλιέργειες και τις ΑΠΕ και έδωσε μάχη στην Κέρκυρα και στην Κεφαλονιά, αποκαλύπτοντας τις στοχεύσεις και τις επιδιώξεις του κεφαλαίου και αντιμετωπίζοντας ως βαθιά πολιτικό το θέμα, που δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί στο έδαφος του σημερινού ταξικού προσανατολισμού της ανάπτυξης.
 Η Λαϊκή Συσπείρωση στον αντίποδα αυτής της καπιταλιστικής ανάπτυξης, αυτού του πλαισίου χωροταξίας και των επιδιώξεών του, θεωρεί ότι η γη και η χρήση της είναι κοινωνικό αγαθό. Ο χωροταξικός σχεδιασμός και η πολιτική γης, δεν αποτελούν κοινωνικά ουδέτερες τεχνοκρατικές διαδικασίες, αλλά στοχεύουν στην οργάνωση του χώρου σύμφωνα με τα συμφέροντα και τις επιλογές της άρχουσας τάξης. Σήμερα αυτός ο σχεδιασμός είναι άρρηκτα δεμένος με την εμπορευματοποίηση της γης, την μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης, την συρρίκνωση των ΕΒΕ, των αγροτών, των ψαράδων κλπ, συνολικότερα με τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις που προωθούνται στα πλαίσια της ΕΕ.
Η συγκεκριμένη κοινωνική αξιοποίηση της γης., προϋποθέτει την κοινωνική ιδιοκτησία της και τον κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας. Π.χ πόσα ιχθυοαλιεύματα χρειάζονται με κριτήριο την κάλυψη των σύγχρονων διατροφικών λαϊκών αναγκών; Πόσα MW ενέργειας; Πόσα τουριστικά καταλύματα αντίστοιχα; Είναι ερωτήματα που μπορούν να απαντηθούν μόνο μέσα από τον κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας και με αποκλειστικό σκοπό την κάλυψη των λαϊκών αναγκών και όχι των κερδών των επιχειρηματιών. Αυτόν τον σχεδιασμό μόνο  μια άλλη λαϊκή εξουσία μπορεί να υλοποιήσει Στα πλαίσια αυτής της εξουσίας ο χωροταξικός σχεδιασμός μπορεί και πρέπει να στοχεύει:
Στην προστασία του περιβάλλοντος και ιδιαίτερα των δασών, των παράκτιων και νησιωτικών περιοχών.
Στην ισόρροπη ανάπτυξη περιοχών και κλάδων της οικονομίας.
Στην προστασία της δημόσιας υγείας και ασφάλειας, απέναντι σε ακραία φυσικά φαινόμενα και τεχνολογικές αστοχίες και καταστροφές.
Στη διεύρυνση του λαϊκού εισοδήματος και των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Στην προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Είναι επείγουσα ανάγκη να στρατευτούν νέες λαϊκές δυνάμεις να συγκροτηθεί ένα πλατύ λαϊκό μέτωπο που με την πάλη του θα διεκδικήσει αυτήν την εξουσία και οικονομία, που θα αξιοποιήσει όλες τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας προς όφελος του λαού και όχι των μονοπωλίων.
Η  ίδια η  βαθιά καπιταλιστική κρίση και η εξοντωτική για το λαό εξέλιξή της, κάνει αυτόν τον στόχο σήμερα ιδιαίτερα επίκαιρο και ρεαλιστικό.
 Κεφαλονιά Οκτώβρης 2011
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
“ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΣΑΣ ΣΕ ΜΕΝΑ” ΛΕΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ Ο Μ. ΑΛΥΣΣΑΝΔΡΑΤΟΣ

Από τον Συμπαραστάτη του Δημότη Μ. Αλυσσανδράτο ανακοινώθηκαν τα εξής:Θα ήθελα να ενημερώσω τους Δημότες της Κεφαλονιάς πως έχει αρχίσει και εδραιώνεται ο θεσμός του «Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης» που λειτουργεί στο Δήμο Κεφαλονιάς.
Υπάρχουν αρκετοί Δημότες που έχουν απευθυνθεί σε εμένα προκειμένου να τους διευκολύνω μεσολαβώντας για την επίλυση θέματος που τους απασχολεί και έχει σχέση με τις Δημοτικές υπηρεσίες και τη λειτουργία των θεσμικών οργάνων του Δήμου.
Υπάρχουν όμως και Δημότες που δε γνωρίζουν τη χρησιμότητα του νέου θεσμού. Δε γνωρίζουν πως ο νέος θεσμός που δημιουργήθηκε δίνει μια επιπλέον σημαντική δυνατότητα σ’ αυτούς που έχουν κάποιο πρόβλημα με το Δήμο.
Με το νόμο του «Καλλικράτη» ο Δήμαρχος είναι πια ο Κυβερνήτης του νησιού. Έχει πολύ μεγάλες ευθύνες και σημαντικότατο έργο να επιτελέσει. Με την έννοια αυτή ο χρόνος του είναι υπερπολύτιμος και θεωρώ πως δεν πρέπει οι Δημότες να απευθύνονται στο Δήμαρχο προκειμένου να επιτύχουν την επίλυση θέματός τους που έχει σχέση με τη λειτουργία των Δημοτικών υπηρεσιών. Αυτά που δικαιούνται πρέπει να τους προσφέρονται στο επίπεδο που είναι θεσμικά αρμόδιο να τους τα προσφέρει.
Πρέπει όλοι να βοηθήσουμε, ο καθένας με τις ευθύνες, τις αρμοδιότητες και τις δυνατότητες που έχει, ώστε να υπάρξει μια υπεύθυνη, αποτελεσματική και σύγχρονη Διοίκηση του Δήμου.
Ο θεσμός του «Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης» υπηρετεί τον παραπάνω στόχο μέσα από την εξυπηρέτηση των Δημοτών και τη βελτίωση της λειτουργίας των Δημοτικών υπηρεσιών. Επιπλέον ο Συμπαραστάτης υποχρεούται εντός μηνός να απαντά εγγράφως σε κάθε γραπτό αίτημα. Αυτό, εκτός του ότι συμβάλλει στη σύντομη και υπεύθυνη ενασχόληση της υπηρεσίας με το αίτημα, αποτελεί και ένα βασικό στοιχείο στα χέρια του αιτούντος.
Τελειώνοντας θέλω να υπενθυμίσω ότι προσωρινά λειτουργώ σε γραφείο της Δημοτικής Ενότητας Πυλάρου (τηλ. 2674360200) όπου δέχομαι γραπτά ή προφορικά αιτήματα. Επίσης όποιος επιθυμεί μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: «symparastatis@gmail.com».
ΜΑΚΗΣ ΑΛΥΣΑΝΔΡΑΤΟΣ
Συμπαραστάτης του Δημότη & της Επιχείρησης