Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011


ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Aπό το Εργατικό Κέντρο Κεφαλλονιάς και Ιθάκης εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
1) Μείωση των αμοιβών στο Δημόσιο με το νέο μισθολόγιο.
2) Πάγωμα της ανά διετία μισθολογικής εξέλιξης (κλιμάκια) των αποδοχών των εργαζομένων.
3) Αύξηση των ωρών εβδομαδιαίας απασχόλησης από 37,5 σε 40 ώρες.
4) Απολύσεις συμβασιούχων, με στόχο τη μείωση κατά 50% των συμβασιούχων για φέτος και κατά 1% για κάθε επόμενη χρονιά μέχρι το 2015.
5) Εισαγωγή της μερικής απασχόλησης και άρα μερικής αποζημίωσης στο Δημόσιο.
6) Καθιέρωση της μακροχρόνιας άδειας άνευ αποδοχών.
7) Εφαρμογή του κανόνα «1 πρόσληψη για κάθε 10 αποχωρήσεις» από το Δημόσιο για το 2011 και «1 προς 5» μέχρι το 2015.
Γενική αύξηση της φορολογικής επιδρομής σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων:
1) Επιβολή έκτακτης ετήσιας εισφοράς μέχρι το 2015, για όσους έχουν εισοδήματα πάνω από 8.000 ευρώ το χρόνο, δηλαδή, πάνω από 571 ευρώ το μήνα. Οι συντελεστές της εισφοράς δεν έχουν ανακοινωθεί, αλλά αναμένεται να είναι από 1% μέχρι και 4% για τα υψηλότερα εισοδήματα. Ξεπερνώντας ακόμα και τους εαυτούς τους, οι κυβερνώντες ονομάτισαν αυτόν τον επιπλέον φόρο ως «εισφορά αλληλεγγύης».
2) Καθιέρωση «εισφοράς αλληλεγγύης» στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων με πρόσχημα την καταπολέμηση της ανεργίας. Ανάλογη εισφορά επιβάλλεται και στους ελεύθερους επαγγελματίες.
3) Αύξηση της «εισφοράς αλληλεγγύης» στους μισθούς του ιδιωτικού τομέα, που σήμερα είναι 3% και επιμερίζεται μεταξύ εργαζομένων - εργοδοτών.
4) Κατάργηση του πετρελαίου θέρμανσης και εξομοίωση της τιμής του με το πετρέλαιο κίνησης. Η εφαρμογή του μέτρου, λέει ο υπουργός Οικονομικών, βρίσκεται ακόμα υπό μελέτη.
5) Μείωση φορολογικών εκπτώσεων που ισχύουν για όλους τους φορολογούμενους και ευνοούν ειδικά τους μισθωτούς και συνταξιούχους. Στα σχέδια της κυβέρνησης είναι να καταργηθεί η αναγνώριση απαλλαγών για ιατρικά έξοδα, για στεγαστικά δάνεια, για δαπάνες φροντιστηρίων κοκ. Οι εκπτώσεις αυτές ενδέχεται να ισχύσουν για ορισμένες κατηγορίες φορολογουμένων, ανάλογα όμως με το εισόδημά τους, αλλά και την περιουσιακή τους κατάσταση.
6) Αύξηση των τεκμηρίων διαβίωσης. Είναι κι αυτό ένα από τα κατορθώματα της εσωτερικής αντιπολίτευσης στο ΠΑΣΟΚ. Ετσι, κάποιος που μπορεί να έχει ένα σπίτι από κληρονομιά κι ένα «σαραβαλάκι» για να πηγαίνει στη δουλειά του, είναι πολύ πιθανόν να καλείται από την επόμενη χρονιά να πληρώνει φόρο όχι με βάση το εισόδημά του, αλλά επειδή έτυχε να έχει αυτά τα περιουσιακά στοιχεία.
7) Αύξηση του ΦΠΑ στην εστίαση από 13% σε 23%. Το μέτρο θα ισχύσει από την 1η του Σεπτέμβρη κι αναμένεται να κάνει απλησίαστη τη δυνατότητα για μια έξοδο ή για κανένα ταβερνάκι, αφού η αύξηση και μόνο του ΦΠΑ σημαίνει αυτόματη ανατίμηση των λογαριασμών περί το 9%.
8) Επαναφορά, ουσιαστικά, του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ), για το οποίο τόσα και τόσα είχε καταμαρτυρήσει το ΠΑΣΟΚ όταν το επέβαλε η ΝΔ. Η κυβέρνηση μειώνει το αφορολόγητο των 400.000 ευρώ που ισχύει σήμερα για το Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας και μεθοδεύει να βάλει φόρους σε όσους έχουν ακίνητα αξίας 100.000 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι οι περισσότεροι θα κληθούν να πληρώσουν κι αυτό το φόρο.
9) Μπίζνες ετοιμάζεται να κάνει το υπουργείο Οικονομικών και με τα έσοδα από αυθαίρετα, χωρίς να έχει ανακοινωθεί κάτι μέχρι στιγμής.
10) Αύξηση των τελών κυκλοφορίας.
11) Για ξεκάρφωμα για όλα τα παραπάνω που πλήττουν μέχρι το μεδούλι τις λαϊκές οικογένειες, προβλέπεται και η έκτακτη εισφορά για όσους έχουν οχήματα μεγάλου κυβισμού, μεγάλης αξίας ακίνητα, σκάφη και πισίνες.
Ψαλίδι στις συντάξεις
Νέα επιδρομή στις συντάξεις:
1) Δραστική μείωση έως και κατάργηση των επικουρικών συντάξεων. Η μείωση θεωρείται βέβαιο ότι θα αφορά όλες τις επικουρικές συντάξεις, ενώ το ποσοστό της μείωσης θα εξαρτηθεί από τα οικονομικά των Ταμείων που τις χορηγούν και για τα οποία η κυβέρνηση έχει φροντίσει να υποχρηματοδοτούνται.
2) Επιβολή ειδικής εισφοράς 8% στους συνταξιούχους κάτω των 60 ετών για ποσά άνω των 1.700 ευρώ. Εξαιρούνται όσοι έχουν συνταξιοδοτηθεί αυτοδικαίως (στρατιωτικοί, σώματα ασφαλείας κλπ).
3) Αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης (ΛΑΦΚΑ) για τις συντάξεις άνω των 1.700 ευρώ.
4) Μείωση των συντάξεων του ΝΑΤ, αφού αποφασίστηκε μείωση της συνταξιοδοτικής του δαπάνης κατά 6%.
5) Ακόμα μεγαλύτερη αυστηροποίηση των δικαιούχων αναπηρικών συντάξεων, με στόχο τη μείωση του αριθμού των δικαιούχων.
6) Μείωση της δαπάνης για κύριες συντάξεις του ΟΓΑ.
Μαχαίρι στα κοινωνικά επιδόματα:
1) Περικοπή των επιδομάτων και των παροχών σε ΟΑΕΔ, Οργανισμό Εργατικής Εστίας και Κατοικίας, καθώς και στο ΕΚΑΣ και σύνδεσή τους με κριτήρια που να αφορούν την οικονομική και περιουσιακή κατάσταση των δικαιούχων.
2) Περικοπή του εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων, οι οποίοι, έτσι και αλλιώς, το λαμβάνουν με καθυστέρηση σχεδόν τριών ετών και άρα με μειωμένη την αγοραστική του αξία. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, το σχέδιο προβλέπει άμεση περικοπή 10% όσων εφάπαξ θα εκταμιεύονται από εδώ και πέρα και ακόμα μείωση κατά 10% για το 2012 και 1013.
Παραπέρα εμπορευματοποίηση του συστήματος Υγείας. Η κυβέρνηση περιορίζει ακόμα περισσότερο τη δυνατότητα των ασφαλισμένων να μπορούν να κάνουν χρήση των ενδεδειγμένων φαρμάκων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων υγείας. Παράλληλα, είναι ολοφάνερο ότι επιδιώκεται η διεύρυνση της εμπλοκής των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών στον κλάδο της Υγείας και της νοσοκομειακής περίθαλψης. Το «Πλαίσιο» προβλέπει:
1) Την αύξηση εσόδων νοσοκομείων, που θα προέλθει προφανώς από νέες επιβαρύνσεις των Ασφαλιστικών Ταμείων των εργαζομένων, αλλά και με ειδικές συμφωνίες με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες.
2) Υποχρεωτική χρέωση αλλοδαπών για προσφερόμενες υπηρεσίες.
3) Ακόμα μεγαλύτερο περιορισμό ιατρικών υπηρεσιών για ανασφάλιστους.
4) Επέκταση της λίστας φαρμάκων που δεν απαιτούν συνταγογράφηση και άρα δεν καλύπτονται από τα Ταμεία.
ΤΟ Δ.Σ
--------------------------------------------------------------------------------------------------

ΝΕΑ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΦΟΡΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΖΗΤΑ ΕΠΑΝΑΠΡΟΚΗΡΥΞΗ
ΚΑΙ ΕΚΛΟΓΗ ΜΕ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ

Γράφει ο Μπ. Παπαδόπουλος

Επερώτηση για τον Συμπαραστάτη του Πολίτη της Π.Ι.Ν. κατέθεσε ο Περιφερειακός Σύμβουλος Μ. Φόρτες.
Ζητά την επαναπροκήρυξη της θέσης και αναγκαία συναίνεση για την εκλογή του
Το κείμενο της επερώτησης έχει ως εξής:
Επερώτηση
Γεράσιμου Φόρτε, Περιφερειακού Συμβούλου Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλληνίας με την «Επτανησιακή Αναγέννηση»
Αργοστόλι 22 Ιουνίου 2011
Προς τον Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων κ. Σπυρίδωνα Σπύρου
Κοινοποίηση: Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Χρήστο Άνθη
Κύριε Περιφερειάρχη
Όπως σας είναι γνωστό το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων Νήσων δεν κατάφερε να εκλέξει Περιφερειακό Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης στη συνεδρίαση του στις 26 Φεβρουαρίου 2011.
Όπως επίσης είναι γνωστό ο Νόμος 3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης) προβλέπει την αυξημένη πλειοψηφία των 2/3 του συμβουλίου για την εκλογή του Συμπαραστάτη (και ορθώς προκειμένου να υπάρξει ευρύτερη συναίνεση για ένα τόσο σημαντικό θεσμό) και επί πλέον μόνο δύο ψηφοφορίες μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου.
Όμως λόγω των παραπάνω «σφιχτών» διαδικασιών ο νέος θεσμός που πολλά μπορεί να προσφέρει στη διαφάνεια και την αποτελεσματικότητα των Περιφερειών (και των νέων Καλλικράτειων Δήμων) οδηγήθηκε σε «βατερλό».
Από τις 13 Περιφέρειες μόνο 4 κατάφεραν να εκλέξουν Συμπαραστάτη (μεταξύ αυτών που δεν εξέλεξαν και η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων) και από τους 172 δήμους με πληθυσμό άνω των 20.000 κατοίκων μόλις 25 έχουν εκλέξει Συμπαραστάτη !
Μπροστά στην αποτυχία του νέου θεσμού το Υπουργείο Εσωτερικών αποφάσισε να ελαστικοποιήσει τις διαδικασίες εκλογής του Συμπαραστάτη στους Δήμους και τις Περιφέρειες.
Έτσι στο άρθρο 58, παρ. 2 του Ν. 3966/ 2011 (Α’ 118) περιέχεται ρύθμιση με την οποία η δίμηνη προθεσμία για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εκλογής του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης και του Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης, που προβλέπουν οι διατάξεις των άρθρων 77, παρ. 2 και 179, παρ. 2 του ν. 3852/ 2010, αντίστοιχα, γίνεται ενδεικτική και ως εκ τούτου συνεχίζεται σε όσες περιπτώσεις δεν είχε επιτευχθεί η εκλογή τους μέχρι 28.2.2011.
Με την εγκύκλιο μάλιστα του Υπουργού Εσωτερικών 27230/7.6.2011
δόθηκαν οι αναγκαίες διευκρινίσεις αναφορικά με τη διαδικασία εκλογής και την καταστατική θέση του Συμπαραστάτη στη βάση του νέου νομοθετικού πλαισίου.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο «εφόσον μετά από δύο ψηφοφορίες, οι οποίες μπορεί να διενεργούνται στην ίδια ή σε επομένη συνεδρίαση του δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου, δεν επιτυγχάνεται η εκλογή του Συμπαραστάτη, τότε πριν τη διενέργεια νέας ψηφοφορίας εκδίδεται προκήρυξη για την πλήρωση της θέσης, στην οποία μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα τα ίδια ή άλλα πρόσωπα ή να αποσύρουν το ενδιαφέρον τους πρόσωπα που είχαν θέσει υποψηφιότητα με την προηγούμενη προκήρυξη».
Με βάση τα παραπάνω
Ερωτάσθε κ. Περιφερειάρχη
1)Προτίθεστε στη βάση του νέου νομοθετικού πλαισίου να επαναπροκηρυχθεί η θέση του Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων ;
2)Ως επικεφαλής της πλειοψηφίας προτίθεστε να αναλάβετε πρωτοβουλία για την αναγκαία συναίνεση πέραν της δικής σας παράταξης, προκειμένου να επιτευχθεί η απαιτούμενη πλειοψηφία των 2/3 για την εκλογή του Συμπαραστάτη;
Ο επερωτών Περιφερειακός Σύμβουλος
Γεράσιμος Φόρτες
---------------------------------------------------------------------------------------------------

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΤΙΣ 20/6/2011

ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΟΧΗ ΨΗΦΟΥ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
ζούμε τις κρισιμότερες στιγμές της μεταπολιτευτικής περιόδου. Από τη δημοσιονομική κρίση σταδιακά περάσαμε στη πολιτική κρίση και αισίως βαδίζουμε σε πρωτόγνωρα μονοπάτια κρίσης δημοκρατίας και πολιτικού συστήματος.
Αναμφίβολα το διήμερο 15ης και 16ης Ιουνίου 2011 θα περάσει στην πολιτική ιστορία της χώρας μας ως παράδειγμα προς αποφυγή. Οι υπεύθυνες πολιτικές δυνάμεις της πατρίδας απέτυχαν στο να συνεννοηθούν προς αντιμετώπιση μείζονος εθνικού προβλήματος.
Η Νέα Δημοκρατία λιποψύχησε την πιο μεγάλη ώρα. Φέρει την κύρια και σχεδόν αποκλειστική ευθύνη για το «ναυάγιο» της επιχειρηθείσας εθνικής συνεννόησης. Αντιμετώπισε τα μεγάλα εθνικά ζητήματα με πρωτοφανή παλαιοκομματική νοοτροπία. Αντί να συναισθανθεί την ευθύνη της για το ότι μας παρέδωσε τη χώρα τον Οκτώβριο του 2009 στο χείλος του γκρεμού και στα πρόθυρα χρεοκοπίας, με διαλυμένη την κρατική μηχανή, ενώ είχε υποσχεθεί ότι θα την επανιδρύσει και καταρρακωμένο το κύρος της χώρας μας στο εξωτερικό, για άλλη μια φορά δραπέτευσε. Και τώρα έρχεται και εγκαλεί εμάς, όταν μέσα στο 2010 καταφέραμε με τις θυσίες του ελληνικού λαού το πρωτόγνωρο, να ελαττώσουμε το έλλειμμα κατά 14 δισεκατομμύρια, όταν η ίδια το 2009 το είχε φτάσει στα 36 δισεκατομμύρια.
Η απαράδεκτη συμπεριφορά της Νέας Δημοκρατίας επιτείνει την αβεβαιότητα του πολιτικού κλίματος, αφού φαίνεται η εξόφθαλμη αδυναμία της να συλλάβει και να μεταπλάσει σε πολιτική πράξη τις διαμορφωνόμενες ανάγκες του πολίτικού μας συστήματος.
Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ βρέθηκε μέσα στη δίνη της μεγαλύτερης μεταπολιτευτικής πολιτικής θύελλας. Πήρε την ευθύνη για την αντιμετώπιση των διαγραφομένων πολιτικών αδιεξόδων, που θα όξυναν ακόμα παραπάνω την πολιτική και κοινωνική κρίση.
Δεν αφήσαμε τη χώρα στην τύχη της. Η φυγή ίσως αποδεικνυόταν μοιραία, έστω και αν προσέφερε προσωπική καταφυγή.
Η πατρίδα μετά το συγκλονιστικό διήμερο διαθέτει αξιόπιστη και σταθερή Κυβέρνηση, που μπορεί να βγάλει σε γαλήνια νερά το ταλανιζόμενο «εθνικό σκάφος».
Η ανασχηματισθείσα Κυβέρνηση, εν μέσω ρευστής και αβέβαιης πραγματικότητας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο διεθνή χώρο, είναι αντιμέτωπη με δυσεπίλυτα προβλήματα, τα οποία οφείλει επιτυχώς να επιλύσει. Ίσως είναι η τελευταία ευκαιρία για να ανατάξει η χώρα το δυσμενές κλίμα, που κατακλύζει κάθε πτυχή της πολιτικοκοινωνικής μας ζωής. Η παρατεταμένη ασφυξία σε όλους τους τομείς δημιουργεί εκρηκτικές συνθήκες που αναμένουν τη θρυαλλίδα για την ανατίναξη των πάντων.
Ο ελληνικός λαός αναμένει από τη νέα Κυβέρνηση, αλλά και από το σύνολο του πολιτικού συστήματος, απλά πράγματα, μεταξύ των οποίων σπουδαιότερα θεωρώ τα εξής:
1. Σφικτή, ενιαία και αποτελεσματική διακυβέρνηση. Έχουμε, όσο ποτέ άλλοτε, ανάγκη αποτελεσμάτων. Τα λόγια πολλές φορές μαγεύουν το λαό, αλλά τώρα ο λαός μας τα απεχθάνεται, όπως ο διάολος το λιβάνι. Έτσι λένε στο χωριό μου. Δεν θέλουμε Υπουργούς στα γυαλιά, ούτε περιφερόμενους ευτελείς πολιτικούς μάγους. Εμείς θέλουμε υπουργούς λύτες των λαϊκών προβλημάτων, ομονοούντες και αλληλέγγυους. Δεν έχουμε ανάγκη νέων νομοθετικών πρωτοβουλιών και νόμων αλλά έχουμε ανάγκη εφαρμογής των υπαρχόντων. Ο λαός δεν μπορεί να βλέπει να μην εφαρμόζονται οι νόμοι κι εμείς απτόητοι να νομοθετούμε νέους.
2. Επιβολή δικαιοσύνης στην κατανομή των βαρών της κρίσης. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ότι τα χαμηλά εισοδήματα εξουθενώθηκαν πλήρως, είναι το ότι την ίδια στιγμή η ασυδοσία των ισχυρών και επιτήδειων είναι ακόμα κραυγαλέα. Η διαμαρτυρία και η οργή των πολιτών είναι κορυφαία πλέον παράμετρος της πολιτικής και κοινωνικής μας πραγματικότητας. Εδράζεται δε πάνω στη δική μας έκδηλη αδυναμία να εφαρμόσουμε δικαιοσύνη στα οδυνηρά μέτρα, που αναγκαστικά επιβάλλαμε.
3. Μετωπική σύγκρουση με τη διαφθορά που κατατρώει τις σάρκες της κοινωνίας και των θεσμών της δημοκρατίας. Αν η κρίση είναι ολόπλευρη και συνταράσσει συθέμελα το αξιακό μας σύστημα, η πάταξη της διαφθοράς είναι το πρώτο λιθάρι που οφείλουμε να βάλουμε στη θεμελίωση ενός συστήματος νέων αξιών. Η διαφθορά διαβρώνει τα πάντα.
4. Ορμητική σύγκρουση με κάθε είδους κατεστημένο, που στέκεται τροχοπέδη στην τιτάνια προσπάθεια να σταθεί όρθια μέσα στο αδυσώπητο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον. Οφείλουμε ευαισθησία στον προβληματισμό των πολιτών, αλλά οφείλουμε αποφασιστικότητα και πυγμή έναντι των οργανωμένων συμφερόντων που ποδηγετούν την προσπάθειά μας.
5.Αξιοποίηση κάθε δυνατότητας που προκύπτει από τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί διεθνώς, τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και με άλλες σύμμαχες δυνάμεις. Οφείλουμε να αντιστρέψουμε την εικόνα της γηραλέας και νωχελικής πατρίδας. Πρέπει να δείξουμε και να αποδείξουμε πως είμαστε μια κοινωνία και ένα κράτος που είναι αποφασισμένο να συμβαδίσει ισάξια και ισότιμα με τις σύγχρονες ανεπτυγμένες δημοκρατίες.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Έχουν γίνει αρκετά. Έχουν γίνει αρκετές προσπάθειες και βήματα, όπως ο νόμος για το ΑΣΕΠ, η «Διαύγεια», η αξιοκρατική επιλογή διευθυντών, ο νέος χάρτης της τοπικής αυτοδιοίκησης, ο νέος αναπτυξιακός νόμος, το ΕΤΕΑΝ, μέτρα για την απασχόληση και άλλα.
Πρέπει ,όμως, να προχωρήσουμε πιο γρήγορα, πιο αποφασιστικά, πιο αποτελεσματικά, πιο συλλογικά, χωρίς να εγκαταλείψουμε την προσπάθεια της συναίνεσης. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς με πίστη και σχέδιο, χωρίς να παραβλέπουμε τα προβλήματα της καθημερινότητας του πολίτη. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να ζωντανέψουμε ξανά την ελπίδα και να δώσουμε προοπτική σε κάθε Έλληνα και Ελληνίδα.
Σας ευχαριστώ.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ

Από το ΠΑΜΕ, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Η κυβέρνηση επιχειρεί να προωθήσει ένα νέο πακέτο σκληρών αντεργατικών - αντιλαϊκών μέτρων για να αφαιμαχθεί παραπέρα το εργατικό - λαϊκό εισόδημα προς όφελος της πλουτοκρατίας. Είναι επιλογές στρατηγικού χαρακτήρα προσχεδιασμένες εδώ και δεκαετίες οι οποίες εφαρμόζονται πλέρια στην παρούσα φάση με άλλοθι το δημοσιονομικό εκτροχιασμό (εξωτερικό χρέος - δημοσιονομικό έλλειμμα) στο έδαφος της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης. Με το σημείωμα αυτό επιδιώκουμε να παρουσιάσουμε με βάση τις εξαγγελίες της κυβέρνησης κωδικοποιημένα το τι θα στοιχίζει το νέο πακέτο μέτρων κατά κανόνα για μια εργατική - λαϊκή οικογένεια, για τους συνταξιούχους κλπ.
ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
1. Οι νέοι ηλικίας 18 έως 25 θα προσλαμβάνονται με μισθό 20% χαμηλότερο από την ΕΓΣΕΕ 592 ευρώ μεικτά με συμβάσεις ορισμένου χρόνου 2 ετών .Το μέτρο αυτό θα ισχύσει και για τις περιπτώσεις νεοπροσλαμβανομένων που καλύπτονται από κλαδικές συμβάσεις που υπερβαίνουν την ΕΓΣΣΕ.
Οι αλλαγές θα πρέπει να ιδωθούν συνδυαστικά με την γενικευμένη μείωση μισθών μέσω ατομικών και επιχειρησιακών συμβάσεων τυπικά και άτυπα. Σχεδιάζεται ταυτόχρονα η κατάργηση της εισφοράς υπέρ ΟΑΕΔ,ΟΕΚ,ΟΕΕ με στόχο τον αποκλεισμό των νέων από επιδόματα ανεργίας και άλλες κοινωνικές παροχές.
2. Παρατείνεται από 6 σε 12 μήνες η περίοδος, όπου ο εργοδότης μπορεί να αυξάνει τον εργάσιμο χρόνο από 8 ώρες σε 10 ώρες και 12, πράγμα που καταργεί τις υπερωρίες, εντατικοποιεί την εργασία, απορυθμίζει τον οικογενειακό και ατομικό προγραμματισμό, προκαλεί ανεπανόρθωτες βλάβες στην οργανική και ψυχική υγεία της εργατικής τάξης και αυξάνει τις πιθανότητες για εργατικά ατυχήματα. Ανοίγει ο δρόμος για την οριστική κατάργηση του 8ωρου.
3. Παρατείνεται η ομηρία των συμβάσεων ορισμένου χρόνου από 2 σε 3 χρόνια, που σημαίνει κατάργηση αποζημιώσεων, θωράκιση του οπλοστασίου της μεγαλοεργοδοσίας για να τρομοκρατεί και να εκβιάζει .
4. Καταργείται δια νόμου με όχημα τις ατομικές συμφωνίες μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου το όποιο εμπόδιο μπορούσε να τεθεί από τα Συνδικάτα στην εφαρμογή της διευθέτησης του χρόνου εργασίας.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ
1. Εμμεσοι φόροι: Σχεδιάζεται η μετάταξη των προϊόντων που σήμερα φορολογούνται με 13% στο 23%. Αυτό θα οδηγήσει σε κατακόρυφη άνοδο των τιμών τα είδη πλατιάς κατανάλωσης και πλήθος υπηρεσιών (τρόφιμα, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, επισκευαστικές σε ιδιωτικές εργασίες, εισιτήρια μέσων μαζικής μεταφοράς, ταξί, φυσικό αέριο κ.α). Αυτό θα σημάνει ότι οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα θα κληθούν να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Ορισμένα παραδείγματα: Μια τετραμελής οικογένεια ξοδεύει μόνο για προϊόντα που καλύπτουν βασικές ανάγκες στο Σούπερ Μάρκετ, στις λαϊκές αγορές κλπ. περίπου 300 - 400 ευρώ το μήνα, ίσως και παραπάνω. Στο λογαριασμό αυτό εξαιρούνται τα προϊόντα που είναι ήδη στο 23% π.χ. είδη ατομικής υγιεινής, έκτακτες ανάγκες απορρυπαντικά κ.α.
Άρα μιλάμε για αύξηση στα έξοδα του οικογενειακού προϋπολογισμού το χρόνο 400 - 600 ευρώ και πάνω, δηλαδή + 40 € έως + 50 € το μήνα, ποσό καθόλου αμελητέο για μια οικογένεια.
Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα. Αν υποθέσουμε ότι για ΔΕΗ μια λαϊκή οικογένεια πληρώνει 400 - 1.000 ευρώ το χρόνο και σε ορισμένες περιπτώσεις περισσότερα, όταν υπάρχουν έκτακτες ανάγκες ( χρόνια άρρωστοι , βρέφη, ηλικιωμένοι, κλπ.), τότε μιλάμε για πρόσθετη επιβάρυνση τουλάχιστον άλλων 60 - 120 ευρώ ετησίως. Στα έξοδα αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται τα δημοτικά τέλη και ο φόρος για την ΕΡΤ. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς ακόμα και αν υποθέσουμε ότι δυο μέλη της οικογένειας τα χρησιμοποιούν συστηματικά , υπολογίζεται η επιβάρυνση στα 15 - 20 ευρώ το μήνα, 250 - 300 ευρώ το χρόνο. Πρέπει επίσης να υπολογίσουμε ότι η πλειοψηφία των λαϊκών οικογενειών χρησιμοποιεί αναγκαστικά και ταξί, έτσι ο λογαριασμός αυξάνει κι άλλο για μετακινήσεις, λόγω της αύξησης το ΦΠΑ. Σε όλα αυτά πρέπει να συμπεριληφθεί ότι κατά τη διάρκεια ενός έτους παρουσιάζονται και άλλα έξοδα που θα αυξηθούν λόγω των νέων φορομπηχτικών μέτρων, όπως συντήρηση και επισκευή της κατοικίας κ.ά. που δυσχαιρενουν παραπέρα των οικογενειακό προϋπολογισμό.
Αλλα παραδείγματα:
*Αύξηση τελών κυκλοφορίας κατά 20%:
Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι υπάρχει μόνο ένα αυτοκίνητο σε μια οικογένεια τότε θα υπάρξει επιβάρυνση από 30 - 80 ευρώ ετησίως . Σε πολλές οικογένειες υπάρχουν και δίκυκλα τα οποία δεν γλυτώνουν από τον πέλεκυ των αυξήσεων στα τέλη κυκλοφορίας.
* Ειδικός φόρος κατανάλωσης στα μη αλκοολούχα ποτά:
Η επιβολή ενός τέτοιου φόρου υπολογίζεται ότι θα αυξήσει κατά δέκα λεπτά ένα κουτάκι πχ. αναψυκτικού ή χυμού. Αν συνεκτιμήσουμε τους 5 - 6 θερμούς μήνες στη χώρα μας τότε η αύξηση των ετήσιων εξόδων μιας οικογένειας μόνο για αναψυκτικά μπορεί να φτάσει τα 150 με 200 ευρώ.
Εξίσωση του φόρου κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης.
Μέχρι τις 31 Μαΐου, η μέση τιμή αγοράς του πετρελαίου θέρμανσης ήταν 0,7904€/Λίτρο. Αντίστοιχα η μέση τιμή πετρελαίου κίνησης ήταν 1,4055€/Λίτρο. Ας δούμε ποια θα είναι η επιβάρυνση που θα υποστούν τα νοικοκυριά τη νέα χειμερινή περίοδο με βάση τα νέα μέτρα.
Ας υποθέσουμε ότι μια κατοικία για τη θέρμανση χρειάζεται περί τα 1000Λίτρα πετρελαίου:
Υπολογιστικό Παράδειγμα:
Η δαπάνη για την χειμερινή περίοδο (01-10-10/31-05-11) ήταν: 794€
Η δαπάνη για τη νέα χειμερινή περίοδο (01-10-11/31-05-12) θα είναι: 1405€
Διαφορά 600 και πάνω. Το ποσό εκτοξεύεται όταν σε ένα σπίτι υπάρχουν χρονίως άρρωστοι, βρέφη, ηλικιωμένοι κλπ καθώς και κύματα ψύχους που εμφανίζονται το χειμώνα ή την άνοιξη.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε ότι η αύξηση αυτή εξομοιώνει τις όποιες διαφοροποιήσεις στα έξοδα των λαϊκών οικογενειών ανά την Ελλάδα, αφού ακόμα και αν σε κάποιες περιοχές (παραμεθόριες) υπάρχουν μειωμένοι φόροι για κάποιες υπηρεσίες, αυτές θα υπερκαλυφθούν με την εφαρμογή αυτού του μέτρου. Οι περιοχές αυτές, λόγω καιρικών συνθηκών κατά κανόνα χρησιμοποιούν πολύ περισσότερα από 1.000 λίτρα πετρέλαιο το χρόνο και συνήθως το πληρώνουν πιο ακριβά.
2. Άμεσοι φόροι: Η μείωση του αφορολόγητου ορίου από 12.000 ευρώ στα 8.000, ίσως και 6.000 σημαίνει εκτίναξη της φορολογίας κατά 400-600 ευρώ ετησίως, ενώ για τους αυτοαπασχολούμενους η αύξηση της φορολογίας μπορεί να υπερβεί τα 1000 ευρώ λόγω της πιθανής πλήρους κατάργησης του αφορολόγητου ορίου. Ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις της φορολογίας θα φέρει η δραστική κατάργηση των φοροαπαλλαγών που σχεδιάζεται από την κυβέρνηση, ενώ στην ίδια κατεύθυνση της αύξησης της φορολογίας κινείται και η αύξηση των αντικειμενικών αξιών σε μια σειρά από φόρους και τέλη.
ΑΚΡΙΒΕΙΑ
Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να συνυπολογισθούν τα κύματα ανατιμήσεων που θα υπάρξουν λόγω των φορολογικών επιβαρύνσεων των συντελεστών της τιμολογιακής πραγματικότητας σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής και οικονομικής ζωής.
Εκτιμάται ότι οι αυξήσεις αυτού του χαρακτήρα να κυμανθούν από 300-600 € το χρόνο για κάθε λαϊκή οικογένεια.
Συμπέρασμα: Η δραματική εκτίμηση που υπάρχει με τους πιο αισιόδοξους υπολογισμούς είναι ότι θα αφαιρούνται από κάθε λαϊκό σπίτι περίπου 2.000 € το χρόνο από την εφαρμογή των άμεσα εισπρακτικών αυτών μέτρων.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ - ΜΙΣΘΟΙ - ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ
Η λεηλασία συνεχίζεται: σε ασφαλιστικό, μισθούς, συντάξεις και κοινωνικές παροχές.
-Η κυβέρνηση εκτός των προαναφερθέντων ετοιμάζεται να συρρικνώσει κύριες συντάξεις με την επιβολή νέου ΛΑΦΚΑ, που σύμφωνα με τις εξαγγελίες θα ξεκινάει από τα 1.400 ευρώ (κύρια).
-Συνθλίβονται οι επικουρικές συντάξεις με την επιβάρυνση νέου ΛΑΦΚΑ επίσης. Η επιβολή του θα ξεκινήσει από τις συντάξεις των 300 ευρώ (επικουρικές) και θα αυξάνει κλιμακωτά. Σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις οι μειώσεις θα κυμανθούν από 10% έως 50%.
-Σχεδιάζεται η μείωση των εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων τουλάχιστον 10%.
-Περιστολή μέσα στο 2011, 300 εκατομμύρια ευρώ της δαπάνης για τα επιδόματα ανεργίας του ΟΑΕΔ. Να σημειωθεί ότι το ύψος της δαπάνης είναι τώρα περίπου 1,8 δις ευρώ.
-Οι μισθοί, σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, μειώνονται κι άλλο αφού επιβάλλεται αύξηση της εργατικής ασφαλιστικής εισφοράς κατά 1% έως 3% για λογαριασμό του ΟΑΕΔ για να καλυφθούν οι πακτωλοί επιδοτήσεων προς τις επιχειρήσεις για την κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων (φτηνή εργατική δύναμη με το μόχθο του λαού) με πρόσχημα την καταπολέμηση της ανεργίας.
-Nέα καρατόμηση θα υποστούν και οι ιατροφαρμακευτικές παροχές από τις εξαγγελλόμενες περικοπές γεγονός που θα οδηγήσει τους ασφαλισμένους να πληρώνουν από την τσέπη τους στα δημόσια νοσοκομεία τις εξετάσεις τους τη νοσηλεία τους κλπ. Η εξαίρεση εκατοντάδων φαρμάκων από τη λίστα των συνταγογραφούμενων πλήττει επίσης το εργατικό λαϊκό εισόδημα καθώς αναγκάζονται να πληρώνουν την τιμή του φαρμάκου στο σύνολό του. Νέες αυξήσεις εισφορών σε ασφαλισμένους ΟΓΑ, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ (επιστημόνων) θα επιδεινώσουν την ήδη ζοφερή κατάσταση που βιώνουν οι μικροί και μεσαίοι αγρότες, οι μικροεπαγγελματίες, οι μισθωτοί και οι αυτοαπασχολούμενοι επιστήμονες.
-Πρόσθετα βάρη θα κληθούν να σηκώσουν οι εργαζόμενοι και εξαιτίας των περικοπών σε ΟΕΚ ΟΕΕ χιλιάδες λαϊκές οικογένειες και συνταξιούχοι που κάλυπταν κάποιες από τις ανάγκες τους από τις παροχές αυτών των οργανισμών όπως (δελτία κοινωνικού τουρισμού, βιβλία, θέατρα, στεγαστικά δάνεια, επιδότηση ενοικίου κλπ.). Όταν οι περικοπές εφαρμοσθούν γενικευμένα κάποιες από τις λαϊκές ανάγκες θα συμπιεστούν, κάποιες θα πληρώνονται άμεσα και εξ ολοκλήρου και κάποιες δεν θα μείνουν εντελώς ακάλυπτες.
-Υπογραμμίζουμε ότι πρέπει να συνεκτιμηθεί ότι σε κάθε λαϊκό σπίτι, τον τελευταίο χρόνο, κάποιο μέλος της οικογένειας ή και όλοι εφόσον έχουν δουλειά, έχουν υποστεί μειώσεις είτε εργάζονται στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα (στον ιδιωτικό τομέα επισήμως μέσος όρος είναι 7%). Η κατάσταση είναι πολλαπλά χειρότερη αφού οι περισσότερες μειώσεις δεν δηλώνονται στο ΣΕΠΕ.
Μέχρι το τέλος του 2011 υπολογίζεται ότι οι μειώσεις μισθών άτυπα αλλά και με τη σφραγίδα του νόμου θα αυξηθούν αλματωδώς.
-Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε ότι μεγάλο ποσοστό σύμφωνα με στοιχεία του ΣΕΠΕ θέσεων πλήρους απασχόλησης έχει μετατραπεί σε εκ περιτροπής, μερική κλπ.
Συνόψιση:
Μπορούμε χωρίς υπερβολές να πούμε ότι εκτός των άμεσα εισπρακτικών μέτρων ο λογαριασμός για κάθε εργατική – λαϊκή οικογένεια θα ξεπεράσει τα 1.000 ευρώ και κατά περίπτωση πολύ παραπάνω λόγω κάποιων ειδικών αναγκών, π.χ. κάποιο θέμα υγείας, κατασκευαστικά απρόοπτα, φυσικές καταστροφές , ανατροφή παιδιών, σπουδές κ.α.
Κατ’ επέκταση το συνολικό πλήγμα του λαϊκού – εργατικού εισοδήματος μπορούμε να ισχυριστούμε ότι μπορεί να ξεπεράσει για τη λαϊκή πλειοψηφία τα 3.000 ευρώ το χρόνο, για την πλειοψηφία των λαϊκών οικογενειών.
Η ανάλυση των μέτρων σε αυτή τη βάση μπορεί να μας βοηθήσει να εξηγήσουμε πιο αποδεικτικά ότι η εκμεταλλευτική φύση του καπιταλιστικού συστήματος δεν περιορίζεται μόνο στην εκμετάλλευση στον τόπο δουλειάς αλλά επεκτείνεται σε όλη τη σφαίρα δραστηριοτήτων των εργατικών – λαϊκών οικογενειών που συμβάλουν στην ίδια την αναπαραγωγή της εργατικής δύναμης.
Η ΤΟΠΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου