Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011


"Ο ΔΗΜΟΣ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΜΕΡΙΣΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ"
ΔΗΛΩΣΕ Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΤΑ ΕΙΠΑΝ ΠΑΡΙΣΗΣ-ΔΙΒΑΡΗΣ

ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΥΠ. ΑΓΡ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Κεφαλονιάς συνάντηση του Ειδικού Γραμματέα Κοινοτικών Πόρων και Υποδομών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Βαγγέλη Διβάρη, με το Δήμαρχο Κεφαλονιάς κ. Αλέξανδρο Παρίση.
Σκοπός της συνάντησης, η οποία γίνεται στο πλαίσιο σειράς ενημερωτικών επαφών με εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης σε όλη τη χώρα, είναι η αναλυτική ενημέρωση του Δήμου Κεφαλονιάς προκειμένου να αξιοποιηθεί η τρέχουσα Πρόσκληση στο πλαίσιο του Άξονα 3 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας (ΠΑΑ) 2007–2013 «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» και να υποβληθούν προτάσεις δημοσίων έργων προς χρηματοδότηση.
Ήδη, με επιστολή του Ειδικού Γραμματέα του Διοικητικού Τομέα Κοινοτικών Πόρων & Υποδομών του ΥΠΑΑΤ, από τις 20/7/11, ενημερώθηκαν οι δικαιούχοι Φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ βαθμού των περιοχών εφαρμογής για την Πρόσκληση υποβολής προτάσεων δημοσίων έργων, τα οποία συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και της ελκυστικότητας των αγροτικών περιοχών.
Ο κ. Διβάρης μετά τη συνάντηση, δήλωσε: «η Κεφαλονιά είναι μια περιοχή με πλούσια κληρονομιά και ιδιαίτερο φυσικό κάλλος, στοιχεία που μπορούν και πρέπει να αξιοποιηθούν ακόμη περισσότερο από τους τοπικούς φορείς με παρεμβάσεις και δημόσια έργα, ώστε να αναδειχθούν οι επιμέρους περιοχές, να τονωθεί η οικονομική ανάπτυξη του νησιού, να στηριχθεί το εισόδημα και να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των συντοπιτών μας. Για το λόγο αυτό κάλεσα τη δημοτική αρχή της Κεφαλονιάς να μας υποβάλει νέες καινοτόμες προτάσεις για μικρά δημόσια έργα προκειμένου να ενταχθούν και να χρηματοδοτηθούν από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας, διαβεβαιώνοντάς την ότι θα έχει την αμέριστη συμπαράσταση του Υπουργείου μας.»
Περιοχές του Δήμου Κεφαλονιάς που εντάσσονται στον Άξονα 3 του ΠΑΑ και μπορούν να αξιοποιήσουν την Προκήρυξη ώστε να χρηματοδοτηθούν έργα τους είναι οι Δημοτικές ενότητες:
Ελειού-Πρόνων
Ερίσου
Λειβαθούς
Ομαλών
Πυλαρέων
Σάμης (οι τοπικές κοινότητες Πουλάτων, Πυργίου, Χαλιωτάτων)
Τα έργα που θα επιλεγούν στο πλαίσιο της Πρόσκλησης εμπίπτουν στις ακόλουθες κατηγορίες πράξεων των μέτρων:
ΜΕΤΡΟ 313
Σήμανση αξιοθέατων και μνημείων.
Ποδηλατικές διαδρομές σε περιοχές της αγροτικής υπαίθρου.
ΜΕΤΡΟ 321
Ταμίευση και αξιοποίηση για γεωργική χρήση επιφανειακών απορροών (μικρά φράγματα, λιμνοδεξαμενές, εμπλουτισμός υπόγειων υδροφορέων, ομβροδεξαμενές κ.ά.).
Βελτίωση – εκσυγχρονισμός αρδευτικών δικτύων, αντλιοστασίων, δεξαμενών και κάθε επέμβαση που μπορεί να επιφέρει εξοικονόμηση ύδατος.
Μικρά έργα πρόσβασης στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις (αγροτική οδοποιία που εξυπηρετεί γεωργικές ή κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις σε πυρόπληκτες ή πλημμυροπαθείς περιοχές).
Προστασία γεωργικών εκμεταλλεύσεων από φαινόμενα υπερχείλισης ποταμών και χειμάρρων (έργα διευθέτησης χειμάρρων, έργα αντιδιαβρωτικής προστασίας).
Χώροι άσκησης πολιτιστικών, αθλητικών, εκπαιδευτικών, περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων, καθώς και δραστηριοτήτων κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης, όπως κέντρα φροντίδας παιδιών προσχολικής ηλικίας, δημοτικές βιβλιοθήκες, ωδεία.
ΜΕΤΡΟ 322
Βελτίωση και ανάπλαση κοινόχρηστων χώρων, όπως διαμόρφωση υπαίθριων δημοτικών χώρων, πλακοστρώσεις – πεζοδρομήσεις, υπογειοποίηση καλωδίων, δενδροφυτεύσεις, εγκατάσταση πρασίνου, κατασκευή βρύσης, τοποθέτηση παιδικής χαράς κ.ά.
Αποκατάσταση κτιρίων για κοινωφελή χρήση.
ΜΕΤΡΟ 323
Διατήρηση, αποκατάσταση και αναβάθμιση περιοχών, όπως βελτίωση – σήμανση μονοπατιών, φυτοτεχνικές εργασίες, τεχνικά έργα μικρής κλίμακας για την προστασία του εδάφους, διαμόρφωση θέσεων θέας, καθώς και δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.
Διατήρηση, αποκατάσταση και αναβάθμιση πολιτιστικών χαρακτηριστικών της αγροτικής υπαίθρου, όπως γεφύρια, βρύσες κ.ά.
Διατήρηση, αποκατάσταση και αναβάθμιση τοπίου της υπαίθρου, όπως αποκατάσταση περιβαλλοντικά υποβαθμισμένων περιοχών, δενδροφυτεύσεις με ενδημικά είδη.
Παρεμβάσεις σε υφιστάμενα κτίρια για τη μετατροπή τους σε μουσεία-συλλογές-εκθετήρια που σχετίζονται με τη λαογραφική/αγροτική/πολιτιστική κληρονομιά.
Ο συνολικός διαθέσιμος προϋπολογισμός της Πρόσκλησης, για όλη τη χώρα, ανέρχεται σε 100.000.000€ και καλύπτεται, κατά μέσο όρο, κατά 72,97% από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (Ε.Γ.Τ.Α.Α.) και κατά 27,03% από Εθνικούς πόρους.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΟΡΕΙ...ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ

Γράφει η Σοφία Λουκέρη

Υποψήφια βουλευτής Κεφ/νίας & Ιθάκης

Βάση των δηλώσεων του Προέδρου των εν Ελλάδι τουριστικών πρακτόρων (Hatta) Γιώργου Τελώνη στο ΣΚΑΙ, φαίνεται πως η χώρα μας είχε αύξηση στις αφίξεις και στα έσοδα της από τον τουρισμό κατά τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο και που και η ίδια είχα διαπιστώσει κατά τη παραμονή μου τους καλοκαιρινούς μήνες στην ιδιαίτερη πατρίδα μου την πανέμορφη Κεφαλονιά, πράγμα που δηλώνει ότι τόσο η νησιωτική όσο και η υπόλοιπη Ελλάδα «αντέχει» και μπορεί να υπερκεράσει τα «εμπόδια» που δημιουργούσε και δημιουργεί η κυβέρνηση. (πχ: Αναθεώρηση νόμου Ρέππα από Ραγκούση για τα ταξί και άλλα).

Σε μία χώρα που η κυβέρνηση είναι ανίκανη να διαφυλάξει τα συμφέροντα της χώρας, να εγγυηθεί την ασφάλεια των πολιτών & των τουριστών της, που καταρτίζει υπόγεια αντιλαϊκούς νόμους, που ακόμα και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός της τη δυσφημίζει διεθνώς, που η οικονομική αστάθεια βρίσκεται σε καθημερινή βάση στη πρώτη γραμμή, φαίνεται ότι τόσο η ιδιωτική πρωτοβουλία, όσο και οι άπειρες ομορφιές της χώρας μας, μπορούν να κάνουν την Ελλάδα να ελπίζει ότι ένα από τα πιο ηχηρά χαρτιά της που είναι ο τουρισμός μπορεί να λειτουργήσει & να αναπτυχθεί, κόντρα σε όσους οργανωμένα ή μή προσπαθούν να την πλήξουν.

Ίσως αν η αντιμετώπιση των ομάδων αυτών (ΠΑΜΕ & άλλων παρόμοιων) από τα ΜΜΕ ήταν λίγο πιο αδιάφορη, μη δίνοντας ιδιαίτερες διαστάσεις σε αυτού τους είδους τις κινητοποιήσεις που πλήττουν άλλες φορές γενικότερα και άλλες μεμονωμένα τα συμφέροντα της χώρας και την εικόνα της προς το εξωτερικό, έβρισκαν και αυτοί πιο ανώδυνους τρόπους διαμαρτυρίας χωρίς να γίνονται αντιπαθείς ή έμπόδια για άλλες κοινωνικές ομάδες. Έτσι λοιπόν με αυτό το τρόπο θα ήταν πιο ειλικρινείς και πιο ουσιαστικές οι διαμαρτυρίες και θα εξυπηρετούσαν πραγματικά την εργατική τάξη και όχι τη προβολή κομματικών συμφερόντων.

Πρέπει όλοι επιτέλους να αντιληφθούμε ότι πάνω από οποιοδήποτε κομματικό ή προσωπικό όφελος πρέπει να εστιάσουμε & να προφυλάξουμε το κοινό συμφέρον ακόμα και αν για αυτό χρειαστεί κάποιοι να αλλάξουν συνήθειες ακόμη και νοοτροπίες.

Πρέπει επιτέλους η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να λάβει υπόψη της ότι η αντιλαϊκή συμπεριφορά της, η οικονομική αστάθεια & η ανικανότητα της να διαπραγματεύετε το συμφέρον της χώρας μας, οδηγούν τον Ελληνικό λαό στην εξαθλίωση και τη χώρα στο αδιέξοδο και στη πτώχευση. Ακόμα δεν έχουν αντιληφθεί ότι δεν έχουν την λαϊκή εντολή για όλα αυτά που ζούμε; Πόσες αποτυχίες ακόμα πρέπει να μετρήσουμε; Είναι φανερό πλέον σε όλους ότι το ΠΑΣΟΚ δε μπορεί & δε πρέπει να κυβερνήσει άλλο τη χώρα. Λίγο φιλότιμο δεν βλάπτει.. Ακόμα και τώρα δώστε το λόγο στο λαό με τη προσφυγή στις κάλπες και μαζί ξανά και την ελπίδα πριν κυρήξετε τη χώρα σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

ΤΟ ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΑΝΕΡΓΩΝ

Από το ΠΑΜΕ εστάλη το ακόλουθο δελτίο τύπου:

Ψεύτικες ελπίδες και ψίχουλα προσπαθεί να μοιράσει η κυβέρνηση στους εκατοντάδες χιλιάδες ανέργους που συνεχώς αυξάνονται σε συνεργασία με την ΚΕΔΚΕ προωθεί πρόγραμμα προσλήψεων ανέργων (100.000 σε βάθος τριετία, 25.000 για τον πρώτο χρόνο).

Στην πραγματικότητα πρόκειται για ψευτοαπασχόληση, μέχρι 135 ημερομίσθια το χρόνο με 25 ευρώ μεροκάματο. Δεν είναι ούτε ασπιρίνη στο πρόβλημα της ανεργίας και τα βάσανα των ανέργων. Είναι τεράστιες οι ευθύνες της ΓΣΕΕ η οποία συμμετέχει ενεργά και πρωτοστατεί στην καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων προωθώντας αυτή τη σύγχρονη σκλαβιά.
Οι άνεργοι δεν πρέπει να παγιδευτούν, έχουν δρόμο να διαλέξουν να παλέψουν μέσα από τις γραμμές του ταξικού εργατικού κινήματος για:

Μόνιμη και σταθερή δουλειά με μισθούς που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες τους.
Ουσιαστική προστασία (1.120 ευρώ το μήνα) για όλο το διάστημα της ανεργίας
---------------------------------------------------------------------------------------------------

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΤΕΕ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ

Από το τοπικό ΤΕΕ εστάλη η ακόλουθη επιστολή:
Προς την 20η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων
Μουσείο Ζακύνθου
Πλατεία Σολωμού 3
ΤΚ 291 00 Ζάκυνθος
Συνημμένα | Τα παρακάτω σχετικά.
ΘΕΜΑ | Αναοριοθέτηση αρχαιολογικού χώρου Κάστρου Αγ. Γεωργίου Κεφ/νίας.
ΣΧΕΤΙΚΑ | 1. Το υπ. αριθμ. 410/19-5-2008 έγγραφό μας.
2. Η υπ. αριθμ. 1254/30-5-2008 απάντησή σας.
1. Με το παραπάνω (1) σχετικό έγγραφό μας , εκφράσαμε τις απορίες μας , γιατί ΔΕΝ εφαρμόζονται τα αναφερόμενα στην Απόφαση ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Β1/Φ31/54322/1176 η οποία έχει δημοσιευτεί στο ΦΕΚ 114/14-3-1991 και εφαρμόζονται τα αναφερόμενα στο έγγραφο ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Β1/Φ31?55394/1196 , παρόλο που ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ δημοσιευτεί σε ΦΕΚ.
2. Με το (2) σχετικό μας απαντήσατε ότι λαμβάνετε υπόψη σας όχι μόνο τις θεσμοθετημένες με το 54322/1176 έγγραφο ζώνες προστασίας , αλλά και τους περιορισμούς του Ν. 3028/2002 .
3. Στο ίδιο έγγραφο μας ενημερώσατε ότι έχετε κινήσει τη διαδικασία για την αναοριοθέτηση του αρχαιολογικού χώρου του Κάστρου Αγίου Γεωργίου.
4. Παρόλο που από την παραπάνω αλληλογραφία προκύπτει ότι το θέμα μας ενδιαφέρει άμεσα, προβήκατε στην αναοριοθέτηση του αρχαιολογικού χώρου Κάστρου Αγίου Γεωργίου με το 577/19-12-2008 , χωρίς να ενημερωθούμε και χωρίς να φαίνεται ο υπάρχων οικισμός «Κάστρο» με τα όριά του , όπως έχουν καθοριστεί με την υπ. αριθμ. 3369/1-10-86/ΦΕΚ 1252 Δ.’/31-10-86 Απόφαση Νομάρχη Κεφαλληνίας και όπως τροποποιήθηκαν με τις υπ. αριθμ. 1888/8-6-1986/ΦΕΚ 445 Δ.’/22-6-86 και 1575/94/ΦΕΚ 1062 Δ.’ /13-10-94 Αποφάσεις.
5. Ο οικισμός «Κάστρο» προϋπήρχε του 1923 και με το Π.Δ. 3-1-2003/ΦΕΚ 38 Δ.’ /29-1-2003 χαρακτηρίστηκε ως παραδοσιακός και καθορίστηκαν χρήσεις και ειδικοί όροι και περιορισμοί δόμησής του , για τους οποίους έχει ενημερωθεί το ΥΠΠΟ (Δ/νση Λαϊκού πολιτισμού , Ερμού 17, ΤΚ 10186 , ΑΘΗΝΑ).
6. Η εξαφάνιση του οικισμού ΚΑΣΤΡΟ από το χάρτη αναοριοθέτησης του αρχαιολογικού χώρου, μας δημιουργεί εύλογες απορίες , όχι μόνο για τη νομιμότητα των ενεργειών σας , αλλά και για τις εκπλήξεις που μπορεί να προκύψουν στο μέλλον. Γιατί , η παραπάνω διαδικασία , δεν γίνεται με απόλυτη διαφάνεια και ενημέρωση όλων των εμπλεκομένων φορέων , σύμφωνα με τους κανόνες της χρηστής διοίκησης?
7. Για τις παραπάνω ενέργειές σας , διαμαρτυρόμαστε έντονα και ζητάμε την ορθή επανάληψη , αφού αυτό έχει γίνει και στο παρελθόν , όταν το υπ. αριθμ. ΥΠΠΟ/ΑΡΧ/Β1/931/23132/435/30-1-93 έγγραφο διόρθωσης σφάλματος αντικατέστησε το τοπογραφικό με το οποίο εξαιρείτο ο οικισμός «Κάστρο» από τους όρους προστασίας.
8. Επίσης , για θέματα που αφορούν το δομημένο και αδόμητο περιβάλλον του τόπου μας , ίσως είναι χρήσιμη η ενημέρωση και η γνωμοδότηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου που αποτελει το θεσμοθετημένο σύμβουλο της Πολιτείας σε τεχνικά θέματα.
Ο Πρόεδρος της ΝΕ
Σταύρος Τραυλός

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Εισήγηση της «ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ» ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΙΩΝ για τα ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ


Στα πλαίσια της απελευθερωμένης αγοράς ενέργειας οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) όπως και κάθε πηγή ενέργειας έχει αξιολογηθεί από τους μονοπωλιακούς ομίλους και τους πολιτικούς τους εκπροσώπους σα μια νέα και μεγάλη πηγή κερδοφορίας και επένδυσης συσσωρευμένων κεφαλαίων. Το ξεπούλημα και η τριχοτόμηση της ΔΕΗ υπηρετεί την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας ώστε να κυριαρχήσουν οι μονοπωλιακοί όμιλοι. Για να ακουμπήσουν και να χαϊδέψουν τη γενικευμένη λαϊκή ευαισθησία για τη μόλυνση του περιβάλλοντος (από τα ίδια τα μονοπώλια), βάφτισαν τις επενδύσεις τους στις ΑΠΕ «πράσινη ανάπτυξη». Μάλιστα, στο ντοκουμέντο που ψήφισαν οι ηγέτες της Ε.Ε. το Μάρτη του 2010, με τίτλο «Ατζέντα 2020», η αποκαλούμενη πράσινη ανάπτυξη θεωρείται βασικός πυλώνας της καπιταλιστικής ανάπτυξης στην Ε.Ε. στη δεκαετία 2011 – 2020. Με βάση αυτές τις κεντρικές επιλογές των μονοπωλιακών ομίλων και των κομμάτων τους έχουν κατατεθεί εκατοντάδες προτάσεις από εταιρίες για την κατασκευή αιολικών πάρκων (ανεμογεννητριών) σε όλη την Ελλάδα στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ). Μεταξύ αυτών και 20 προτάσεις για αιολικά πάρκα στο νησί της Κέρκυρας και στη θαλάσσια περιοχή των διαπόντιων νησιών. Η γνωστοποίηση της πρόθεσης κατασκευής των αιολικών πάρκων το Σεπτέμβρη του 2009 από το ΚΚΕ ξεκίνησε μια διαδικασία ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης των κατοίκων και φορέων της Κέρκυρας εναντίον της κατασκευής τους. Επειδή οι ενδιαφερόμενες εταιρίες και τα επιτελεία των δύο κυβερνητικών κομμάτων εκτίμησαν ότι τυχόν έναρξη κατασκευής των θαλάσσιων αιολικών πάρκων θα ξεσήκωνε θύελλα αντιδράσεων, έκαναν ελιγμό και έδωσαν προτεραιότητα στην κατασκευή αιολικού πάρκου 12 ανεμογεννητριών στο οροπέδιο του Παντοκράτορα (υπάρχουν άλλες τρεις αιτήσεις για τον ορεινό όγκο από Παντοκράτορα μέχρι Κράτσαλο).

Είναι γνωστό ότι η συγκεκριμένη εταιρία Enova εξασφάλισε δύο άδειες από τον πρώην Γ.Γ. Περιφέρειας κ. Γεωργαλίδη (στις 13/12/10) και από το γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Δυτικής Ελλάδας στις 30/6/11.

Τυχόν εγκατάσταση αιολικού πάρκου στον Παντοκράτορα (κάθε ανεμογεννήτρια έχει ύψος 120 μ.) ανοίγει το δρόμο και για την αδειοδότηση για τα υπόλοιπα αιολικά πάρκα στη στεριά και τη θάλασσα. Οι αρνητικές συνέπειες από την απελευθερωμένη αγορά ενέργειας είναι πολλές:

Α) Παραδίδουν τους φυσικούς πόρους (γη – αέρα – θάλασσα) στο μεγάλο κεφάλαιο για νέα μεγάλη κερδοφορία. Ισχυροποιείται έτσι η θέση του μονοπωλιακού κεφαλαίου σε βάρος του λαού. Υπηρετούν την καπιταλιστική ανάπτυξη και τον καπιταλιστικό ανταγωνισμό στον τομέα της ενέργειας και ζημιώνουν τον λαό.

Β) Εμποδίζουν ή ακυρώνουν άλλες δραστηριότητες (γεωργία, αλιεία, τουρισμός). Ουσιαστικά αλλάζει η οικονομική δραστηριότητα στη Κέρκυρα και τα διαπόντια νησιά και από αγροτική-τουριστική-αλιευτική γίνεται βιομηχανική.

Γ) Αλλάζουν τη χρήση της γης, ρίχνοντας κατακόρυφα την αξία της. Π.χ. ποιος θα αγοράσει γη για γεωργική χρήση ή κατοικία ή τουριστική χρήση σε ένα νησί γεμάτο τεράστιες σιδερένιες κεραίες;

Δ) Οι εταιρίες παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ έχουν εξασφαλίσει τεράστιες επιδοτήσεις, που υπερβαίνουν το 50% της επένδυσης από πόρους της ΕΕ και εθνικούς πόρους (από χρόνια υπάρχει ειδικό τέλος για τις ΑΠΕ σε όλους τους λογαριασμούς της ΔΕΗ). Επίσης έχουν εξασφαλίσει κατώτερη εγγυημένη τιμή πώλησης του ηλεκτρικού ρεύματος στη ΔΕΗ κατά πολύ ανώτερη από ότι κοστίζει η κιλοβατώρα στη ΔΕΗ.

Αυτή είναι εξήγηση που έχουν πέσει σαν τα κοράκια στην Κέρκυρα και τα διαπόντια νησιά οι εταιρείες των επιχειρηματικών ομίλων και όχι το δήθεν ενδιαφέρον τους για τη μείωση της μόλυνσης του περιβάλλοντος.

Είναι σίγουρο ότι η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος στα λαϊκά νοικοκυριά θα αυξηθεί κατακόρυφα τα επόμενα χρόνια. Έτσι ο λαός θα χρηματοδοτήσει διπλά την κερδοφορία των εταιρειών ΑΠΕ: με την τεράστια επιδότηση στην κατασκευή (οι πόροι της ΕΕ είναι οι κλεμμένη υπεραξία των λαών της Ευρώπης) και τις συνεχείς αυξήσεις στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος.

Ε) Γίνεται σοβαρή καταστροφή του περιβάλλοντος, στη πανίδα και χλωρίδα. Αλλοιώνεται ριζικά το κατά γενική ομολογία πανέμορφο φυσικό περιβάλλον από ελαιώνες και δασικές εκτάσεις της Κέρκυρας.

ΣΤ) Η διάρκεια ζωής των ανεμογεννητριών είναι το μέγιστο 25 χρόνια. Δεν υπάρχει καμία εγγύηση για το ξήλωμά τους. Άρα θα παραμείνουν μόνιμα τα τσιμεντένια-σιδερένια κουφάρια τους.

Ζ) Με βάση νόμο που ψήφισε πέρυσι το ΠΑΣΟΚ οι καμένες περιοχές κηρύσσονται αναδασωτέες και απαγορεύεται κάθε προϋπάρχουσα δραστηριότητα. Επιτρέπεται μόνο η τοποθέτηση ανεμογεννητριών!!!

Η) Τα θαλάσσια πάρκα ανεμογεννητριών έχουν πολύ πιο σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον στην ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας, στη αλιεία. Απαιτούν πολύ μεγαλύτερο κόστος κατασκευής και συντήρησης και αυτό θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές του ηλεκτρικού ρεύματος.

Συμπερασματικά: Τυχόν εγκατάσταση ενός αιολικού πάρκου ανοίγει το δρόμο για την εγκατάσταση όλων των άλλων. Έτσι αλλοιώνεται ριζικά το φυσικό και ανθρώπινο περιβάλλον. Γι’ αυτό είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην εγκατάσταση των αιολικών πάρκων στην Κέρκυρα, στα Διαπόντια και τη Λευκάδα που αναπτύσσονται στα πλαίσια μιας πολιτικής η οποία αντιμετωπίζει την ενέργεια ως εμπόρευμα και όχι ως κοινωνικό αγαθό και δικαίωμα ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό την κερδοφορία των ιδιωτικών εταιρειών που επενδύουν στα Αιολικά Πάρκα στην Κέρκυρα, στα Διαπόντια και γενικότερα στη χώρα μας

  1. Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (Α.Π.Ε.), όπως οι ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταϊκά, είναι μια εναλλακτική πηγή παραγωγής ενέργειας που με τα σημερινά επιστημονικά – τεχνικά δεδομένα μπορούν να έχουν συμπληρωματικό ρόλο στην διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας της; χώρας.

Για την αξιοποίησή τους απαιτείται:

α) Πανελλαδικός Σχεδιασμός για τη χωροθέτηση τους, η οποία πρέπει να παίρνει υπόψη:

    • Το υφιστάμενο αιολικό δυναμικό (ανεμολογικά δεδομένα, ορογραφία, τραχύτητα εδάφους κλπ.) με έμφαση στον προσδιορισμό του αιολικού δυναμικού με την πειραματική μέθοδο που είναι ακριβέστερη.

    • Την προστασία του περιβάλλοντος (π.χ. δάση και λίμνες), των αρχαιολογικών χώρων και των κατοικημένων περιοχών (π.χ. οριοθέτηση αποστάσεων), την ασφάλεια των κατοίκων .

    • Να μην εκτοπίζει και εμποδίζει προϋπάρχουσες οικονομικές δραστηριότητες, Π.χ. γεωργία, τουρισμός .

    • Να μην έχει επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία.

β) Εγκατάσταση και διαχείρισή τους από έναν ενιαίο κρατικό – αποκλειστικά δημόσιο φορέα ενέργειας ούτως ώστε: να υπάρχει το μικρότερο δυνατό κόστος, να εξασφαλίζεται συνολικός σχεδιασμός της αξιοποίησης όλων των πηγών ενέργειας και τελικά να χορηγείται φτηνό ρεύμα για το λαό.


Μια τέτοια αξιοποίηση των ΑΠΕ μπορεί να γίνει σ’ ένα άλλο δρόμο ανάπτυξης που θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και την λαϊκή ευημερία όπου τα συγκεντρωμένα μεγάλα μέσα παραγωγής θα είναι λαϊκή περιουσία.

Κέρκυρα 22/8/2011

Η γραμματεία της «ΛΑΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ» Ιονίων Νήσων.

------------------------------------------------------------------------------------------

«ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΚΟΡΓΙΑΛΕΝΕΙΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ & ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ»

Στις 18 τ.μ. έγινε γενική συνέλευση του εν επικεφαλίδι συλλόγου. Αφού συζητήθηκαν τα προγραμματισμένα θέματα, ετέθη προς συζήτηση το μεγάλο πρόβλημα της καθυστέρησης πληρωμής οφειλομένων αποδοχών στο απασχολούμενο προσωπικό στη Βιβλιοθήκη και στο Μουσείο του Κ.Ι. (Κοργιαλενείου Ιδρύματος).

Θέμα σοβαρό και επείγον που απασχολεί το Δ.Σ. (Διοικητικό Συμβούλιο) του Κ.Ι.. Αλλά αντί εδώ να προταθεί κάποια διαφεύγουσα λύση, η συζήτηση μάκραινε ατέρμονα με προσπάθειες ερμηνείας της διαθήκης του Μαρίνου Κοργιαλένεια και των σχετικών Νόμων και διατάξεων. Θέμα εκτός αρμοδιότητος και γνώσεων του Συλλόγου..

Έτσι δεν κατέστη δυνατόν να διατυπωθούν προτάσεις για την εξεύρεση επαρκών πόρων για τη λειτουργία του Μουσείου το οποίο εκ της αιτίας ταύτης οδηγείται μαζί με τη Βιβλιοθήκη προς κλείσιμο και φθοροποιόν εγκατάλειψη.

Στο γράμμα, το πνεύμα και την αρμοδιότητα του Συλλόγου νομίζω ότι μπορούσε να συζητηθούν :


1. Κατηγορηματικές δημοσιεύσεις για την αδιαφορία ή αδράνεια των Αρχών στις εκκλήσεις του Δ.Σ. του Κ.Ι. προς οικονομική ενίσχυση του Κ.Ι. τώρα και εις το διηνεκές Γράφω κατηγορηματικές με την έννοια «κατηγορούμε» τις Αρχές. Ύφος που δεν μπορεί βέβαια να χρησιμοποιήσει το Δ.Σ. του Κ.Ι.


2. Η «υπέρβαση» αλλαγής του Κ.Ι από Ν.Π.Ι.Δ. σε Ν.Π.Δ.Δ., δηλ η υπαγωγή του στο Δημόσιο ή στον Δήμο.. Εάν όχι όλου του Κ.Ι., τουλάχιστον της Βιβλιοθήκης και του Μουσείου, οπότε τα κονδύλια που απορροφούν τώρα η Βιβλιοθήκη και το Μουσείο θα διατίθενται και θα ενισχύουν τις άλλες δράσεις του Κ.Ι.

Η ως άνω «υπέρβαση» προσκρούει κατά μεν το Δ.Σ. του Κ.Ι. σε ρήτρες της δωρεάς του Μ.Κοργιαλένεια και Νόμους και διατάξεις του Ελληνικού Δημοσίου, κατά δε τον ιστορικόν κ.Πέτρον Πετράτον, που έχει και αυτός μελετήσει το θέμα, εις έλλειψη αποφασιστικότητας του Δ.Σ. του Κ.Ι.. Από τα δημοσιεύματα του κ.Π. Πετράτου και του Κ.Ι. (βλ. εφημερίδα «Ανεξάρτητος» φυλ.1/5, 3/5, 6/5, 9/5, 10/5, 13/5, 15/5, 17/5, 22/5, 31/5/2008 και 5/8/1911) ομολογουμένως διαφαίνεται ότι το Δ.Σ. του Κ.Ι. «αμύνεται» της υπάρχουσας κατάστασης, δείχνοντας την «υπέρβαση» αδύνατη.

Σωστή λοιπόν απόφαση του Συλλόγου θα ήταν, νομίζω, να προτείνει στο Δ.Σ. του Κ.Ι. τη σύσταση ανοικτού συμβουλίου νομικών τη συμμετοχή του εξαίρετου νομικού και αντιπροέδρου του κ.Γουλιέλμου Κατσούνη και του μελετητή ιστορικού κ.Πέτρου Πετράτου, με εντολή να ευρεθεί, ει δυνατόν, τρόπος- φόρμουλα για να γίνει η «υπέρβαση», την οποία δεν την αρνείται ρητά το Δ.Σ. του Κ.Ι. αλλά υπερθεματίζει ως αδύνατη.


3. Να προτείνει τη μετατροπή του Συλλόγου σε Μ.Κ.Ο. (Μη Κυβερνητική ή Κερδοσκοπική Οργάνωση) γιά να επιδοτείται, και εξ αυτής εμμέσως το Μουσείο, από τον πακτωλό των κρατικών κονδυλίων που χορηγούνται από το Κράτος αφειδώς και σε Μ.Κ.Ο. μαϊμούδες.


4. Να προτείνει την ενσωμάτωση- ένταξη του προσωπικού της Βιβλιοθήκης και του Μουσείου σε κάποια Δημόσια ή Δημοτική επιχείρηση και από εκεί να τοποθετούνται με «απόσπαση» οι σημερινοί και αυριανοί υπάλληλοι στη Βιβλιοθήκη και στο Μουσείο. Τέτοια γραφειοκρατικά τεχνάσματα γνωρίζουμε.


Η σημασία, διατήρηση και ενίσχυση της Βιβλιοθήκης μας και του Μουσείου μας είναι αυτονόητα και έχουν από τα Δ.Σ. του Κ.Ι. και από πολλούς συμπολίτες επισημανθεί. Το έργο του Δ.Σ. του Κ.Ι. είναι γνωστό και επαινετό. Το απασχολούμενο προσωπικό με γνώσεις, ανυπέρβλητον ζήλον και απαράμιλλη ευγένεια επιμελείται τη λειτουργία των. Χρειάζονται όμως βοήθεια, έστω και με τις μεσοβέζικες λύσεις παραγράφων 1, 3, 4..


Αργοστόλι 20.8.2011

Σπύρος Γεωρ. Αντωνάτος

Μέλος του Συλλόγου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου