Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 12 Μαΐου 2011

Ο τ. Υπ. κ. Γ. Αρσένης στον κ. Σ. Βούτο: ΤΕΙ Ι.Ν.: Θα έχω επαφή και με τον Πρωθυπουργό

Ο πρώην Υπουργός κ. Γ. Αρσένης, μιλώντας σήμερα στον κ. Βούτο, είπε τα εξής για το ζήτημα του κλεισίματος των δυο τμημάτων ΤΕΙ στην Κεφαλλονιά:

Είμαι εκατό φορές (περισσότερο από εσάς) στενοχωρημένος και γι’ αυτό έκανα και αυτή τη δήλωση την οποία θέλω να ξέρουν οι συμπατριώτες μου στην Κεφαλλονιά. Η ζωή είναι μια σειρά από αγώνες. Αυτή είναι μια κακή εξέλιξη η οποία είναι, όχι μόνον εις βάρος της Κεφαλλονιάς, αλλά του εκπαιδευτικού συστήματος, και γι’ αυτό έχω καλέσει το Υπουργείο Παιδείας να αναθεωρήσει τη στάση του και να διορθώσει το λάθος του. Τώρα, αυτό που θέλω να σας πω αυτήν τη στιγμή είναι ότι είμαι σε επαφή και με άλλους συμπατριώτες μας και νομίζω πως πρέπει να συμπτυχθεί μια επιτροπή από προσωπικότητες οι οποίες θα στηρίξουν τα ΤΕΙ Ι.Ν. και όχι μόνον δεν θα κλείσουν αυτά τα τμήματα, αλλά θα αναβαθμιστούν περαιτέρω. Είναι στα δικά μας τα χέρια να τα στηρίζουμε και να μην αφήσουμε να καταρρεύσει αυτό το ίδρυμα. Αντίθετα, να γίνει ένα κέντρο έρευνας και σύνδεσης της έρευνας, της διδασκαλίας, της παραγωγής και της κοινωνίας των Ιονίων Νήσων. Είμαι ιδιαίτερα στενοχωρημένος με το τμήμα Βιολογικής Γεωργίας. Αυτό είναι η συνέχεια μιας παράδοσης από την Γεωργική Σχολή που είχαμε, η οποία συνδέει τη διδασκαλία και την έρευνα στη Βιολογική Γεωργία με την τοπική οικονομία, και ήδη έχει

αποδώσει. Ο τρόπος δε ο οποίος επελέγη για να απορρίψουμε αυτά τα τμήματα είναι τελείως τυφλός και δεν έχει καμμία σχέση με την ουσιαστική ανάλυση των τμημάτων που χρειαζόμαστε. Το ερώτημα το οποίο πρέπει να μπει πρώτο και καλύτερο είναι ποιες σχολές χρειαζόμαστε. Όταν λέμε ότι χρειαζόμαστε Πράσινη Ανάπτυξη κλείνουμε τμήματα Βιολογικής Γεωργίας; Όχι βέβαια. Εάν υπάρχουν προβλήματα, και προβλήματα υπάρχουν, θα πρέπει η Πολιτεία να σκύψει στα προβλήματα αυτά και να λύσει τα προβλήματα. Και όχι να κλείσει τη Σχολή! Ο αγώνας δεν έχει τελειώσει. Η πίεση θα πρέπει να ασκηθεί από όλους μας, να γίνουν οι αναγκαίες διορθώσεις. Αλλά, επιμένω και στο άλλο: ότι πρέπει από δω και πέρα συντονισμένα να στηρίξουμε την πανεπιστημιακή μας ζωή –γιατί περί πανεπιστημίων πρόκειται- στα Ιόνια Νησιά. Να «χτυπήσουμε» αυτήν τη νοοτροπία ότι τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θα πρέπει να υπάρχουν μόνον στα κέντρα - Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα- και ότι τα περιφερειακά πανεπιστήμια και ΤΕΙ θα πρέπει να καταργηθούν… Θέλω να μου απαντήσει το Υπουργείο «γιατί νομίζει ότι δεν υπάρχουν μαθητές»; Πρώτα πρώτα μαθητές υπήρχαν. Δεν υπήρχαν μαθητές όταν υπήρχε αυτό το καταστρεπτικό «10» και δεν υπήρχαν εισακτέοι. Όμως τα τελευταία δυο χρόνια, απ’ ότι ξέρω, έχουμε τόσους μαθητές. Και πολύ περισσότερους τούτο το χρόνο. Όμως το ζήτημα δεν είναι αν έχουμε μαθητές ή όχι. (Είναι) αν έχουμε τις υποδομές, αν έχουμε τους καθηγητές, αν έχουμε και την φοιτητική εστία για να προσελκύσουμε τους φοιτητές. Αυτά τα κάναμε; Δεν τα έχουμε κάνει. Άρα, η ευθύνη δεν είναι στο τμήμα. Είναι ότι η Πολιτεία δεν έχει φροντίσει σωστά τα τμήματα τα οποία άρχισαν. Αυτό ήταν το όνειρό μου στην αρχή. Αλλά, δυστυχώς, το εγκαταλείψαμε στην τύχη του. Και στην τύχη του, δεν αναπτύσσεται τίποτα…. Έστειλα μήνυμα. Έχω επαφή όχι μόνο με την Υπουργό, αλλά θα έχω και με τον Πρωθυπουργό.

Έχω μιλήσει με τον Πρόεδρο του ΤΕΙ. Καταλαβαίνω την ευθιξία του. Κι εγώ στη θέση του το ίδιο θα έκανα. Θα του ζητήσω όμως –κι ελπίζω και η Υπουργός να του το ζητήσει- να παραμείνει στη θέση του γιατί έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, και χρειάζεται, από δω και πέρα, στα δύσκολα να έχουμε εξαιρετικούς ανθρώπους επικεφαλής.

Είμαι πάντα στη διάθεσή σας. Λυπάμαι πάρα πολύ… Ο κόσμος δεν θέλω να έρχεται μόνο για να κάνει μπάνια. Θέλω την Κεφαλλονιά να την ξέρει γιατί έχει Πολιτισμό, έχει Παιδεία, έχει δυνατή κοινωνία που μπορεί να στηρίξει τα ΤΕΙ. Έχει Ριζοσπαστισμό. Έχει δημοκρατία. Το κλείσιμο είναι προσβολή στην παράδοση του τόπου. Χρειάζεται αγώνας.

Απομαγνητοφώνηση για την Εφημερίδα των Κεφαλλήνων, ΜΝΜ (έχουν μπει "δικλείδες" για ευνόητους λόγους)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου