Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

ΤΑ 4 ΠΡΩΤΑ ΣΤΟΙΧΗΜΑΤΑ ΕΘΕΣΕ Ο Α. ΠΑΡΙΣΗΣ ΣΕ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΛΗΞΟΥΡΙ

“ΑΝΤΙ ΕΥΧΕΤΗΡΙΩΝ ΚΑΡΤΩΝ ΒΡΗΚΑ ΣΤΙΒΕΣ ΑΠΟ ΔΙΚΟΓΡΑΦΑ & ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ”
ΕΙΠΕ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ

Πραγματοποιήθηκε την 06-01-2011 ημέρα Πέμπτη στο Δημοτικό Θέατρο Ληξουρίου η εκδήλωση για την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του Δημοτικού Διαμερίσματος Παλικής.
Στην εκδήλωση χοροστάτησε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης κ.κ. Σπυρίδωνας.
Παραβρέθηκαν ο Δήμαρχος Κεφαλλονιάς Αλέξανδρος Παρίσης, ο Αντιπεριφερειάρχης Σωτήρης Κουρής, ο Αντιδήμαρχος Παλικής Βασίλης Ρουχωτάς, δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι και πλήθος κόσμου.
Στην ομιλία του ο Δήμαρχος Κεφαλλονιάς Αλέξανδρος Παρίσης έκανε λόγο για τα 4 πρώτα στοιχήματα του νέου Δήμου που είναι:
1. Το πρώτο μας στοίχημα είναι η οργάνωση του νέου Δήμου.
2. Το δεύτερο μεγάλο μας στοίχημα είναι το νοικοκύρεμα του Δήμου.
3. Το τρίτο στοίχημα αφορά την ανάπτυξη και την πραγματοποίηση έργων στο νησί μας.
4. Το τέταρτο άμεσο στοίχημά αφορά τον τουρισμό.
Εξάλλου ο Δήμαρχος Κεφαλλονιάς μίλησε και για την δεινή οικονομική κατάσταση του Δήμου, λέγοντας ότι στο γραφείο του αντί ευχετήριων καρτών, βρήκε δικόγραφα και δικαστικές αποφάσεις και ότι οι 5 πρώτοι πολίτες που μπήκαν στο γραφείο του ήταν δικαστικοί επιμελητές.
Πιο αναλυτικά, ολόκληρη η ομιλία του Δημάρχου Κεφαλλονιάς έχει ως εξής:
Σεβασμιώτατε,
Κύριε Αντιπεριφερειάρχη,
Κύριε Αντιδήμαρχε,
Κύριοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι
Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι
Κυρίες και κύριοι
Αγαπητοί Ληξουριώτες και Ληξουριώτισσες
Σήμερα, όλοι μαζί, είμαστε εδώ, να κόψουμε την ετήσια πίττα της Παλλικής, σε μια όμορφη εκδήλωση, σαν αυτές, που το Ληξούρι πάντοτε διοργανώνει.
Είμαι χαρούμενος γιατί είναι η πρώτη πίττα που κόβουμε στα δημοτικά διαμερίσματα του Δήμου μας και αυτή είναι εδώ, σε αυτήν την περιοχή, που μου έδωσε την δύναμη και την ουσιαστική στήριξη να βρίσκομαι στο τιμόνι του νησιού μας.
Θεωρώ ότι είναι μεγάλο χρέος για μένα να δικαιώσω κάθε Ληξουριώτη και Ληξουριώτισσα, κάθε Παλικισσιάνο και Παλικισσιάνα, γι αυτήν την εμπιστοσύνη στο πρόσωπό μου.
Θέλω να γνωρίζετε ότι για μένα αυτή η περιοχή αποτελεί πρώτης τάξεως μέλημα, όχι μόνο για τον λόγο που προανέφερα, αλλά γιατί, επιπλέον, πιστεύω ότι είναι πολλά βήματα πίσω από άλλες περιοχές του νησιού μας.
Θεωρώ ότι η ισομερής ανάπτυξη του νησιού μας είναι αναγκαία συνθήκη, προκειμένου η νέα δημοτική αρχή να πετύχει στο έργο της.
Γι αυτό σας καλώ τους μήνες και τα χρόνια που έρχονται να έχετε στραμμένα τα βλέμματά σας στο Δημαρχείο της Κεφαλλονιάς, προκειμένου συνεχώς να διαπιστώνετε όλοι σας το καθημερινό ενδιαφέρον του Δημάρχου σας για την περιοχή σας.
Σας το είχα υποσχεθεί προεκλογικά, με πιστέψατε και με στηρίξατε.
Τώρα είναι η ώρα η δική μου να σας αποδείξω ότι είμαι άξιος της εμπιστοσύνης με την οποία με περιβάλλατε.
Ζητώ από όλους εσάς, μόνο λίγη υπομονή και μια μικρή πίστωση χρόνου.
Θέλω να ξέρετε ότι βρισκόμαστε σαν νησί σε μια πολύ δύσκολη φάση με προβλήματα και παθογένειες που έχουν συσσωρευτεί από πολιτικές δεκαετιών.
Ο Δήμος μας ξεκινάει από το απόλυτο μηδέν σε επίπεδο οργάνωσης.
Ξεκινάει από το μείον, σε ότι αφορά στα οικονομικά του, αφού ακόμη δεν είμαι σε θέση να σας ανακοινώσω πόσες δεκάδες εκατομμύρια χρωστάμε.
Ξεκινάμε να χτίσουμε το καινούργιο μας σπίτι, που λέγεται Δήμος Κεφαλλονιάς, έχοντας συνολικά, προσωπικό περίπου 650 εργαζομένων, όταν ο μέσος όρος των Καλλικρατικών δήμων με τον πληθυσμό μας, έχουν περί τους 250.
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, ότι κάθε μέρα, πρέπει να πληρώνουμε 400 εργαζομένους περισσότερους, από όσους θα χρειαζόταν ο Δήμος μας για να λειτουργήσει.
Παραλάβαμε έναν Δήμο αντιπαραγωγικό σε όλα τα επίπεδα και σήμερα καλούμαστε να δώσουμε προοπτική σε αυτόν, ενεργοποιώντας το ανθρώπινο δυναμικό του.
Παραλάβαμε έναν Δήμο αναξιόπιστο στην τοπική αγορά, στους Κεφαλονίτες εμπόρους και επιχειρηματίες, αφού όλοι αρνούνται, και δικαίως βέβαια, να τον προμηθεύσουν, ακόμη και καρφίτσες.
Φανταστείτε ότι οι πρώην Δήμοι χρωστάνε τιμολόγια σε συμπατριώτες μας εμπόρους, ακόμη και πάνω από δέκα χρόνια.
Παραλάβαμε έναν Δήμο που όταν ο Δήμαρχός σας μπήκε στο γραφείο του στις 3 του Γενάρη να ξεκινήσει δουλειά, αντί να βρεθεί μπροστά σε ευχητήριες κάρτες, βρέθηκε μπροστά σε στίβες από δικόγραφα και δικαστικές αποφάσεις που ζητούν να βγάλουν στο σφυρί ακόμη και τα Δημαρχιακά καταστήματα.
Για να καταλάβετε τι εννοώ, και να κατανοήσετε το μέγεθος του προβλήματος, σας πληροφορώ ότι οι 5 πρώτες επισκέψεις και οι 5 πρώτοι πολίτες που μπήκαν στο γραφείο μου για τη νέα χρονιά, ήταν δικαστικοί επιμελητές.

Κανένα όραμα, κανένα στρατηγικό σχέδιο, κανένα αναπτυξιακό σχέδιο, καμιά οργάνωση, κανένας συντονισμός, καμιά συνεργασία σε κανένα επίπεδο.
Όλα έδειχναν ότι το νησί μας ήταν μια βάρκα στο πέλαγο, χωρίς τιμόνι, χωρίς τιμονιέρη και χωρίς μηχανή.
Ταξίδευε μόνο του στα μανιασμένα κύματα της μεγάλης κρίσης αλλά και του μεγάλου ανταγωνισμού.
Εμείς όμως σήμερα, αγαπητοί φίλοι, δεν πρόκειται να αρκεστούμε σε μοιρολόγια.
Δεν ταιριάζει στον Δήμαρχό σας, το κλάμα, πάνω στο πτώμα που παρέλαβε.
Ηδη δουλεύουμε, εγώ και οι συνεργάτες μου, νύχτα και μέρα, έχοντας βάλει τα τέσσερα πρώτα στοιχήματά μας.
Το πρώτο μας στοίχημα είναι η οργάνωση του νέου Δήμου.
Χτίζουμε γρήγορα τον νέο Οργανισμό, με βάση τον οποίο θα λειτουργεί ο Δήμος μας.
Φτιάχνουμε τον νέο κανονισμό λειτουργίας του Δημοτικού μας Συμβουλίου.
Αναδιαρθώνουμε εκ του μηδενός όλες τις υπηρεσίες του Δήμου.
Συγχωνεύουμε όλες τις Δημοτικές επιχειρήσεις και τα διάσπαρτα νομικά πρόσωπα του Δήμου μας.
Συγκροτούμε το νέο στρατηγικό σχέδιο, που σύντομα, το ανθρώπινο δυναμικό του Δήμου μας, θα κλιθεί να υπηρετήσει.
Με άλλα λόγια χτίζουμε το σπίτι μας από την αρχή, από τα θεμέλια.
Το δεύτερο μεγάλο μας στοίχημα είναι το νοικοκύρεμα του Δήμου.
ας λέω από αυτήν την αίθουσα ότι οι εποχές της ρεμούλας, οι εποχές της σπατάλης, οι λογικές που ήθελαν τον Δήμο λάφυρο των ημετέρων…. Τελείωσαν.
Το είπα την ημέρα της ορκωμοσίας μου στο Δημοτικό Θέατρο του Αργοστολίου, το επαναλαμβάνω και σήμερα.
Κάθε φαινόμενο αλλαζονίας, σπατάλης, ρεμούλας, από όπου και αν προέλθει θα βρει τον Δήμαρχο αμείλικτο, σκληρό και αδιαπραγμάτευτο.
Ο Δήμος μας με τον Παρίση Δήμαρχο, σταματά να είναι μέσο βιοπορισμού επιτηδείων.
Το τρίτο μεγάλο μας στοίχημα αφορά την ανάπτυξη και την πραγματοποίηση έργων στο νησί μας.
Είμαστε φιλόδοξοι και πιστεύουμε ότι, παρά την μεγάλη οικονομική κρίση που μαστίζει τον τόπο, έχουμε τον τρόπο και χρήματα να έλθουν στο νησί, αλλά και με έργα χαμηλού κόστους, να του αλλάξουμε εικόνα.
Αυτό θα το καταφέρουμε με την σκληρή δουλειά, με τις έξυπνες κινήσεις, με τις πρωτοποριακές ιδέες και με την ενεργοποίηση, στο μέγιστο, των δικών μας δυνατοτήτων, σε όλα τα επίπεδα.
Το τέταρτο μεγάλο και άμεσο στοίχημά μας αφορά τον τουρισμό.
Αφορά την μεγάλη και βαριά βιομηχανία του τόπου μας.
Αφορά την αγορά μας, τους επαγγελματίες, τους επιχειρηματίες, τους εργαζομένους σε αυτόν τον τομέα της οικονομίας μας που αντιπροσωπεύει το 60% του παραγώμενου πλούτου στο νησί μας.
Θέλω, ευελπιστώ, και πιστεύω ότι θα τα καταφέρω σύντομα, να ξετιλύξουμε ένα σχέδιο, που θα έχει έναν μεγάλο στόχο.
Ολη η Ελλάδα φέτος, να έχει μείωση επισκεπτών (κάτι που δεν το εύχομαι) και η Κεφαλλονιά μας να έχει, έστω και έναν επισκέπτη περισσότερο, από τα προηγούμενα χρόνια.
Νομίζω ότι αν με τις κινήσεις μας και την στρατηγική μας το καταφέρουμε, τότε ο Δήμος Κεφαλλονιάς θα έχει προσφέρει τα μέγιστα στην τοπική μας κοινωνία.
Κλείνοντας θέλω να ζητήσω από όλους σας, σε αυτό το δύσκολο, αλλά όμορφο ταξίδι, να σταθείτε δίπλα μας και κοντά μας.
Είμαστε μια χούφτα ανθρώπων πάνω σε ένα μεγάλο βράχο του Ιονίου, με κοινά προβλήματα, κοινές αγωνίες και κοινούς στόχους.
Σε αυτό το ταξίδι πρέπει να είμαστε όλοι μαζί, μονιασμένοι και αγαπημένοι.
Οι εποχές που ζούμε και τα προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, δεν μας παρέχουν την πολυτέλεια για γκρίνιες, για αποκλεισμούς, για διαχωρισμούς, για διχόνιες και για στείρα αντιπαράθεση στο έργο της νέας δημοτικής αρχής.
Με σύνθημά μας και με αρχή μας ότι είμαστε ισχυροί όταν είμαστε ενωμένοι, πρέπει να ξεκινήσουμε τη νέα χρονιά που τώρα προϋπαντούμε και την νέα εποχή που καλούμαστε να ζήσουμε.
Σας εύχομαι λοιπόν έναν ενωτικό και δημιουργικό χρόνο.
Σας εύχομαι προσωπική και οικογενειακή ευτυχία.
Σας εύχομαι μια χρονιά με λιγότερα προβλήματα, περισσότερη αγάπη, πολλές επιτυχίες και βεβαίως υγεία για εσάς και τις οικογένειές σας.
Χρόνια πολλά.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Kαθόλου καλά δεν ξεκινάμε…

Tου Μάκη Φόρτε*

ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ πριν από την επίσημη έναρξη της λειτουργίας της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 240 Α΄(27-12-2010) το Π.Δ. 147/ 2010 για τον Οργανισμό της Περιφέρειας.
Ο Περιφερειάρχης κος Σπύρου ήδη, και σωστά προκειμένου να λειτουργήσουν απρόσκοπτα οι υπηρεσίες, υπέγραψε τη διαπιστωτική πράξη για τον ορισμό των 6 γενικών διευθυντών.
Όμως κάποιες «περίεργες» αστοχίες στο κείμενο του σημαντικότερου εργαλείου για την οργάνωση και τη λειτουργία του νέου θεσμού, οδηγούν αναπόφευκτα σε πολιτική αναξιοπιστία το πρώτο εκτελεστικό διάταγμα για την Περιφέρεια, καθιστώντας το – με μαθηματική ακρίβεια –αναποτελεσματικό και – κυρίως – ανεδαφικό.
ΠΡΩΤΗ ΑΣΤΟΧΙΑ
Οι Οργανισμοί των 13 Περιφερειών (όπως φαίνεται στα αντίστοιχα Π.Δ. αυτών) είναι πανομοιότυποι, δίχως καμία πρόνοια στις ιδιαιτερότητες – παρά τις Υπουργικές εξαγγελίες – κάθε μιας Περιφέρειας.
Καμία διαφορά στην οργάνωση της νησιωτικής μας Περιφέρειας, από μια (οποιαδήποτε) ηπειρωτική Περιφέρεια!
Καμία διαφορά στην οργάνωση της τουριστική μας Περιφέρειας, από μια (οποιαδήποτε) αγροτική Περιφέρεια! Ο Τουρισμός στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων που βρίσκεται ως πηγή εσόδων στις πρώτες θέσεις της χώρας και που αποτελεί τη σημαντικότερη και δυναμικότερη δραστηριότητα της οικονομίας της, αντιμετωπίζεται από τον Οργανισμό υποβαθμισμένος σε επίπεδο Διεύθυνσης!
Αντιθέτως η Αγροτική Οικονομία που παράγει στα Ιόνια Νησιά μόνο το 1,8% της χώρας, αντιμετωπίζεται σε επίπεδο Γενικής Διεύθυνσης στον Οργανισμό της Περιφέρειας!
Επί πλέον αυτών, η διάρθρωση στον Οργανισμό της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων είναι ίδια με αυτόν της Περιφέρειας Θεσσαλίας που παράγει το 16% της αγροτικής παραγωγής της χώρας, ενώ υπολείπεται κατά πολύ στον τουριστικό τομέα!
ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΣΤΟΧΙΑ
Η μόνη διαφορά μεταξύ των 13 Οργανισμών βρίσκεται ανάμεσα ….. στις νησιωτικές Περιφέρειες των Ιονίων Νήσων και του Νοτίου Αιγαίου!
Ενώ στις 12 Περιφέρειες οι 6 Γενικές Διευθύνσεις έχουν έδρα την έδρα της Περιφέρειας, στην Περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου τρεις Διευθύνσεις έχουν έδρα στην Ερμούπολη – έδρα της Περιφέρειας και τρεις στη Ρόδο !
Κι όμως, νησιωτική Περιφέρεια η μία, νησιωτική και η άλλη….
ΤΡΙΤΗ ΑΣΤΟΧΙΑ
Οι αρμοδιότητες του άρθρου 205 παρ. 1 (για τις ενδοπεριφερειακές συγκοινωνίες) του Νόμου 3852/2010 (« Πρόγραμμα Καλλικράτης») που ασκούνται από τις Νησιωτικές Περιφέρειες από την 1 – 7 – 2011 δεν προβλέπεται από το Π.Δ. 147/2010 με ποιο τρόπο θα ασκηθούν!
Με άλλα λόγια, αφαιρούνται αρμοδιότητες τεχνηέντως από την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση πριν καν ξεκινήσουν!
ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΣΤΟΧΙΑ
Οι αρμοδιότητες του άρθρου 204 του Νόμου 3852/2010 («Πρόγραμμα Καλλικράτης») που μεταφέρονται ειδικά στους Νησιωτικούς Δήμους σύμφωνα με το άρθρο 206 παρ. 1 του ίδιου Νόμου μέχρι τις 31 – 12 – 2012 θα ασκούνται από τις Περιφέρειες.
Οι 55 αυτές αρμοδιότητες δεν προβλέπεται πως θα ασκούνται στο Π.Δ. 147 για τα επόμενα – έστω – δύο χρόνια, άρα αφαιρούνται τεχνηέντως με το ξεκίνημα του θεσμού!
ΠΕΜΠΤΗ ΑΣΤΟΧΙΑ
Στο άρθρο 32 του Π.Δ. 147/2010 προβλέπεται η δημιουργία αυτοτελούς γραφείου Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων στην έδρα της Περιφέρειας (Κέρκυρα) δίχως όμως πρόβλεψη αντίστοιχων γραφείων στις άλλες Π.Ε.
Πως θα λειτουργήσουν οι δημόσιες σχέσεις της Περιφέρειας στην Κεφαλονιά, την Ιθάκη, τη Ζάκυνθο και τη Λευκάδα, μόνο «οι εγκέφαλοι» του Υπουργείου Εσωτερικών γνωρίζουν.
ΕΚΤΗ ΑΣΤΟΧΙΑ
Το σύνολο των αρμοδιοτήτων της Περιφέρειας αποκεντρώνεται με
9 Διευθύνσεις, 29 Τμήματα και 3 Γραφεία σε κάθε μία από τις Περιφερειακές Ενότητες Κέρκυρας, Κεφαλληνίας, Ζακύνθου και Λευκάδας.
Στην Π.Ε. Ιθάκης όμως αποκεντρώνονται αρμοδιότητες ΜΟΝΟ σε 3 Γραφεία!
Στο Γραφείο Τεχνικών Έργων, στο Γραφείο Περιβαλλοντικής Υγιεινής και Υγειονομικού Ελέγχου και στο Γραφείο Παλλαϊκής Άμυνας και Πολιτικής Σχεδίασης Εκτάκτων Αναγκών (ΠΑΜ – ΠΣΕΑ).
Έτσι όμως προκύπτει το πολιτικό ερώτημα, γιατί θεσμοθετήθηκε η Π.Ε. Ιθάκης όταν δεν της δίνονται αρμοδιότητες;
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σχέδιο του Π.Δ. που δημοσιοποιήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβρη μεσούσης της προεκλογικής περιόδου, δεν υπήρχε καμία διάκριση της Π.Ε. Ιθάκης από τις άλλες 4 Π.Ε. στην άσκηση των αρμοδιοτήτων!
Στο οριστικό Π.Δ. η Ιθάκη δυστυχώς εμφανίζεται ως δεύτερης κατηγορίας περιοχή και αντίστοιχα οι πολίτες του ιστορικού νησιού ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας, αφού μόνο «στα χαρτιά» εμφανίζεται ως ανεξάρτητη Περιφερειακή Ενότητα.
ΕΒΔΟΜΗ ΑΣΤΟΧΙΑ
Ακόμη όμως και ως δεύτερης κατηγορίας περιοχή η Ιθάκη, δεν φαίνεται οι πολίτες της να απολαμβάνουν όλες τις αρμοδιότητες του «Καλλικράτη» έστω και μέσω…Αργοστολίου.
Συγκεκριμένα και ενώ η πλειονότητα των αρμοδιοτήτων ασκείται στην Περιφερειακή Ενότητα Ιθάκης από την Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλληνίας (έδρα το Αργοστόλι), για τις παρακάτω αρμοδιότητες δεν προκύπτει από κανένα σημείο του Π.Δ. 147 πως (και αν) ασκούνται: α. Πληροφορικής (στο άρθρο 8 παρ. 2 ε γίνεται αναφορά μόνο για την Π.Ε. Κεφαλληνίας)
β. Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας (στο άρθρο 5 παρ. δ γίνεται αναφορά μόνο για την Π.Ε. Κεφαλληνίας)
γ. Νομικής Υποστήριξης (στο άρθρο 28 παρ. 2 γίνεται αναφορά μόνο για την Π.Ε. Κεφαλληνίας)
δ. Πολιτικής Προστασίας (στο άρθρο 29 παρ. 2 β γίνεται αναφορά μόνο για την Π.Ε. Κεφαλληνίας).
ΟΓΔΟΗ ΑΣΤΟΧΙΑ
Ο περίφημος Επτανησιακός Πολιτισμός αντιμετωπίζεται (τουλάχιστον) ως παρίας στον Οργανισμό της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, αφού στο Π.Δ. 147 άρθρο 26 εμφανίζεται εντελώς υποτιμητικά ως ….. μισό Τμήμα της Διεύθυνσης…… Κοινωνικής Μέριμνας και μάλιστα δίχως καν αποκεντρωμένες υπηρεσίες στις Περιφερειακές Ενότητες!
Αν αυτό δεν αποτελεί ύβρη στην ιστορία των Επτανήσων, είναι σίγουρα μια επικίνδυνη ισοπεδωτική λογική που αποδεικνύει πως οι εξαγγελίες του Υπουργείου Εσωτερικών για ανάδειξη των ιδιαιτεροτήτων των Περιφερειών με τους Οργανισμούς τους είναι κενές περιεχομένου
(εγκύκλιος 54 της 29/12/2010).
ΟΤΑΝ, ΛΟΙΠΟΝ, ΤΟ Π.Δ. για την Οργάνωση της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων δεν διασφαλίζει την ορθολογική διάρθρωση των υπηρεσιών, άρα και την εύρυθμη λειτουργία της Περιφέρειας – που υποτίθεται ότι έγινε….. – τότε …. δεν ξεκινάμε καθόλου καλά!
Πριν καλά – καλά ξεκινήσει ο νέος θεσμός:
Αφαιρούνται αρμοδιότητες από αυτόν, δια της μεθόδου των εκτελεστικών διαταγμάτων του «Καλλικράτη».
Απαξιώνονται οι συνεκτικές δραστηριότητες της Περιφέρειας μας – στην προκειμένη περίπτωση ο Τουρισμός και ο Επτανησιακός Πολιτισμός.
Εξαφανίζεται μια ολόκληρη Περιφερειακή Ενότητα, αυτή της Ιθάκης, όταν από μόνη της είναι μια πατρίδα σύμβολο της παγκόσμιας ιστορίας.
*Περιφερειακός Σύμβουλος Ιονίων Νήσων
της «Επτανησιακής
Αναγέννησης» στην
Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλληνίας –
Πρώην Δήμαρχος
Αργοστολίου

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ

Και επειδή μπορεί από κάποιους να θεωρηθεί υπερβολικός ο τίτλος του άρθρου «καθόλου καλά δεν ξεκινάμε…», ας δουν και αυτό.
Ενώ με το άρθρο 275 του νόμου 3852/2010 («πρόγραμμα Καλλικράτης») καθορίζεται γενικά σε όλη την Αυτοδιοίκηση ο προληπτικός έλεγχος των δαπανών από το Ελεγκτικό Συνέδριο, με το άρθρο 282 παρ. 17 εξαιρούνται μόνο οι Περιφέρειες των οποίων οι δαπάνες θα ελέγχονται από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους «κατά τη διάρκεια εφαρμογής του προγράμματος και ανάπτυξης της οικονομίας της χώρας», δηλαδή ……του μνημονίου!
Πρακτικά τι σημαίνει αυτή «η αθώα» μεταβατική διάταξη του «Καλλικράτη»;
Έλεγχος σκοπιμότητας από το ίδιο το κράτος στα οικονομικά των Περιφερειών, όσο διαρκεί το μνημόνιο!
Όσοι γνωρίζουν την ιστορία της αυτοδιοίκησης, ξέρουν πως η μεγαλύτερη κατάχτηση του κινήματος της αυτοδιοίκησης είναι η οικονομική και διοικητική της αυτοτέλεια (της αυτοδιοίκησης) από το Κράτος, με την κατάργηση των παντός είδους ελέγχων σκοπιμότητας.
Τώρα και με το ξεκίνημα του νέου θεσμού, με πρόσχημα μία δαπάνη που δεν θα εγκρίνεται λόγω μη εναρμόνισης με το μνημόνιο, θα ακυρώνονται έργα, προμήθειες, δράσεις κ.λ.π. αποφάσεις της αυτοδιοικούμενης κατά τα άλλα Περιφέρειας!!!
Υπάρχει βέβαια και μια άλλη, εξ ίσου επικίνδυνη διάσταση.
Η Κυβέρνηση δεν έχει εμπιστοσύνη στο ανεξάρτητο Ελεγκτικό Συνέδριο και βάζει τις δικές της υπηρεσίες (το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους) προφανώς για να ελέγχει την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση (γιατί άραγε εξαιρεί τους Δήμους;) με πρόσχημα το μνημόνιο!
Αυτοί πάντως που γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνει έλεγχος από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους – έστω και δίχως το μνημόνιο – είναι οι πρώην Νομάρχες ….

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου