Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

Η "ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ" απαντά στα ερωτήματά μας για την Παιδεία.

Η "ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ" ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του kefaloniaphotonews.gr για να ξεκινήσει ένας διάλογος για τα μεγάλα προβλήματα του τόπου μας. Είχαμε υποβάλει κάποια ερωτήματα τα οποία υπενθυμίζουμε.
1. Τα μέτρα για την παιδεία αποτελούν μέρος του μνημονίου που υλοποιείται από την ελληνική κυβέρνηση.
- Θεωρείτε ότι οι νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί μέχρι τώρα («νέο» σχολείο «χωρίς τοίχους», πιστοποίηση μεταλυκειακών κέντρων – κολεγίων, μαθητεία κ.λ.π.) ή όσες θα αναληφθούν (π.χ. δια βίου μάθηση) είναι σε θετική κατεύθυνση ή όχι;
- Πιστεύετε ότι κάποιες από αυτές θα έπρεπε να είχαν υλοποιηθεί ακόμη και εάν δεν υπήρχε το μνημόνιο;
- Υπάρχουν μέτρα που έπρεπε να μην εφαρμοστούν ή να υλοποιηθούν με κάποιες τροποποιήσεις;
2. Ποια προβλέπετε να είναι η προοπτική των ΤΕΙ στο Νομό;
3. Τι θα πράξετε για τα προβλήματα των εκπαιδευτικών υποδομών στο Νομό, για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης; Τι θέση έχετε για τις ΣΔΙΤ;
4. Πού νομίζετε ότι οφείλονται τα προβλήματα στις μεταφορές των μαθητών και ποιες συγκεκριμένα είναι οι θέσεις σας για το πρόβλημα;
5. Με ποιον τρόπο θα αντιμετωπίσετε τη μείωση των λειτουργικών δαπανών για τις σχολικές επιτροπές;
6. Πώς βλέπετε τις αντιδράσεις που αναπτύσσονται και τις σχετικές καταγγελίες στο διαδίκτυο για προβλήματα σε προσωπικό, βιβλία και τμήματα με τριάντα μαθητές; Υπάρχει κάτι που μπορεί να κάνει μια αυτοδιοικητική αρχή για αυτά;

Ελπίζουμε ότι στο διάλογο αυτό θα πάρουν μέρος και οι άλλοι συνδυασμοί.

1. Τα μέτρα για την παιδεία αποτελούν μέρος του μνημονίου που υλοποιείται από την ελληνική κυβέρνηση.
- Θεωρείτε ότι οι νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί μέχρι τώρα («νέο» σχολείο «χωρίς τοίχους», πιστοποίηση μεταλυκειακών κέντρων – κολεγίων, μαθητεία κ.λ.π.) ή όσες θα αναληφθούν (π.χ. δια βίου μάθηση) είναι σε θετική κατεύθυνση ή όχι;
- Πιστεύετε ότι κάποιες από αυτές θα έπρεπε να είχαν υλοποιηθεί ακόμη και εάν δεν υπήρχε το μνημόνιο;
- Υπάρχουν μέτρα που έπρεπε να μην εφαρμοστούν ή να υλοποιηθούν με κάποιες τροποποιήσεις;

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» εκτιμά ότι τα μέτρα για την παιδεία σηματοδοτούν την προσαρμογή ολόκληρου του εκπαιδευτικού συστήματος στις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις. Υποτάσσουν τη μόρφωση στις ανάγκες της κερδοφορίας των επιχειρήσεων. Τα μέτρα ως πολιτική κατεύθυνση έχουν καθοριστεί ήδη από τη Λευκή Βίβλο της ΕΕ για την παιδεία το 1995 και στη συνέχεια από τις αποφάσεις της Λισαβόνας και της Μπολόνια. Το μνημόνιο επιταχύνει τις αλλαγές και βαθαίνει το αντιδραστικό τους περιεχόμενο. Φθηνό ευέλικτο δυναμικό δια βίου, έλεγχος της έρευνας, διαμόρφωση νέων πεδίων ιδιωτικών επενδύσεων. Η δια βίου μάθηση αποτελεί υλοποίηση της αποσύνδεσης του πτυχίου από την εργασία και την υποκατάσταση του πτυχίου από μια σειρά πιστοποιητικά που αναφέρονται σε «τυπικές» και «άτυπες» μορφές μάθησης.
Τα μέτρα για το «νέο σχολείο» σημαίνουν χτύπημα των όποιων στοιχείων γενικής παιδείας, χτύπημα του ενιαίου προγράμματος, πιο γρήγορη ταξική επιλογή, είσοδο των επιχειρηματιών στο πρόγραμμα και τις υποδομές των σχολείων, λειτουργία – αξιολόγηση με βάση τις αρχές του μάνατζμεντ. Τα πιλοτικά δημοτικά εκεί οδεύουν. Ο νόμος για τη μαθητεία αποτελεί την αποθέωση του «σχολείου χωρίς τοίχους» αφού αντί του σχολείου 14χρονα παιδιά θα θεωρείται ότι εκπαιδεύονται σε επιχειρήσεις, με άθλιους όρους και παίρνοντας στο τέλος ένα πιστοποιητικό κατάρτισης. Η πιστοποίηση των λεγόμενων κολεγίων δείχνει ότι αποτελεί επιλογή τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ η διεύρυνση της ανταγωνιστικής παράλληλης λειτουργίας δημόσιας – ιδιωτικής παιδείας. Σε αυτό συναινεί και ο ΣΥΝ / ΣΥΡΙΖΑ, εφόσον δεν υιοθετεί τη θέση για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία, κεντρικά σχεδιασμένη με βάση τις ανάγκες μιας λαϊκής οικονομίας.
Οι πολυδιαφημισμένες αλλαγές δεν πρέπει να εγκλωβίσουν κανένα εργαζόμενο. Τίποτα το θετικό δεν πρέπει να περιμένουν για την παιδεία του λαού. Ούτε πρέπει να μπουν στη λογική των μερεμετιών και των επιμέρους αλλαγών που δεν θίγουν την ουσία αυτής της πολιτικής. Πρέπει να στηρίξουν τους συνδυασμούς της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στις επερχόμενες εκλογές μαζικά και δυναμικά και να διεκδικήσουν την παιδεία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, που θα παρέχεται ενιαία και δωρεάν για όλα τα παιδιά.

2. Ποια προβλέπετε να είναι η προοπτική των ΤΕΙ στο Νομό;

Τα ΤΕΙ στο Νομό θα βρίσκονται μεταξύ «σφύρας» και «άκμονος». Η επιβίωσή τους θα συνδεθεί όλο και περισσότερο με την ανταποδοτική λειτουργία τους. Τα μέτρα που θα παίρνονται βάσει των κατευθύνσεων της ΕΕ που υλοποιούν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και η δραστική μείωση της κρατικής χρηματοδότησης θα οδηγούν σε υποβάθμιση των σπουδών για τη μεγάλη μάζα των σπουδαστών, σε κατακερματισμό των γνωστικών αντικειμένων. Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση πρέπει να είναι ενιαία, χωρίς διαχωρισμό ΑΕΙ-ΤΕΙ δηλ. «πνευματικής» και «χειρωνακτικής» εργασίας, συγκεντρωμένη - ώστε να παρέχονται πλήρεις υποδομές (υλικοτεχνικές και άλλες), που θα δίνει πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους. Ο σχεδιασμός της παιδείας σε τριτοβάθμιο επίπεδο θα γίνεται με άξονα και κριτήριο την ανάγκη για υψηλού επιπέδου επιστημονικό δυναμικό στο οποίο - όπως και στο εργατικό δυναμικό θα παρέχεται μόνιμη σταθερή εργασία, διότι αποτελούν το βασικό πλούτο της χώρας. Γενικότερα διεκδικούμε μετά το ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο να υπάρχει η δυνατότητα ο νέος να επιλέγει ανάμεσα σε τεχνικές επαγγελματικές σχολές και στις σχολές της Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης.

3. Τι θα πράξετε για τα προβλήματα των εκπαιδευτικών υποδομών στο Νομό, για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης; Τι θέση έχετε για τις ΣΔΙΤ;
Χρειάζονται εκπαιδευτικές υποδομές, οι οποίες να είναι αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν, να είναι ασφαλείς και πλήρεις, με την έννοια ότι ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις και δυνατότητες της επιστήμης και της τεχνικής. Ότι διαμορφώνονται οι καλύτεροι δυνατοί όροι για την εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτό δεν αφορά μόνο τις κτιριακές υποδομές αλλά και τις εργαστηριακές, υποδομές, τις βιβλιοθήκες, τις φοιτητικές εστίες και λέσχες. Αφορούν ακόμη μια σειρά δράσεις για τη νέα γενιά, όπως γήπεδα, αθλητικές – πολιτιστικές εγκαταστάσεις κ.λ.π. Όλα αυτά θα πρέπει να παρέχονται με 100% κρατική χρηματοδότηση, μέσω δημοσίων επενδύσεων, με στόχο το συλλογικό συμφέρον.
Οι ΣΔΙΤ ή ανάλογης κατεύθυνσης ρυθμίσεις οδηγούν στην είσοδο των επιχειρηματιών στη χρήση των υποδομών και θα αποτελέσουν έναν ακόμη «δούρειο ίππο» για τη διαμόρφωση προγραμμάτων σπουδών και λειτουργίας χώρων κ.λ.π. με βάση το καπιταλιστικό κέρδος. Γι αυτό το λόγο είμαστε κάθετα αντίθετοι.
Ας βγάλει συμπεράσματα ο λαός από το γεγονός ότι μεθοδευμένα και με άπειρες δικαιολογίες οι Νομαρχιακές και Δημοτικές Αρχές γαλάζιες, πράσινες ή σε συνδυασμό μεταξύ τους ή με το ΣΥΝ, ρίχνουν νερό στο μύλο των επιχειρηματιών, μέσω της απαξίωσης των δημόσιων υποδομών. Η ουσιαστική ανυπαρξία οικοδόμησης σχολείων στο χώρο της Β΄βάθμιας εκπαίδευσης για δεκαετίες, οι τεράστιες ελλείψεις παντού, η παραβίαση ακόμη και των αποφάσεων των ίδιων των συμβουλίων τους, η πρόκριση στην πράξη των ΣΔΙΤ είτε ανοιχτά (Νομαρχιακή Αρχή ΝΔ με Λευκαδίτη – Κουρή, Δημοτική Αρχή Σάμης) είτε καλυμμένα (Νομαρχιακή Αρχή ΠΑΣΟΚ –ΣΥΝ), δείχνουν το τι θα ακολουθήσει. Αν φυσικά ο λαός δεν πάρει τα μέτρα του.

4. Πού νομίζετε ότι οφείλονται τα προβλήματα στις μεταφορές των μαθητών και ποιες συγκεκριμένα είναι οι θέσεις σας για το πρόβλημα;

Πήραμε ανοιχτά θέση για το ζήτημα. Τονίσαμε ότι σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου Οικονομικών με ΑΠ 2/5358/6-4-2010, τα λέει όλα αφού αναφέρει ότι:
«Σας κάνουμε γνωστό ότι οι πιστώσεις που έχουν προβλεφθεί στον προϋπολογισμό για την κάλυψη δαπανών μεταφοράς μαθητών έχουν ήδη περικοπεί κατά 10% και ότι οι δημοσιονομικές συνθήκες όχι μόνο δεν παρέχουν καμία δυνατότητα αύξησης των πιστώσεων αυτών αλλά αντιθέτως επιβάλλουν περαιτέρω περιορισμό των σχετικών δαπανών… Το δικαίωμα των ΝΑ να ασκούν πολιτική στο χώρο ευθύνης είναι αναμφισβήτητο, αλλά δεν είναι δυνατόν να αναλαμβάνει ο κρατικός προϋπολογισμός το οικονομικό βάρος επιλογών που δεν είναι σύμφωνες με την ακολουθούμενη πολιτική επί των δαπανών. Αυξήσεις πέραν των ορίων αυτής της πολιτικής δεν θα καλύπτονται πλέον από τον κρατικό προϋπολογισμό και η πληρωμή τους θα γίνεται από ίδιους πόρους των Ν.Α ».
Δηλαδή περικοπές και μετακύληση του κόστους στους γονείς με φορολογία.
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» διεκδικεί:
- Αποκλειστικά Δημόσιο – Δωρεάν, σύγχρονο, ασφαλές και επαρκές σύστημα μεταφοράς των μαθητών με απ’ ευθείας κρατική χρηματοδότηση. Ειδικά για τα ΑΜΕΑ να είναι κατάλληλα διαμορφωμένα τα μέσα μετακίνησης, με εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς.
- Καμιά περικοπή δρομολογίων. Να μην υπάρξει ούτε ένα παιδί που θα χάσει έστω και μια ώρα φοίτησης στο σχολείο από τα «εμπόδια» στη μετακίνησή του. Να αντιμετωπίζονται άμεσα τα προβλήματα σε περικοπές ή καθυστερήσεις δρομολογίων.
- Καμία περικοπή κονδυλίων. Να μην πληρώνουν οι γονείς ούτε ένα ευρώ για οποιαδήποτε ανάγκη μεταφοράς ούτε να εξαναγκαστούν να καλύψουν με δικά τους μέσα τα προβλήματα που δημιουργούνται.

5. Με ποιον τρόπο θα αντιμετωπίσετε τη μείωση των λειτουργικών δαπανών για τις σχολικές επιτροπές;
Όσο η υποχρηματοδότηση για τις σχολικές επιτροπές, οι οποίες θα γίνουν με τον Καλλικράτη δύο, μία για την Α΄βάθμια και μία για τη Β΄βάθμια, αποτελεί μοχλό για να υποβαθμίζεται η λειτουργία των σχολείων και για να ασκείται πίεση στο να βάλλουν οι γονείς το χέρι στην τσέπη, λύση συμφέρουσα για το λαό και τους μαθητές δεν θα υπάρξει. Το ζήτημα έχει και θα πάρει ακόμη περισσότερο δραματικές διαστάσεις. Φανταστείτε μόνο τις συνέπειες της αύξησης του πετρελαίου θέρμανσης.
Τα έσοδα και τα έξοδα των σχολείων θα αποτελέσουν τα βασικά κριτήρια της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης των σχολείων. Θα αποτελέσουν μέρος του μάνατζμεντ και των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων λειτουργίας. Τα σχολεία θα κατηγοριοποιούνται βάσει ακόμη των αποτελεσμάτων των εξετάσεων και θα έχουν ανάλογη χρηματοδότηση. Αυτό θα αποβεί σε βάρος των μαθητών από τις εργατικές – λαϊκές περιοχές.
Τα όποια διαχειριστικά τερτίπια αποδείχτηκε ότι έχουν κοντά πόδια. Μόνο μια άλλη πολιτική που θα φέρει στο επίκεντρο τις ανάγκες των σχολείων και των μαθητών ιδιαίτερα από τα φτωχά λαϊκά στρώματα και την ολόπλευρη κάλυψή τους μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.

6. Πώς βλέπετε τις αντιδράσεις που αναπτύσσονται και τις σχετικές καταγγελίες στο διαδίκτυο για προβλήματα σε προσωπικό, βιβλία και τμήματα με τριάντα μαθητές; Υπάρχει κάτι που μπορεί να κάνει μια αυτοδιοικητική αρχή για αυτά;
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» στηρίζει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, των γονιών, των μαθητών. Θεωρεί πάνω απ’ όλα πως η παιδεία αποτελεί υπόθεση όλου του λαού, γι’ αυτό το ΠΑΜΕ, η ΠΑΣΕΒΕ, η ΠΑΣΥ διεκδικούν αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία αλλά και άμεση λύση στα ζητήματα αιχμής. Οι τραγικές ελλείψεις σε προσωπικό, σε βιβλία, τα 30άρια τμήματα αποτελούν τη λογική συνέπεια της βάρβαρης πολιτικής που πριμοδοτεί ανοιχτά την ιδιωτικοποίηση με την ταυτόχρονη υποβάθμιση της παιδείας για τη μεγάλη μάζα των μαθητών.
Τα ζητήματα των υποδομών, της γεωγραφικής κατανομής των σχολείων, με την οποία συνδέεται άμεσα και το ζήτημα των μετεγγραφών άπτονται και αποφάσεων και δράσης της τοπικής αυτοδιοίκησης. Και σε αυτά στην πράξη μπήκε πλάτη είτε λόγω αποφάσεων είτε λόγω ανυπαρξίας αποφάσεων (π.χ. γεωγραφική κατανομή στο Ληξούρι). Κυρίως πρέπει να αναρωτηθούμε σε ποια προτεραιότητα βρέθηκαν τα σχολεία και με ποιους όρους. Η στήριξη από την τοπική αυτοδιοίκηση της κυρίαρχης πολιτικής που εφαρμόζουν τα αστικά κόμματα θα είχε αντικειμενικά και ανεξάρτητα από προθέσεις αυτό ή ανάλογα αποτελέσματα.
Οι αυτοδιοικητικές αρχές, σαν αρχές κρατικές, θα υλοποιήσουν την πολιτική αυτή. Οι σύμβουλοι που θα εκλεγούν με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» θα αντιπαλέψουν αυτές τις εξελίξεις, γιατί δρουν μέσα στο ταξικό κίνημα και είναι δεσμευμένοι ενάντια στην πολιτική των μονοπωλίων.

7. Ποιες συνέπειες θα έχει ο Καλλικράτης για την παιδεία;
Με νόημα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ λέει - και έχει δεσμευτεί γι αυτό - για την ανάγκη Καλλικράτη σε παιδεία και υγεία. Δηλαδή για συγχωνεύσεις, κλείσιμο μικρών σχολείων, ειδικών σχολείων κ.ο.κ. Για τη διαμόρφωση ενός επενδυτικού πεδίου για κερδοφορία στην εκπαίδευση. Αυτά πάνε μαζί.
Ένα ζήτημα πρέπει να σημειωθεί ακόμη:
Η ΚΕΔΚΕ, με τις δυνάμεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ σε συμφωνία στα βασικά, είχε αποφασιστική συμβολή στην κατεύθυνση αυτή. Με την έννοια να αποδεχθεί και να συμβάλλει στην εκχώρηση των σχολείων, των προγραμμάτων σπουδών ακόμη και της μισθοδοσίας των δασκάλων και καθηγητών στους δήμους. Με θεματικά συνέδριά της έχει αποφασίσει σχετικά. Ας μην ξεχνάμε ότι ο πρώην δήμαρχος Αργοστολίου κ. Φόρτες υπήρξε μέλος της επιτροπής παιδείας της ΚΕΔΚΕ και ότι σχετικές θέσεις του είχαν καταγγελθεί εδώ και χρόνια από την τοπική ΕΛΜΕ.

Το Γραφείο Τύπου
της Λαϊκής Συσπείρωσης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου