Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

Ο ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Μ. ΦΙΛΙΠΠΑΤΟΣ "ΞΕΣΚΕΠΑΖΕΙ" ΤΟΝ ΜΑΡΚΟ ΦΕΡΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΦΩΣ ΕΓΓΡΑΦΑ ΦΩΤΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΥΡΤΟ

"ΜΑΡΚΟ ΠΕΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ"

"ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ 441/09 ΚΛΕΙΝΕΙ Ο ΜΥΡΤΟΣ"

"ΟΛΑ ΕΓΙΝΑΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥ"

Του ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ Π. ΦΙΛΙΠΠΑΤΟΥ
ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ-ΙΘΑΚΗΣ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΜΕ ΤΗΝ «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ».

Είχαμε σκοπό μετά την απάντηση-κόλαφο που δώσαμε στον γνωστό επικοινωνιολόγο, με το χαμένο πλέον ηθικό, του συνδυασμού «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ για την ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ» με επικεφαλής τον υποψήφιο Δήμαρχο Μ. Κοτσιλίνη, περί της διαχείρισης του φυσικού πλούτου της Κεφαλονιάς και ιδιαίτερα της παραλίας Μύρτου, παρουσιάζοντας το γνωστό πια σε όλους Προεδρικό Διάταγμα–ταφόπλακα της εν’ λόγω περιοχής, να μην ξανασχοληθούμε με το θέμα παρότι στις ερωτήσεις που θέσαμε δεν πήραμε καμία απάντηση, βγάζοντας έτσι όλοι οι αναγνώστες τα συμπεράσματά τους.
Όμως σε γνωστή ιστοσελίδα του διαδικτύου της 24-10-2010 και μόνο αυτή την ημερομηνία, δημοσιεύθηκε τεχνηέντως ολιγόλογο κείμενο με πρόσφατες λέει δηλώσεις του κου Μ. Κοτσιλίνη διευκρινίζοντας!! τα σχετικά με τον Μύρτο, στις οποίες ανέφερε ότι η απαγόρευση διέλευσης και στάθμευσης οχημάτων στη ζώνη με στοιχείο ΙΙΙ, δηλαδή στην οδό που οδηγεί στην παραλία, ήταν καθαρά πρωτοβουλία του ΣτΕ και δε γνώριζαν τίποτε ο Δήμος και το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (νυν Υ.ΠΕ.Κ.Α.). Επειδή όμως το ψέμα έχει κοντά ποδάρια, όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός μας, παρουσιάζουμε σήμερα το Πρακτικό 139/2009 Συνεδριάσεως και Γνωμοδότησης του Συμβουλίου της Επικρατείας-Τμήμα Ε’ με αντικείμενο την επεξεργασία του Σχεδίου του Προεδρικού Διατάγματος για την παραλία του Μύρτου.
Στην παράγραφο 6 της γνωμοδότησης αποδεικνύεται περίτρανα ότι το ΣτΕ δεν επιβάλει από μόνο του την απαγόρευση διέλευσης και στάθμευσης οχημάτων αλλά αναδιατυπώνει την σχετική διάταξη του σχεδίου με συνολική απαγόρευση καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους και όχι μόνο σε περιόδους τουριστικής αιχμής!! όπως ο Δήμος και το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. πρότειναν, κατόπιν της ειδικής μελέτης που εκπονήθηκε με πρωτοβουλία του Δήμου με τίτλο: «Γενικός Σχεδιασμός και μέτρα Εφαρμογής για την προστασία και διαχείριση της παραλίας Μύρτου», η τύχη της οποίας (για τα επόμενα στάδια), μετά το «βατερλώ» των διατάξεων, παρουσιάζεται στην απόφαση 83/2010 του Δημοτικού Συμβουλίου Πυλαρέων δηλαδή στην διάλυση της σύμβασης εκπόνησης.
Είναι λοιπόν πολιτικά έντιμο να μην αναλαμβάνει κανείς τις ευθύνες του αλλά να ψάχνει για εξιλαστήρια θύματα κύριε Μ. Κοτσιλίνη;;
Πόσο έντιμο είναι να λέει κανείς ψέματα;;. Πόσο έντιμο είναι να ρίχνονται τα βάρη των δικών του παραλήψεων σε άλλους;;
Πόσο αξιόπιστος είναι κανείς όταν «νίπτει τας χείρας του» σαν Πόντιος Πιλάτος υποστηρίζοντας ότι φταίνε άλλοι για δικές του παραλήψεις και ενέργειες;;
Το κείμενο που έρχεται στο φως της δημοσιότητας έχει μια εισαγωγή και οκτώ (8) αριθμημένες παραγράφους. Κατά περίεργο τρόπο όλες οι υποδείξεις και παρατηρήσεις του ΣτΕ, ακόμη και η διαγραφή λέξεων, όπως από το στοιχείο 5 του προοιμίου η λέξη «έγγραφα», δεν περιήλθαν στο τελικό Π.Δ. 441/2009.
Η γνωμοδότηση του Ε’ τμήματος του ΣτΕ για την απαγόρευση της διάνοιξης οδών, την απαλοιφή των λέξεων «και αρτιότητας», τον μη ορισμό ρητώς ότι οι κινητές, ξύλινες κατασκευές, που επιτρέπονται για την εξυπηρέτηση των λουομένων, πρέπει να είναι περιορισμένου αριθμού δεν συμπεριλήφθηκαν στο τελικό Προεδρικό Διάταγμα, εκεί οι περιβόητοι ακτιβιστές δικαστικοί δεν τα επέβαλαν!! αλλά υποχρέωσαν μόνο την απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων όπως μας λέει ο κ Μ. Κοτσιλίνης. Φαίνεται λοιπόν ότι ορισμένοι έχουν βαλθεί να μας ταΐσουν κουτόχορτο εν’ όψη εκλογών διαφορετικά δεν εξηγούνται τέτοια εξόφθαλμα ψεύδη.
Είναι προφανές ότι όλες οι παρατηρήσεις-γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ για την ΖΟΕ παραλίας Μύρτου γράφτηκαν στα παλαιότερα των υποδημάτων κάποιων εκτός φυσικά της συγκεκριμένης απαγόρευσης των οχημάτων στη ζώνη ΙΙΙ καθ’ όλη την διάρκεια του έτους.
Γίνεται πια φανερό κ. Μ. Κοτσιλίνη ότι υπήρχε δική σας πρόταση απαγόρευσης της κυκλοφορίας που αφορούσε την περίοδο της τουριστικής αιχμής, πριν οι δικαστικοί λειτουργοί πάρουν το σχέδιο Προεδρικού διατάγματος στα χέρια τους. Αυτοί απλός επαναδιατύπωσαν στην απαγόρευση «καθ’ όλη την διάρκεια του έτους».
Γιατί λοιπόν λέτε ότι ο Δήμος δηλαδή εσείς δεν γνωρίζατε για την απαγόρευση;; Γιατί ρίχνετε το φταίξιμο στους Δικαστικούς Λειτουργούς και δεν αναλαμβάνεται το δικό σας μερίδιο ευθύνης, που είναι και το μεγαλύτερο;; Γιατί εν τέλει ψεύδεστε σε βάρος του ΣτΕ, σε βάρος των Πυλαρινών, σε βάρος των Κεφαλονιτών;; Προκύπτει ή όχι θέμα ηθικής τάξης;;
Ένα είναι σίγουρο και το επαναλαμβάνουμε εδώ για να το εμπεδώσει και ο τελευταίος δύσπιστος αναγνώστης και ψηφοφόρος:
Αν αυτό το Προεδρικό Διάταγμα ήταν το αποτέλεσμα μιας πολύχρονης προσπάθειας της Δημοτικής Αρχής (όπως ο ίδιος ισχυρίζεστε), για μια σημαντική πλην όμως μικρή περιοχή, τι πρόκειται να γίνει όταν καλεστείτε να σχεδιάσετε για ολόκληρο το νησί;; Τι λάθη θα γίνουν εκεί; Τι προχειρότητες;
Απλά θα μετατραπεί όλη η κοινωνία σε κοινωνία παρανόμων και ψεύδους.

ΥΓ.1: Διαβάζουμε στην παράγραφο 7 του Πρακτικού Συνεδριάσεως και Γνωμοδότησης του ΣτΕ για την «αμαρτωλή» Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ), η οποία διαχειρίζεται δημόσιο ακίνητο με κωδικό ΑΒΚ 224, εκτάσεως 9,50 στρμ., το οποίο βρίσκεται στην παραλία του Μύρτου. Είναι απορίας άξιο πως προήλθε στην κατοχή της τέτοιο ακίνητο, το οποίο και παραχωρεί στο Δήμο Πυλαρέων για περίοδο 49 ετών. Πλάκα θα έχει να το έχει αποκτήσει από καμία ανταλλαγή τύπου Βατοπέδι!!.
ΥΓ.2: Ελπίζουμε έστω και τώρα ότι θα αφαιρέσετε από το Β1 στάδιο της μελέτης του Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. Δ. Πυλαρέων και στο τμήμα των ΖΕΠ (ζώνες ειδικής προστασίας) το περιεχόμενο του Προεδρικού Διατάγματος και θα περιμένετε την εκδίκαση της προσφυγή σας στο ΣτΕ, ώστε στη συνέχεια με την τελική του μορφή, να προωθηθεί το Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π. για διαβούλευση και έγκριση από τους αρμόδιους φορείς.
ΤΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ & ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ Σ.τ.Ε
Αριθμός 139/2009
ΠΡΑΚΤΙ ΚO ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΣΕΩΣ
ΚΑΙ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ
ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ Ε΄
ΜΕΛΗ
Π.Ν. Φλώρος, Αντιπρόεδρος, Προεδρεύων, σε αναπλήρωση του Προέδρου του Τμήματος, που είχε κώλυμα,
Ν. Ρόζος, Σύμβουλος
Ο. Παπαδοπούλου, Πάρεδρος
Ε. Κουμεντέρη, Γραμματέας
του Ε΄ Τμήματος
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Επεξεργασία σχεδίου προεδρικού διατάγματος
«Καθορισμός Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε.), κατωτάτου ορίου κατάτμησης και λοιπών όρων και περιορισμών δόμησης στην εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών προϋφισταμένων του έτους 1923 περιοχή Μύρτου του Δήμου Πυλαρέων (ν. Κεφαλληνίας)»
Εισηγητής: η Πάρεδρος
Ο. Παπαδοπούλου
Πρακτικό Συνεδριάσεως
Το Τμήμα συνήλθε με την ανωτέρω σύνθεση στις 10 Ιουνίου 2009, με την παρουσία και της Γραμματέα του Ε΄ Τμήματος Ε. Κουμεντέρη, για να επεξεργασθεί το ανωτέρω σχέδιο προεδρικού διατάγματος, το οποίο διαβιβάσθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας από τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης με το 1376/25/05/09 έγγραφό της, που πρωτοκολλήθηκε στις 26/5/2009.
Κατά τη συνεδρίαση έλαβε το λόγο η εισηγητής, η οποία αναφέρθηκε στο περιεχόμενο του υπό επεξεργασία σχεδίου προεδρικού διατάγματος και ανέπτυξε τη γνώμη της για τα ζητήματα που προκύπτουν.
Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των μελών και το Τμήμα γνωμοδότησε ως εξής :
Γνωμοδότηση
1. Με το υπό επεξεργασία σχέδιο προεδρικού διατάγματος επιχειρείται ο καθορισμός Ζώνης Οικιστικού Ελέγχου [ΖΟΕ], κατώτατου ορίου κατατμήσεως και όρων και περιορισμών δομήσεως στην εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχή Μύρτου του Δήμου Πυλαρέων Νομού Κεφαλληνίας.
2. Το σχέδιο, προτεινόμενο αρμοδίως από τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Εργων, κατόπιν γνωμοδοτήσεων του οικείου δημοτικού συμβουλίου και του Κεντρικού ΣΧΟΠ, ευρίσκει, κατ’αρχήν, νόμιμο έρεισμα στις διατάξεις του άρθρου 183 του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας [ΚΒΠΝ], ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. της 14/27.7.1999 (Δ΄ 580), σε συνδυασμό με το άρθρο 25 παρ. 5 του ν. 2508/1997 (Α΄ 124).
3. Από το στοιχείο 5 του προοιμίου πρέπει να διαγραφεί η λέξη «έγγραφα».
4. Στο άρθρο 3 παρ. Β του σχεδίου ενδείκνυται να ορισθεί ρητώς, σύμφωνα και με τα διαλαμβανόμενα στη μελέτη για τον σχεδιασμό της προστασίας και διαχειρίσεως της παραλίας Μύρτου, ότι οι κινητές, ξύλινες κατασκευές, που επιτρέπονται για την εξυπηρέτηση των λουομένων, πρέπει να είναι περιορισμένου αριθμού, ώστε να μην καταλαμβάνουν το σύνολο της αμμώδους ακτής. Περαιτέρω, το τελευταίο εδάφιο της αυτής διατάξεως πρέπει να αναδιατυπωθεί, ως εξής: «Απαγορεύονται: -Η δόμηση, η αμμοληψία και κάθε δραστηριότητα ή επέμβαση που μεταβάλλει .. -Η πρόσβαση κάθε είδους οχήματος, με εξαίρεση τα οχήματα άμεσης ανάγκης».
5. Στο άρθρο 3 παρ. Γ περίπτωση Α του σχεδίου πρέπει να ορισθεί ρητώς ότι απαγορεύεται η διάνοιξη οδών (βλ. σχετικώς την υπ’αριθμ. 288/2007 γνωμοδότηση του ΚΣΧΟΠ).
6. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που συνοδεύουν το σχέδιο, ασφαλτοστρωμένος δρόμος, που κατασκευάσθηκε πρόχειρα τη δεκαετία του ΄90, οδηγεί από την επαρχιακή οδό μέχρι την παραλία, κατά μήκος δε του δρόμου αυτού, καθώς και στον αιγιαλό και την παραλία, σταθμεύουν τα αυτοκίνητα, ιδίως σε περιόδους τουριστικής αιχμής, υποβαθμίζοντας σημαντικά το ιδιαίτερα αξιόλογο οικοσύστημα της περιοχής. Ενόψει της ανάγκης προστασίας της περιοχής στην οποία επιχειρείται καθορισμός ΖΟΕ με το παρόν σχέδιο, στο άρθρο 3 παρ. Γ περίπτωση Α του σχεδίου, η διάταξη που ρυθμίζει τα σχετικά με την διέλευση και στάθμευση των οχημάτων πρέπει να αναδιατυπωθεί, ως εξής: «Η διέλευση και στάθμευση οχημάτων καθ’όλη τη διάρκεια του έτους, με εξαίρεση τα οχήματα άμεσης ανάγκης … καθαριότητας και τροφοδοσίας. Για τα επιβατικά δημόσιας χρήσης επιτρέπεται η διέλευση και στάση τους, μόνον για επιβίβαση και αποβίβαση».
7. Από τα στοιχεία που συνοδεύουν το σχέδιο προκύπτει ότι στις 23.5.2008 υπεγράφη «προγραμματική σύμβαση», μεταξύ της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου [ΚΕΔ] και του Δήμου Πυλαρέων. Όπως αναφέρεται στην ανωτέρω σύμβαση, η ΚΕΔ διαχειρίζεται δημόσιο ακίνητο με ΑΒΚ 224, εκτάσεως 9,50 στρ περίπου, το οποίο ευρίσκεται στην παραλία του Μύρτου, το ακίνητο δε αυτό είναι αναγκαίο «να αναβαθμισθεί αισθητικά και λειτουργικά, με ιδιαίτερη μέριμνα και σεβασμό προς το φυσικό περιβάλλον, μέσω κατάλληλων διαμορφώσεων». Προς τούτο η ΚΕΔ παραχωρεί στο Δήμο Πυλαρέων το εν λόγω ακίνητο, για περίοδο 49 ετών, ως αντάλλαγμα δε ο Δήμος οφείλει να καταβάλλει στην ΚΕΔ ποσοστό 15% επί των ετησίων ακαθαρίστων εσόδων από την αξιοποίηση και εκμετάλλευση του ακινήτου, με ελάχιστο εγγυημένο ποσό 53.000,00 ευρώ ετησίως. Στη σύμβαση ορίζεται, περαιτέρω, ότι «Εάν δεν επιτραπεί για νομικούς ή πολεοδομικούς λόγους η κατασκευή κτηρίου … ή απαγορευθεί η λειτουργία λόγω απαγόρευσης της χρήσης στην περιοχή, … ο Δήμος θα έχει το δικαίωμα επαναδιαπραγμάτευσης του ετήσιου ανταλλάγματος». Εξ άλλου, η Διεύθυνση Χωροταξίας του Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, στην αρχική εισήγησή της προς το ΚΣΧΟΠ, η οποία και έγινε δεκτή με την 288/27.12.2007 πράξη του οργάνου αυτού, είχε προτείνει να επιτρέπεται η τοποθέτηση στη ζώνη με στοιχείο ΙΙ της ΖΟΕ τριών, κατ’ανώτατο αριθμό, κινητών αναψυκτηρίων, με μέγιστη επιφάνεια 20 τμ έκαστο. Ακολούθως, ενόψει σχετικού αιτήματος του Δήμου (βλ. την 38/31.3.2008 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και το 1659/3.4.2008 έγγραφο του Δήμου Πυλαρέων), η οικεία Διεύθυνση του ΥΠΕΧΩΔΕ εισηγήθηκε στο ΚΣΧΟΠ να επιτρέπεται στη ζώνη με στοιχείο ΙΙΙ και ειδικότερα στη θέση όπου βρίσκεται το ακίνητο με ΑΒΚ 224, μη μόνιμη ξύλινη κατασκευή, με μέγιστη επιφάνεια 90 τμ και μέγιστο ύψος 4 μ (βλ. σχετικώς την 128/23.7.2008 γνωμοδότηση του ΚΣΧΟΠ). Τέλος, στην ειδική μελέτη που εκπονήθηκε για την παραλία του Μύρτου με πρωτοβουλία του Δήμου, προτείνεται η δημιουργία μη μόνιμης κατασκευής, για αναψυκτήριο προς εξυπηρέτηση των λουομένων, με μέγιστη επιφάνεια 50 τμ. Στο άρθρο 3 παρ. Γ περίπτωση Α του υπό επεξεργασία σχεδίου ορίζεται ότι στη ζώνη ΙΙΙ «Κατ’εξαίρεση επιτρέπεται η δημιουργία (στο δημόσιο ακίνητο ΒΚ 224) … μιας … κατασκευής, για χρήση αναψυκτηρίου, ιατρείου και χώρων υγιεινής». Ορίζεται, περαιτέρω, ότι η επιτρεπόμενη επιφάνεια της κατασκευής αυτής δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 90 τμ το δε μέγιστο ύψος της τα 4 μ. Εφόσον, όμως, η παραλία του Μύρτου συνιστά, σύμφωνα με τις τεκμηριωμένες σχετικές μελέτες που έλαβε υπόψη της η Διοίκηση, ιδιαίτερα ευαίσθητο οικοσύστημα χρήζον προστασίας και αποκαταστάσεως, το συγκεκριμένο δε δημόσιο ακίνητο, το οποίο παραχωρήθηκε κατά χρήση στο Δήμο Πυλαρέων, ευρίσκεται πλησίον του αιγιαλού, πρέπει, σύμφωνα με την πρόταση της ειδικής μελέτης με τον τίτλο «Γενικός Σχεδιασμός και Μέτρα Εφαρμογής για την προστασία και διαχείριση της παραλίας Μύρτου» και την αρχική εισήγηση της Διευθύνσεως Χωροταξίας, να αναδιατυπωθούν τα τελευταία εδάφια του άρθρου 3 παρ. Γ περίπτωση Α του σχεδίου, προκειμένου να περιορισθεί ο όγκος του κτίσματος που προβλέπεται να κατασκευασθεί στη ζώνη ΙΙΙ, ώστε η επιφάνεια του να μην υπερβαίνει τα εξήντα [60] τμ και το μέγιστο ύψος του να μειωθεί στο απολύτως αναγκαίο μέτρο. Επίσης, πρέπει να αναδιατυπωθεί η τελευταία φράση που προβλέπει τη δυνατότητα δημιουργίας στο εν λόγω δημόσιο ακίνητο χώρου σταθμεύσεως, προκειμένου να ορισθεί σαφώς ότι ο χώρος αυτός εξυπηρετεί μόνο τα οχήματα που κατ’εξαίρεση έχουν πρόσβαση στη ζώνη ΙΙΙ και να καθορισθεί το μέγιστο εμβαδόν του.
8. Εφόσον σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. Γ περίπτωση Α του σχεδίου στη ζώνη ΙΙΙ απαγορεύεται η δόμηση, από την περίπτωση Β της αυτής παραγράφου πρέπει να διαγραφούν, ως περιττές και δυνάμενες να προκαλέσουν σύγχυση, οι λέξεις «και αρτιότητας».
Η παρούσα γνωμοδότηση εκδόθηκε στις 29 Ιουνίου 2009.
Ο Προεδρεύων Αντιπρόεδρος
Π.Ν. Φλώρος
Η Γραμματέας του Ε΄ Τμήματος
Ε. Κουμεντέρη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου