Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2010

ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΡΕΙΣ ΠΡΟΧΕΙΡΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΤΗΣ Ν.Α ΣΥΜΦΩΝΗΜΕΝΟΥΣ ΕΠΙΣΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΚΙΕ/ΕΥΔΟΞΟΣ
(ανακοινώθηκαν 8 Δεκεμβρίου)

Δρ. Ν.Σολωμός
Επ. Καθηγητής
ΚΙΕ/Εύδοξος

O πολίτης της Κεφαλονιάς κ. Φιλιππάτος αναφέρει σε ένα δημοσίευμά του το οποίο αναζήτησα διαβάζοντας σχετική αναφορά σε άλλο πρόσφατο ευρύτερο δημοσίευμα του κ. Φόρτε, τα ακόλουθα -κατά γράμμα- (θα παρεμβάλλω αριθμούς σε παρένθεση για να διευκολυνθεί η σχετική ταυτοποίηση της απαντήσεως που παρέχεται παρακάτω).
Επι του δημοσιεύματος προλέγω τα εξής:
Απαντώ προσωπικά και με ευθύνη του τι γράφω, γιατί η Νομαρχία (ένας από τους δύο συμβαλλόμενους που κυρίως θίγουν τα ισοπεδωτικά αυτά δημοσιεύματα) αργεί να το κάνει, αλλά και δεν είναι δυνατόν να συνεδριάζουν επί τούτου δύο συλλογικά όργανα (Ν.Σ και Δ.Σ του ΚΙΕ) κάθε φορά που δημοσιεύεται ο οιοσδήποτε φανταστικός ή σκόπιμος ισχυρισμός, που απαιτεί σύντομη κατάρριψη πρίν καταστεί κυριολεκτικά δημαγωγία.
Απαντώ (και προς τους δύο και ας αντλήσει ο καθένας ότι νομίζει ) διότι την σχετική εισήγηση για το περιεχόμενο των διαγωνισμών είχε υποχρέωση να κάνει και έκανε το ΚΙΕ, διότι έτσι όριζε σχετική σύμβαση που συνήφθη με την Ν.Α Κεφαλληνίας Ιθάκης, μετά από ομόφωνη απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου και oμόφωνη του Δ.Σ του ΚΙΕ. Οι (προεκλογικές) αποφάσεις των Συμβουλίων δεν είναι αποφάσεις του κεφαλιού κανενός θολωμένου μικροδικτάτορα. Λαμβάνονται για να υλοποιούνται και όχι για να ματαιοπονούμε αδιάκοπα.
ΚΕΙΜΕΝΟ κ. ΦΙΛΙΠΠΑΤΟΥ
“Οι άλλοι τρεις πρόχειροι διαγωνισμοί της Νομαρχίας αφορούν την προμήθεια διαφόρων «παράξενων» επιστημονικών οργάνων ύψους 36.285 ευρώ για την πρώτη προκήρυξη και από 73.800 ευρώ για τις άλλες δύο. (1) Το περίεργο είναι ότι δεν αναφέρεται πουθενά στις τρεις προκηρύξεις που θα χρησιμοποιηθούν αυτά τα όργανα. Όμως, είναι γνωστό ότι έχουν δοθεί αυστηρές οδηγίες από τα σχετικά υπουργεία ότι πρέπει να είναι σαφής η περιγραφή του φυσικού αντικειμένου των διαγωνισμών και να τηρούνται ορθά οι κανόνες δημοσιότητας. Προμήθεια οργάνων για πού λοιπόν;; (2)
Ο υποψιασμένος πλην όμως κακόβουλος πολίτης θα μπορούσε να σκεφτεί ότι έχει γίνει κατάτμηση μιας συνολικής προμήθειας σε δύο ή σε τρία μέρη στα χρηματικά όρια του πρόχειρου διαγωνισμού, προκειμένου να μην διενεργηθεί ανοικτός διαγωνισμός (γιατί άραγε;;) (3) και δημοσίευση των προκηρύξεων μόνο στον τοπικό τύπο αντί και στο ΦΕΚ-Τεύχος διακηρύξεων δημοσίων συμβάσεων αλλά και σε οικονομικές εφημερίδες και γενικών ειδήσεων των Αθηνών (4).
Καλό λοιπόν θα ήταν να μας ενημερώσει η Νομαρχία με ένα σχετικό δελτίο τύπου τι ακριβώς συμβαίνει με τα παραπάνω, γιατί δεν θέλουμε να πιστέψουμε αλλά και να ταυτιστούμε με τους κακόβουλους και κακεντρεχείς πολίτες.” (5)

ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ:
1. Σαφήνεια: Το πως θα χρησιμοποιούνται τα επιστημονικά όργανα δεν αναφέρεται στο κείμενο της προκήρυξης ενός πρόχειρου διαγωνισμού για την προμήθειά τους, διότι δεν χρειαζεται, ούτε άλλωστε θα ήταν δυνατόν, λόγω του μεγάλου εύρους δυνατών επιστημονικών χρήσεων. Αυτό δεν ενδιαφέρει τον διαγωνιζόμενο πιθανό προμηθευτή επιστημονικών οργάνων. Αλλωστε το κάθε επιστημονικό όργανο χρησιμοποιείται γι’ αυτό που κάνει και μόνο γι’ αυτό. Οσοι ξέρουν τι είναι το όργανο ξέρουν και τι κάνει. Αυτό που ενδιαφέρει τον διαγωνιζόμενο είναι οι προδιαγραφές και οι επιδόσεις του, επ’ αυτών διαγωνίζεται, οι οποίες αναφέρονται στην προκήρυξη με (..πιθανόν και καταστροφική για την τελεσφορία του διαγωνισμού) λεπτομέρεια. Αυτό είναι το φυσικό αντικείμενο του συγκεκριμένου διαγωνισμού (δηλαδή το ποιού είδους και με ποιες προδιαγραφές όργανα ζητούνται) το οποίο περιγράφεται με απόλυτη σαφήνεια, λεπτομέρεια και επάρκεια. Αλλωστε προπαρασκευάστηκε από τις υπηρεσίες της Ν.Α με εμπειρία σε διενέργειες διαγωνισμών και ότι στοιχείο ζητήθηκε εκείνο και εμείς παραδώσαμε.

2. Στρατηγική σκοπιμότητα: Οι σκοποί για τους οποίους θα χρησιμοποιούνται τα όργανα έχουν επαρκώς αναλυθεί προς το συλλογικό όργανο (Νομαρχιακό Συμβούλιο) που, ομόφωνα, αποφάσισε να πραγματοποιηθεί η προγραμματική σύμβαση και η από αυτήν προμήθεια. Η τεκμηρίωση για την απώτερη σκοπιμότητα υπάρχει στην σχετική εισήγηση προς το Ν.Σ, στα πρακτικά του και σε όλες τις αποφάσεις συλλογικών οργάνων και έγγραφα που προηγούνται και νομιμοποιούν την προκήρυξη ενός διαγωνισμού. Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Μπορεί ο οιοσδήποτε πρίν αναρωτηθεί το οτιδήποτε διά των ΜΜΕ να έχει πρόσβαση και να μελετήσει πρώτα όλα τα έγγραφα και συμφωνίες. Όλα είναι γραμμένα εκεί , όλα εξηγούνται εκεί και δεν υπάρχει τίποτε άλλο απολύτως να προστεθεί για να κατανοηθεί το αντικείμενο.


3. Δήθεν “Κατάτμηση»: Περί του αντιθέτου πρόκειται ! όχι μόνο κατάτμηση δεν είναι αλλά, αντίθετα, … επιβολή αναγκαστικής ομαδοποίησης αντικειμένων που είναι κατά βάθος αυτοτελή για να μην θεωρηθεί κατάτμηση από τους κακεντρεχείς. Ομαδοποιήθηκαν όσο το δυνατόν καλύτερα τα όργανα σε τρείς κατηγορίες «θερμογραφικά», «εικονοληπτικά-φασματοσκοπικά» και «διάφορα» παρότι η εμπειρία σε παρεμφερείς προμήθειες δείχνει πως είναι πολύ δύσκολο έως αδύνατον να βρεθεί προμηθευτής που να μπορεί να εμπορευτεί ακόμα και το φάσμα οργάνων της κάθε κατηγορίας… Είναι πιθανόν μάλιστα να μην καταλήξουν κάποιοι από τους τρείς διαγωνισμούς ακριβώς επειδή δέν «κατακερματίσαμε» ακόμα περισσότερο. Η πιεστική ομαδοποίηση λοιπόν μπορεί να βγάλει άγονο το διαγωνισμό (έγινε επίσης έτσι μήπως και δεν ταλαιπωρηθούν πολλαπλά οι δυσκίνητες επιτροπές αξιολόγησης) και έτσι να χαρούν χριστουγεννιάτικα και οι κακεντρεχείς. Στην καταστροφή είναι ασυναγώνιστοι. Στην δημιουργία πατώνουν.

4. Δήθεν πληγείς Ανταγωνισμός: Το πόση δημοσιότητα λαμβάνει ένας διαγωνισμός και με ποιο τρόπο, τον καθορίζουν οι κείμενες διατάξεις με κύρια αφετηρία το χρηματικό ύψος της προμήθειας. Από ότι γνωρίζω δεν έγινε τίποτε άλλο από ότι οι νομικές διατάξεις καθορίζουν. Ούτε επιτρέπεται, ούτε φυσικά και προσφέρει ειδικότερο όφελος, να ανακοινώνονται πρόχειροι διαγωνισμοί με Φύλλο Εφημερίδας Κυβερνήσεως (ΦΕΚ). Αλλωστε όλοι γνωρίζουν (αλλά και από τα τηλέφωνα που έγιναν στην Νομαρχία για πληροφορίες) πως η ανακοίνωση στο διαδίκτυο (που την επιβάλει ο νόμος) είναι η υπέρτατη δημοσιότητα στην εποχή μας και υπάρχουν εν ενεργεία επιχειρήσεις που αλιεύουν τις διακηρύξεις διαγωνισμών (με αναζητητικές μηχανές) και τις διαβιβάζουν στους πάντες σχετικούς και άσχετους. Το να λέμε υποκριτικά πως δέν δημοσιεύτηκαν σε εφημερίδες των Αθηνών τρείς πρόχειροι διαγωνισμοί την εποχή του internet είναι σαν να λέμε πως ενώ είναι πρόχειροι έπρεπε να μην είναι πρόχειροι, ή ότι κάθε διαγωνισμός ανεξαρτήτως ύψους πρέπει να δημοσιεύεται σε ΦΕΚ προκειμένου σώνει και καλά να μην είναι πρόχειρος.


5. Υπόλοιπα υπονοούμενα: Αν στιγμιαία ταυτιστούμε με τους κακόβουλους και κακεντρεχείς πολίτες, οι τρείς διαγωνισμοί έπρεπε να είναι ένας και ενιαίος και ας είναι και παράταιρος (δηλ. «όλα μέσα»), να ανακοινωθεί σε ΦΕΚ , να μην υποβάλει κανείς υποψήφιος, ή αν βρεθούν κάποιοι να υποβάλλουν ημιτελείς και τμηματικές προσφορές, να καταστεί άγονος, να περάσει καμμία διετία με ενστάσεις κλπ, να γίνει και αντικείμενο μικροκομματικής έριδας όπως τώρα, να αλλάξει αντικείμενα και περιεχόμενα 2-3 φορές (όπως τόσα στοιχειωμένα «έργα» στην Κεφαλονιά), να πάρει προσαύξηση επειδή ακριβαίνουν όλα, να αλλάζουν κάθε τόσο οι χειριστές, μπάς και βρεθεί στο τέλος κανένας μεγαλέμπορος να υλοποιήσει ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ.

Επειδή όλα αυτά τα γνωρίζουμε, επιλέχτηκε η πιο ορθολογική και ίσως αποτελεσματική για την περίπτωση διαδικασία.
Για όσους τυχόν είναι πέραν του δέοντος κακεντρεχείς και αναρωτιούνται (εξ ιδίων συχνά τα αλλότρια) γιατί 2 ποσά (των δύο πρόχειρων διαγωνισμών) από τους τρείς είναι τα ίδια (60.000 και 60.000), ΤΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΩ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΝΑ ΕΡΕΥΝΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΑΓΟΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΟΜΕΝΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ, ΓΙΑ ΟΣΟ ΧΡΟΝΟ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΟΠΟΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ (ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΕ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΘΥΜΟ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΠΡΟΘΥΜΩΣ ΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ), ΚΑΙ ΑΝ ΒΓΑΛΟΥΝ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 60.000 ευρώ (και μάλιστα χωρίς το κέρδος του προμηθευτή), ΕΓΩ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ ΩΣ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ !
Επειδή στο τέλος θα μας πουν πως σε περίοδο οικονομικής διάλυσης (ποιοι φταινε άραγε, μήπως οι ίδιοι που κραυγάζουν συχνά «αστόχησαν» με κραυγαλέες αποδείξεις;) αγοραζονται «παράξενα όργανα», τους ενημερώνω πως ούτε μία πρόσθετη πεντάρα δεν δαπανάται, το δε «παράξενο» προκύπτει από δικαιολογημένη άγνοια. Και ας αναδιφήσουν στα σχετιζόμενα αιτιολογικά έγγραφα, για να δούν πως κατορθώθηκε αυτό. Όχι για τίποτε άλλο αλλά για να μην αναγκαστώ να επανέρχομαι και να επανέρχομαι όπως κατά καιρούς αναγκάζονται οι περισσότερες από τις δημιουργικές δυνάμεις αυτού του τόπου, που φθείρονται εναντίον μιάς βλακώδους μικροπολιτικής.

ΤΕΛΟΣ, ΛΕΩ ΔΗΜΟΣΙΑ, ΠΩΣ ΑΝ Ο ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ ΝΟΜΑΡΧΗΣ Δ. ΓΕΩΡΓΑΤΟΣ ΥΠΟΚΥΨΕΙ ΚΑΙ ΑΚΥΡΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΜΟΧΘΗΣΑΜΕ ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΑ ΕΠΙ ΜΗΝΕΣ ΟΠΩΣ ΜΟΧΘΟΥΝ ΟΣΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ -ΤΗΣ ΦΘΙΝΟΥΣΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ- ΘΑ ΚΑΤΑΘΕΣΟΥΝ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ, ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΤΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΚΑΘΗΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΚΑΦΕΝΕΙΑ, ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΣ ΝΑ ΕΚΦΕΡΕΙ ΤΗ ΛΕΞΗ ΠΡΟΟΔΟΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου