Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

Έκρηξη Γιώργου Τσιλιμιδού

«Όταν μου ζήτησε καρέκλα ο Μάρκος, εγώ του την έδωσα…»

«Το πολιτικό βάρος του Σπύρου Σαμούρη είναι 1500 ευρώ…»

«Αμφισβητώ τα γκάλοπ του καλοκαιριού»

Ο Δήμαρχος Αργοστολίου, Γεώργιος Τσιλιμιδός, μίλησε το πρωί της Τετάρτης στον ionian galaxy ΣΠΟΡ FM 90,8 και την εκπομπή των Γιώτας Σιούτη και Γιάννας Κουλουμπή, «Radio Secret». Ο κ. Τσιλιμιδός έδωσε απαντήσεις σε όσα του χρεώνουν για την ήττα του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στις πρόσφατες εκλογές, ενώ δεν παρέλειψε να σχολιάσει και τη σχέση του με τον Σπύρο Σαμούρη, μιλώντας για πολιτικό βάρος των 1500 ευρώ.

Ο Δήμος τι σχεδιάζει για αυτά τα Χριστούγεννα;

«Θα κάνει κάποιες εκδηλώσεις όπως κάνει κάθε χρόνο, βέβαια λιγότερες σε σχέση με πέρυσι και λόγω της οικονομικής κρίσης και λόγω του σύντομου χρονικού διαστήματος που έχουμε στη διάθεσή μας. Μέχρι προχθές είχαμε εκλογές, υπήρχαν και άλλες υποχρεώσεις και δραστηριότητες που απέτρεψαν το να είμαστε πολύ πιο έγκαιροι στους στολισμούς. Θα γίνουν πάντως κάποιες δραστηριότητες που πρέπει να γίνουν, με τη συνδρομή και διαφόρων φορέων, όπως είναι ο εμπορικός σύλλογος, Η Κράνη».

Πως βλέπετε τη σκέψη του Αλέκου Παρίση, που ίσως γίνει και πράξη, να χρησιμοποιήσει το κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδος για διοικητήριο; Γιατί δεν αξιοποιήθηκε εδώ και δύο χρόνια;

«Ο κάθε Δήμαρχος έχει τις δικές του σκέψεις. Εγώ και το Δ.Σ. αγοράσαμε την Τράπεζα της Ελλάδος με σκοπό να χρησιμοποιηθεί για πολιτιστικούς λόγους και κυρίως να γίνει μια σύγχρονη Πινακοθήκη ή μια Γλυπτοθήκη που έχει ανάγκη το Αργοστόλι. Ο κ. Παρίσης κρίνει ότι τουλάχιστον ο πάνω όροφος πρέπει να γίνει Δημαρχείο. Θεωρώ ότι δεν είναι κατάλληλος ο χώρος. Άλλωστε αν ήταν, θα το επέλεγα κι εγώ. Για αυτό, δύο χρόνια έχει μείνει κλειστό με υποτυπώδεις πολιτιστικές χρήσεις. Δεν αξιοποιήθηκε πλήρως γιατί, για να κάνεις το χώρο λειτουργικό χρειάζονται κάποια χρήματα, χρειάζεται κάποια μελέτη από κάποιον ειδικό για αυτόν το σκοπό. Δεν βρέθηκαν τα χρήματα και έτσι δεν έγινε και αυτό που θέλαμε. Ο κ. Παρίσης έχει τη δική του φιλοσοφία και τη δική του σκέψη. Όταν θα την εκθέσει στο Δ. Σ., θα εκφράσω κι εγώ τη δική μου, ως πρώην Δήμαρχος και ως άνθρωπος που έχει παλέψει για αυτό. Και δεν ήμουν μόνος μου, αλλά με πολλούς ανθρώπους από τον καλλιτεχνικό χώρο».

Γιατί δεν μπήκατε στο Συνδυασμό του κ. Κοτσιλίνη;

«Όταν είχα δώσει συνέντευξη τύπου στις 27 Ιουνίου, είχα πει ότι δεν θα κατέβαινα μόνος μου, αλλά μόνο με τη στήριξη του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και αν δεν ήμουν εγώ επικεφαλής του Συνδυασμού, θα συναποφασιζόταν αν θα είμαι η όχι υποψήφιος. Δεν μπήκα τελικά στο ψηφοδέλτιο γιατί η όλη διεργασία που έγινε θεωρώ ότι ήταν αμφιβόλου αξιοπιστίας. Υπήρξε ένα γκάλοπ, το οποίο ήταν, κατά τη γνώμη μου, διάτρητο. Δεν έγινε καμιά συζήτηση για να αποτιμήσουμε τα αποτελέσματα και διαψεύστηκε από το ίδιο το αποτέλεσμα. Στο ερώτημα ποιον θεωρούν καταλληλότερο για Δήμαρχο έδινε 29, 9 στο κ. Κοτσιλίνη, 20,7 στον κ. Παρίση και 14,6 σε μένα. Επιβεβαιώθηκε αυτό το πράγμα; Και μην ξεχνάμε ότι τον Αύγουστο ο κ. Παρίσης ήταν μέσα στον προεκλογικό αγώνα, ενώ ο κ. Κοτσιλίνης όχι. Οι ψηφοφόροι της ΝΔ έδιναν προτίμηση σε μένα 1%. Ευσταθεί μια τέτοια αποτίμηση; Στην επιλογή Δημάρχου ανάμεσα στον κ. Κοτσιλίνη και τον κ. Παρίση στο Β γύρο, έδινε 50,9 και 33,2 αντίστοιχα. Επιβεβαιώθηκε; Διαψεύστηκαν από το αποτέλεσμα όλα αυτά τα στοιχεία. Υπήρχαν και άλλα στοιχεία βέβαια, εκτός από το γκάλοπ».

Ποια ήταν τα άλλα στοιχεία;

«Υπήρχαν διαρροές πριν το γκάλοπ. Ήταν κάτι που με ενόχλησε. Επίσης, ενώ μου διεμήνυαν ότι ακόμη δεν έχει κριθεί τίποτα και ότι μετά τις 18 Αυγούστου θα κληθούν οι υποψήφιοι στην Αθήνα και η αρμόδια επιτροπή θα επιτιμήσει το γκάλοπ, από τις 13 Αυγούστου ο κ. Κοτσιλίνης δεχόταν συγχαρητήρια. Κλήθηκα μόνος μου λοιπόν, να πάω στην Αθήνα και να μου πουν ότι αυτά είναι τα αποτελέσματα και τέλος».

Μιλήσατε για πολιτική σας εξόντωση στη πανολομέλεια του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Γιατί το λέτε αυτό;

«Είναι ελάχιστοι οι Δήμαρχοι των Πρωτευουσών που δεν επελέγησαν. Η κοινή αντίληψη που υπήρχε στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. ήταν ότι οι Δήμαρχοι των Πρωτευουσών έχουν τη λαϊκή εντολή, ανήκουν σε εκλογικές περιφέρειες που είναι το συντριπτικό μέρος των νέων Δήμων, άρα δεν υπάρχει λόγος να μην επιλεγούν. Εκτός, αν κατηγορούνται για κάτι ή είναι λαμόγια και επιλήψιμοι σε κάτι. Θεωρώ ότι ήταν πολιτική η καρατόμησή μου γιατί και από τις όλες συζητήσεις απόπνεε κάποια τέτοιου είδους ατμόσφαιρα. Πώς να εξηγήσω ότι όταν έκανα τη συνέντευξη Τύπου στις 27/6 έπεσαν λυτοί και δεμένοι να μην την κάνω; Και μιλάω για μέλη της επιτροπής, όπως είναι ο κ. Μίχος».

Αληθεύει αυτό που είπε ο κ. Κοτσιλίνης στη δευτερολογία του την Κυριακή ότι σας επισκέφτηκε στο γραφείο σας για να συμμετάσχετε στο ψηφοδέλτιο και εσείς του είπατε ότι δεν σας κάνει «κλικ»;

«Είπε αυτό και ισχύει. Αποκρύπτει όμως ότι προηγήθηκε μια μακρά συζήτηση, η οποία κράτησε περίπου μία ώρα. Στον κ. Κοτσιλίνη εξήγησα τους λόγους για τους οποίους δεν μπαίνω. Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι ήρθε τρεις μέρες πριν κλείσουν τα ψηφοδέλτια. Αυτό δείχνει τις προθέσεις του και τη ζεστασιά που υπήρχε να με συμπεριλάβουν στο ψηφοδέλτιο. Επικοινώνησα μαζί του όταν ανακοινώθηκε ότι αυτός θα είναι ο επικεφαλής του ψηφοδελτίου να του δώσω συγχαρητήρια, να του ευχηθώ καλή δύναμη και καλή επιτυχία. Αυτός μου απάντησε ότι θέλει να πάμε μαζί να προχωρήσουμε και εγώ απάντησα πως έχω βγάλει μια ανακοίνωση που λέω τις απόψεις μου και μένω σε αυτή. Μου είπε πως θέλω να τα ξαναπούμε και του είπα βεβαίως όποτε θέλεις. Αυτό έγινε στις 3 Σεπτεμβρίου. Επικοινώνησε μαζί μου τρεις μέρες πριν κλείσουν τα ψηφοδέλτια στις 14 Οκτωβρίου. Θεωρώ, λοιπόν, πως ήταν μια κίνηση απέναντι στους συνεργάτες του, για να πει ναι πήρα και τον Τσιλιμιδό. Δεν ήταν μία κίνηση ουσίας, δεν είχε καμία διάθεση προς την κατεύθυνση της συνεργασίας. Άλλωστε, ουδείς με ενόχλησε σε όλη τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας. Το επίσημο όργανο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. ποτέ δεν επικοινώνησε μαζί μου. Άλλο ένα στοιχείο που αναφέρεται στην προηγούμενη ερώτηση σας για την πολιτική μου εξόντωση. Ο Βουλευτής επικοινώνησε μαζί μου; Ουδέποτε. Άλλα επώνυμα στελέχη που έχουν διατελέσει ρόλους στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. επικοινώνησαν μαζί μου; Ακόμα και μια κυρία που ήταν εδώ υπεύθυνη του οργανωτικού, με κάλεσε με σκοπό να μπω στο περιφερειακό ψηφοδέλτιο».

Υπήρξε συμφωνία ανάμεσα σε σας και τον κ. Κοτσιλίνη μέσα στον Αύγουστο ούτως ώστε όποιος δεν μπει επικεφαλής να συμμετέχει στο ψηφοδέλτιο του ΠΑ.ΣΟ.Κ.;

«Όχι δεν υπήρξε ποτέ καμιά συμφωνία και καμία τέτοια κουβέντα. Μου έχει κάνει και εντύπωση η στάση του. Διετείνοντο ότι σε όλη αυτήν τη διαδικασία επιλογής έκατσε σπίτι του. Δεν ενδιαφερόταν να βελτιώσει την αναγνωρισιμότητά του, ώστε να επιλεγεί; Για ποιο λόγο το έκανε; Ήταν τόσο βέβαιος πριν καν ολοκληρωθεί το γκάλοπ; Αυτό που λέγεται ότι αθέτησα έχει σχέση με την ηλεκτρονική αίτηση που κάναμε που είχε τον όρο όποιος δεν επιλέγει να πάει στο ψηφοδέλτιο. Όμως ήταν κάτι τυπικό και όχι δεσμευτικό. Και έστω ότι όντως είχα πει κάτι και δεν το τήρησα. Δεν θα έπρεπε να έρθουν και να μου πουν κάτι, αν πραγματικά με ήθελαν; Έρχονται απλώς σήμερα και λένε τα δικά του χωρίς να έχουν δίκιο. Πως θα εκλαμβάνατε εσείς, αν ήσασταν στη θέση μου, μια τέτοια απαξίωση; Ότι σας θέλουν;

Υπήρχε στο γκάλοπ το ποσοστό συμμετοχής ανά ηλικία και Δήμο;

«Υπήρχε η ταυτότητα του γκάλοπ που ήταν από την αρχή λάθος. Είχε την κάθε περιοχή με τι ποσοστό συμμετείχε. Αυτό θα έπρεπε να είναι ανάλογο της εκλογικής της δύναμης. Η Πύλαρος συμμετείχε με 11% αντί 5% και το Αργοστόλι με 27% αντί 30%. Το ίδιο και στη Σάμη, που συμμετείχε με 5% αντί 9%. Αυτά τα επεσήμανα στην επιτροπή κι ο τότε γραμματέας του κόμματος, ο κ. Ξινίδης, αλλά και η κα Βάρτζελη προβληματίστηκαν και επικοινώνησαν με τον υπεύθυνο της εταιρείας. Ο υπεύθυνος μίλησε για λάθος και τότε μου προτάθηκε να υπάρξει νέο γκάλοπ. Αρνήθηκα γιατί έβλεπα τι είχε συμβεί προηγουμένως κι γιατί είχε ήδη επικρατήσει στον κόσμο ότι Υποψήφιος Δήμαρχος ήταν ο κ. Κοτσιλίνης. Δεν χρειαζόταν να εμπλακώ παραπάνω. Δεν είναι ανάγκη εξάλλου να κυνηγάμε πάντα μια καρέκλα. Το έκανα και στο περιφερειακό ψηφοδέλτιο, όταν ο κ. Μπεριάτος μου πρότεινε να είμαι υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος και σε περίπτωση που εκλεγεί θα ήμουν ένας από τους θεματικούς αντιπεριφερειάρχες του. Με κατηγορούν για νοοτροπία καρέκλας, κάτι που όμως δεν ισχύει. Όταν όμως, ο κ. Κοτσιλίνης μου ζήτησε καρέκλα εγώ του την έδωσα στην ΤΕΔΚ-ΚΙ, παρόλο που συνηθίζεται να πηγαίνει ο Δήμαρχος Αργοστολίου, λόγω του ότι έχει και την πλειοψηφία των εκλογέων».

Ποια η γνώμη σας για τη λίστα του συντονιστικού οργάνου Αργοστολίου; Τη χαρακτηρίσατε ως λίστα του Σίντλερ.

«Είναι μια διαδικασία που ντροπιάζει όλους μας γιατί η τοπική οργάνωση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. βρέθηκε στο ρόλο του ειδικού δικαστηρίου και να δικάζει τα στελέχη από όλη την Κεφαλονιά. Αυτός ο ρόλος ανήκει σε άλλα όργανα και όχι στην τοπική οργάνωση του Αργοστολίου και στον κ. Δρακάτο. Κατηγορούν διάφορους ανθρώπους χωρίς αιτιολογίες και μας οδηγούν στο να απαξιωνόμαστε ακόμη περισσότερο από την κοινωνία. Ας κάτσουμε να κάνουμε την αυτοκριτική μας και ας εξετάσουμε αν ήταν σωστές οι επιλογές μας σε όλες τους τομείς».

Κόψατε αρμοδιότητες από τον κ. Σαμούρη επειδή προσχώρησε στο ψηφοδέλτιο του κ. Κοτσιλίνη;

«Δεν του έκοψα αρμοδιότητες. Ο κ. Σαμούρης πρέπει να καταλάβει ότι ο Δήμαρχος έχει τις αρμοδιότητες και τις εκχωρεί στους Αντιδημάρχους για την καλύτερη εκτέλεση του δημοτικού έργου. Όταν κρίνει ότι δεν εκτελεί ο Αντιδήμαρχος σωστά το έργο του, τότε ανακατανέμει τις αρμοδιότητες και αυτό είναι αναφαίρετο δικαίωμά του. Ο κ. Σαμούρης αυτό που λέει είναι ότι επλήγη προσωπικά. Δηλαδή πήρε λιγότερους σταυρούς επειδή δεν είχε τμήμα του μηχανισμού του Δήμου να τον στηρίζει. Αυτό είναι ντροπή της πολιτικής και με αυτά που λέει δείχνει ότι το πολιτικό του βάρος είναι των 1500 ευρώ».

Πως είναι οι σχέσεις σας με τον κ. Φόρτε;

«Οι σχέσεις μας είναι παγωμένες, από τις βουλευτικές εκλογές του 2009».

Επιμέλεια Γιώτα Σιούτη, Γιάννα Κουλουμπή


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου