Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

«Καρφιά» Καλούδη για Φόρτε και Σπαθή


«Οι συνεργάτες μου στην Κεφαλονιά επέλεξαν να είναι λίγες οι παρουσίες μου εκεί κατά την προεκλογική περίοδο». Συνάντησα τον επικεφαλής της Επτανησιακής Αναγέννησης, Γιώργο Καλούδη, στην Κέρκυρα.

Πριν ξεκινήσουμε την συνέντευξη, μου δίνει ένα βιβλίο με τον Ιόνιο Αστικό Κώδικα. Μία επανέκδοση από τον δικηγορικό Σύλλογο Κερκύρας κατόπιν αιτήματος του ιδίου και του συνδυασμού του. Ο κ. Καλούδης δείχνει άνθρωπος ο οποίος δεν τα παρατάει εύκολα. Σίγουρα θα μας απασχολήσει πολύ έντονα το επόμενο χρονικό διάστημα, όχι μόνο στα Περιφερειακά Συμβούλια, αλλά και στις επόμενες εκλογές.

Πως κρίνετε το αποτέλεσμα των περιφερειακών εκλογών;

«Ήταν ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, αλλά βέβαια δεν είναι αρεστό γιατί στόχος μας ήταν να είμαστε η πρώτη εκλεγμένη περιφερειακή αρχή των Ιονίων Νήσων. Στο αποτέλεσμα έπαιξε καθοριστικό ρόλο το εκβιαστικό δίλημμα του Πρωθυπουργού μέσα από τη διακαναλιακή συνέντευξή του «ή ψηφίζετε τους υποψηφίους μου ή θα πάω σε εκλογές τον Δεκέμβρη. Λόγω της ακυβερνησίας που θα προκύψει, δεν θα πληρωθούν μισθούς και συντάξεις». Αυτό, ειδικά στους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους δημιούργησε μια τρομοκρατία και μεγάλη φυγή, με αποτέλεσμα εμάς να μας στηρίξουν μόνο η μεσαία και εργαζόμενη τάξη».

Πόσο εύκολο είναι να κατεβαίνει κάποιος στις εκλογές ανεξάρτητος;

«Και εύκολο και δύσκολο. Ζήσαμε στιγμές άγριων βουλευτικών εκλογών, με την εντονότερη οικονομική κρίση που γνωρίζει η χώρα μετά τον δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο».

Τελικά, υπήρχε έντονος τοπικισμός σε αυτές τις εκλογές, η Κέρκυρα έδωσε την πρωτιά στον κ. Σπύρου;

«Όχι, δεν θα το έλεγα, δεν υπήρχε έντονος τοπικισμός. Φυσιολογικό είναι, απλώς, όταν γνωρίζεις έναν άνθρωπο και τον βλέπεις κάθε μέρα τον ψηφίσεις. Αν είχε πάρει 60% στην Κεφαλονιά ο Μπεριάτος, θα είχε πάρει την πρωτιά, δεν το πήρε όμως».

Πριν τις εκλογές του δεύτερου γύρου δεχτήκατε κάποιο τηλεφώνημα για στήριξη;

«Όχι δεν με πήρε κανείς. Μάλιστα, ο κ. Μπεριάτος επέδειξε και αλαζονεία. Τη Δευτέρα, 8 του Νοέμβρη, σε δίωρη εκπομπή σε κανάλι της Κέρκυρας, όταν ρωτήθηκε αν θα ήθελε να μιλήσει μαζί μου, απάντησε «όχι, απευθύνομαι σε όλον τον λαό».

Ποιο ποσοστό της κοινωνίας σας στήριξε στις εκλογές; Γιατί χάσατε τελικά;

«Μας στήριξαν κυρίως οι εργαζόμενοι και η μεσαία τάξη, λόγω των θέσεών μας και του καθαρού πολιτικού λόγου μας. Οι συνταξιούχοι και οι δημόσιοι υπάλληλοι πήγαν με τον Μπεριάτο. Το 40% με 50 % των ψηφοφόρων μας προερχόταν από τη Ν.Δ. Ένα 25% με 35% από το ΠΑ.ΣΟ.Κ. και το υπόλοιπο ή προερχόταν ή θα πήγαινε στον Γουλή. Στο Δήμο ο υποψήφιος του Κ.Κ.Ε., Χαραλάμπους πήρε 27% και για 200 ψήφους δεν πήγε στο Β γύρο. Αυτό σημαίνει ότι αν δεν ήμουν εγώ, το Κ.Κ.Ε. θα έπαιρνε 22%. Μας τσάκισε όμως και το θέμα της αποχής, αλλά και το γεγονός ότι δεν είχαμε τα χρήματα για να μπορέσουμε να κάνουμε μεγαλύτερη διαφήμιση και να μας μάθει περισσότερο ο κόσμος. Σημειώστε ότι είμαστε η μεγαλύτερη αντιμνημονιακή πολιτική δύναμη σε όλη την Ελλάδα».

Όμως, στην επιστολή σας προς τον Πρωθυπουργό, κατά την επίσκεψή του στην Κέρκυρα, δεν αναφέρατε καθόλου το μνημόνιο, γιατί;

«Ωραία, γράψτε ένα λάθος που οφείλεται σε παράλειψη και όχι σε πρόθεση. Εγώ το αναγνωρίζω ως λάθος, ξέρετε τι τρομακτική πίεση είχα; Όλα τα κείμενα μόνος μου τα έγραφα. Ήμουν 65 μέρες με δυόμισι ώρες ύπνου τη μέρα. Ελάτε στη θέση μου. Δέχομαι και αποδέχομαι την κριτική για την επιστολή, ίσως και να μην έπρεπε να την στείλω, αλλά από την άλλη πλευρά, εγώ έδειξα ότι είχα το σθένος και το θάρρος να του στείλω μια επιστολή και να του θέσω ερωτήματα για όλα τα Επτάνησα. Πράγμα που δεν έκανε ο κ. Μπεριάτος που τον είχε και ενώπιόν του».

Ο Γιώργος Καλούδης με τη συντάκτρια της εφημερίδας "Κεφαλονιά", Γιώτα Σιούτη

Γιατί δεν ήσασταν στην Κέρκυρα τότε;

«Για δύο λόγους. Πρώτον, είχα ήδη προγραμματίσει περιοδεία. Δεύτερον, δεν μου το ζήτησε και κανένας, ούτε ο Καρχιμάκης που είναι φίλος μου… Ήταν μάλλον, γιατί ένας φίλος δεν διαγράφει ένα φίλο επειδή του το ζήτησε η κα Γκερέκου και ο κ. Μπούκας. Ειδικά η κα Γκερέκου που προέρχεται από τη σκληρή δομική και οικονομική δομική δεξιά».

Τι έχετε να σχολιάσετε για τη διαγραφή σας;

«Εγώ λέω ότι αυτή είναι μια άτιμη πράξη και αυτά πρέπει να λέγονται. Αν ήταν άνδρες ή γυναίκες, θα έπρεπε να τη δημοσιεύσουν την ίδια μέρα που την πήραν. Αυτό δεν είναι πολιτική, αλλά πολιτικός νανισμός. Θα παίρναμε άλλο ένα 10% και δεν θα μας σταμάταγε τίποτα. Σκεφτείτε ότι την ίδια στιγμή δεχόμασταν έναν ανηλεή πόλεμο από το Κ.Κ.Ε. ότι δήθεν είμαστε πιόνια του ΠΑ.ΣΟ.Κ., από τον κ. Γαλιατσάτο και γενικά από χώρους που εγώ είχα πάντα διεισδυτικότητα. Βλέπετε λοιπόν πόσο μας αδίκησαν».

Λένε κάποιοι ότι δεν ανακοινώθηκε η διαγραφή σας, ώστε, αν περνάγατε στο δεύτερο γύρο, να σας παρουσίαζαν σαν παιδιά του ΠΑ.ΣΟ.Κ…

«Αυτό που λέτε είναι πολύ λογικό, αλλά γιατί δεν ρωτάτε τον κ. Καρχιμάκη ή τον κ. Πάγκαλο ή τον κ. Ανωμερίτη»;

Άλλες κακές γλώσσες λένε ότι θέλατε να είναι υποψήφια η κ Γκερέκου για να πάρετε τη βουλευτική θέση της εσείς…

«Εγώ ήμουν σίγουρος ότι η κα Γκερέκου δεν θα επιλεγόταν για την Περιφέρεια. Το ενδιαφέρον μου για την Περιφέρεια ήταν εξαρχής, απλώς έπρεπε να κάνω επιδέξιους χειρισμούς. Πάντα έλεγα ότι με ενδιέφερε η Περιφέρεια, απλώς δεν εξέφραζα τις προθέσεις μου. Εξάλλου εγώ δεν αυτοπροτάθηκα, με πρότειναν».

Θα λειτουργήσει το Περιφερειακό Συμβούλιο;

«Θα σας το πω κομψά και κωδικά. Γεωοικονομική και γεωπολιτική συμμαχία των επτανήσων, σκληρή οικονομική πολιτική του ΔΝΤ, κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου που ανακαλύπτονται… Άρα, είναι πάρα πολύ σημαντικό το αποτέλεσμα που πήραμε, σαν γνήσια λαογέννητη παράταξη που είμαστε. Θα κάνουμε μάλιστα, δομική και ουσιαστική αντιπολίτευση, παράλληλα όμως, δημιουργική και θετική».

Ο Γιώργος Καλούδης την ώρα που υπογράφει ως Περιφερειακός Σύμβουλος

Ποια προβλήματα της Περιφέρειας θα θέσετε πρώτα στο τραπέζι για συζήτηση;

«Το πρώτο είναι το συγκοινωνιακό. Μετά είναι τα θέματα υγείας και παιδείας και μετά είναι ο τουρισμός».

Ποια είναι η άποψη σας, θα πάμε για εκλογές σύντομα;

«Το συνταγματικό δεκαοχτάμηνο για τη λίστα λήγει στις τέσσερις του Απρίλη. Μέχρι τότε είναι δύσκολο για την Κυβέρνηση να αντεπεξέλθει, δεν έχει καλό επιτελείο. Δεν θα έχει αυτοδυναμία σε πιθανές εκλογές. Είναι και το κόμμα της Ντόρας… Οπότε, νομίζω είτε με εκλογές είτε χωρίς, πάμε για μια οικουμενική Κυβέρνηση».

Πόσο σημαντικό είναι το πρώτο Περιφερειακό Συμβούλιο;

«Είναι σημαντικό γιατί θα εκλέξει το Προεδρείο, το τελευταίο πρέπει να ξέρει να διευθύνει τις συνεδριάσεις και να τις οργανώνει σε όλα τα νησιά».

Θα υπάρξει ισομερής κατανομή των κονδυλίων σε όλα τα νησιά;

«Δεν υπήρχε ποτέ ανισομερής, αυτά είναι μυθεύματα. Κάποιοι, για να καλύψουν την ανεπάρκειά τους κατασκεύαζαν σκιάχτρα με τη δήθεν κακή Κέρκυρα. Ανεπάρκεια πλήρης από κάποιους που δεν έκαναν μελέτες και δεν απορροφούνταν έργα».

Γιατί δεν επισκεφθήκατε την Κεφαλονιά περισσότερες φορές κατά την προεκλογική περίοδο;

«Στην προεκλογική περίοδο οι στενοί συνεργάτες μου ήταν ο κ. Φόρτες και ο κ. Σπαθής και επέλεξαν αυτήν την τακτική, εγώ είμαι άνθρωπος που ακούω. Ήρθα μόνο στον Άγιο Γεράσιμο και άλλη μια μέρα για περιοδείες. Θα έπρεπε να είμαι περισσότερες φορές εκεί. Από δω και πέρα θα είμαι πιο συχνά στην Κεφαλονιά».

Η επιστολή που στείλατε μετά την διαγραφή σας χαρακτηρίσθηκε ως επιστολή οργής, ειδικά προς την κ. Γκερέκου.

«Πολύ ήπιος ήμουν. Άφησα να περάσουν δέκα μέρες, περίμενα να δω αν θα ανακαλέσουν την επαίσχυντη διαγραφή μου όσο αφορά στον τρόπο, δηλαδή χωρίς αιτιολογία, χωρίς απολογία και με πλαστογραφία. Εγώ δεν παραιτήθηκα ποτέ από μέλος του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Έθεσα απλώς στη διάθεση του Καρχιμάκη την παραίτησή μου από μέλος του Εθνικού συμβουλίου. Όλα αυτά είναι από πιέσεις του κ. Μπούκα και της κας Γκερέκου. Αυτή θέλει ένα μικρό ΠΑ.ΣΟ.Κ. για να μπορεί να ξεχωρίζει η ίδια. Επιδιώκει, με εύνοια που έχει πολλές φορές από την Αθήνα, δεν ξέρω γιατί, να βάζει τους πάντες στην «Προκρούστεια κλίνη». Θα μπορούσα να μιλήσω και για άλλα οικονομικά στοιχεία και δεν το έκανα. Όπως για παράδειγμα για κάποια φάρμα…».

Ποια φάρμα;

«Θα μιλήσω όταν έρθει η ώρα».

Σε τρεισήμισι χρόνια έχουμε πάλι εκλογές, θα δεχτείτε ένα πιθανό χρίσμα του ΠΑ.ΣΟ.Κ.;

«Όχι δεν θα το δεχτώ, χρίσμα όχι, μακριά τα χρίσματα, όποιος θέλει ας μας στηρίξει. Δεν ξέρουμεν άλλωστεν αν θα υπάρχει αυτό το ΠΑ.ΣΟ.Κ. όπως είναι τώρα. Θα έχουν μεσολαβήσει βουλευτικές εκλογές, θα έχει αλλάξει ο πολιτικός χάρτης της χώρας. Όχι, το χρίσμα όχι! Αν είχαμε χρόνο άλλον ένα μήνα, θα είχαμε κερδίσει τις εκλογές. Ήρθε η ώρα οι τοπικές κοινωνίες να αυτοπροσδιορίζονται, τέλος τα καπέλα, είναι καταστροφικά. Είναι δυνατόν τα τσοπανόσκυλα να επιλέγονται και όχι οι πολίτες, οι γλείφτες και όχι οι πολίτες;»

Επιμέλεια Γιώτα Σιούτη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου