Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Δριμύ "κατηγορώ" από τον πρώην πρόεδρο της Διαδημοτικής Γιώργο Σιμάτο

Δριμύ κατηγορώ προς όλους εξαπολύει ο (επί 8ετία) τ. πρόεδρος της Διαδημοτικής κ. Γιώργος Σιμάτος για το καυτό πρόβλημα της Επιχείρησης Καθαριότητος, που εμπεριέχει τον κίνδυνο να μείνουν στο δρόμο οι 59 εργαζόμενοί της.

O κ. Σιμάτος παρέδωσε χθες στον “Ημερήσιο” μιά ιδιόχειρη αναφορά του, απ’ την οποία βγαίνει το συμπέρασμα ότι στη Διαδημοτική όλα έβαιναν σχεδόν καλώς και αν δεν ερχόταν ο “Καλλικράτης” η Επιχείρηση θα εξακολουθούσε να εργάζεται κανονικά, με μόνο πρόβλημα τα χρέη των Δήμων προς αυτήν.

Σύμφωνα με την αναφορά του κ. Σιμάτου, ο τ. πρόεδρος κατηγορεί:

1) Τον δήμαρχο κ. Αλέξανδρο Παρίση γιατί -όπως αναφέρει- ένα τέτοιο θέμα πριν συζητηθεί στο Συμβούλιο θα έπρεπε να υπάρξει συνάντηση του δήμαρχου, του ιδίου του κ. Σιμάτου, του Συμβουλίου της Επιχείρησης και του διευθυντή αυτής. Επίσης καταθέτει και άλλες κατηγορίες για τον κ. Παρίση και προσθέτει ότι “ο κ. δήμαρχος θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικός με όσους τον ενημερώνουν και τον συμβουλεύουν κι’ αυτό για να μη βρίσκεται ενίοτε σε δύσκολη θέση”.

2) Τους πρώην δημάρχους, γιατί δεν απέδιδαν τα χρήματα που εισέπρατταν για τη Διαδημοτική και τονίζει ότι κάποιοι απ’ αυτούς, που είναι και συνεργάτες του κ. Παρίση, πρέπει να οδηγηθούν στον Εισαγγελέα.

3) Τον διευθυντή της Επιχείρησης, ως υπεύθυνο να φροντίσει για την εργασιακή νομιμότητα και την εξασφάλιση των εργαζομένων.

4) Τα Συμβούλια της Επιχείρησης, αλλά και το Σωματείο των Εργαζομένων, που δεν έθεσαν ποτέ θέμα εργασιακής νομιμότητας.

5) Τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου (εμμέσως) γιατί η πρόσκληση που πήρε για το Δ.Σ. της 16ης Μαρτίου, όπου συζητήθηκε το θέμα της Διαδημοτικής, δεν απευθυνόταν προς αυτόν!

O κ. Σιμάτος αφήνει και μία μεγάλη αιχμή, αναφέροντας ότι “αν γνώριζα ότι σ’ αυτή την επιχείρηση χρειαζόταν πιστοποιητικό φρονημάτων, ίσως να είχα μπει στον πειρασμό να ελέγξω τα μητρώα των υπαλλήλων και τότε να είχα αντιληφθεί τα προβλήματα που συνόδευαν το εργασιακό τους καθεστώς”!

Τελειώνοντας ο κ. Σιμάτος υπογραμμίζει ότι υπηρέτησε το Δήμο Αργοστολίου πολλά χρόνια κι’ από διάφορες σημαντικές θέσεις και ουδέποτε υπήρξαν προβλήματα με όποιους κι’ αν συνεργάστηκε, ο μόνος -λέει- που στάθηκε αδύνατον να συνεργαστεί μαζί του ήταν ο κ. Παρίσης και αυτό -καταλήγει- λέει πολλά!

Oλόκληρο το κείμενο της ιδιόχειρης αναφοράς του κ. Σιμάτου για τη Διαδημοτική, έχει ως εξής:

Εν όψει του Δημοτικού Συμβουλίου της 16ης Μαρτίου με θέμα την τακτοποίηση των υπαλλήλων της Διαδημοτικής Επιχείρησης, έφτασε στα χέρια μου μία πρόσκληση, η οποία απευθυνόταν στα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου. Oπως είναι σε όλους γνωστό δεν αποτελώ πλέον μέλος αυτού του Συμβουλίου και για το λόγο αυτό δεν ανταποκρίθηκα σ’ αυτή την πρόσκληση.

Φυσικά θα επιθυμούσα να έχω κληθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, μιας και επρόκειτο να συζητηθεί ένα θέμα που αφορούσε τον χώρο στον οποίο προήδρευα για μια 8ετία, αλλά με το σωστό τρόπο.

Oπως επίσης θεωρώ ότι ένα τέτοιο θέμα, πριν συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, θα έπρεπε να έχει συζητηθεί σε μία συνάντηση του Δημάρχου με εμένα ως Προέδρου της Διαδημοτικής, του συμβουλίου της επιχείρησης και του διευθυντή αυτής.

Μια τέτοια κίνηση δεν έγινε ποτέ και επιτρέψτε μου να συμπεραίνω ότι η συζήτηση ενός τέτοιου ζητήματος απευθείας στο Δημοτικό Συμβούλιο είναι μία κίνηση εντυπωσιασμού, πολιτικής σκοπιμότητας και εκμετάλλευσης.

Σε προγενέστερο Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από ερώτηση του κ. Κοτσιλίνη προς τον κ. Δήμαρχο για το λόγο της αντικατάστασης μου νωρίτερα απ’ άλλους Προέδρους άλλων επιχειρήσεων του Δήμου, ο κ. Δήμαρχος αποκρίθηκε ότι ήταν αδύνατη η συνεργασία μαζί μου. Αυτό είναι αναληθές και ταυτόχρονα προσβλητικό για το άτομό μου, καθώς η μόνη συνάντηση που είχα μαζί του ήταν όταν με επισκέφτηκε στο γραφείο μου μαζί με τον κ. Κοτσιλίνη, τον κ. Αποστολάτο και τον κ. Ματιάτο. Oυδέποτε άλλοτε ο κ. Δήμαρχος επιδίωξε μια συνάντηση μαζί μου για περαιτέρω ενημέρωση για τα θέματα της Διαδημοτικής.

Σ’ εκείνη λοιπόν την μοναδική μας συνάντηση ενημέρωσα αυτόν και τους συνεργάτες του για την κατάσταση που επικρατούσε στην επιχείρηση στην οποία ήμουν Πρόεδρος. Τους έκανα γνωστό ότι στο ταμείο της υπήρχαν 45.000 Ε, με τα οποία θα πλήρωνα σε πρώτη φάση τους 25 προμηθευτές της επιχείρησης, που σαν επαγγελματίες που είναι δεν μπορούσα να τους αγνοήσω.

Επίσης τους ενημέρωσα ότι η επιχείρηση χρωστά μέρος του δανείου που είχαμε πάρει απ’ την Τράπεζα για το έργο της εμβαδομέτρησης. Το ύψος αυτού του Δανείου είναι 120.000 Ε.

Παρότι τότε ο κ. Δήμαρχος συμφώνησε μαζί μου ότι ενεργώ σωστά, δέκα ημέρες αργότερα στο Δ.Σ. ανακοίνωσε την αντικατάστασή μου. Χωρίς καμμία άλλη επαφή μαζί μου, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συνεργασία μας ήταν αδύνατη! Αυτό πραγματικά είναι άξιον απορίας!

Βέβαια στη χώρα μας όσοι Ελληνες αριθμούμε τόσοι πρόεδροι Δημοκρατίας, τόσοι Πρωθυπουργοί, τόσοι οικονομολόγοι, τόσοι νομοθέτες, τόσοι δήμαρχοι κ.τ.λ.. Ισως ο κ. Δήμαρχος θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικός με όσους τον ενημερώνουν και τον συμβουλεύουν! Κι αυτό για να μην βρίσκεται ενίοτε σε δύσκολη θέση!

Τα χρέη της Διαδημοτικής βαρύνουν τους Δημάρχους που δεν απέδιδαν σ’ αυτή τα χρήματα που εισέπρατταν απ’ τα δημοτικά τέλη.

Κάποιοι απ’ αυτούς είναι συνεργάτες του σημερινού Δημάρχου και θα έπρεπε να καλεστούν στον Εισαγγελέα για παράβαση καθήκοντος, μιας και χρησιμοποιούσαν χρήματα που εισέπρατταν από αναταποδοτικά έργα για ψηφοθηρικούς σκοπούς.

Oλα αυτά όμως ο κ. Δήμαρχος τα παρέβλεψε και έσπευσε να πάψει εμένα απ’ τα καθήκοντά μου, αγνοώντας τη δίμηνη παράταση που έδωσε ο Υπουργός. Τίποτε όμως δεν είναι τυχαίο. Αυτή του η στάση απέναντί μου ίσως να έχει να κάνει με την άρνησή μου στην πρόσκλησή του για συνεργασία στις τελευταίες εκλογές.

Oταν ανέλαβα την επιχείρηση το 2003 την βρήκα να λειτουργεί μ’ ένα συγκεκριμένο καθεστώς που χρονολογούσε απ’ το 1984.

Σ’ αυτήν εργάζονταν 49 άτομα και σήμερα εργάζονται 59 μαζί με το προσωπικό του γραφείου και του γραφείου κίνησης.

Τα 10 άτομα που προσέλαβα εγώ χρειάστηκαν για τα 2 επιπλέον δρομολόγια που προσθέσαμε στη συγκέντρωση απορριμμάτων, για την ανακύκλωση και για ενίσχυση του συνεργείου και του πλυντηρίου της επιχείρησης. Γι’ αυτές τις προσλήψεις δεν υπήρξε ποτέ άρνηση ή ασυμφωνία, ούτε απ’ το Δ.Σ. της επιχείρησης ούτε απ’ το Διευθυντή της.

Oσον αφορά τώρα το θέμα των 49 υπαλλήλων της επιχείρησης, πιστεύω ότι ήταν αρμοδιότητα και ευθύνη του διευθυντή της να φροντίσει για την εργασιακή τους νομιμότητα και εξασφάλιση. Oύτε ο διευθυντής, ούτε κάποιο μέλος του συμβουλίου της επιχείρησης, ούτε κάποιος απ’ το σωματείο εργαζομένων απευθύνθηκε ποτέ σ’ εμένα γι’ αυτό το ζήτημα. Και οι προηγούμενοι Πρόεδροι και τα Δ.Σ. που είναι σ’ αυτή την ιστορία; Τι έκαναν γι’ αυτούς τους υπαλλήλους και γιατί δεν καλούνται να απολογηθούν κι’ αυτοί μαζί με εμένα; Γιατί δεν καλείται ο Διευθυντής της επιχείρησης να εξηγήσει γιατί δεν μερίμνησε ποτέ γι’ αυτούς τους υπαλλήλους; Γιατί πρέπει να απολογηθώ εγώ για τον τρόπο που λειτουργούσε μια επιχείρηση του Δήμου είκοσι χρόνια πριν αναλάβω εγώ Πρόεδρός της;

Βέβαια, αν γνώριζα ότι σ’ αυτή την επιχείρηση χρειαζόταν πιστοποιητικό φρονημάτων, ίσως να είχα μπει στον πειρασμό να ελέγξω τα μητρώα των υπαλλήλων και τότε να είχα αντιληφθεί τα προβλήματα που συνόδευαν το εργασιακό τους καθεστώς.

Oπως είναι σε όλους γνωστό τον Δήμο τον υπηρέτησα πολλά χρόνια και από διάφορες σημαντικές θέσεις (Δημαρχιακή επιτροπή, Παιδικούς σταθμούς, Δράπανο, Αντιδημαρχία, Διαδημοτική), πάντα με διάθεση για προσφορά στον τόπο μας, συνέπεια και σύνεση.

Oυδέποτε υπήρξαν προβλήματα και παράπονα για τον τρόπο που διαχειρίστηκα όποιον τομέα κι’ αν μου ανατέθηκε και με όποιους κι’ αν συνεργάστηκα.

O μόνος που στάθηκε αδύνατον να συνεργαστεί μαζί μου ήταν ο κ. Παρίσης!
Αυτό νομίζω λέει πολλά!

Γ. ΣIMATOΣ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου