Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2010

Τα εσώψυχά τους βγάλανε στο ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Βέλη μεταξύ Κοτσιλίνη-Τσιλιμιδού, πρωθυπουργική εμφάνιση Καλαφάτη

Πριν ξεκινήσετε να διαβάζετε αυτό το ρεπορτάζ θα πρέπει να ενημερωθείτε πως πήγαμε να καλύψουμε το θέμα της Παγκεφαλληνιακής συνεδρίασης του ΠΑ.ΣΟ.Κ., χθες Κυριακή, αλλά η Επιτροπή που προέδρευε της συνεδρίασης αποφάσισε να μην παρευρίσκονται δημοσιογράφοι.

Μας επέτρεψαν μόνο να τραβήξουμε κάποιες φωτογραφίες στην αρχή και μετά μας ζήτησαν να αποχωρήσουμε από την αίθουσα. Όλα τα παρακάτω που θα διαβάσετε είναι σύμφωνα με πληροφορίες που μπορέσαμε να έχουμε. Σίγουρα ειπώθηκαν πολλά που ο κόσμος του ΠΑ.ΣΟ.Κ., που δεν μπόρεσε να παραβρεθεί, θα ήθελε να τα μάθει από τα ΜΜΕ, αλλά η επιτροπή μάλλον είχε άλλη άποψη. Εμείς πάντως ρεπορτάζ κάναμε και ο πρόλογος είναι απλά και μόνο για τους αναγνώστες μας, να τους εξηγήσουμε για ποιο λόγο πιθανότατα να λείπουν από το παρακάτω κείμενο κάποια κομμάτια της συζήτησης.

Τη συζήτηση άνοιξε ο Δημήτρης Σπανός, Γραμματέας, μέχρι πρότινος της Ν.Ε. στην Κεφαλονιά. Στην ομιλία του ο κ. Σπανός αναφέρθηκε στα αίτια της ήττας στην Περιφέρεια αναφερόμενος στο διασπαστικό ψηφοδέλτιο των Καλούδη-Φόρτε. Επίσης, ο κ. Σπανός ενημέρωσε ότι στην συνεδρίασή της, το περασμένο Σάββατο, παραιτήθηκε σύσσωμη η Ν.Ε. του ΠΑ.ΣΟ.Κ. στο Νομό μας.

Κατόπιν τον λόγο πήρε ο Βουλευτής Κεφαλονιάς και Ιθάκης, Σπύρος Μοσχόπουλος, ο οποίος και αυτός με τη σειρά του μίλησε για διασπαστικά ψηφοδέλτια στο Δήμο και στην Περιφέρεια, καυτηρίασε έντονα τις συμπεριφορές κάποιον στελεχών που είχαν στόχο μόνο τις προσωπικές τους βλέψεις, όπως ότι επιζητούσαν τη δημοσιότητα χωρίς να προσπαθούν για το καλό του ψηφοδελτίου τους. Στην ομιλία του ο Μάρκος Κοτσιλίνης έριξε καθαρά τις ευθύνες στον Γιώργο Τσιλιμιδό λέγοντας πως είχε πει το καλοκαίρι πως «θα είμαι υποψήφιος ανεξάρτητα αν θα είμαι επικεφαλής ή όχι». Μετά το χρίσμα που έλαβε ο ίδιος, ο κ. Τσιλιμιδός έβγαλε την «κατάπτυστη», όπως χαρακτήρισε, ο κ. Κοτσιλίνης ανακοίνωση του Δημάρχου Αργοστολίου για την μη συμμετοχή του στο ψηφοδέλτιο και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κοπεί η μισή δυναμική του ψηφοδελτίου. Εν συνεχεία ο επικεφαλής του συνδυασμού ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ζήτησε από τον κ. Τσιλιμιδό να τα αφήσουν όλα στην άκρη και να πάνε παραπέρα, ενώ η ανταπόκριση που είχε είναι «ότι είχα να πω το είπα».

Γενικότερα, στα αίτια της ήττας ο κ. Κοτσιλίνης συμπεριέλαβε

-Πολλά τοπικιστικά προβλήματα και αναφέρθηκε σε αυτό τη Ερίσσου, όταν συζήτησε με την κ. Κουταλά, ο κ. Κοντογούρης εξαφανίστηκε.

-Το Μνημόνιο, το χαρακτήρισε εμπαθές και κανείς δεν το θέλει.

-Το μεγαλύτερο μέρος των ΜΜΕ ήταν εναντίον του ψηφοδελτίου. Ο κ. Παρίσης τα είχε κοντά του με «υποσχέσεις του κερατά».

-Υπήρχαν δύο ΠΑ.ΣΟ.Κ., το ένα της καρέκλας και το άλλο που ήταν έξω και αγωνιζόταν.

-Καθοριστικό παράγοντα την άρνηση του κ. Τσιλιμιδού.

Στη συνέχεια της ομιλίας του ο κ. Κοτσιλίνης είπε πως «εκλογές δεν κερδίζονται από μία κομματική ομάδα νομενκλατούρας με το να πίνουν καφεδάκι και εμείς να αγωνιζόμαστε». Επίσης αναφέρθηκε στη δεύτερη Κυριακή των εκλογών σε Περιφερειακό επίπεδο. Ο κ. Φόρτες τον πήρε τηλέφωνο λέγοντας του πως προσπαθεί να επικοινωνήσει με τα κεντρικά, αλλά δεν του απαντούσανε και να αναλάβει ο κ. Κοτσιλίνης πρωτοβουλία αλλιώς θα έχει συνέπειες και το Δημοτικό ψηφοδέλτιο. Ο κ. Κοτσιλίνης έκλεισε με την φράση «το ΠΑ.ΣΟ.Κ. της καρέκλας δεν δούλεψε προς όφελος μας, αλλά πως θα μας ρίξει.

Ο Νομάρχης, Διονύσης Γεωργάτος, στην ομιλία του αναφέρθηκε στη μεγάλη αποχή, στο ότι ο κόσμος ήταν καχύποπτός «τόσο πολύ ακόμη και όταν μας ψήφιζαν. Δεν καταφέραμε να πείσουμε τον κόσμο», κατέληξε. Αναφέρθηκε και αυτός με την σειρά του σε επίπεδο Περιφέρειας στο διασπαστικό ψηφοδέλτιο Καλούδη-Φόρτε, αλλά και ότι ήταν ελλιπής η επικοινωνιακή πλευρά. Μίλησε για τον κάλο αγώνα του κ. Μπεριάτου, αλλά ο ίδιος είχε προτείνει επικεφαλής του ψηφοδελτίου να είναι Κερκυραίος. «Ο κ. Μπεριάτος ανέλαβε όλη την ευθύνη, αλλά δεν είναι μόνο δική του, είναι όλων μας», σχολίασε ο Νομάρχης.

Ο Διονύσης Κατσούρης, μέλος της Οργάνωσης ΠΑ.ΣΟ.Κ. Αργοστολίου όταν έλαβε τον λόγο διάβασε μια επιστολή που έχει σταλεί στα κεντρικά, η ουσία της οποίας είναι «τα ονόματα που ανήκουν στο ΠΑ.ΣΟ.Κ πήγαν με άλλα ψηφοδέλτια» και σύμφωνα πάντα με την επιστολή «συνετέλεσαν στην ήττα του κόμματος. Τα οποία είναι: Γελάρδος Λέων, Κατσιβέλη Αφροδίτη, Σπαθής Στέλιος, Ευαγγελάτος Ευάγγελος, Ανδρεάτος Διονύσης, Κουνάδης Αλέκος, Κορσιάνος Νίκος, Γασπαρινάτος Διονύσης, Κωνσταντάκης Άγγελος, Παγώνης Σπύρος, Παπαναστασάτου Ευαγγελία, Παπαλεξάτος, Δρακουλόγκωνας Παναγής.

Αμέσως μετά πήρε τον λόγο ο Γιώργος Τσιλιμιδός, ο οποίος ανεβαίνοντας στο βήμα χαρακτήρισε τα πιο πάνω ονόματα ως «λίστα του Σίντλερ» και συνέχισε: «είμαι εδώ γιατί έχω το θάρρος της γνώμης μου και τη συνείδησή μου καθαρή. Έχουν ακουστεί πολλά και έχουν ειπωθεί ακόμη περισσότερα. Υπήρχε και υπάρχει ένας προσχεδιασμός της πολιτικής μου εξαφάνισης. Δεν συμμορφώθηκα με υποδείξεις. Μέσα από όλη αυτή την ιστορία κέρδισα τον αυτοσεβασμό μου». Στην αρχή της ομιλίας του ο κ. Τσιλιμιδός διακοπτόταν από παρευρισκομένους, ενώ είχαμε και ένα έντονο λεκτικό επεισόδιο μεταξύ μέλους του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και μέλους της Επιτροπής. Όταν ηρέμησαν τα πνεύματα ο κ. Τσιλιμιδός συνέχισε την ομιλία του κάνοντας μια αναδρομή σε γεγονότα του καλοκαιριού, στα γκάλοπ που έγιναν αμφισβητώντας την εγκυρότητά τους, ενώ χρησιμοποίησε και την έκφραση «δεχόμουνα μαχαιριές από παντού όχι μόνο πισώπλατα».

Όσο αφορά την ανάδειξη των υποψήφιών είπε πως δεν έγιναν με τη διαδικασία που είχαν πει πως θα γίνουν. «Μετά την κατάθεση της υποψηφιότητάς μου αποφάσισα να δώσω μια συνέντευξη Τύπου, όπως ο κ. Κοτσιλίνης έβγαλε ανακοίνωση εγώ είπα να δώσω συνέντευξη να καταθέσω τις απόψεις μου. Επικράτησε ένα κλίμα τρομοκρατίας, τηλεφωνήματα από τον Γραμματέα του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και την κ. Μαρία Μπεκατώρου να ματαιώσω την συνέντευξη. «Είμαι αυτός που αποποιήθηκε τη συμμετοχή του στο Δημοτικό και Περιφερειακό ψηφοδέλτιο γιατί δεν είμαι όμηρος της καρέκλας», συμπλήρωσε ο κ. Τσιλιμιδός. Χαρακτήρισε γενικότερα τις διαδικασίες επιλήψιμες και ότι με αυτή του την στάση δεν νομιμοποίησε μια τέτοια διαδικασία.

«Μίλησα με τον κ. Κοτσιλίνη και τρεις μέρες πριν από το κλείσιμο των ψηφοδελτίων, όταν ήρθε να μου μιλήσει, τον ρώτησα αυτός στη θέση μου τι θα έκανε και μου απάντησε δεν ξέρω τι θα έκανα, αλλά είμαι σίγουρος πως θα μου έλεγες εσύ αυτά που σου λέω εγώ τώρα». Εν συνεχεία ο κ. Τσιλιμιδός είπε πως κανένας δεν τον πλησίασε μέχρι τις εκλογές, μίλησε για πλήρη απαξίωση προς αυτόν και τους συνεργάτες του, δεν τον ενημέρωσαν ποτέ για τίποτα. «Με δική μου πρωτοβουλία πήγα στη Σάμη και στο Αργοστόλι. Ούτε τη δεύτερη Κυριακή δεν με πλησίασε κανείς, ούτε τους συνεργάτες μου, ποιος έχει να μου καταλογίσει ότι πήρα κάποιον τηλέφωνο εγώ ή πλησίασα κάποιον και του είπα να ψηφίσει κάτι άλλο. Θέλουν να μου φορτώσουν την ήττα του ΠΑΣΟΚ αν η σιωπή μου και η σκιά μου έχει τέτοια βαρύτητα τότε μάλλον κάνανε λάθος επιλογές», είπε καυστικά ο Δήμαρχος Αργοστολίου κλείνοντας την ομιλία του.

Ο πρώην Βουλευτής και Δήμαρχος Αργοστολίου, Αλέκος Καλαφάτης, έκανε ίσως την καλύτερη τοποθέτηση από όλους, η οποία ήταν μάλλον πρωθυπουργικού επιπέδου. Εξήγησε τους λόγους της ήττας ανάμεσα σε αυτούς ήταν και ο Γιώργος Τσιλιμιδός, ο οποίος δεν τήρησε το λόγο που είχε δώσει προεκλογικά, δηλαδή να ακολουθήσει την κεντρική απόφαση του κόμματος. Στη συνέχεια φάνηκε να είναι ενωτικός και πήρε αποστάσεις από τις διαγραφές που σχεδιάζονται στο κόμμα λέγοντας ότι «η κοινωνία είναι αυτή που επιβραβεύει ή απορρίπτει ανθρώπους». Ανέφερε επίσης ότι έρχονται δύσκολες μέρες για την κυβέρνηση και το ΠΑ.ΣΟ.Κ.

Ο γραμματέας της Τ.Ο. Αργοστολίου, Νικόλας Δρακάτος, αναφέρθηκε στους «αντάρτες», τους οποίους αποκάλεσε «μαλούκους». Διεκόπη από τον κ. Βασίλη Κατινά, ο οποίος θέλοντας να ρίξει μομφή στη συντονιστική επιτροπή, της οποίας είναι γραμματέας, λέγοντας ότι «παρέσυρε την επιτροπή σε απόφαση προγραφών». Η αντίδραση της παρούσας συντονιστικής επιτροπής ήταν άμεση και ο κ. Κατινάς αναγκάστηκε να ανασκευάσει, αφού ρητά ελέχθη «ότι τα πρακτικά είναι εδώ και αφού τα διαβάσεις θα είσαι υποχρεωμένος να ζητήσεις συγνώμη».

Το κλίμα κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης ήταν αρκετά τεταμένο, ενώ οι ομιλητές κάποιες στιγμές διακοπτόταν από τους παρευρισκομένους. Αξίζει να σημειώσουμε πως στην αρχή της εκδήλωσης, πριν ακόμη ξεκινήσει, στον εξωτερικό χώρο ο κ. Κοτσιλίνης όταν συνάντησε τον Μ. Βασιλόπουλο υποψήφιο με τον κ. Παρίση, του είπε πως κατέβηκε με την ΝΔ και δεν μπορεί να βρίσκεται σε αυτή τη συγκέντρωση. Ο κ. Βασιλόπουλος έφυγε από την εκδήλωση.

Ρεπορτάζ Γιώτα Σιούτη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου