Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

ΙΔΟΥ Η ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΤΩΝ “ΑΞΙΩΝ & ΙΚΑΝΩΝ”

“ΦΕΣΙ”
42 εκ. ευρώ!!!

Την πρώτη συνέντευξη τύπου από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του, έδωσε ο Δήμαρχος Κεφαλλονιάς κ. Αλέξανδρος Παρίσης, ενώπιον των εκπροσώπων των τοπικών μέσων ενημέρωσης του νησιού.
Ο Δήμαρχος κ. Παρίσης αφού καλωσόρισε τους δημοσιογράφους, αναφέρθηκε εισαγωγικά στους βασικούς άξονες της παρουσίασής του λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Από την ημέρα της ορκωμοσίας μου, ως Δήμαρχος Κεφαλλονιάς, είχα αναλάβει απέναντί σας, μια δέσμευση. Είχα πει ότι πολύ σύντομα, όσο μου επιτρέπουν οι συνθήκες, θα ενημερώσω υπεύθυνα του πολίτες του νησιού μας, για την κατάσταση που βρίσκεται το σπίτι μας, το σπίτι κάθε Κεφαλλονίτη, ο Δήμος μας.
Θέλω να ξεκαθαρίσω από την αρχή δύο πράγματα για τη σημερινή παρουσία:

1.Σκοπός αυτής της ενημέρωσης δεν είναι να δημιουργήσω οποιοδήποτε άλλοθι, λόγω της δεινής κατάσταση που βρίσκεται ο Δήμος μας.
2.Δεν έχω κανένα σκοπό με την παρούσα παρουσίαση να προσωποποιήσω ευθύνες, για κανένα πολιτικό πρόσωπο της Τοπικής μας κοινωνίας, που στο παρελθόν διαχειρίστηκε τα δημοτικά πράγματα.
Μοναδικός μου στόχος και σκοπός είναι να γνωρίζει ο κάθε Κεφαλλονίτης και η κάθε Κεφαλλονίτισσα, τι παρέλαβε να διαχειριστεί ο Αλέξανδρος Παρίσης, ως νέος Δήμαρχος Κεφαλλονιάς. Ήταν, είναι και θα παραμείνει αρχή μου, οι πολίτες του νησιού μας να τα γνωρίζουν όλα.
Για μένα η γνώση των πολιτών και η διαφάνεια στην διαχείριση θα παραμείνει καθ’όλη τη διάρκεια της τετραετίας, πολύ υψηλά στην καθημερινά μου ατζέντα.
Είχα πει δε και το επαναλαμβάνω και σήμερα, ότι δεν πρόκειται ποτέ κανένα φαινόμενο διαφθοράς και κανένα φαινόμενο κακοδιαχείρισης και αλαζονείας.
Αν είστε λοιπόν σίγουροι ότι η σημερινή αρχή δεν είναι απλά αρχή, αλλά καθημερινή πρακτική για το Δήμο μας από εδώ και στο εξής.
Επειδή είναι πολλά αυτά που πρέπει να πούμε σήμερα και προκειμένου να μην καθυστερήσουμε θα μπω απευθείας το θέμα και στο τέλος της παρουσίασης θα σχολιάσουμε περισσότερα.»

Μετά την εισαγωγή του Δημάρχου ακολούθησε με την παράλληλη προβολή σε σλάιντς, η παρουσίαση όλου του σχεδίου μετάβασης καθώς και των ενεργειών που έπρεπε να γίνουν σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα από τη νέα δημοτική αρχή για την εφαρμογή του Καλλικράτη. Το κύριο μέρος της παρουσίασης, αφιερώθηκε στην οικονομική κατάσταση του Δήμου, έτσι όπως αποτυπώνεται με πραγματικά στοιχεία, μετά και την ολοκλήρωση της απογραφής από τους προηγούμενους ΟΤΑ.
ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ
Τα πιο σημαντικά σημεία της παρουσίασης είναι τα ακόλουθα:
1.ΣΥΝΟΛΟ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ: 573 άτομα
Επιπλέον εποχικοί
μέσο όρο 100 ανά έτος 100 άτομα
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ 673 άτομα
Δεν έχουν συνυπολογιστεί τα δεκάδες άτομα με δελτία παροχής υπηρεσιών (μπλοκάκια).
2. ΧΡΕΗ ΔΗΜΟΥ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ
ΣΥΝΟΛΟ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΟΤΑ: 30.094.853,70 €
ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΝΠΔΔ
& Επιχειρήσεων (σε εξέλιξη) 6.128.016,03 €
ΕΡΓΟ Αποχέτευσης Σκάλας 5.900.000,00 €
(εκτελεσμένα 4.500.000 και αποπεράτωση 1.400.000)
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ 42.094.853,70 €
3. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ανά ΟΤΑ
(έχουν αφαιρεθεί τα ταμειακά υπόλοιπα)
ΔΗΜΟΣ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ 8.556.883,82
ΔΗΜΟΣ ΠΑΛΙΚΗΣ 4.587.979,20
ΔΗΜΟΣ ΣΑΜΗΣ 1.529.425,23
ΔΗΜΟΣ ΠΥΛΑΡΕΩΝ 1.368.196,90
ΔΗΜΟΣ ΛΕΙΒΑΘΟΥΣ 7.331.639,78
ΔΗΜΟΣ ΕΡΙΣΟΥ 1.964.078,41
ΔΗΜΟΣ ΕΛΕΙΟΥ-ΠΡΟΝΝΩΝ 4.709.919,66
ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΟΜΑΛΩΝ 46.730,70
4. Η εξυπηρέτηση κάθε μήνα των δανείων των ΟΤΑ, συνεπάγεται σημαντική παρακράτηση από τα ποσά των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων που πιστώνονται στο νέο Δήμο κάθε μήνα.
Ειδικότερα:
Οι ΚΑΠ κάθε μήνα ανέρχονται σε 628.135,69 (ποσό Μαρτίου)
Ωστόσο:
Στο ταμείο του Δήμου φτάνουν σχεδόν τα μισά.
Μηνιαίως παρακρατούνται για εξυπηρέτηση του χρέους περίπου 300.000 ευρώ( Ταμείο Παρακαταθηκών και τράπεζες).
Οπότε από τους ΚΑΠ εισπράττει ο Δήμος καθαρά 320 – 350.000 ευρώ.
Μόνον για τις ανάγκες δαπανών μισθοδοσίας των υπαλλήλων του Δήμου και των ΝΠΔΔ που παραλάβαμε χρειαζόμαστε κάθε μήνα
1.000.000 € με 1.100.000 €
Σύντομα ο Δήμος θα προχωρήσει και στην κάλυψη θέσεων εποχικού προσωπικού, μετά τη σχετική έγκριση από ΥΠΕΣΑΗΔ και ΑΣΕΠ, οπότε θα αυξηθούν οι δαπάνες μισθοδοσίας.
Πρέπει επίσης να συνυπολογιστούν οι δαπάνες πολιτικού προσωπικού, τα έξοδα κίνησης των τοπικών Προέδρων και οι αποζημιώσεις των μελών των συλλογικών οργάνων. Μόνον τα δύο τελευταία έχουν ετήσιο κόστος περίπου 500 χιλ. ευρώ.
ΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ
Στην συνέχεια παρέθεσε ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα κακοδιαχείρισης των “άξιων και ικανών”:
1. Βρήκα μελέτη στο Δήμο, η οποία ανατέθηκε πριν 14 χρόνια και ο μελετητής για αυτήν, έχει εισπράξει 450.000 και η μελέτη δεν έχει τελειώσει ακόμη σήμερα.
Αναφέρομαι στην μελέτη για την αποχέτευση ενός χωριού της Αγίας Ευφημίας. Το θεωρώ ντροπή για όλους μας, να σχεδιάζουμε 14 χρόνια την αποχέτευση ενός χωριού. Αν δεν είναι αυτό ανικανότητα τότε τι είναι?
2. ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΣΚΑΛΑΣ – ΠΟΡΟΥ
Καλείται σήμερα ο Δήμος να πληρώσει από το ταμείο του 6 εκατ. Ευρώ περίπου γιατί το έργο απεντάχθηκε από το Πρόγραμμα που το χρηματοδοτούσε, με ξεκάθαρες ευθύνες των προηγούμενων δημοτικών αρχών.
Έχουμε προσφύγει δικαστικά με ελάχιστες όμως πιθανότητες για μια θετική υπέρ του Δήμου μας εξέλιξη.
3. Βρήκαμε ΚΑΠΗ στο νησί μας με εγγεγραμμένους χρήστες 140 άτομα ενώ στην πραγματικότητα οι χρήστες είναι τρεις συμπολίτες μας.
Για 3 λοιπόν χρήστες το ΚΑΠΗ αυτό διαθέτει 6 εργαζόμενους, δηλ. 2 εργαζόμενους για κάθε χρήστη.
4. Βρεθήκαμε μπροστά σε πλειάδα ενοικιασμένων κτηρίων από τους πρώην δήμους με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, κόστος ετησίως χωρίς ουσιαστικό λόγο.
2.500 ευρώ το μήνα είναι μόνο το κόστος του ΚΕΠ Αργοστολίου, την ώρα που άνετα μπορούσε χρόνια τώρα να φιλοξενηθεί στο δημοτικό κατάστημα. Το μεταφέραμε ήδη στο κτήριο του Δήμου.
5. Παραλάβαμε μποστάνι που σε αυτό καλλιεργούσε και εμπορευόταν ο Δήμος μαρούλια και λοιπά ζαρζαβατικά.
Εισέπραττε από το μποστάνι ο Δήμος 80€ το μήνα και μόνο ο γεωπόνος που το παρακολουθούσε, μας κόστιζε 2.850€ το μήνα.
Το προηγούμενο παράδειγμα είναι μέρος του προγράμματος ΚοιΣΠΕ-ΡΟΤΑ με κοινωνική δράση, το οποίο απασχολεί 13 άτομα ΑΜΕΑ.
Οι απολαβές των 13 ατόμων ΑΜΕΑ κοστίζουν στο Δήμο 39.000 € ετησίως, ενώ την ίδια στιγμή οι 7 εργαζόμενοι στο πρόγραμμα κοστίζουν 170.000 € για τη μισθοδοσία τους.
6. ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ
Φτιάχνουμε ήδη ένα έργο που μπορεί να φιλοξενήσει 52 τροφίμους την ώρα που οι σημερινούς μας ανάγκες ξεπερνούν τους 100.
7. Βρήκαμε μελέτες αποχετευτικού δικτύου στην Παλική που κόστισαν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, οι οποίες, ενώ έχουν πληρωθεί, δεν έχει πραγματοποιηθεί ούτε το 50% του αντικειμένου τους.
8. Βρήκαμε ένα Δήμο σε έναν στόλο οχημάτων χωρίς ασφάλειες, χωρίς συντήρηση, χωρίς ΚΤΕΟ. Ενώ τα τέλη κυκλοφορίας ήταν απλήρωτα μέχρι και 8 χρόνια.
9. Παραλάβαμε έναν Δήμο με 59 εργαζόμενους στην καθαριότητα οι οποίοι επί 25 χρόνια δεν διέθεταν ούτε τυπικές συμβάσεις εργασίας.
10. Ο Δήμος Κεφαλλονιάς είναι ο πλέον αναξιόπιστος πελάτης στα καταστήματα και τις επιχειρήσεις του νησιού μας.
11. Βρήκαμε Δήμο να έχει ταμειακό έλλειμμα 3 εκατ. Ευρώ, τα οποία αναλήφθηκαν χωρίς νόμιμες ενέργειες και σήμερα ο Δήμος Κεφαλλονιάς είναι αναγκασμένος να καλύψει το «άνοιγμα» με νέο δάνειο.Πρόκειται για τον Δήμο Λειβαθούς και για έλλειμμα ντροπής που δημιουργήθηκε την τετραετία 2002-2006
Κλείνοντας την παρουσίαση των στοιχείων, ο Δήμαρχος μίλησε για τους άμεσους στόχους της διοίκησής του, οι οποίοι συνοψίζονται στα ακόλουθα:
Το οικονομικό νοικοκύρεμα του Δήμου
Την οργάνωση και ενεργοποίηση των υπηρεσιών του Δήμου
Την έλευση μεγάλων έργων στο νησί, παρά το γεγονός της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που ζούμε.
«Θα παραδώσουμε στο τέλος της τετραετίας έναν Δήμο που θα τον ζηλεύουν πολλοί Δήμοι στην Ελλάδα, κλείνοντας οριστικά τους λογαριασμούς μας με το παρελθόν» είπε ο Δήμαρχος ολοκληρώνοντας τον επίλογό του.
Στη συνέχεια ακολούθησε η ενότητα των ερωταπαντήσεων με τους δημοσιογράφους εκπροσώπους των τοπικών ΜΜΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου