Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 16 Ιουλίου 2011


ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Α. ΑΡΤΕΛΑΡΗ ΑΠΟ ΤΟ e-kefalonia.net ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΘΕΙ

Στις συνεδριάσεις χάνεις τον αυτοσεβασμό σου Στον Έλληνα δώσ’ του μικρόφωνο και πάρ’ του τη ψυχή… Τοποθέτησε τον μπροστά σε μια κάμερα και άφησε τον να «πλέξει». Τα «δέκα λεπτά δημοσιότητας» ψάχνει ο κάθε Έλληνας. Κι όταν, εν τέλει, του δοθεί η ευκαιρία δεν την αφήνει ουδείς ανεκμετάλλευτη. Θα φλυαρήσει, θα υπερβάλλει αλλά και θα δυσφημίσει τον διπλανό του. Γνωστά είναι όλα αυτά.
Το ερώτημα είναι για ποιο λόγο να μεταδίδονται απ’ ευθείας οι δημοτικές συνεδριάσεις; Ουσιαστικός λόγος δεν υπάρχει. Αφενός διότι, ουδείς θα καθίσει μπροστά στην οθόνη του ν’ ακούσει πολιτικούς ν’ απαγγέλλουν «ποιήματα». Διότι, οι δημοτικοί σύμβουλοι είναι πολιτικοί. Εν δυνάμει βουλευτές. Πάνε οι εποχές που οι πολίτες ένιωθαν «σοκ και δέος» για τον βουλευτή, τον δήμαρχο και τους κομματικούς στρατευμένους. Πλέον, νιώθουν αηδία…
Αφετέρου, επειδή γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι δεν θα λύσουν το πρόβλημα της χώρας, της πόλης του χωριού. Από παχιά λόγια, άλλωστε, χορτάσαμε. Ούτε να «δέσουν τα κορδόνια τους» δεν γνωρίζουν ορισμένοι. Το μόνο που θέλουν να λύσουν είναι το προσωπικό τους πρόβλημα. Είτε ζητώντας μια θέση στα ανώτερα πολιτικά κλιμάκια, είτε εξασφαλίζοντας ένα καλό μηνιαίο μισθό. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο…
Γιατί, αλήθεια, χρειάζεται η προβολή των συνεδριάσεων; Εν ονόματι της ελευθερίας του τύπου, επί παραδείγματι. Μα, στα συμβούλια παρευρίσκονται εκπρόσωποι Τύπου και πολίτες. Όποιος έχει έννομο συμφέρον, ασφαλώς, έχει το δικαίωμα να παρακολουθεί τις συνεδριάσεις και να εκφέρει άποψη. Μήπως για να τις παρακολουθούν οι Αθηναίοι Κεφαλλονίτες ή οι μετανάστες; Άλλη όρεξη δεν έχουν οι ετεροδημότες ν’ ακούν τους συμβούλους να πλατειάζουν. Στο κάτω – κάτω, 20 ημέρες το χρόνο έρχονται στο νησί. Άντε και μια εβδομάδα το Πάσχα. Αλλά ακόμα και να επιθυμούν να παρακολουθήσουν μέσω ίντερνετ τα τεκταινόμενα στο συμβούλιο δεν έχουν δυνατότητα παρέμβασης. Συνεπώς, καταλήγουμε στο ίδιο συμπέρασμα.
Άρα, τι χρειάζεται η απ’ ευθείας μετάδοση των συνεδριάσεων; Μήπως για να διασκεδάζουν με τη φρασεολογία που ακούγεται; Με τους διαξιφισμούς και τις κόντρες; Αντί των αμέτρητων ριάλιτι που έχουμε στην ελληνική τηλεόραση, να στραφούν σ’ αυτό του ίντερνετ; Μήπως επειδή δεν έχουμε τίποτα καλύτερο να κάνουμε και βλέπουμε για χρονικό διάστημα επτά ωρών να λέει ο καθένας το «μακρύ και το κοντό του»;
Ο δήμαρχος Κεφαλληνίας κ. Παρίσης πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι η προβολή των συνεδριάσεων δεν προσφέρει απολύτως τίποτα στους δημότες. Παρά μόνο απομυθοποιεί, σχεδόν γελοιοποιεί, τους εκπροσώπους του νησιού μας στα μάτια και του πιο «μακρινού» συμπατριώτη. Αν τους αρέσει να διακωμωδείται η κατάσταση που επικρατεί στις συνεδριάσεις και να περιγράφονται με τόσο «μελανά χρώματα» είναι δικαιώματά τους. Όμως, μαζί με ορισμένους δημοτικούς συμβούλους της Κεφαλονιάς διασύρονται και οι άλλοι και ταυτόχρονα υποβαθμίζεται ο θεσμός του δημοτικού συμβουλίου. Είναι αυτό που είπε ο Αβραάμ Λίνκολν, ο 16ος πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής: «Είναι προτιμότερο να μείνεις σιωπηλός και να νομίζουν οι άλλοι ότι είσαι ανώριμος, παρά να ανοίξεις το στόμα σου και να γκρεμίσεις κάθε αμφιβολία».
--------------------------------------------------------------------------------------------------

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΑΕΔ ΙΟΥΝΙΟΣ 2011

Aπό τον ΟΑΕΔ, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Η σταθεροποίηση του αριθμού των εγγεγραμμένων ανέργων σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα και η μείωση των επιδοτούμενων ανέργων κατά –11,06% για δεύτερο συνεχή μήνα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που προκύπτουν κατά τον μήνα Ιούνιο. Παράλληλα, οι αναγγελίες προσλήψεων είναι μειωμένες κατά -13,2% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2010, αλλά οι καταγγελίες και λήξεις συμβάσεων μειώθηκαν κατά -14,5% με αποτέλεσμα την αύξηση των καθαρών θέσεων απασχόλησης μισθωτών στον ιδιωτικό τομέα.
Επισημαίνεται ότι την περίοδο Ιουνίου – Ιουλίου εγγράφονται στα μητρώα του Οργανισμού οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Στο γεγονός αυτό οφείλεται σε ένα σημαντικό βαθμό τόσο η αύξηση των λήξεων των συμβάσεων ορισμένου χρόνου όσο και ή αύξηση των νέων αιτήσεων για επιδότηση ανεργίας.
Στα 687.173 άτομα ανέρχονται οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ κατά το μήνα Ιούνιο. Από αυτά 291.577 είναι άνδρες (ποσοστό 42,43%) και 395.596 είναι γυναίκες (ποσοστό 57,57%). Ο αριθμός αυτός παρουσιάζει αύξηση κατά 0,32% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.
Στην ηλικιακή ομάδα από 30-54 ετών αναλογεί το (62,59%) των εγγεγραμμένων ανέργων, στην ηλικιακή ομάδα κάτω των 30 αναλογεί το (28,02%) και στην ηλικιακή ομάδα άνω των 55 ετών αναλογεί το (9,39)%.
Στο εκπαιδευτικό επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναλογεί το (45,54%) των εγγεγραμμένων ανέργων, στο εκπαιδευτικό επίπεδο υποχρεωτικής εκπαίδευσης (έως 3η Γυμνασίου) αναλογεί το (36,90%), στο εκπαιδευτικό επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης το (16,28%) και στο εκπαιδευτικό επίπεδο χωρίς εκπαίδευση αναλογεί το (1,28%).
Στους Έλληνες Υπηκόους αναλογεί το (92,68%) των εγγεγραμμένων ανέργων, στους Υπηκόους τρίτων χωρών το (6,00%) και στους Υπηκόους της Ευρωπαϊκής Ένωσης το (1,32%).
Ο αριθμός των επιδοτούμενων ανέργων ανέρχεται σε 198.315 άτομα και εμφανίζεται μειωμένος κατά –24.661 άτομα, ποσοστό –11,06% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα Μάιο. Από το σύνολο των επιδοτούμενων ανέργων, το 82,90% είναι κοινοί επιδοτούμενοι, το 8,55% είναι Οικοδόμοι επιδοτούμενοι, το 4,90% είναι εποχικοί λοιποί επιδοτούμενοι και το 3,08% είναι εποχικοί τουριστικών επαγγελμάτων επιδοτούμενοι.
Οι αναγγελίες προσλήψεων ανήλθαν σε 102.032, μειωμένες κατά –16,54% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα (122.258) και κατά -13,2% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2010 (117.576). Οι απολύσεις (καταγγελίες συμβάσεων αορίστου χρόνου) έφθασαν τις 26.621 (αυξημένες κατά 10,01% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα αλλά μειωμένες κατά -14,9% σε σχέση με τον Ιούνιο 2010), οι λήξεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου τις 45.666 (αυξημένες κατά 93,32% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα αλλά μειωμένες κατά -14,3% σε σχέση με τον Ιούνιο 2010) και οι οικειοθελείς αποχωρήσεις τις 23.221 (αυξημένες κατά 8,04% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα αλλά μειωμένες κατά 18,8% σε σχέση με τον Ιούνιο 2010). Το σύνολο των καταγγελιών συμβάσεων αορίστου χρόνου και των λήξεων συμβάσεων ορισμένου χρόνου ανέρχεται σε 72.287, το 63,17% του οποίου οφείλεται σε αποχωρήσεις από την αγορά εργασίας λόγω λήξεων συμβάσεων ορισμένου χρόνου. Το μέγεθος αυτό είναι αυξημένο κατά 51,16% από τον προηγούμενο μήνα Μάιο (47.820) αλλά μειωμένο κατά 14,5% σε σχέση με τον Ιούνιο 2010 (84.552).
Από τις παραπάνω ροές της μισθωτής απασχόλησης προκύπτει αύξηση της μισθωτής απασχόλησης κατά 6.524 θέσεις εργασίας, έναντι 52.946 τον Μάιο και 4.432 τον Ιούνιο του 2010.
Ακολουθεί το αναλυτικό στατιστικό δελτίο του ΟΑΕΔ για την κίνηση της αγοράς εργασίας τον μήνα Ιούνιο του 2011.
Α. ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΤΟΥ ΟΑΕΔ
Α.1 ΣΥΝΟΛΟ ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ
Το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων1 για τον μήνα Ιούνιο 2011 ανήλθε σε 687.173 άτομα. Από αυτά 260.430 (37,90%) είναι εγγεγραμμένα στο μητρώο του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα ίσο ή και περισσότερο των 12 μηνών, και 426.743 (62,10%) είναι εγγεγραμμένα στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα μικρότερο των 12 μηνών. Στην Περιφέρεια Αττικής αναλογεί το 35,34% των ανέργων που αναζητούν εργασία από το σύνολο της χώρας και στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας αναλογεί το 20,67%.
Από το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων οι 291.577 είναι άνδρες (ποσοστό 42,43%) και οι 395.596 είναι γυναίκες (ποσοστό 57,57%).
Στην ηλικιακή ομάδα από 30-54 ετών το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων ανήλθε σε 430.109 άτομα, (ποσοστό 62,59%), στην ηλικιακή ομάδα κάτω των 30 σε 192.537 άτομα, (ποσοστό 28,02%) και στην ηλικιακή ομάδα άνω των 55 ετών σε 64.527 άτομα (ποσοστό 9,39)%.
Στο εκπαιδευτικό επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων ανήλθε σε 312.953 άτομα, (ποσοστό 45,54%), στο εκπαιδευτικό επίπεδο υποχρεωτικής εκπαίδευσης (έως 3η Γυμνασίου) ανήλθε σε 253.585 άτομα, (ποσοστό 36,90%), στο εκπαιδευτικό επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ανήλθε σε 111.854 άτομα, (ποσοστό 16,28%) και στο εκπαιδευτικό επίπεδο χωρίς εκπαίδευση σε 8.781 άτομα, (ποσοστό 1,28%).
Στους Έλληνες Υπηκόους το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων ανήλθε σε 636.900 άτομα, (ποσοστό 92,68%), στους Υπηκόους τρίτων χωρών ανήλθε σε 41.215 άτομα, (ποσοστό 6,00%) και στους Υπηκόους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανήλθε σε 9.058 άτομα, (ποσοστό 1,32%).
Σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα (Μάιο 2011) και τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους (Ιούνιο 2010) καταγράφηκαν:
-Αύξηση των εγγεγραμμένων ανέργων από τον προηγούμενο μήνα κατά 2.173 άτομα, με ποσοστιαία μεταβολή 0,32% με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση μεταξύ των Περιφερειών να έχει καταγραφεί στην Περιφέρεια Αττικής (2,89%) και αύξηση κατά 120.369 άτομα με ποσοστιαία μεταβολή 21,24% από τον Ιούνιο του 2010.
-Αύξηση των μακροχρόνια ανέργων σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα κατά 6.323 άτομα, με ποσοστιαία μεταβολή 2,49% με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση μεταξύ των Περιφερειών να έχει καταγραφεί στη Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (4,01%) και αύξηση κατά 70.343 άτομα με ποσοστιαία μεταβολή 37,01% από τον Ιούνιο του 2010.
Το σύνολο των εγγεγραμμένων ατόμων που δήλωσαν ότι δεν αναζητούν εργασία για τον μήνα Ιούνιο 2011 ανήλθε σε 83.083 άτομα, από τα οποία 35.225 είναι εγγεγραμμένα στο μητρώο του ΟΑΕΔ για χρονικό διάστημα ίσο ή και περισσότερο των 12 μηνών, και 47.858 εγγεγραμμένα για χρονικό διάστημα μικρότερο των 12 μηνών.
Α.2 ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟΙ ΑΝΕΡΓΟΙ
Το σύνολο των επιδοτούμενων ανέργων (αφορά τον αριθμό των δικαιούχων που πληρώθηκαν εντός του αντίστοιχου μήνα) κατά τον μήνα Ιούνιο ανέρχεται σε 198.315 άτομα. Από αυτά 164.409 (ποσοστό 82,90%) είναι κοινοί επιδοτούμενοι, 16.949 (ποσοστό 8,55%) είναι Οικοδόμοι επιδοτούμενοι, 9.721 (ποσοστό 4,90%) είναι εποχικοί λοιποί επιδοτούμενοι (αγροτικά), 6.110 (ποσοστό 3,08%) είναι εποχικοί τουριστικών επαγγελμάτων, 715 (ποσοστό 0,36%) είναι λοιποί επιδοτούμενοι και 411 (ποσοστό 0,21%) είναι εκπαιδευτικοί επιδοτούμενοι. Το σύνολο του αριθμού των δικαιούχων που πληρώθηκαν και στο τέλος του μήνα συνεχίζουν να έχουν δικαίωμα επιδότησης ανέρχεται σε 164.762 άτομα.
Σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα (Μάιο 2011) και τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους ( Ιούνιο 2010) καταγράφηκαν:
-Μείωση του συνόλου των επιδοτούμενων ανέργων (κοινοί και λοιπές κατηγορίες επιδοτούμενοι και εποχικοί επιδοτούμενοι τουριστικών επαγγελμάτων) από τον προηγούμενο μήνα κατά –24.661 άτομα και αύξηση κατά 20.872 άτομα από τον Ιούνιο του 2010.
-Μείωση των κοινών και λοιπών κατηγοριών επιδοτούμενων ανέργων από τον προηγούμενο μήνα κατά –9.599 άτομα και αύξηση κατά 20.609 άτομα από τον Ιούνιο του 2010.
-Μείωση των εποχικών τουριστικών επαγγελμάτων επιδοτούμενων ανέργων από τον προηγούμενο μήνα κατά -15.062 άτομα και αύξηση κατά 263 άτομα από τον Ιούνιο του 2010.
-Μείωση του αριθμού των δικαιούχων που πληρώθηκαν και στο τέλος του μήνα συνεχίζουν να έχουν δικαίωμα επιδότησης από τον προηγούμενο μήνα κατά –7.493 άτομα και αύξηση κατά 22.084 άτομα από τον Ιούνιο του 20
Β. ΡΟΕΣ ΜΙΣΘΩΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ
Β.1 ΑΝΑΓΓΕΛΙΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ
Οι αναγγελίες πρόσληψης στο σύνολο της χώρας για τον μήνα Ιούνιο ανέρχονται σε 102.032, μειωμένες κατά –16,54% από τον προηγούμενο μήνα Μάιο (122.258) και μειωμένες κατά –13,22% σχετικά με τον Ιούνιο του 2010 (117.576).
Β.2 ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ 2
Οι καταγγελίες σύμβασης αορίστου χρόνου στο σύνολο της χώρας για τον μήνα Ιούνιο ανέρχονται σε 26.621, καταγράφοντας μια αύξηση από τον προηγούμενο μήνα κατά 2.423 άτομα.
Β.3 ΛΗΞΕΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Οι λήξεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου στο σύνολο της χώρας για τον μήνα Ιούνιο ανέρχονται σε 45.666, καταγράφοντας μια αύξηση από τον προηγούμενο μήνα κατά 22.044 άτομα.
Το σύνολο των καταγγελιών συμβάσεων αορίστου χρόνου και των λήξεων συμβάσεων ορισμένου χρόνου ανέρχεται σε 72.287, το 63,17% του οποίου οφείλεται σε αποχωρήσεις από την αγορά εργασίας λόγω λήξεων συμβάσεων ορισμένου χρόνου. Το μέγεθος αυτό είναι μειωμένο κατά –14,51% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2010 (84.552) και αυξημένο κατά 51,16% από τον προηγούμενο μήνα Μάιο (47.820).
Β.4 ΟΙΚΕΙΟΘΕΛΕΙΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ
Οι οικειοθελείς αποχωρήσεις στο σύνολο της χώρας για τον μήνα Ιούνιο ανέρχονται σε 23.221 μειωμένες κατά –18,78% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2010 (28.592) και αυξημένες κατά 8,04% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα του τρέχοντος έτους (21.492).
Β.5 ΚΑΘΑΡΕΣ ΡΟΕΣ
Οι καθαρές ροές της μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα - δηλαδή, οι προσλήψεις μείον τις καταγγελίες και τις λήξεις συμβάσεων μείον τις οικειοθελείς αποχωρήσεις - ανέρχονται σε 6.524 έναντι 52.946 τον προηγούμενο μήνα Μάιο και 4.432 τον Ιούνιο του 2010
Για περισσότερο αναλυτικά στατιστικά στοιχεία σε επίπεδο περιφέρειας καθώς και συνοπτικές εκθέσεις, βλ. στο www.oaed.gr.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Τα φορολογικά μέτρα του μεσοπρόθεσμου προγράμματος

Το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα φέρνει δραματικές αλλαγές στο βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων. Πρόκειται, εκτός των άλλων, για μια νέα φοροεπιδρομή προς όφελος της ολιγαρχίας του πλούτου. Παρακάτω παρουσιάζουμε τα κύρια φορολογικά μέτρα και τις επιπτώσεις τους στο λαό, με στόχο το θέμα να αποτελέσει αντικείμενο πάλης των ταξικών Συνδικάτων και της ΠΑΣΕΒΕ.
Μείωση αφορολόγητου ορίου
Στο άρθρο 27 του μεσοπρόθεσμου προγράμματος μειώνεται το αφορολόγητο όριο των € 12.000 στα € 8.000 με αναδρομική ισχύ από 01/01/2011. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά. Ότι ένας εργαζόμενος με 14 μισθούς των € 857 καθαρά το μήνα, ετήσιο εισόδημα € 12.000, θα κληθεί να πληρώσει φόρο € 400 το χρόνο, δηλαδή € 28,60 το μήνα. Προκύπτει, λοιπόν, μετά την αφαίρεση των € 28,60 μηνιαίος μισθός της τάξεως των € 828,40 από € 857.
Η παραπάνω περίπτωση φορολογούμενου, με το προηγούμενο αφορολόγητο όριο των € 12.000 είχε μηδενική άμεση φορολογική επιβάρυνση.
Άλλο παράδειγμα. Εργαζόμενος με 14 μισθούς των € 1.143 καθαρά, που προκύπτουν από ετήσιο εισόδημα € 16.000 καλείται να πληρώσει ετήσιο φόρο ύψους € 1.120, δηλαδή € 80 το μήνα. Προκύπτει, λοιπόν, εδώ με την αφαίρεση των € 80 ένας μηνιαίος μισθός € 1.060, μείωση δηλαδή κατ’ έτος σε ποσοστό 7%. Ο συγκεκριμένος εργαζόμενος πριν θα πλήρωνε € 720 διαφορά, δηλαδή € 400.
Για τους νέους μέχρι και 30 ετών, τους συνταξιούχους πάνω από 65 ετών, τα άτομα με ειδικές ανάγκες, τους συνταξιούχους ανεξαρτήτου ηλικίας με παιδιά με ειδικές ανάγκες και τις οικογένειες με 2 παιδιά το αφορολόγητο όριο παραμένει στα € 12.000. Για οικογένειες με 1 παιδί το αφορολόγητο όριο είναι € 10.000.
Η εξαίρεση αυτή δεν είναι κάποια φοροελάφρυνση προς όφελος του λαού. Άλλωστε, οι κατηγορίες αυτές έχουν υποστεί κατακόρυφες μειώσεις στις αποδοχές τους και τα επιδόματά τους ή είναι στη μεγάλη τους πλειοψηφία άνεργοι. Έτσι κι αλλιώς το εισόδημα μεγάλης μερίδας των παραπάνω κατηγοριών δεν ξεπερνά τα € 8.000.
Ειδική εισφορά αλληλεγγύης για όλους
Με αυτό το νέο χαράτσι, που προβλέπεται από το άρθρο 29, το λαϊκό εισόδημα μειώνεται επιπλέον, πλήττοντας εκ νέου τους ήδη συρρικνωμένους μισθούς. Πιο συγκεκριμένα. Ένας εργαζόμενος με ετήσιο καθαρό εισόδημα € 14.000, που σημαίνει € 1.000 μισθό το μήνα, θα καλείται να πληρώσει ειδική εισφορά € 140. Μιλάμε δηλαδή, για περαιτέρω μείωση του εισοδήματος της τάξης του 1%. Τα ίδια ισχύουν και για τους μικρούς επαγγελματίες.
Για τους εργαζόμενους ή μικρούς επαγγελματίες που έχουν ετήσιο καθαρό εισόδημα από € 20.001 μέχρι € 50.000 το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 2%. Π.χ. εργαζόμενος με 14 μισθούς των € 1.500 θα κληθεί να πληρώσει εισφορά των € 420.
Αύξηση του απαιτούμενου ποσού από αποδείξεις που χτίζουν το αφορολόγητο όριο
Ένας μισθωτός με € 928 μισθό μηνιαίος και 14 μισθούς χρειάζεται να συγκεντρώσει σε αποδείξεις το ποσό των € 3.250. Πέρσι χρειαζόταν € 1.500.
Ένας εργαζόμενος με 14 μισθούς των € 1.428 χρειάζεται αποδείξεις ύψους € 5.000, ενώ πέρσι χρειαζόταν € 3.600.
Τεκμήρια διαβίωσης που αφορούν την κύρια κατοικία και τα αυτοκίνητα
Με το παρακάτω παράδειγμα αποδεικνύεται, ότι η νέα φοροεπέλαση αφαιρεί εισόδημα και από ανθρώπους του μόχθου που ζουν πολύ κάτω από τα όρια της φτώχειας, ακόμη και όπως τα ορίζει η αστική τάξη.
Κάποιος που διαθέτει ένα σπίτι 90τμ σε περιοχή με αντικειμενική αξία ακίνητης περιουσίας μέχρι € 2.799 έχει τεκμήριο διαβίωσης € 3.850 και ένα αυτοκίνητο 1.300 – 1.400cc έχει επιπρόσθετο τεκμήριο € 5.200, σύνολο δηλαδή € 9.050. Εάν δεν έχει παιδί θα κληθεί να πληρώσει μόνο για φόρο εισοδήματος € 100. Οι περιπτώσεις αυτές δεν είναι λίγες, π.χ. χιλιάδες νέα ζευγάρια έχουν ένα μόνο εισόδημα, χιλιάδες επίσης νέα ζευγάρια είναι άνεργα και μπορεί να απέκτησαν ένα σπίτι κι ένα αυτοκίνητο, ακόμη και μεγαλύτερου κυβισμού την περίοδο που δούλευαν και οι δύο. Τα εισοδήματά τους είναι πολύ χαμηλότερα, αλλά ακόμη και αυτά να είναι ή και λίγο μεγαλύτερα είναι φανερό με κατηγορηματικό τρόπο, ότι επιτείνεται η απόλυτη εξαθλίωση του λαού.
Επιβολή τέλους επιτηδεύματος
Επιβάλλεται κεφαλικός φόρος με την μορφή «τέλους επιτηδεύματος» 500€ για τις επιχειρήσεις Αττικής και Θεσσαλονίκης (που είναι και οι περισσότερες) και 400€ για τις επιχειρήσεις της υπόλοιπης χώρας. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά βάρβαρο και επώδυνο μέτρο σε βάρος των αυτοαπασχολούμενων και μικρών ΕΒΕ. Ο φόρος επιβάλλεται ανεξάρτητα μεγέθους επιχείρησης, δηλαδή το ίδιο πληρώνει το πολυκατάστημα και το Super Market με τον ψιλικατζή της γειτονιάς, που παραπατάει λόγω κρίσης. Είναι μέτρο χωρίς ημερομηνία λήξης που αντικειμενικά θα εντείνει την εξόντωση των αυτοαπασχολούμενων.
Κατάργηση της έκπτωσης του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών του ΟΑΕΕ από το φορολογητέο εισόδημα
Αφαιρείται το 20% μόνο των υποχρεωτικών ασφαλιστικών εισφορών από το φορολογητέο εισόδημα. Το συγκεκριμένο μέτρο στην ουσία λειτουργεί σαν αύξηση του φορολογητέου εισοδήματος κατά περίπου € 4.000 - 5.000 (αφού οι μεσοσταθμικές ετήσιες ασφαλιστικές εισφορές για τον ΟΑΕΕ είναι περίπου € 5.000 - 6000).
Το συγκεκριμένο μέτρο δεν αφορά μόνο τους αυτοαπασχολούμενους και τους ΕΒΕ, καθώς δεκάδες χιλιάδες μισθωτών απασχολούνται με συμβάσεις έργου (μπλοκάκια), που σημαίνει, ότι μια αύξηση του τεκμαρτού εισοδήματος αυτής της τάξεως θα αυξήσει τους άμεσους φόρους κατακόρυφα.
Π.χ. εργαζόμενος με μισθό καθαρό € 900 το μήνα, δηλαδή € 10.800 το χρόνο, εάν εκπίπτει μόνο το 20% των ασφαλιστικών του εισφορών, κατά κανόνα θα προστεθεί στο φορολογητέο εισόδημα ποσό της τάξεως των € 1.920 το χρόνο (με ασφαλιστικές εισφορές € 400 το δίμηνο).
Στην παραπάνω περίπτωση ο εργαζόμενος καλείται να πληρώσει € 472 σε φόρους. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και το τέλος επιτηδεύματος των € 500, καθώς θεωρούνται ελεύθεροι επαγγελματίες, οπότε μιλάμε για μια άγρια επίθεση. Αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ
Είναι βέβαιο, ότι οι αυξήσεις δε θα μείνουν μόνο σε όσα προβλέπει το μεσοπρόθεσμο, αλλά ακόμη και σε αυτή τη φάση η μετάταξη των υπηρεσιών εστίασης στο 23%, καθώς και των ανθρακούχων ποτών και του εμφιαλωμένου νερού θα πλήξει και τους μικρομεσαίους και τους εργαζόμενους.
Οι πρώτοι θα πληγούν, τόσο από την αναγκαστική απορρόφηση, όσο και από τη μείωση της κατανάλωσης.
Οι εργαζόμενοι θα πληγούν, γιατί λόγω των εξοντωτικών και άστατων ωραρίων εργασίας αναγκάζονται να καταφεύγουν σε υπηρεσίες εστίασης (ταχυφαγεία, κλπ.).
Η αύξηση κατά δέκα τοις εκατό των μη αλκοολούχων ποτών και του εμφιαλωμένου νερού θα αυξήσει κατά δέκα λεπτά ένα κουτάκι π.χ. αναψυκτικού ή χυμού. Αν συνεκτιμήσουμε τους 5 - 6 θερμούς μήνες στη χώρα μας τότε η αύξηση των ετήσιων εξόδων μιας οικογένειας μόνο για αναψυκτικά μπορεί να φτάσει τα 150 με 200 ευρώ.
Το θέμα, ωστόσο, του ΦΠΑ και της μετάβασης των προϊόντων που βρίσκονται σήμερα στο χαμηλό συντελεστεί παραμένει «ανοιχτό». Όμως είναι σαφές, ότι με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο θα έχουμε αυξήσεις από 5 – 10% σε είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης σε ένα χρόνο. Όλα τα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι για αλλαγή του καθεστώτος των έμμεσων φόρων θα επιβαρύνουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό κατά € 300 – 4000 το χρόνο.
Αύξηση φόρου πετρελαίου θέρμανσης – κίνησης
Στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα ορίζεται, ότι το πετρέλαιο θέρμανσης θα αυξηθεί με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης (ΕΦΚ) κατά 5 λεπτά το λίτρο. Αυτό θα σημάνει επιβάρυνση από € 50 – 100 το χρόνο, αφού η κατανάλωση κυμαίνεται από 1000 – 2000 λίτρα το χρόνο (ανάλογα τις καιρικές συνθήκες κάθε περιοχής, κλπ.). Επιπροσθέτως, πρέπει να υπογραμμίσουμε, ότι ειπώθηκε ανοιχτά από την κυβέρνηση, ότι τα επόμενα 3 χρόνια θα εξισωθεί βαθμιαία το πετρέλαιο θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης.
Για το πετρέλαιο θέρμανση προβλέπεται για τις επιχειρήσεις η εξίσωσή του ΕΦΚ με το πετρέλαιο κίνησης. Αυτό θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες για τους ΕΒΕ, αφού θα πληγεί εκ νέου το λεηλατημένο εισόδημά τους. Όμως, τα πράγματα θα επιδεινωθούν και για τους εργαζόμενους, αφού οι αυξήσεις στο πετρέλαιο θέρμανσης για τις επιχειρήσεις θα μετακληθεί σε όλες τις υπηρεσίες, τα προϊόντα κατανάλωσης, κλπ.
Αύξηση των κρατήσεων στις ασφαλιστικές εισφορές
Το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα προβλέπει αύξηση κρατήσεων επί των ασφαλιστικών εισφορών σε δημόσιο, ιδιωτικό τομέα και τους ΕΒΕ υπέρ του ΟΑΕΔ.
Συγκεκριμένα, για τους δημόσιους υπαλλήλους είναι 2%, για τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα 0,5%. Για τους ασφαλισμένους στον ΟΑΕΕ επιβάλλεται € 10 μηνιαία εισφορά, ανεξαρτήτου εισοδήματος.
Από αυτά τα ποσά που θα αποδοθούν στον ΟΑΕΔ δεν θα κατευθυνθεί ούτε ένα ευρώ για την ενίσχυση των ανέργων. Η γραμμή της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση των κερδών των επιχειρήσεων στο όνομα της αντιμετώπισης της ανεργίας. Ήδη από την 01/01/2011 μέχρι τώρα έχουν δοθεί πάνω από 500 εκατ. ευρώ.
Άλλοι φόροι
Αυξάνονται πάλι τα τέλη κυκλοφορίας περίπου κατά 10% με συνέπεια μια επιβάρυνση που ξεκινάει από € 10 και φτάνει τα € 50 για κυβισμό μέχρι 2.000cc.
Αυξήσεις θα έχουμε επίσης και στα τσιγάρα από 20 – 50 λεπτά το πακέτο.
Όλα τα παραπάνω πρέπει να τα υπολογίζουμε μέσα σε συνθήκες, όπου μειώθηκαν οι ονομαστικοί μισθοί σε δημόσιο κι ιδιωτικό τομέα 10 – 30%, οι πραγματικοί πολύ παραπάνω, η ανεργία κι οι απολύσεις αυξήθηκαν τον τελευταίο χρόνο κατά 30 – 40%. Ελαστικοποιήθηκαν οι εργασιακές σχέσεις, αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, αυξήθηκαν τα εισιτήρια των συγκοινωνιών και άλλων υπηρεσιών, επιβλήθηκαν χαράτσια στην κατεύθυνση της παραπέρα εμπορευματοποίησης της δημόσιας Υγείας, προωθούνται νέες ιδιωτικοποιήσεις με τεράστιο τίμημα για το λαό. Εδώ κι ένα χρόνο μειώθηκαν δραματικά οι συντάξεις και επιβάλλονται νέες κατακόρυφες μειώσεις στις κύριες κι επικουρικές συντάξεις, επιβλήθηκε επίσης μείωση 10 – 15% στο εφάπαξ.
Την ίδια στιγμή οι φορολογικοί συντελεστές των μεγάλων επιχειρήσεων μειώνονται κατακόρυφα. Στα 40 δις εκατομμύρια περίπου ανέρχονται οι οφειλές στην εφορία, εκ των οποίων η συντριπτική πλειοψηφία προέρχεται από μεγαλοεισοδηματίες, μεγαλοεπιχειρηματίες, εφοπλιστές, κλπ.
Σχεδόν όλα τα παραπάνω ισχύουν και για τους εργαζόμενους και για τους μικρούς επαγγελματίες. Όλες οι οικογένειες της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων θίγονται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο από την αντιλαϊκή – αντεργατική επιδρομή και από τους έμμεσους και από τους άμεσους φόρους. Όλες οι οικογένειες έχουν παιδιά που είτε είναι άνεργα, είτε δουλεύουν αμειβόμενα με μισθούς πείνας.
Η εργατική τάξη, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι μικροί και μεσαίοι αγρότες, οι γυναίκες, οι νεολαία, έχουμε καθήκον να ανατρέψουμε αυτή την πολιτική, να μην ανεχτούμε να πληρώσουμε νέους φόρους.
Όχι στη νέα φοροεπιδρομή! Η εργατική τάξη, σε συμμαχία με τα λαϊκά στρώματα, να οργανώσει την πάλη της, να υπονομεύσει την εφαρμογή αυτού του νέου φορολογικού τυφώνα.
Να επιβληθεί βαριά φορολογία στο μεγάλο κεφάλαιο. Το χρέος είναι της πλουτοκρατίας, οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα να μην το αναγνωρίσουν.
Η ΤΟΠΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

--------------------------------------------------------------------------------------------------

H υγεία δεν είναι εμπόρευμα λένε ΠΑΜΕ και ΠΑΣΕΒΕ

Από το ΠΑΜΕ και την ΠΑΣΕΒΕ, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ – ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ
ΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ και ΚΕΝΤΡΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Η ΥΓΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ
Να μην κλείσει κανένα κρεβάτι –
Κανένας εργαζόμενος δεν περισσεύει
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΙΣ 20 ΙΟΥΛΗ
ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ : Στις 7.00 το πρωί έξω από το Νοσοκομείο Αργοστολίου
Στις 7.30 το απόγευμα στο Εργατικό Κέντρο
ΙΘΑΚΗ: Στις 8.00 το πρωί στο Κέντρο Υγείας
Στις 8.00 το απόγευμα στο Κέντρο Υγείας
Τα μέτρα, που παίρνει η κυβέρνηση στην υγεία - πρόνοια, υπηρετούν τη δραστική περικοπή των κρατικών δαπανών, προκειμένου να εξασφαλίσει πόρους για τη χρηματοδότηση-στήριξη της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικής δράσης.
Συμβάλουν μαζί με τα άλλα αντεργατικά μέτρα που αφορούν το εισόδημα, τον εργάσιμο χρόνο, τις εργασιακές σχέσεις, το χτύπημα στα ΒΑΕ, η αύξηση της ανεργίας κλπ., στην επιδείνωση της υγείας του λαού.
Οδηγούν στη συρρίκνωση των παροχών και των υποδομών του δημόσιου τομέα υγείας - πρόνοιας, στην αύξηση των πληρωμών των εργαζομένων για υπηρεσίες υγείας και πρόνοιας.
Ενισχύουν τον εμπορευματικό και επιχειρηματικό χαρακτήρα της λειτουργίας των δημόσιων Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας. Οι εργαζόμενοι θα πληρώνουν οι ίδιοι επιπλέον ποσά για υπηρεσίες, που μέχρι σήμερα καλύπτονταν από τις εισφορές που πλήρωναν στα ασφαλιστικά ταμεία.
Είναι μέτρα, που έχουν αποφασιστεί πολλά χρόνια πριν και τώρα επισπεύδονται λόγω της κρίσης. Αυτά τα μέτρα έχουν μόνιμο χαρακτήρα.
Τα πιο βασικά απ’ αυτά τα μέτρα είναι τα εξής:
1. Μειώνεται η κρατική χρηματοδότηση στα δημόσια νοσοκομεία κατά 600 εκατ. ευρώ στα δημόσια νοσοκομεία και κατά 168 εκατ. ευρώ για τη πρόνοια με βάση τον κρατικό προϋπολογισμό. Επιπλέον, η κυβέρνηση επιδιώκει περικοπές ύψους 1δις 300 εκατ. ευρώ για το 2011 και 350 εκατ. ευρώ για κάθε χρόνο μέχρι το 2015.
2. Προβλέπεται αύξηση των εισφορών των συνταξιούχων του δημοσίου για υγειονομική περίθαλψη στο 4%, όπως ισχύει και για τους συνταξιούχους του ΙΚΑ.
3. Έχει ανακοινωθεί από την διοίκηση του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών υγείας (ΕΟΠΥΥ), η αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών στο κλάδο υγείας των ασφαλισμένων στον ΟΠΑΔ από 2,5% που είναι σήμερα, στο 7.65%, που ισχύει και για τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ.
4. Έχει ανακοινωθεί και σχεδιάζεται η συγχώνευση, η κατάργηση ή αλλαγή χρήσης δημόσιων μονάδων υγείας. Η κατάργηση 3.000 νοσοκομειακών κρεβατιών με προοπτική να φθάσουν τις 10.000, η εκχώρηση 550 δημόσιων κρεβατιών στις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Για την Κεφαλονιά έχει ανακοινωθεί η ενιαία διοίκηση των νοσοκομείων (Ληξουρίου- Αργοστολίου) πού ουσιαστικά είναι συγχώνευση , αφού προβλέπεται μέχρι τέλος του έτους η λειτουργία τους ως ενιαίο Νομικό πρόσωπο. Επίσης προβλέπεται η κατάργηση κρεβατιών για το Ληξούρι από τα 50 πού προβλέπονται στον Οργανισμό στα 20, για δε το νοσοκομείο Αργοστολίου από τα 117 στα 100 !!! Δηλαδή δεν προβλέπεται ούτε καν η ανάπτυξη της νέας πτέρυγας για κρεβάτια στη Μονάδα εντατικής Θεραπείας !!!
5. Σχεδιάζεται το κλείσιμο 132 παραρτημάτων των υγειονομικών μονάδων του ΙΚΑ.
6. Έχει αποφασιστεί για τους απόρους και ανασφάλιστους να χορηγούνται μόνο αντίγραφα φάρμακα με κριτήριο τη μείωση του «κόστους» της φαρμακευτικής δαπάνης για το κράτος, χωρίς να υπολογίζονται τα επιστημονικά κριτήρια. Το ίδιο ισχύει και για όλους τους άλλους νοσηλευόμενους με πλάνο κατ’ έτος το 50% των χορηγούμενων φαρμάκων να είναι αντίγραφα.
7. Έχει αποφασιστεί να νοσηλεύονται σε 6 νοσοκομεία πανελλαδικά οι άποροι και οι ανασφάλιστοι (4 στην Αθήνα και 2 στην Θεσσαλονίκη).
8. Θα παρακρατείται ένα μέρος της σύνταξης των χρονίως πασχόντων και των αναπήρων που νοσηλεύονται σε προνοιακά ιδρύματα, για τα λειτουργικά τους έξοδα.
9. Ετοιμάζεται νέος κανονισμός παροχών υγείας στα πλαίσια του Εθνικού Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), που θα κάνει νέες περικοπές. Αφορά τα ταμεία ΙΚΑ, ΟΠΑΔ, ΟΓΑ, ΟΑΕΕ.
10. Πληρώνουν 5 ευρώ ιατρική επίσκεψη για κάθε ειδικότητα ξεχωριστά και για εξετάσεις και θεραπείες στα εξωτερικά ιατρεία των δημόσιων νοσοκομείων, στα Κέντρα Υγείας καθώς και στα πρώην νοσοκομεία του ΙΚΑ, που πλέον έχουν ενταχθεί στο δημόσιο σύστημα.
11. Πάνω από 1000 φάρμακα ευρείας κυκλοφορίας, πληρώνονται πλέον 100% από τους ασφαλισμένους αφού δεν αποζημιώνονται από τα ασφαλιστικά ταμεία. Υπολογίζεται ότι γι’ αυτά θα πληρώσουν οι ασφαλισμένοι περίπου 152,9 εκ. ευρώ το χρόνο.
12. Εκατοντάδες εξετάσεις και θεραπείες δεν καλύπτονται από τον ΟΠΑΔ, όπως υπέρηχοι, μαστογραφίες, η γλυκοζιωμένη αιμοσφαιρίνη (για το σάκχαρο) κλπ.
13. Οι παροχές σε χρήμα των ασφαλιστικών ταμείων που σχετίζονται με την υγεία, πρόνοια, υγειονομικό και άλλο υλικό υφίσταται περικοπές, οι οποίες θα επεκταθούν περισσότερο λόγω της άσχημης οικονομική κατάστασης των ταμείων, από την κρατική υποχρηματοδότηση, την ανεργία, τη «μαύρη» εργασία κλπ..
14. Με το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, που πρόσφατα ψηφίστηκε από την κυβέρνηση, προβλέπεται:
α) Η χρέωση των αλλοδαπών.
β) Ο περιορισμός των υπηρεσιών υγείας στους ανασφάλιστους.
γ) Η επέκταση της λίστας φαρμάκων, που δεν χρειάζονται συνταγή γιατρού και άρα δεν θα αποζημιώνονται από τα ασφαλιστικά ταμεία.
δ) Λειτουργία του Εθνικού Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας. Έχει ήδη συγκροτηθεί και σύμφωνα με τη κυβέρνηση θα λειτουργήσει από 01/09/011. Πρόκειται για ένα μηχανισμό περικοπών παροχών υγείας και προώθησης του «βασικού πακέτου παροχών».
ε) Με την ανατιμολόγηση των ιατρικών πράξεων στο δημόσιο, ώστε να φθάσουν τις τιμές της αγοράς και με την καθιέρωση ανώτατου ορίου στις αποζημιώσεις από τα ασφαλιστικά ταμεία, θα αυξηθεί το μέρος των πληρωμών που καλούνται να πληρώσουν οι ασθενείς είτε άμεσα, είτε μέσω αυξημένων εισφορών στα ασφαλιστικά ταμεία.
ζ) Περιορισμός των προσλήψεων. Ανά 10 εργαζόμενους που θα αποχωρούν θα προσλαμβάνεται 1 για το 2011 και ανά 5 αποχωρήσεις θα προσλαμβάνεται 1 μέχρι το 2015. Ήδη έχουν παγώσει οι προσλήψεις, Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Ιθάκη όπου ο διορισμός του ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΥ εκκρεμεί στο Υπουργείο Υγείας , όπως και το γεγονός ότι έχει μείνει μόνο ένας οδηγός Ασθενοφόρου για τις ανάγκες του νησιού. Προβλέπεται επίσης η μετακίνηση του υγειονομικού και άλλου προσωπικού ανάμεσα στις μονάδες υγείας και πρόνοιας στα όρια των υγειονομικών περιφερειών, όχι γιατί υπάρχει κάποια έκτακτη ανάγκη, αλλά γιατί η κυβέρνηση δεν προσλαμβάνει το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό.
Η έλλειψη προσωπικού στις μονάδες υγείας, έχει άμεση επίπτωση στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στους ασθενείς και στην ασφάλειά τους. Αντίστοιχη επίπτωση υπάρχει και με την επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας π.χ. το συνεχώς ανανεούμενο προσωπικό, στερεί το προτέρημα της εμπειρίας και της εκπαίδευσης από την παροχή των υπηρεσιών του.
Επίσης η έλλειψη προσωπικού οδηγεί στην καθυστέρηση ιατρικών εξετάσεων και θεραπειών, μεγάλες αναμονές και εξαναγκασμό σε αρκετές περιπτώσεις ασθενών να απευθύνονται και να πληρώνουν αυξημένα ποσά στον ιδιωτικό επιχειρηματικό τομέα. Αλλά πολλοί από τους ασθενείς που νοσηλεύονται στα δημόσια νοσοκομεία, αναγκάζονται να πληρώνουν μεγάλα ποσά σε αποκλειστικές νοσοκόμες λόγω των αυξημένων αναγκών τους, οι οποίες δε μπορούν να καλυφθούν από το ανεπαρκές σε αριθμό προσωπικό.
Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ι Κ Η Λ Α Ϊ Κ Η Σ Υ Μ Μ Α Χ Ι Α ΓΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΥΓΕΙΑ - ΠΡΟΝΟΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
ΙΟΥΛΗΣ 2011
---------------------------------------------------------------------------------------------------

ΠΟΛΟΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Ο ΠΑΡΙΣΗΣ

Από το e-kefalonia.net

Στα παλιά του …λημέρια, ήτοι στην πολιτική επιτροπή της Νέας Δημοκρατίας, επέστρεψε ο δήμαρχος Κεφαλληνίας Αλέκος Παρίσης, όπου έγινε δεκτός με επιδοκιμασίες. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι χαίρει εκτίμησης, αφενός των αξιωματούχων της ΝΔ, αφετέρου της «γαλάζιας» οικογένειας.
Ο Αλέκος Παρίσης είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με παλιούς του φίλους αλλά και να δει από κοντά τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος αναμένεται να ταξιδέψει στα μέσα Αυγούστου στην Κεφαλονιά.
Στα «πηγαδάκια», πάντως, αναφέρθηκε στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει, ελέω Καλλικράτη, ενώ ξεκαθάρισε ότι σε λίγους μήνες όλα θα πάρουν το δρόμο τους…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου