Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 6 Ιουλίου 2018


ΠΡΩΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

«Αυτό που φτιάχνεται θα μοιάζει σαν τους κρεμαστούς κήπους της Βαβυλώνας. Γρανίτης παντού, όμορφα πεζοδρόμια, εντυπωσιακά φωτιστικά και βέβαια σιντριβάνια κι ένας μικρός καταρράκτης θα κοσμούν την Πλατεία μας»: Διονύσιος Λυκούδης αναπληρωτής δημάρχου, αντιδήμαρχος έργων και πολλών άλλων αρμοδιοτήτων στις 24/4/2017.
Το έργο της ανάπλασης της Κεντρικής Πλατείας Αργοστολίου Παναγή Βαλλιάνου παραδόθηκε για χρήση με πολλά ταρατατζούμ και κυρίως …αλαζονεία εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής στις 18/6/2017, αλλά μηδέποτε μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει η προσωρινή και οριστική παραλαβή του έργου!
Αυτές τις ημέρες βρίσκεται στο μικροσκόπιο των Ράμπο εναντίον της Διαφθοράς.
Στο χθεσινό φύλλο δημοσιεύσαμε φωτογραφίες απείρου κάλλους που δείχνουν το μέγεθος των κακοτεχνιών και τις παγίδες για σοβαρά ατυχήματα, για τα οποία Δημοτική Αρχή και εργολάβος ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ. Και μιλάμε ΚΑΙ για ευθύνη του εργολάβου γιατί σύμφωνα με τη σύμβαση του έργου (ΑΔΑ: ΩΩ3ΓΩΕ5-199) στο άρθρο 8 με τίτλο «ΕΓΓΥΗΣΗ ΚΑΛΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ – ΧΡΟΝΟΣ ΕΓΓΥΗΣΗΣ» αναφέρεται: «Ο χρόνος εγγύησης για το συνολικό έργο ορίζεται σε δεκαπέντε (15) μήνες από την βεβαιωμένη περάτωση των εργασιών και σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 74 του Ν 3669/ 2008»!
Ο Ράμπο κατά της Διαφθοράς στην Πλατεία!
Χθες το πρωί λοιπόν οι επιθεωρητές με τους επιβλέποντες του έργου επισκέφθηκαν τους …«Κήπους της Βαβυλώνας» (και σύμφωνα με πληροφορίες και το άλλο επίμαχο έργο του Γηροκομείου) και ιδίοις όμμασι έλαβαν γνώση για την ποιότητα των εργασιών και των υλικών που χρησιμοποιήθηκαν και φυσικά σχημάτισαν προσωπική άποψη για το πώς γίνεται ένα πολυδιαφημισμένο για την ποιότητα του έργο κι ενώ δεν έχει παραδοθεί επίσημα, μέσα σ’ένα χρόνο από την ολοκλήρωσή του να αποτελεί γήπεδο παγίδων για τη σωματική ασφάλεια των πολιτών!
Φταίει η ποιότητα των πολυδιαφημισμένων υλικών, φταίνε οι κακοτεχνίες, φταίει κάτι άλλο, φταίνε όλα μαζί;
Ο,τι και να συμβαίνει, το πόρισμα που θα συνταχθεί από τους Ράμπο στη συνέχεια θα το αποκαλύψει!
Εμείς πάντως σήμερα θα δώσουμε στη δημοσιότητα, με τους ελάχιστους σχολιασμούς, τα εξής αποκαλυπτικά ντοκουμέντα για το έργο της Κεντρικής Πλατείας:
ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΠΡΩΤΟ
H σύμβαση του έργου (ΑΔΑ: ΩΩ3ΓΩΕ5-199) υπεγράφη από το δήμαρχο Αλέξανδρο Παρίση και τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας «ΝΕΟΔΜΗΤΟΝ ΡΟΔΟΥ Α.Ε.» κ. Χρήστο Παναγιωτόπουλο (ο ίδιος εκπρόσωπος και της Εταιρείας που έχει και τις δύο εργολαβίες του Γηροκομείου) στις 23/2/2016.
Κόστος έργου 1.201.124,46 ευρώ με προθεσμία ολοκλήρωσης ένα χρόνο (365 ημερολογιακές ημέρες) δηλαδή 23/2/2017, ενώ όπως έχουμε αναφέρει πιο πάνω δόθηκε σε χρήση …τέσσερις μήνες αργότερα στις 18/6/2017.
ΚΙ ΕΝΩ με την 216/31-7-2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (ΑΔΑ: 7ΝΘΝΩΕ5-ΜΙΝ) έγινε παράταση εργασιών μέχρι 30/9/2017 για την έγκριση 1ου και τακτοποιητικού Α.Π.Ε. έργου, σήμερα εννιά μήνες μετά δεν έχει έλθει για έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο κανένα τέτοιο θέμα, οπότε και δεν έχει γίνει η προσωρινή και οριστική παραλαβή του έργου!
ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
Το έργο τυπικά μπορεί να ξεκίνησε με την υπογραφή της σύμβασης στις 23/2/2016 αλλά ουσιαστικά οι μπουλντόζες μπήκανε στην Πλατεία στις 6/10/2016 όπως άλλωστε είχε προαναγγείλει ο Διον. Λυκούδης πριν δύο ημέρες στο Δημοτικό Συμβούλιο(η δήλωση στον «Η» 5/10/2016).
Επισημαίνεται εδώ ότι σε κανένα εκ των οκτώ άρθρων της εξασέλιδης σύμβασης δεν αναφέρεται καταβολή προκαταβολής στον ανάδοχο.
Αντίθετα μάλιστα στη διακήρυξη του έργου (απόφαση 202/9-7-2014 με ΑΔΑ: 73ΘΓΩΕ5-Γ30) και στο άρθρο 16: με τίτλο «Χορήγηση Προκαταβολής – Ρήτρα πρόσθετης καταβολής (Πριμ)» στην παράγραφο 16.1. αναφέρεται  «ΔΕΝ προβλέπεται η χορήγηση προκαταβολής στον Ανάδοχο» (Σημ. Τα κεφαλαία γράμματα στο ΔΕΝ στην προκήρυξη)!
Παρ’ όλα αυτά κι ενώ στις 6/10/2016 ξεκίνησαν οι εργασίες, 2 μήνες πριν στις 18/8/2016 με την υπογραφή της αντιδημάρχου Σοφίας Γαρμπή γίνεται δέσμευση πίστωσης ύψους 241.571,10 ευρώ (ΑΔΑ: Ω3Ι7ΩΕ5-Ω5Μ) για το έργο της Πλατείας!
Τον Οκτώβριο (άγνωστη η ακριβής ημερομηνία) κι ενώ οι εργασίες προχωρούν με αργούς ρυθμούς (όπως δείχνουν οι σχετικές δημοσιευμένες φωτογραφίες) ο εργολάβος εκδίδει τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών για την πληρωμή του 1ου λογαριασμού του έργου …στο ίδιο ακριβώς ποσό (μέχρι …σεντ!) 241.571,10 ευρώ που είχε γίνει δέσμευση πίστωσης …ΠΡΙΝ ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ!!!
Οι Μεγαρίτες θα πουν απλά …ΣΥΜΠΤΩΣΗ, οι υποψιασμένοι όμως με τα έργα και τις ημέρες της Δημοτικής Αρχής το λιγότερο που θα ισχυριστούν είναι …ΣΑΤΑΝΙΚΗ ΣΥΜΠΤΩΣΗ!
Ο,τι και να συμβαίνει το τιμολόγιο πάντως με 241.571,10 ευρώ και με ακρίβεια …σεντ, όπως είχε προαναγγελθεί …δύο μήνες πριν με την δέσμευση της σχετικής πίστωσης και πριν καν ξεκινήσουν καλά-καλά οι εργασίες, διαβιβάζεται στις 21/11/ 2016 με το 1374/2016 έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου στην Περιφέρεια για την πληρωμή του!
Δύο τα αυτονόητα ερωτήματα:
1ον) Πως γίνεται η δέσμευση της ακριβούς πίστωσης του 1ου λογαριασμού 241.571,10 ευρώ να προηγείται κατά δύο μήνες των εργασιών και του τιμολογίου;
2ον) Πως γίνεται να έχει εκτελεστεί το 20% του έργου μέσα σε ελάχιστες ημέρες όταν οι σχετικές φωτογραφίες δείχνουν αποξήλωση (ούτε καν μεταφορά) ενός μικρού τμήματος της Πλατείας και των περιμετρικών δρόμων;
Η εντολή πάντως πληρωμής του 1ου λογαριασμού δίνεται από την Περιφέρεια μετά από …2½  μήνες (δεν γνωρίζουμε το γιατί και αν έψαχνε κάτι…) στις 6/2/2017 (ΑΔΑ:6ΡΗΡΨΔΟΚΚ-Π05) και η πληρωμή από το Δήμο γίνεται στις 7/3/2017 με το 477Β/ 2017 ένταλμα πληρωμής (ΑΔΑ: 6Δ0ΞΩΕ5-ΧΥΘ) όταν ΔΕΝ είχε γίνει ακόμη η τοποθέτησή των γρανιτών!
Και μια ακόμη …σύμπτωση:
Στις 8/11/2016, αφού έχει εκδοθεί το τιμολόγιο για τον 1ο λογαριασμό και τρεις ημέρες πριν την αποστολή του στην Περιφέρεια, όλως τυχαίως φτάνουν στην Κεφαλονιά …οι επίμαχοι γρανίτες, όπως αναγγέλλεται από φιλικά προς την Δημοτική Αρχή μέσα με τις σχετικές φωτογραφίες!
Χορηγήθηκε προκαταβολή στον εργολάβο;
Θα ήταν ενδιαφέρον μετά από όλα τα προηγούμενα να υπάρξει ενημέρωση:
1ον) Αν για τους γρανίτες και την τοποθέτησή τους εκδόθηκε το τιμολόγιο …προκαταβολικά, δηλαδή χορηγήθηκε προκαταβολή, ενώ σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης ΔΕΝ προβλέπεται!
Και εν ολίγοις, ΠΩΣ έγινε η πληρωμή των γρανιτών, όταν ΔΕΝ είχαν παραληφθεί από τον Δήμο και πολύ περισσότερο δεν είχαν τοποθετηθεί;
2ον) Αν υπάρχει έγγραφο ελέγχου της ποιότητα των γρανιτών από τους επιβλέποντες το έργο που σήμερα θρυμματίζονται και αποτελούν παγίδες;
3ον) Τα «σιντριβάνια και ο μικρός καταρράκτης» που ανακοίνωσε φουσκώνοντας από υπερηφάνεια ο αρμόδιος αντιδήμαρχος …πληρώθηκαν και μάλιστα προκαταβολικά και ποιος υπέγραψε για την καλή τους κατασκευή και λειτουργία όταν σήμερα αποδεικνύονται «της πλάκας» και «πασαλείμματα»;  
ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΤΡΙΤΟ
Τόσο το ένταλμα για τον 1ο λογαριασμό ποσού 241.571,10 ευρώ, όσο και το ένταλμα για τον 2ο λογαριασμό ποσού 676.625,93 ευρώ (636Β/22-3-2018 με ΑΔΑ: ΩΑΜ9ΩΕ5-7ΑΙ) χαρακτηρίζονται από την ταμιακή υπηρεσία του Δήμου ως «συμψηφιστικά ΧΕΠ» και ΔΕΝ εστάλησαν για έλεγχο στον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφού ΔΕΝ εκδόθηκαν Επιτροπικά Εντάλματα!
Το ερώτημα, και πάλι, αυτονόητο:
Για ποιο λόγο ΔΕΝ εστάλησαν τα Εντάλματα πληρωμής για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, πολύ περισσότερο αφού τα χρήματα προέρχονται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) μέσω της Περιφέρειας με την έγκριση προσωπικά του Περιφερειάρχη Θόδωρου Γαλιατσάτου;
Και μια τελευταία απορία: Για την ιστορία ο εργολάβος έχει πληρωθεί 918.197,03 ευρώ με δύο λογαριασμούς οι οποίοι αν και ΔΕΝ έχουν ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο έχουν πληρωθεί οπότε και μένει οφειλή 282.927,43 ευρώ.
Αφού το έργο έχει ολοκληρωθεί εδώ και ένα χρόνο (για την ακρίβεια 13 μήνες) γιατί δεν αποπληρώνεται και ΓΙΑΤΙ δεν παραλαμβάνεται από τον Δήμο;
Το κλιμάκιο των επιθεωρητών-ελεγκτών, ενώ επιθεωρούν πόντο-πόντο τους …«κρεμαστούς κήπους της Βαβυλώνας»…
Οι τρεις επιθεωρητές (οι δύο στο παγκάκι και ο τρίτος όρθιος δεξιά) ενώ ελέγχουν τα σχέδια του έργου της Πλατείας, παρουσία δύο μηχανικών των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου